Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Komentáře od Mirek55
Prosím seznam aut co se prodávají v EU a jsou dynamicky horší než eDacia. Moc jich není, co? Pružnost v nízkých rychlostech nepopírám.

„Třeba 80​­-120km​­/h......Auris 1.6 s max. 97 kW to na šestku zvládne za 18,5 sekundy.­"
Možná by bylo lepší si podřadit na pětku. Ono je dost zvláštní argumentovat u manuální převodovky pomocí jejího imaginárního zablokování. Když chci zrychlovat pomalu a šetřit palivo, tak tam tu šestku nechám, když chci předjíždět nebo z jakéhokoliv jiného důvody zrychlovat víc, tak podřadím.

Uznávám výhody automatu a že někdo nerad řadí, ale to taky můžeme začít měřit akceleraci 0­-XXX km­/hod při rozjíždění na osmý převodový stupeň ­- viděl jsem jako důkaz síly motoru V8, ale normální to není. Závěr by byl ­- eDacia je za tu cenu takové rumunské Ferrari.
Odpovědět0  0
Spring je dobrý­/snesitelný jen v akceleraci 0­-50 km­/h. Jestli to někomu za tu cenu stačí a nebude jezdit často mimo město, tak ať kupuje. Krouťák od nulových otáček, žádné řazení a okamžitá reakce elektromotoru není všemocná. Já si raději ten spalovací motor v případě potřeby vytočím jak já zvolím za vhodné.

Odpovědět0  0
Akcelerace 0­-100 km­/hod je obecně uznávaná metoda určení dynamiky vozidla. Jedu z vedlejší na hlavní, kde je povolená 90 km­/hod a chci se co nejrychleji dostat na tuto rychlost, protože nechci moc omezit auta za mnou. Ta Dacia je v této disciplíně takový šnek, že i kdyby byla v jinak definované akceleraci lepší, tak je to málo. Malé auto do města nemusí nutně znamenat, že mimo město to s ním bude peklo. Minimálně tu akceleraci 0­-90km­/hod by každé schválené auto mělo dát pod určitou hranici, kterou ta Dáčka překračuje viz to srovnání se stodvácou ­- máme rok 2021.
Odpovědět0  0
Pořád ty grafy co mají dokázat neexistující realitu. Nastavíme omezovač otáček úplně jinak než ladiči motoru a uděláme z konkurenčního golfového vozíku Ferrari. Není to trapné? To je jako vyndat z motoru několik svíček a pak ho kritizovat, že to moc nejede a elektro je lepčíííííííí. Je to trapné a hlavně stupidní.

„Hovořím o normální jízdě při řazení na 1500 a 2000 rpm. Kdo z běžných uživatelů točí Citigo běžně nad 3400 rpm, aby měl průměrně vyšší výkon než ta Dacia?­"

Že ty nemáš řidičák? To není o tom, že budu zbytečně mučit motor několik minut na 4500 rpm, ale o tom, že při běžné akceleraci se nad 3400 rpm dostanu při každé jízdě. BTW na dálnici při 130 km­/hod točí ten motor 3700 rpm, takže příště to chce lepší pochopení reality. Jízda po dálnici a akcelerace je normální­-běžná­-nijak rejcingová­-nijak extrémní­-nijak pizza rozvážková.
Odpovědět0  0
To jsou zase teorie pana účetního. Dacia Spring bude někoho roznášet na kopytech?
https:­/­/www.auto.cz­/dacia­-spring­-zaujme­-zrychlenim­-v­-akceleraci­-ji­-predci­-i­-skoda­-120­-138390
Eleltrozmetek ­- 0­-100km­/hod 19,1s.
Citigo 44kW ­- 0­-100km­/hod 14,4s.

„To Citigo má vyšší výkon teprve až od 3400rpm, a nad tuto hranici to točí málokdo.­"
Napsal pan teoretik co si doma jezdí s angličáky. Ten motor má výkon 44kW v rozsahu 5000­-6000 ot­/min. Při potřebě dobré akcelerace se ten motor musí vytočit nad 3400 ot­/min. Přestaň fetovat a vyjadřovat se k věcem, kterým nerozumíš.
Odpovědět0  0
Na občasnou dálnici a rychlostní silnici ­(110 km­/h­) je 100 km­/h málo. Chce to nešetřit na kravinách, dát tam levný spalovák a hned máme ekologického a lidového Smarta za 160 tisíc Kč s maximálkou 130 km­/h.
Odpovědět0  0
„A co má přepálená prodejní cena lithiové baterky do kola společného se skutečnou výrobní cenou baterky?­"

Někdo ji musí zaplatit:­). A stejný problém je s klesající cenou akumulátorů, která v praxi není moc podstatná, protože cena elektromobilů je pořád vysoká, jen roste jejich dojezd. Pro zájemce je ovšem cena co skutečně zaplatí to podstatné.

Můj další bicykl už chci s nějakou tou pomocí, tak budu rád za pokles, který nebude jen v grafu. U auta si tak jistý nejsem a navíc se mně hnusí dotace ve stylu, že kupující levnějšího produktu dotují kupující dražšího produktu. U technických novinek to bylo vždy naopak, protože jedině tak je to spravedlivé a normální.
Odpovědět0  0
Je blbost počítat průměr pro nabíjení elektromobilu, když se bavíme o špičkách a stabilitě sítě. Nejlepší pro všechny je elektromobily nabíjet nočním proudem několik hodin.

Second hand baterky mají větší ztráty a vyšší poruchovost. Jejich nižší cena je opodstatněná. Celkově když se člověk zamyslí a zjistí, že bude mít stovky kg akumulátorů v autě, desítky tun na každé druhé dobíjecí stanici, neodvážím se odhadovat kolik tun jako zálohu solárů­/větrníků.....ufff to chci vidět, jak bude jejich cena klesat.

Už ty řeči o levných baterkách poslouchám léta a pak vidím, že náhradní lithiovka do jízdního kola stojí deset tisíc. Hovořil bych spíš o vyšších stovkách kWh, aby mohlo u rychlonabíječky natankovat aspoň 20 aut za 8 hodin a nezpůsobovalo to problémy v regulaci sítě.
Odpovědět0  0
Zažil jsem obstrukce při pokládce asi 120 m optického kabelu do již existující infrastruktury ­(stačilo malé úsilí­), tak si tuto výzvu raději nepředstavuji. Ani do roku 2080...
Odpovědět0  0
On bude problém se sítí. V kilowattech se můžou trapně předhánět jak chtějí, ale aby tohle nezpůsobilo nestabilitu sítě, tak to chce velké investice. Dejme tomu, že průměrná domácnost má průměrnou spotřebu 3300 kWh za rok, což dává průměrnou roční 24­/7 spotřebu cca 0,37 kW. Voalá a jen jedna pitomá nabíječka je na úrovni odběru jako cca 950 domácností. Čeká nás stabilní budoucnost! Známé řešení v podobě budování akumulátorů u těchto nabíječek je samozřejmě hodně drahé. Ovšem jedno pozitivum to má ­- vodík je ještě větší kravina:­).
Odpovědět0  0
Shodou okolností jsem poslední měsíc měnil dva pěkně nafouklé akumulátory. Naštěstí to bylo konstrukčně dobře řešeno, takže nebouchly a ani nepoškodily mobil. Stará Nokia a nějaký další tlačítkový.
Odpovědět0  0
Nechápu GM, že se tak ztrapňují a že je nějaký majitel nezažaloval o pěkný ranec.
Odpovědět0  0
A není to jedno vzhledem k počtu Veyronů? Lidi co mají Veyrona by si místo něj užívali třeba v letadle, takže uhlíkovou stopu budou mít vždy velkou.
Odpovědět0  0
Mně u modelu S vadí ty neuvěřitelné problémy s kvalitou. Ani u modelu co vyrábí 9 let se nejsou schopni vyhnout největším trapasům, co jiné automobilky odstraní po prvním půlroce výroby. Neumím si představit tohle koupit jako ojetinu, když to je bizár i jako funglovka.
Odpovědět0  0
Vždyť je to šílené. Tu sunon z části beru, i když je to spíš dojem než téměř jistota, protože ostatní opatrně uvádějí méně a papír snese všechno.

V Tesle ty baterky nevydrží 1,4 milionu, protože by Tesla dávala záruku větší. Věřit tomu, že v dnešní ostré konkurenci v automotiv by si nějaká automobilka dovolila nevyužít tuhle obrovskou atraktivitu svého výrobku? Vydrží nám to 1,4 milionu km, ale my dáme záruku sotva 200 tisíc jako na ty ostatní. Totální kravina. Jak jsem psal, rychlodobíjení dost snižuje životnost, i když teploty nedosahují extrémních hodnot. Ono mimo ideální podmínky je i rychlé vybíjení a to v autě taky nastává, že ano.
Odpovědět0  0
To že si koloběžku nabíjí sám uživatel je pro nedebilního jedince výhoda. Nasedá pak vždy na plně nabitou a nemusí se spoléhat na polovybitou jebku pohozenou někde u chodníku.
Odpovědět1  0
Dobrá, máme tu tedy elektromobily s akumulátory co zvládnou 1,4 miliónu km ­- čínské verze Modelu 3 například. Kolik na ně dává záruku výrobce? Milion km s obrovskou rezervou? Rezerva 400 tisíc km totiž obrovská je.

Jenže Tesla tuhle záruku nedává a nedává ji ani nikdo jiný. To proto, že rychlonabíjení nepatří mezi ideální podmínky a výrobci to tají, protože nechtějí zákazníky vybízet, aby na cestách čekali x hodin.

A prosím o datasheet nějakého výrobce statické LIFEPO, kde jasně definuje životnost 15+ let. Našel jsem totiž nižší hodnoty a i ty platí pro ideální podmínky, které nejde striktně dodržet po celou dobu životnosti ani u statického aku.

Odpovědět0  0
V úložištích už teď baterky hoří. Těch 20 let je jen předpoklad a 2 miliony km v elektrovoze je jen šílený blábol, pokud to tedy někdo skutečně řekl. Marketing a realita jsou různé věci. Pokud to někdo plácl, tak si to stačí porovnat s poskytovanou zárukou na tyto zázračné akumulátory. Vidím to asi tak
- marketing tvrdí až 2 miliony km
- praxe ­- záruka 200 tisíc km a časté problémy při 300 tisících? Bůh ví, ale vsadím malíček na to, že přes 1,5 milionu se nepodívá žádná dále použitelná a dvoustovku na to, že přes 500 tisíc km se nepodívá většina.
Odpovědět0  0
Je to pro finančně negramotné, protože je to hodně drahé. Když si člověk koupí vlastní kolobrndu, tak už třeba za rok jen počítá co ušetřil proti sdílené.
Odpovědět0  0
Tak proč nás výrobci nepřesvědčují o opaku? Není to divné? Marketing zveličuje každou kravinku, ale tohle megaplus nám zatajuje? To raději budu věřit na Ježíška co nosí dárky.
„Dáváme 12 let záruky na to, že kapacita aku neklesne pod 80%.­"
Vždyť by to bylo perfektní lákadlo. Nikde nepíšu o přesně 10 letech ­- psal jsem, že to je často i mnohem méně a že dvouciferná léta už jsou jasně krizová ­(může se stát cokoliv­). Já uznávám, že nemám důkaz o dnešních akumulátorech, ale to co jsem napsal ukazuje spíše na to, že mám pravdu.
Odpovědět0  0
Tak smysl pro humor je spíše slabší ­- to s tím dusíkem byl žert, nadsázka. Můj předpoklad se opírá o jednoduchá fakta. Lithium je „agresivní­" kov, žádná technologie, která by ho dlouhodobě zkrotila, nebyla představena. Spíš mám z novinek pocit, že dlouhodobou životnost čím dál víc ignorují ­- jsme přeci v kapitalismu a kdo chce mít auto déle jak 8 let, tak je socka. Riziko exploze­/požáru roste s věkem, záruky automobilek s tím počítají.
https:­/­/computerworld.cz­/technologie­/zivotnost­-li­-ion­-baterii­-muze­-byt­-az­-20­-let­-rikaji­-vedci­-5630
Sci­-fi z roku 2010. O 11 let později a nikdo z výrobců nechce být konkrétní u parametrů svých aku po uplynutí 10 let a to ze 2 možných důvodů.
1­) Tuší, že to bude hodně slabé.
2­) Vůbec netuší a nechtějí se ztrapnit. Zrychlená simulace 10 let v tak chemicky nestálém prostředí je skoro loterie.
Odpovědět1  0
Klidně dusíkem chlazené! Všechny dosud vyrobené aku na bázi lithia mají problém u dvouciferné životnosti v letech. Rychlonabíjení jim neprospívá, i když je teplota držena v mezích a i bez rychlonabíjení a minimálním používání mají omezenou časovou životnost.
Odpovědět0  0
To je u akumulátorů normální. Kup si nějakou a provozuj ji. Zjistíš to taky. Někdy je zlom 5 let, jindy 8, ale málokdy víc jak 10.
Odpovědět0  0
Sdílené koloběžky někdo musí svážet a nabíjet.
Odpovědět0  0
Model S váží víc jak 1,5 tuny. Sdílené koloběžky jsou ekologicky diskutabilní, tak doufám, že máš vlastní. Z ekonomického hlediska jsou sdílené koloběžky projevem finanční negramotnosti jejich uživatelů.
Odpovědět0  0
Lze předpokládat, že odteď bude degradace mnohem rychlejší. Dokud nebude graf až do 15 let, tak je to info o prdu.
Odpovědět0  0
Ty asi nechápeš, jak moc důležitá je pro určité lidi nízká spotřeba. Až budeš do práce dojíždět třeba 80 km denně, tak ti to dojde ­- ostatním stačí představivost. Pro mě je zase méně důležitá praktičnost aka mega kufr, ale chápu i to, že někdo ho musí mít.
Odpovědět0  0
Ne, jen pozérství. Umím si představit kolik to váží. Ekologické bylo např. Loremo, ale ve zparchantělém kapitalismu se musí prosazovat pseudoekologická řešení.
Odpovědět0  1
Notebooky atd.
Odpovědět0  0