Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Netflix testuje způsoby, jak se vyhnout placení provize Applu

23.8.2018, Milan Šurkala, aktualita
Pokud si uživatel koupí aplikaci přes Apple App Store nebo zaplatí předplatné, strhne si 30% provizi, což se pochopitelně nelíbí vývojářům. Netflix tak už testuje způsoby, jak přesměrovávat uživatele ven z obchodu, aby je nemusel platit.
Mobilní operační systémy jsou pro jejich výrobce zlatým dolem díky oficiálním obchodům s aplikacemi. Za nákup si totiž strhávají provize a ty rozhodně nejsou malé. V případě společnosti Apple je to 30 % za nákup aplikace i za pořízení předplatného. Teprve pokud si uživatel obnoví předplatné i po roce, sníží se provize na snesitelnějších 15 %. I to je však pro mnohé příliš a Netflix, který je v provizích třetí nejvýnosnější aplikací pro Apple, hledá způsoby, jak se tomuto placení vyhnout.
 
Netflix logo
 
Původně v 10 zemích, nicméně nyní až ve 33 státech, tak Netflix testuje nový způsob prodlužování předplatného. Tento test běží od srpna a patrně skončí koncem září. Jde o to, že aplikace neumožňuje založit nebo prodloužit předplatné v rámci aplikace, ale odkazuje uživatele na mobilní webovou stránku. S tou už nemá Apple nic společného, takže Netflix pak nemusí platit provizi za předplatné. Otázkou je, jak se k tomu postaví Apple. Jde opravdu o hodně peněz a v minulosti už měl kvůli placení předplatných mimo systém App Store problémy např. se Spotify. Podle Netflixu se snaží, aby uživatel měl lepší komfort práce s aplikací, nicméně přiznejme si to, jde jen o peníze.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama