www.svetmobilne.cz
>
>

Druhá generace Nissanu Leaf ujede 378 km a je levnější

Druhá generace Nissanu Leaf ujede 378 km a je levnější
, , aktualita
Nissan představil druhou generaci elektromobilu Nissan Leaf. Ten má stravitelnější design, mnohem výkonnější motor, přitom nabídne znatelně delší dojezd a slíbena je také ještě nižší cena než doposud.
reklama
Společnost Nissan uvedla druhou generaci svého elektromobilu Nissan Leaf. Ten se v první generaci stal nejprodávanějším elektromobilem na světě (vyrobeno téměř 300 tisíc vozů). Nabízel sice ne moc velký, ale pro mnohé akceptovatelný dojezd za akceptovatelnou cenu, nicméně nová generace má být mnohem lepším vozem a má pro to dobré předpoklady. Design původního modelu vzbuzoval různé reakce, nová verze možná proto vypadá o něco konvečněji a nevypadá na první pohled jako automobil na alternativní paliva.
 
Nissan Leaf bílý
 
První generace byla k dispozici s 24kWh a 30kWh baterií, ta nová bude mít v základu 40 kWh a do budoucna se plánuje i verze s ještě větší baterií. Papírové hodnoty dojezdu pochopitelně závisí na zvolené metodice, takže zatímco v USA bude udáváno jen 241 kilometrů (první generace 172 km), v Evropě se bude udávat 378 kilometrů (původně 199 km) a v Japonsku se bude chlubit dokonce číslem 400 kilometrů.
 
Nissan Leaf červený
 
Nový Nissan Leaf je také podstatně výkonnější. Nyní má výkon až 110 kW a točivý moment 320 Nm. Překvapí však nízká maximální rychlost 144 km/h. K dispozici bude také technologie poloautonomního řízení ProPILOT. Ta obsahuje např. adaptivní tempomat se schopností úplně zastavit v koloně, nechybí ani automatické parkování.
 
Nissan Leaf interiér
 
Novinkou je zde e-Pedal, kdy pedál akcelerátoru může fungovat rovněž jako brzda a rekuperuje energii. Při sešlápnutí pedálu tak auto akceleruje, při sundání nohy z pedálu nebo výrazném snížení tlaku na něj auto brzdí. Nissan tvrdí, že pedál brzdy bude potřeba jen v nouzových případech a člověk si v 90 % situací vystačí s řízením auta jedním pedálem. Kdo bude chtít, nemusí tuto funkci používat a může ovládat auto klasicky dvěma pedály.
 
Nissan Leaf nabíjení
 
V interiéru najdete 7" displej, vyšší výbavy přinesou i podporu Apple Car a Android Auto. Velikost zavazadlového prostoru se zvýšila z 370 litrů na nynějších 435 litrů. Koeficient odporu vzduchu činí 0,28, což je sice docela dobrá hodnota, ale u úsporných vozidel jsme zvyklí i na znatelně lepší čísla (Prius má např. 0,24, Tesla Model 3 se má pohybovat kolem 0,21). Vůz má také čtyři kamery, které monitorují okolí vozu v rozsahu celých 360°.
 
Nissan Leaf displej
 
Radost udělá i nižší cena, i když zde nelze čekat výrazné změny. Dnešní Leaf stojí v USA $30.680 a více, nová verze by měla začínat těsně pod 30tisícovou hranicí (konkrétně $29.990). Protože u nás dnes Leaf začíná na 730 tisících Kč, dle přepočtu by cena měla začínat na 715 tisících. Skutečnost uvidíme později, pod 699 tisíc bych ale cenu nečekal. Prodej v Evropě začne v lednu 2018.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
MediaTek Helio P90 rozšiřuje AI ve střední třídě MediaTek Helio P90 rozšiřuje AI ve střední třídě
MediaTek chce se svým novým procesorem Helio P70 rozšířit prémiové funkce založené na umělé inteligenci do telefonů (vyšší) střední třídy. Podporuje také Google Lens, ARCore nebo až 48MPx fotoaparáty.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
V12 Astonu Martin Valkyrie bude točit 11 100 ot/min V12 Astonu Martin Valkyrie bude točit 11 100 ot/min
Nový hypersport Aston Martin Valkyrie bude mít na dnešní dobu naprosto nevídaný motor. Půjde o atmosférický dvanáctiválec, který bude točit přes 11 tisíc otáček za minutu. A bude překvapivě lehký.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Pininfarina Battista dostane 1900 elektrických koní Pininfarina Battista dostane 1900 elektrických koní
Pininfarina už není jen karosářem, bude i výrobcem automobilů. Už brzy by z jeho bran mělo vyjet elektrické hypersportovní auto Battista, jehož maximální výkon by měl dosahovat neuvěřitelných 1900 koní.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Honor View 20 bude mít díru v displeji a 48MPx foťák Honor View 20 bude mít díru v displeji a 48MPx foťák
Připravovaná vlajková loď Honor View 20 by měla následovat nový trend bezrámečkových telefonů. A dosáhne toho otvorem pro čelní kamerku. Na zadní straně překvapivě nalezneme pouze jeden fotoaparát, ale s extrémně vysokým rozlišením.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
iPhone XR má nejlepší fotoaparát mezi „jednookými“ iPhone XR má nejlepší fotoaparát mezi „jednookými“
Testem fotoaparátu DxOMark nedávno prošel iPhone XR a odnesl si odtamtud výborné hodnocení. Dokonce nejlepší mezi smartphony s jedním zadním fotoaparátem. Přemožitelem by se ovšem mohl stát Pixel 3 XL, jehož výsledek dosud nebyl zveřejněn.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik