Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Nissan Leaf e+ dostává více výkonu a 62kWh akumulátor

13.1.2019, Milan Šurkala, aktualita
Elektromobil Nissan Leaf dostává novou verzi e+ s dlouhým dojezdem. Ta výrazně navyšuje výkon o téměř 70 koní a znatelně tak navyšuje dojezd díky 62kWh akumulátoru. To je více než poloviční vzpruha.
Elektromobil Nissan Leaf byl vyroben už ve více než 380 tisících exemplářů a jeho druhá generace nyní dostává verzi Leaf e+, která je nejen sportovnější, ale především velmi výrazně navyšuje dojezd. Zatímco standardní verze má jen 40kWh akumulátor, který slibuje dojezd dle americké normy na 150 mil (241 km), nová verze už dostává 62kWh variantu. To je o polovinu více, přičemž Nissan současně hovoří o 25% navýšení hustoty, takže se velikost akumulátoru ve skutečnosti příliš nezvětšila.
 
Nissan Leaf e+
 
Výsledkem je, že se hodnota dojezdu zvýšila na mnohem lepších 226 mil (364 km). Připomeňme ještě, že jde o náročnou americkou normu EPA, která pro Leaf dávala velmi výrazně menší hodnoty než ta evropská. Ta už u standardního Leafu hovořila o 378 km, takže je docela dobře možné, že pro Evropu budou u Leafu e+ udávána čísla až okolo 570 km.
 
Nissan Leaf e+
 
To ale zdaleka není jedna změna. Pořádnou vzpruhu zaznamenal i elektromotor. Z už tak solidního výkonu 110 kW jsme se dostali na 160 kW, což už patří spíše do kategorie warm-hatchů. Faktem nicméně je, že Nissan se nesoustředí na maximální rychlost, která je omezena a u Leafu e+ byla navýšena jen o 10 % na cca 160 km/h. Také točivý moment se zvýšil, zde ale jen lehce z 320 Nm na 340 Nm. Celkové naladění auta tak např. umožnilo zlepšit pružnost z 80 na 120 km/h o 13 %, přesné hodnoty ale Nissan neuvedl.
 
Nissan Leaf e+
 
Nissan také zapracoval na nabíjení, takže místo podpory maximálně 50 kW lze dosáhnout 70 kW (špičkově až 100 kW). Výsledkem je, že nabití většího akumulátoru trvá podobně jako u toho menšího. Také Nissan Leaf e+ nabídne částečně autonomní řízení ProPILOT Assist, které např. umí zachovávat jízdu ve zvoleném pruhu, má i funkci pro popojíždění v zácpě. Možné je využít i netradiční e-Pedal (pedál brzdy a plynu v jednom).
 
K dispozici je také mobilní aplikace NissanConnect pro monitorování stavu akumulátoru, hledání nejbližší nabíjecí stanice, vychlazení nebo naopak vyhřátí interiéru ještě před jízdou a podobně. Infotainment systém využívá nového 8,5" displeje, přičemž aplikace, mapy a firmware systému může být aktualizován přes internet a není třeba navštěvovat servis.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama