www.svetmobilne.cz
>
>

Mazda vysvětluje krátký dojezd MX-30, chce tím snižovat skutečné emise

Mazda vysvětluje krátký dojezd MX-30, chce tím snižovat skutečné emise
, , aktualita
Nové elektrické SUV Mazda MX-30 překvapilo nebývale krátkým dojezdem kvůli malému 35,5kWh akumulátoru. Má to však svůj důvod, který nyní Mazda i vysvětluje. Jsou za tím emise za celý životní cyklus vozu.
K oblíbeným
reklama
Také Mazda přišla se svým prvním plně elektrickým autem. Je jím model MX-30, ten však vyvolal rozhořčení kvůli svému malému 35,5kWh akumulátoru. To je překvapivě nízká hodnota, která zaručuje teoretický dojezd jen 200 km dle normy WLTP. Připomeňme, že např. konkurenční Hyundai Kona Electric má s 39,2kWh akumulátorem teoretický dojezd 289 km a ve verzi 64kWh akumulátorem pak až 449 km. Mazda nicméně nyní prozrazuje, proč zvolila jen tak nízkou hodnotu.
 
Mazda MX-30
 
Za vším stojí celoživotní emise vozu. Zatímco samotný provoz je ekologičtější, a to dokonce i u nás s vysokým podílem uhelných elektráren, výroba akumulátorů je velká ekologická zátěž a čím větší akumulátor je, tím delší dobu trvá, než nižší emise z provozu vyrovnají vyšší emise z výroby. Dle Mazdy by s větším akumulátorem taková situace ani nemusela nastat a elektromobil by byl vždy horším a ekologicky nepříznivější variantou než srovnatelné auto s naftovým motorem. Zde je ale nutno říci, že to pochopitelně záleží na tom, jak se vlastně elektřina v místě, kde je daný elektromobil provozován, vyrábí. V takovém Norsku se emise srovnají podstatně rychleji než třeba v Německu a tam opět o něco rychleji než třeba u nás.
 
Graf Mazda MX-30
 
Z tohoto důvodu má Mazda MX-30 jen 35,5kWh akumulátor, aby byla skutečně ekologičtějším vozem. Díky menšímu a lehčímu akumulátoru by měl být vůz i úspornější v provozu, což má být další výhodou. Připomeňme, že MX-30 má maximální výkon 105 kW a točivý moment 260 Nm, s 50kW DC rychlonabíjením se pak na 80 % nabije za 30-40 minut. Při použití 22kW AC nabíjení to pak na 100 % zvládne za 4,5 hodiny. Jde o nepříliš velký crossover s rozměry 4395 mm na délku, 1795 mm na šířku a 1570 mm na výšku, rozvor má hodnotu 2655 mm. Zajímavostí jsou dveře, které se otevírají opačně jako u Mazdy RX-8, ty přední o 82°, zadní o 80°. Zaváděcí cena první edice činí 899.900 Kč.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Registrační značky ve Vermontu bude nejspíš možné mít i s emoji Registrační značky ve Vermontu bude nejspíš možné mít i s emoji
Některé státy umožňují řidičům si zvolit pro svého plechového miláčka registrační značky na přání. V americkém Vermontu míří ke schválení návrh zákona, který má dovolit dokonce i nejrůznější smajlíky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Apple iOS 14 má běžet i na iPhonech 6S a iPhone SE Apple iOS 14 má běžet i na iPhonech 6S a iPhone SE
Produkty Apple jsou známy dlouhodobou podporou a vypadá to, že v případě iPhonů 6S a SE na tom budou telefony opravdu hodně dobře. I ty by totiž měly dostat připravovaný operační systém iOS 14, tedy už šestou verzi.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Mercedes Unimog U5023 překonal výškový rekord, vyjel do 6694 m.n.m. Mercedes Unimog U5023 překonal výškový rekord, vyjel do 6694 m.n.m.
Speciální nákladní vozy Mercedes-Benz Unimog U5023 pomohly s instalací čtyř rádiových stanic v Chile v nadmořské výšce přes 6000 m.n.m. a stihly také trhnout výškový rekord. Dojely až do 6694 m.n.m.
26.1.2020, aktualita, Milan Šurkala
Tesla překonala hodnotu 100 mld. USD, předběhla i Volkswagen Tesla překonala hodnotu 100 mld. USD, předběhla i Volkswagen
Automobilka Tesla míří stále vzhůru. Hodnota akcií nadále výrazně stoupá a nyní má celá společnost hodnotu vyšší než 100 miliard USD. Tím se jí podařilo z druhého místa sesadit takového giganta, jakým je Volkswagen.
24.1.2020, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Qualcomm uvedl procesory Snapdragon 720G, 662 a 460 s Wi-Fi 6 Qualcomm uvedl procesory Snapdragon 720G, 662 a 460 s Wi-Fi 6
Společnost Qualcomm rozšířila nabídku mobilních procesorů o nové modely Snapdragon 720G, 662 a 460. Všechny podporují Wi-Fi 6 i indický polohový systém NavIC. Nezájem ale panuje v oblasti 5G.
23.1.2020, aktualita, Milan Šurkala