Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Microlino 2.0 se nakonec asi přeci jen dostane na silnice

17.2.2021, Milan Šurkala, aktualita
Vývoj čehokoli je obvykle mnohem těžší, než se zprvu zdá. Přesvědčili se o tom i tvůrci vozítka Microlino. To představili už před několika lety, ale stále není hotové. Vypadá to však, že by se mohlo letos už přeci jen dostat na silnice.
Některé věci nejsou tak jednoduché, jakými se zdají být. Už v roce 2018 jsme vás informovali o vozítku Microlino, které mělo navázat na legendární BMW Isetta. Od té doby uběhly více než dva roky a malý elektromobil stále ještě není hotový. Nyní to ale konečně vypadá, že by se mohlo schylovat k zahájení výroby. Tvůrci testují prototypy a v létě by chtěli získat homologaci. Od 21. září by chtěli spustit výrobu.
 
Microlino 2.0
 
Zásadní změnou proti první verzi Microlino 1.0 je především struktura vozu. Jednoduchý trubkový rám nahradila moderní karoserie, která přináší vyšší bezpečnost, přičemž se nezvýšila hmotnost vozu. Vůz má 11kW elektromotor s točivým momentem až 100 Nm a s ním je Microlino schopné vyvinout maximální rychlost 90 km/h. Z 0 na 50 km/h pak zrychlí za 5 sekund.
 
Microlino 2.0 karoserie
 
Energie je ukládána v Li-ion akumulátoru typu NMC s 8 kWh nebo 14,4 kWh za příplatek. Dojezdy pak činí 120 km, resp. 200 km. Nabíjení pak může probíhat maximálně s 2 kW, takže počítejte tak se 4 hodinami nabíjení menšího akumulátoru (spíše ale o něco více). Základní verze vozu váží 513 kg včetně akumulátoru a měří 2430×1500×1450 mm. Uvnitř je místo pro 2 osoby a 220 litrů zavazadel. Najdeme zde také 1,8kW topení PTC. Pokud jde o cenu, ta byla stanovena na 12 tisíc EUR (310 tisíc Kč).
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama