www.svetmobilne.cz
>
>
>

Další Tesla Model S shořela po nehodě, řidiče nezachránili

Další Tesla Model S shořela po nehodě, řidiče nezachránili
, , aktualita
Máme zde další požár elektromobilu Tesla po vážné nehodě. Ta poslední se stala o víkendu na Floridě a vůz se po nehodě vznítil a uvěznil řidiče uvnitř vozu. Toho se bohužel nepodařilo dostat z auta a uhořel.
K oblíbeným
reklama
Že lithiové baterie nejsou zrovna vrcholem bezpečnosti a stability, to dobře víme. Výrobci si toho jsou vědomi a snaží se stále zlepšovat bezpečnost svých elektromobilů, což se jim i pomalu daří. Navzdory rychle rostoucímu počtu elektromobilů se počty požárů nijak dramaticky nezvyšují. Přesto se to občas stane, jak ukazuje poslední případ z Davie na Floridě. Řidič v Tesle Model S z roku 2016 jel minulou neděli odpoledne příliš rychle (dle odhadů mezi 120 až 145 km/h), nezvládl řízení ani následné manévry pro stabilizaci vozu, přejel několik pruhů, až skončil ve stromech. Náraz ve vysoké rychlosti poškodil lithiový akumulátor a vůz se následkem toho vznítil. Tentokrát ochranné prvky elektromobilů Tesla nezafungovaly.
 
 
Vypadá to, že náraz poškodil celý elektrický systém vozu, protože neochránil nejen akumulátor, ale vůz ani nevyfoukl airbagy a nechal zapuštěné kliky dveří (ty by se totiž po nárazu a aktivaci airbagů měly vysunout, aby záchranáři mohli otevřít dveře). Policisté se tak snažili rozbít okna, nicméně řidiče se jim nepodařilo vytáhnout ven z vozu. Ten byl uvězněn nejen dveřmi, které nešly otevřít, ale také všemi těmi airbagy, které se nevyfoukly.
 
Ukázala se také typická nectnost lithiových článků, které jsou schopny několikanásobného vznícení i po uhašení. Vůz se totiž ještě dvakrát znovu vznítil. Některé zdroje tvrdí, že jednou při odtahování a ještě jednou na odtahovém parkovišti v pondělí ráno, jiné zas, že dvakrát na parkovišti. Tesla už kontaktovala policii a nabízí ji spolupráci s vyšetřováním celého incidentu. Zároveň připomněla, že u nárazu v takové rychlosti nejsou neobvyklé požáry ani u standardních vozidel se spalovacími motory.
 
Připomeňme, že elektromobily jsou relativně novým typem vozů s nízkým zastoupením na trhu, takže prozatím neexistují dlouhodobě přesné statistiky ohledně jejich požárů. Ty první zatím naznačují, že požáry nepoškozených elektromobilů jsou dokonce méně časté než u vozů se spalovacími motory (a obvykle jde o vznícení standardní elektroinstalace, kterou mají podobnou jako spalovací vozy), nicméně po nehodách je tomu spíše naopak a elektromobily hoří častěji. Ať tak či onak, ani v jednom případě nejde o řádové rozdíly. Uvidíme, jaké budou statistiky za pár let s větším zastoupením EV.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Škoda představila elektrické Citigo iV Škoda představila elektrické Citigo iV
V nabídce mladoboleslavské automobilky Škoda se objevuje první elektromobil v podobě malého městského Citiga iV. Novinka nabídne vyšší výkon než benzínové verze a dojezd na jedno nabití dosahuje přes 250 km.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici
Apple uvedl aktualizované notebooky MacBook Pro pro rok 2019. Asi nejdůležitější změnou nebude zavedení 8jádrových procesorů, které významně navyšují výkon, ale především to, že se Apple opět pokusil vylepšit klávesnici.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI
Automobilka Škoda začíná pracovat na elektrifikaci svého portfoila a jedním z prvních počinů je nový plug-in hybrid Superb iV. Novinka má umět jezdit i v čistě elektrickém režimu a ujet vzdálenost až 55 kilometrů.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země
Smartphony Sony to mají dnes hodně nahnuté. Divize je hodně ztrátová, prodeje padají neustále níž a Sony se tak rozhodlo, že se bude soustředit už jen na čtyři světové oblasti. Evropa je stále mezi nimi.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu
Závody o nejrychlejší předokolku na okruhu Nürburgring pokračují a dosavadní titul musí Honda chtě nechtě předat Renaultu. Jeho nový Mégane RS Trophy-R totiž japonský hot hatch překonal o téměř 4 sekundy.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala