www.svetmobilne.cz
>
>
>

Další Tesla Model S shořela po nehodě, řidiče nezachránili

Další Tesla Model S shořela po nehodě, řidiče nezachránili
, , aktualita
Máme zde další požár elektromobilu Tesla po vážné nehodě. Ta poslední se stala o víkendu na Floridě a vůz se po nehodě vznítil a uvěznil řidiče uvnitř vozu. Toho se bohužel nepodařilo dostat z auta a uhořel.
K oblíbeným
reklama
Že lithiové baterie nejsou zrovna vrcholem bezpečnosti a stability, to dobře víme. Výrobci si toho jsou vědomi a snaží se stále zlepšovat bezpečnost svých elektromobilů, což se jim i pomalu daří. Navzdory rychle rostoucímu počtu elektromobilů se počty požárů nijak dramaticky nezvyšují. Přesto se to občas stane, jak ukazuje poslední případ z Davie na Floridě. Řidič v Tesle Model S z roku 2016 jel minulou neděli odpoledne příliš rychle (dle odhadů mezi 120 až 145 km/h), nezvládl řízení ani následné manévry pro stabilizaci vozu, přejel několik pruhů, až skončil ve stromech. Náraz ve vysoké rychlosti poškodil lithiový akumulátor a vůz se následkem toho vznítil. Tentokrát ochranné prvky elektromobilů Tesla nezafungovaly.
 
 
Vypadá to, že náraz poškodil celý elektrický systém vozu, protože neochránil nejen akumulátor, ale vůz ani nevyfoukl airbagy a nechal zapuštěné kliky dveří (ty by se totiž po nárazu a aktivaci airbagů měly vysunout, aby záchranáři mohli otevřít dveře). Policisté se tak snažili rozbít okna, nicméně řidiče se jim nepodařilo vytáhnout ven z vozu. Ten byl uvězněn nejen dveřmi, které nešly otevřít, ale také všemi těmi airbagy, které se nevyfoukly.
 
Ukázala se také typická nectnost lithiových článků, které jsou schopny několikanásobného vznícení i po uhašení. Vůz se totiž ještě dvakrát znovu vznítil. Některé zdroje tvrdí, že jednou při odtahování a ještě jednou na odtahovém parkovišti v pondělí ráno, jiné zas, že dvakrát na parkovišti. Tesla už kontaktovala policii a nabízí ji spolupráci s vyšetřováním celého incidentu. Zároveň připomněla, že u nárazu v takové rychlosti nejsou neobvyklé požáry ani u standardních vozidel se spalovacími motory.
 
Připomeňme, že elektromobily jsou relativně novým typem vozů s nízkým zastoupením na trhu, takže prozatím neexistují dlouhodobě přesné statistiky ohledně jejich požárů. Ty první zatím naznačují, že požáry nepoškozených elektromobilů jsou dokonce méně časté než u vozů se spalovacími motory (a obvykle jde o vznícení standardní elektroinstalace, kterou mají podobnou jako spalovací vozy), nicméně po nehodách je tomu spíše naopak a elektromobily hoří častěji. Ať tak či onak, ani v jednom případě nejde o řádové rozdíly. Uvidíme, jaké budou statistiky za pár let s větším zastoupením EV.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Škoda Octavia 2020 je tady, přijíždí i v plug-inu Škoda Octavia 2020 je tady, přijíždí i v plug-inu
Česká událost roku je tady. Škodovka totiž představila čtvrtou generaci novodobé Octavie. Ta je opět o trošku větší, opět se zvětšuje objem zavazadlového prostoru a dostává také plug-in hybridní verzi.
11.11.2019, aktualita, Milan Šurkala
V USA se prodalo více elektromobilů než aut s manuálem V USA se prodalo více elektromobilů než aut s manuálem
Manuální řazení nikdy nebylo v USA příliš populární. Poslední dobou ale zájem o něj klesl natolik, že i elektromobily mají větší tržní podíl, a to téměř dvojnásobně. Zájem o ně totiž naopak velmi rychle roste vzhůru.
11.11.2019, aktualita, Milan Šurkala
Apple iOS 13.2.2 opravuje chyby včetně agresivního managementu RAM Apple iOS 13.2.2 opravuje chyby včetně agresivního managementu RAM
Apple pravidelně vydává aktualizace svých operačních systémů. Nový iOS 13.2.2 opravuje zejména velmi nepříjemný bug spojený s příliš agresivním managementem RAW, který významně omezoval multitasking.
10.11.2019, aktualita, Milan Šurkala
Xiaomi Mi CC9 Pro: 5 zadních fotoaparátů včetně 108MPx modulu Xiaomi Mi CC9 Pro: 5 zadních fotoaparátů včetně 108MPx modulu
Situace s fotoaparáty na zadních stranách telefonů začíná být pěkně komplikovaná. Xiaomi Mi CC9 Pro jich tam má rovnou pět a byl použit i modul s velmi vysokým 108MPx rozlišením a pixel binningem.
7.11.2019, aktualita, Milan Šurkala
Ford Mustang Lithium: elektrický sporťák s 6stupňovým manuálem Ford Mustang Lithium: elektrický sporťák s 6stupňovým manuálem
Zatímco většina elektromobilů má jednostupňovou převodovku, automobilka Ford u prototypu elektrického Mustangu Lithium použila tradiční 6stupňový manuál. Ten bude z elektromotoru přenášet přes 1350 Nm.
7.11.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář