www.svetmobilne.cz
>
>

Nissan Leaf e+ dostává více výkonu a 62kWh akumulátor

Nissan Leaf e+ dostává více výkonu a 62kWh akumulátor
, , aktualita
Elektromobil Nissan Leaf dostává novou verzi e+ s dlouhým dojezdem. Ta výrazně navyšuje výkon o téměř 70 koní a znatelně tak navyšuje dojezd díky 62kWh akumulátoru. To je více než poloviční vzpruha.
K oblíbeným
reklama
Elektromobil Nissan Leaf byl vyroben už ve více než 380 tisících exemplářů a jeho druhá generace nyní dostává verzi Leaf e+, která je nejen sportovnější, ale především velmi výrazně navyšuje dojezd. Zatímco standardní verze má jen 40kWh akumulátor, který slibuje dojezd dle americké normy na 150 mil (241 km), nová verze už dostává 62kWh variantu. To je o polovinu více, přičemž Nissan současně hovoří o 25% navýšení hustoty, takže se velikost akumulátoru ve skutečnosti příliš nezvětšila.
 
Nissan Leaf e+
 
Výsledkem je, že se hodnota dojezdu zvýšila na mnohem lepších 226 mil (364 km). Připomeňme ještě, že jde o náročnou americkou normu EPA, která pro Leaf dávala velmi výrazně menší hodnoty než ta evropská. Ta už u standardního Leafu hovořila o 378 km, takže je docela dobře možné, že pro Evropu budou u Leafu e+ udávána čísla až okolo 570 km.
 
Nissan Leaf e+
 
To ale zdaleka není jedna změna. Pořádnou vzpruhu zaznamenal i elektromotor. Z už tak solidního výkonu 110 kW jsme se dostali na 160 kW, což už patří spíše do kategorie warm-hatchů. Faktem nicméně je, že Nissan se nesoustředí na maximální rychlost, která je omezena a u Leafu e+ byla navýšena jen o 10 % na cca 160 km/h. Také točivý moment se zvýšil, zde ale jen lehce z 320 Nm na 340 Nm. Celkové naladění auta tak např. umožnilo zlepšit pružnost z 80 na 120 km/h o 13 %, přesné hodnoty ale Nissan neuvedl.
 
Nissan Leaf e+
 
Nissan také zapracoval na nabíjení, takže místo podpory maximálně 50 kW lze dosáhnout 70 kW (špičkově až 100 kW). Výsledkem je, že nabití většího akumulátoru trvá podobně jako u toho menšího. Také Nissan Leaf e+ nabídne částečně autonomní řízení ProPILOT Assist, které např. umí zachovávat jízdu ve zvoleném pruhu, má i funkci pro popojíždění v zácpě. Možné je využít i netradiční e-Pedal (pedál brzdy a plynu v jednom).
 
K dispozici je také mobilní aplikace NissanConnect pro monitorování stavu akumulátoru, hledání nejbližší nabíjecí stanice, vychlazení nebo naopak vyhřátí interiéru ještě před jízdou a podobně. Infotainment systém využívá nového 8,5" displeje, přičemž aplikace, mapy a firmware systému může být aktualizován přes internet a není třeba navštěvovat servis.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Huawei Kirin 990 má podporovat 4K 60p videa Huawei Kirin 990 má podporovat 4K 60p videa
Procesory Huawei/HiSilicon Kirin mají obvykle dostatek výkonu, nicméně jim dosud chyběla podpora 4K videa při 60 snímcích za sekundu. To by se mělo změnit s příchodem nového mobilního procesoru Kirinu 990.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Elektrické MPV Mercedes-Benz EQV, sen taxikářů Elektrické MPV Mercedes-Benz EQV, sen taxikářů
Na jaře představila automobilka Mercedes-Benz koncept elektrického MPV s názvem EQV. Nyní se dostává do výroby. Elektrický van údajně ujede přes 400 km na jedno nabití a bude možná snem řidičů shuttle busů.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Autonomní koloběžky KickScooter T60 se samy zajedou nabít Autonomní koloběžky KickScooter T60 se samy zajedou nabít
Sdílené koloběžky nejsou už ani na našich ulicích ničím novým. Provozovatelé ale musí pořád řešit jejich správu, tedy je přemisťovat a nabíjet. Nový Segway-Ninebot KickScooter T60 tohle ale bude umět udělat sám. Bude totiž autonomní.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
HP Pavilion Gaming 15 Laptop dostává AMD Ryzen HP Pavilion Gaming 15 Laptop dostává AMD Ryzen
Dalším novým herním hardwarem společnosti HP, který byl v těchto dnech představen, je herní notebook Pavilion Gaming 15 Laptop. Ten nyní může využívat mobilních procesorů AMD Ryzen a grafických čipů Nvidie.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Rodí se další elektrický supersport: šílené Drako GTE Rodí se další elektrický supersport: šílené Drako GTE
Máme tu další startup, který si usmyslel, že vymyslí šílený elektrický supersport. V Kalifornii se tak zrodil elektromobil Drako GTE. Jde o čtyřmístný sedan s výkonem zhruba 1200 koní a točivým momentem jak u lokomotivy.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář