reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

NHTSA vyšetřuje dvě nehody vozů Tesla s úmrtím řidiče

6.3.2019, Milan Šurkala, aktualita
V hledáčku amerických agentur NHTSA a NTSB se objevily hned dvě vážné nehody vozů Tesla, které vyústily ve smrt jejich řidičů. Jedna skončila obrovským požárem, druhá uříznutou střechou od návěsu.
Automobilka Tesla je opět v hledáčku agentur NHTSA a NTSB, které vyšetřují dvě závažné nehody vozů této automobilky, které se v předchozích dnech staly na Floridě. Snaží se zjistit, zda byly chyby na straně řidičů, nebo šlo o problém se samotnými vozy a např. systémem autopilota. První nehodu máme v živé paměti, ta se stala před více než týdnem a šlo o Model S z roku 2016, jehož řidič nezvládl řízení a ve vysoké rychlosti vrazil do stromů. Elektromobil začal hořet a úspěšné nebyly ani pokusy o vyproštění z vozu, neboť se nevysunuly kliky k otevření dveří, nevypustily airbagy a ani jiné pokusy o vytažení řidiče se nesetkaly s úspěchem.
 
 
Druhá nehoda se stala také na Floridě. Bylo to minulý pátek na Delray Beach, kdy Model 3 z roku 2018 narazil do návěsu. Nehoda až děsivě připomínala první smrtelnou nehodu autonomního řízení v Teslách vůbec (stala se v létě 2016). Tehdy si autopilot nevšiml křižujícího náklaďáku s návěsem a projel pod ním (a řidič nedával pozor, jak by měl). Návěs doslova uřízl střechu a s tím i zabil řidiče. V podstatě velmi podobně se to stalo i zde. Řidič s Modelem 3 rovněž vjel pod návěs, ten strhl celou horní část vozu, usmrtil řidiče a auto ještě samo jelo zhruba půl kilometru, než se zastavilo. Zatím ale není jasné, zda byl v činnosti autopilot a je to tak jeho druhé selhání tohoto typu, nebo zda šlo o chybu řidiče.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama
reklama
reklama