Společnosti Apple se sice poslední dobou nedaří moc s iPhony, ale v jiných oblastech docela válí. Velmi dobře je na tom i s chytrými hodinkami Apple Watch, které tvoří rovnou polovinu všech chytrých hodinek. Nicméně ani zde není vše pozitivní, podíl se totiž snižuje. Celkový trh s chytrými hodinkami v roce 2018 tvořilo 45 milionů prodaných kusů (29,3 milionu v roce 2017). Apple sice zvýšil prodeje ze 17,7 na 22,5 milionu kusů, ale to současně znamenalo, že jeho podíl klesl ze 60,4 % na 50,0 %. Trh s hodinkami totiž rostl mnohem rychleji než prodeje Applu. Společnost tak sice stále drtivě vítězí, ale začíná ztrácet.

Velké změny se ukázaly u společnosti Fitbit. Ta měla loni jen 1,7% zastoupení (zhruba 0,5 milionu kusů), ale letos se už vyšvihla na druhé místo s 12,2% podílem (5,5 milionu kusů) a dokonce se jí podařilo pokořit i Samsung. Ten je nyní trojkou na trhu, přičemž i on lehce zvýšil svůj podíl z 10,6 % (3,1 milionu kusů) na nynějších 11,8 % (5,3 mil. kusů). Na čtvrtém místě je pak společnost Garmin, která rostla pomaleji než trh. Počty prodaných kusů se tak sice zvýšily z 2,2 na 3,2 milionu kusů, ale tržní podíl mírně klesl ze 7,5 % na 7,1 %. Na všechny ostatní společnosti pak připadá 18,9 % trhu. Statistika pochází od společnosti Strategy Analytics.
Zdroj: phonearena.com