reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Nejrychleji prodávané ojetiny v USA? Paradoxně vedou elektromobily

, , aktualita
Nejrychleji prodávané ojetiny v USA? Paradoxně vedou elektromobily
U elektromobilů se často tvrdí, že jsou jako ojetiny neprodejné. Pokud jde však o nepříliš staré vozy, je to v USA naopak a nejkratší dobu se v autobazarech ohřejí právě čistě elektrická auta. Vede Tesla Model 3.
Nejrychleji prodávané ojetiny v USA? Paradoxně vedou elektromobily
Jedním z častých argumentů proti elektromobilům je krátká životnost akumulátorů a následná nemožnost prodeje takového vozu jako ojetého. Nový akumulátor by totiž často převýšil hodnotu samotného auta. Nicméně jedna věc je teorie, druhá pak praxe. Faktem je, že v USA jsou ojeté elektromobily velmi populární a dle průzkumu iSeeCars jsou to právě elektrická auta, která z autobazarů mizí nejrychleji. Doslova na dračku jde Tesla Model 3, která se v průměru prodá za 15,7 dne s průměrnou cenou téměř 47 tisíc USD. Jak jsme ostatně nedávno informovali, tyto vozy se kvůli nedostatku čipů jako mírně ojeté prodávají v průměru o 3 % dráž než jako nové.
 
Tesla Model 3
 
Druhé místo pak získal Chevrolet Bolt EV, který zmizí v průměru za 20,8 dne (cena 22 tisíc USD) a třetí je pak Tesla Model S za 21,3 dne (v průměru přes 64 tisíc USD). Až na čtvrtém místě je vůz se spalovacím motorem, BMW 4 (22,9 dne). V první desítce máme i Teslu Model X na 7. místě a několik hybridů. Pro zajímavost, průměrná doba prodeje činí v USA 35,4 dne.
 
Otázkou pak zůstává, nakolik je obava z opotřebovaného akumulátoru vlastně oprávněná. U některých vozů se vzduchem chlazenými akumulátory víme, že jsou drahé výměny docela potřeba (např. Nissan Leaf), nicméně u kapalinou chlazených je tomu přeci jen trochu jinak.
 
Např. průzkum u vozů Tesla uvádí, že těmto elektromobilům zbývá po 200 tisících mil (320 tisíc km) v průměru zhruba ještě 90 % původní kapacity. Velká část Tesel se tak výměny lithiových akumulátorů možná ani nedožije a patrně dříve auto poputuje na vrakoviště, než bude potřebovat vyměnit akumulátor. Dle průzkumu se sice výměny akumulátorů u Tesel občas provádí, to se ale týká především speciálních typů použití, jako jsou vozidla taxislužeb, která najedou přes půl milionu km. I proto se zatím moc nerecykluje. Ne, že by to nešlo, ale zatím není moc co recyklovat. Jaká však bude skutečnost a zájem mezi zákazníky, to uvidíme teprve za pár let, až se na trh s ojetinami dostane více aut se stářím přes 10 let. První místo Modelu 3 v průzkumu iSeeCars totiž ukazuje jen velmi mladé vozy (nanejvýš 3-4 roky staré).