www.svetmobilne.cz
>
>
>

Mercedes-Benz EQS nabídne elektrický dojezd až 770 km

Mercedes-Benz EQS nabídne elektrický dojezd až 770 km
, , aktualita
Automobilka Mercedes-Benz poodhalila techniku nového luxusního elektrického sedan EQS. Novinka má nabídnout elektrický dojezd až 770 km. V prodeji bude i jako čtyřkolka a záruka na akumulátor bude na ujetí 250 tisíc km.
K oblíbeným
reklama
O novém elektromobilu Mercedes-Benz EQS jsme už několikrát hovořili. Víme, že jde o rekordně aerodynamické auto ve třídě čtyřdvéřových sedanů s koeficientem odporu pouhých 0,20 Cd (čelní plocha činí 2,51 m2). K dispozici bude s 10modulovým akumulátorem s 90 kWh nebo 12modulovým se 107,8 kWh. To má zajistit dojezd až 770 km dle WLTP. Otázkou je, jak se něco takového dá dosáhnout, když Mercedes udává spotřebu 16,0-19,1 kWh/100 km u EQS 450+ a 16,9-20,0 kWh/100 km u EQS 580 4MATIC+ (to spíše napovídá hodnotám okolo 500 km). V tomto případě ale byla použita starší norma NEDC, která je ještě méně přesná než WLTP. Maximální rychlost je omezena na 210 km/h.
 
Mercedes-Benz EQS
 
EQS 450+ nabídne maximální výkon 245 kW a točivý moment 568 Nm, ten putuje na zadní kola. EQS 580 4MATIC+ je čtyřkolkou s maximálním výkonem až 385 kW a 855 Nm (oba motory jsou permanentně excitované synchronní). V tomto případě lze počítat s až 290kW rekuperací (u verze se zadním pohonem je rekuperace z trakčních důvodů omezena), má také vektorování točivého momentu mezi nápravami. Systémy vyhodnocují chování vozu 10000krát za sekundu.
 
Mercedes-Benz EQS
 
Akumulátory jsou typu Li-Ion NMC s poměrem 8:1:1. To znamená snížení na 10 % kobaltu, nicméně některé automobilky jsou se zastoupením ještě mnohem níž. Na druhou stranu si Mercedes dovoluje dávat na akumulátor záruku 10 let, resp. na ujetí 250 tisíc km. Podporuje rychlé 200kW DC nabíjení (22kW přes AC), nicméně využívá standardní 400V napětí (nikoli vyšší 800V). 300 km dojezdu tak může být nabito za 15 minut.
 
Akumulátor může být před nabitím zahřát nebo zchlazen podle toho, jak je potřeba (bere do úvahy teplotu v naplánovaném místě nabíjení). Navigace do odhadů započítává více faktorů, jako jsou dynamické reakce na zácpy, jízdní styl, teplotu, nastavení topení/klimatizace, profil trasy, obsazenost nabíječky, možnost platby a dalších. Podporováno je Plug & Charge, kdy stačí jen připojit auto k nabíječce a systém se sám postará o platbu (bude fungovat např. u Ionity). V Japonsku je možné obousměrné nabíjení, tedy EQS může sloužit jako zálohovací buffer a nabíjet ostatní.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Připojením k "vhodně" nazvané síti lze kvůli bugu v iOSu odstavit Wi-Fi Připojením k "vhodně" nazvané síti lze kvůli bugu v iOSu odstavit Wi-Fi
Žádný operační systém není bezchybný a platí to i pro Apple iOS. Bezpečnostní výzkumník Carl Schou přišel na to, že připojením k bezdrátové sítě se specifickým SSID se dá v iPhonu zrušit Wi-Fi konektivita.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Nokia uvedla levné telefony 105 4G a 110 4G pro nenáročné Nokia uvedla levné telefony 105 4G a 110 4G pro nenáročné
Pokud nepotřebujete smartphone, může vám posloužit i jednoduchý mobilní telefon. Nokia pro takové zákazníky připravila novinky v podobě modelů 105 4G a 110G. Ten první dokonce nemá ani fotoaparát.
19.6.2021, aktualita, Milan Šurkala
Zens Dual Powerbank nabije bezdrátově 2 zařízení najednou Zens Dual Powerbank nabije bezdrátově 2 zařízení najednou
Bezdrátové nabíjení více zařízení najednou není jednoduché. V případě nabíječky Zens Magnetic Dual Powerbank se to vyřešilo tak, že plochy pro bezdrátové nabíjení jsou na obou stranách powerbanky.
18.6.2021, aktualita, Milan Šurkala
Vodíková Honda Clarity končí, nebyl o ni zájem Vodíková Honda Clarity končí, nebyl o ni zájem
Honda ukončuje prodej dalšího svého vozu na alternativní paliva. Tentokrát je to model Clarity s vodíkovým pohonem. Prodeje byly velmi nízké a firma se chce soustředit především na elektromobily. Paradoxní, že elektrická verze Clarity byla první odepsanou.
17.6.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Porsche 911 GT3 Touring přinese 375 kW a poprvé i převodovku PDK Porsche 911 GT3 Touring přinese 375 kW a poprvé i převodovku PDK
Porsche uvedlo nový model 991 GT3 Touring, která je o trochu civilnější variantou klasické GT3. Přichází tak o obrovské křídlo a dostává i možnost mít 6stupňový manuál. Můžeme se těšit na výkon až 375 kW.
16.6.2021, aktualita, Milan Šurkala