Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Druhá generace Nissanu Leaf ujede 378 km a je levnější

6.9.2017, Milan Šurkala, aktualita
Nissan představil druhou generaci elektromobilu Nissan Leaf. Ten má stravitelnější design, mnohem výkonnější motor, přitom nabídne znatelně delší dojezd a slíbena je také ještě nižší cena než doposud.
Společnost Nissan uvedla druhou generaci svého elektromobilu Nissan Leaf. Ten se v první generaci stal nejprodávanějším elektromobilem na světě (vyrobeno téměř 300 tisíc vozů). Nabízel sice ne moc velký, ale pro mnohé akceptovatelný dojezd za akceptovatelnou cenu, nicméně nová generace má být mnohem lepším vozem a má pro to dobré předpoklady. Design původního modelu vzbuzoval různé reakce, nová verze možná proto vypadá o něco konvečněji a nevypadá na první pohled jako automobil na alternativní paliva.
 
Nissan Leaf bílý
 
První generace byla k dispozici s 24kWh a 30kWh baterií, ta nová bude mít v základu 40 kWh a do budoucna se plánuje i verze s ještě větší baterií. Papírové hodnoty dojezdu pochopitelně závisí na zvolené metodice, takže zatímco v USA bude udáváno jen 241 kilometrů (první generace 172 km), v Evropě se bude udávat 378 kilometrů (původně 199 km) a v Japonsku se bude chlubit dokonce číslem 400 kilometrů.
 
Nissan Leaf červený
 
Nový Nissan Leaf je také podstatně výkonnější. Nyní má výkon až 110 kW a točivý moment 320 Nm. Překvapí však nízká maximální rychlost 144 km/h. K dispozici bude také technologie poloautonomního řízení ProPILOT. Ta obsahuje např. adaptivní tempomat se schopností úplně zastavit v koloně, nechybí ani automatické parkování.
 
Nissan Leaf interiér
 
Novinkou je zde e-Pedal, kdy pedál akcelerátoru může fungovat rovněž jako brzda a rekuperuje energii. Při sešlápnutí pedálu tak auto akceleruje, při sundání nohy z pedálu nebo výrazném snížení tlaku na něj auto brzdí. Nissan tvrdí, že pedál brzdy bude potřeba jen v nouzových případech a člověk si v 90 % situací vystačí s řízením auta jedním pedálem. Kdo bude chtít, nemusí tuto funkci používat a může ovládat auto klasicky dvěma pedály.
 
Nissan Leaf nabíjení
 
V interiéru najdete 7" displej, vyšší výbavy přinesou i podporu Apple Car a Android Auto. Velikost zavazadlového prostoru se zvýšila z 370 litrů na nynějších 435 litrů. Koeficient odporu vzduchu činí 0,28, což je sice docela dobrá hodnota, ale u úsporných vozidel jsme zvyklí i na znatelně lepší čísla (Prius má např. 0,24, Tesla Model 3 se má pohybovat kolem 0,21). Vůz má také čtyři kamery, které monitorují okolí vozu v rozsahu celých 360°.
 
Nissan Leaf displej
 
Radost udělá i nižší cena, i když zde nelze čekat výrazné změny. Dnešní Leaf stojí v USA $30.680 a více, nová verze by měla začínat těsně pod 30tisícovou hranicí (konkrétně $29.990). Protože u nás dnes Leaf začíná na 730 tisících Kč, dle přepočtu by cena měla začínat na 715 tisících. Skutečnost uvidíme později, pod 699 tisíc bych ale cenu nečekal. Prodej v Evropě začne v lednu 2018.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama