Levná pracovní síla je jen jeden malý střípek. Alfa a omega je to, že západní firmy nalifrovaly do Číny s montovnami de facto i know-how a Čína následně ignorovala jakékoliv dodržování patentů a technologie sprostě okopírovala. Takže ušetřila jak miliardy do výzkumu, tak to nejdůležitější - čas. A západ, který si bláhově myslel, jak bude žít z patentů, nakonec nemá, z čeho by financoval další výzkum, protože se zbavil průmyslu. :-/
Odpovědět0 0
Nu, kdepak jsou teď ti "managerové" z VW a dalších evropských automobilek, kteří "jasnozřivě" přesunuli vše do Číny s vidinou tučných prémií za "levnou výrobu"? Jo, děkujeme! :-/
Odpovědět0 0
A proč? Holt Němec zaplatí za km v Čechách do německé kasy a Čech zaplatí za km v Německu do české kasy. Stejně drtivá většina najetých km bude na území státu, kde je vozidlo přihlášeno.
Odpovědět0 0
Kontrola, jak už tady někdo psal, bude jednoduchá - technik při STK zapíše stav tachometru do systému, ten porovná s hodnotou zadanou uživatelem a hotovo. Jestli bude sedět ok, jestli ne, tak stát vyměří dodatečnou daň plus flastr za podvádění. Jednoduché jak facka. Souhlas s tou hmotností, to by ještě chtělo zapracovat.
Odpovědět0 0
Podle sebe soudím tebe? :-o
Odpovědět0 0
To byste po něm chtěl moc. :-o
Odpovědět0 0
Nekonečný zdroj? :-o Za chvíli bude problémem lidstva voda a vy jí budete štěpit, abyste mohl jezdit plechovkou? Bravo, tomu říkám výhled do budoucna. A hlavně mi nezačněte říkat, jak máme na planetě 70 % povrchu pokrytého vodou. :-/
Odpovědět0 0
že ten proces má "odčerpávat" vzdušnou vlhkost? Jestli tomu tak je, tak to je pěkná hovadina, to přece může mít nedozírné následky na klima, ne? :-o
Odpovědět0 0
A kolik ubylo třeba zmiňovanému Taycanu? 40-50-60 %? Máte info? A kolik paliva na okruhu "sežere" benzíňák? Třeba Veyron má při rychlostech > 300 km/h spotřebu cca 500 l/h. Samozřejmě, že spotřebu na okruhu asi nikdo příliš neřeší, ale ani bych se nedivil, kdyby Veyronu zbylo ve 100 l nádrži tak polovina. ;-) Veyron nejspíše bude extrém, ale stejně. Takže ten příspěvek je jen takový Tesla hate. BTW, jelikož je hodně aktuální i CO2, jakou asi tak po sobě zanechá stopu na lokální úrovni zmíněný Veyron a jakou Tesla? ;-)
Odpovědět0 0
Tak tlačit může nepřímo, pokud by rejdaři za "neekologické" lodě platili vysoké poplatky při vstupu do přístavů v EU, tak by je to možná nutilo k postupnému přechodu na jiný typ pohonu. Ale klidně by to mohlo skončit tak, že se to jen promítne do cen zboží a bude záležet na tom, jak takové zboží bude finančně konkurenční se zbožím, které vyprodukují místní výrobci. Třeba by to mohlo vést k opětovnému přesunu výroby do EU. No, kdo ví. S ekologií celosvětově se opravdu musí urychleně něco začít dělat, ale stále spíše jde o roztříštěný koncept, jen EU to nevytrhne. :-(
Odpovědět0 0
která pouze vede ke krizovým situacím. Účelem kruhového objezdu přece vždy bylo zajistiti plynulost dopravy, její zklidnění a tudíž zvýšení bezpečnosti. Tohle je přece úplné popření všeho uvedeného. Ještě tak bych to možná akceptoval u kruháků se dvěma pruhy, ale s jedním? Zaváděný hybrid může fungovat jen v případě, že průplet bude opravdu hodně dlouhý a ani tak (zejména v našich luzích a hájích) to není žádné terno, které by vedlo k větší bezpečnosti provozu. Vyjma toho si úplně lehce dovedu představit, že z kruháků o jednom pruhu se stanou slušné dopravní špunty. Prostě osobně mi to připadá jako hovadina. :-(
Odpovědět0 0
950 také zatím slouží (byť by to chtělo novou baterku, tak originální už to má asi za sebou) a je škoda, že to MS zabalil. Rád bych opak, ale obávám se, že už rezignoval (částečně asi také pod tlakem "expertů" na diskuzích, kteří sice WP v životě neměli v ruce, ale papouškovali kraviny, které někde slyšeli - otázkou je, odkud se ty názory vzaly, že by G....?) a zaměří se na předělání svých aplikací a integraci svých služeb pod Android - a že už jich má slušnou řádku.
Odpovědět1 0
Já myslím, že s tím individuem asi nemá cenu diskutovat, má svoji pokřivenou pravdu. Zda to je tím, že ten režim vůbec nezažil nebo tím, což by bylo ještě horší, ten režim aktivně podporoval (ve valné většině to bylo sprostým práskačstvím) je smutné a tragické na tom je, že takoví lidé žijí mezi námi a vypouštějí takové bludy. :-(
Odpovědět0 1
Tak pokud jsem dle vás hlavu někam strčil, byť si toho nejsem absolutně vědom, tak vy vlastní hlavu vůbec nemáte a pokud náhodou na krku nějakou přece jen máte, tak v ní nemáte zhola nic - více toho k vašemu příspěvku asi napsat nelze.
Odpovědět0 0
Aha, takže v Anglii jsou asi úplně tupí, když se zabývali důsledky rychlosti na chodce? Aby jste si jednou neříkal, proč ten chlápek srazil Vaše dítě povolenou 70tkou a ne tou anachronickou 50tkou. :-(
Odpovědět0 0
Jardo, u tvých komentářů k IT se vždy zasměji. Tady jsi to ale přehnal, protože tady se bavíme o lidských životech. Takže ten tvůj názor "přehledný" úsek klidně 130 moc vtipný není a ta 90 na dálnici vlastně také ne, kamiony do stoupání (i mírných) o moc víc nejezdí, takže pokud těch 90 někomu stačí, co je na tom špatného?
Odpovědět0 0
Právě jste pohřbil demokracii, vážený pane. I ten pomalu jedoucí řidič má právo se po komunikaci pohybovat, ostatně definujte termín "pomalu jedoucí". Že jede na komunikaci o 5 km/h pomaleji, než je limit? Nebo jede "jenom" o 5 km/h rychleji než je limit, ale pro Vás je to stále moc pomalé? A to, že Vás tímto "vynervuje", by spíše inklinovalo k tomu, aby jste navštívil psychologa a pobavil se s ním o zvládání Vašich emocí. Protože to Vaše "vynervování" s největší pravděpodobností povede k nějakému riskantnímu manévru, kterým ohrozíte nejen sebe (to je mi úplně fuk), ale i ostatní účastníky silničního provozu. A pro co? Proto, že Vy ušetříte "svižnou" jízdou 10-15 minut? Zamyslete se nad sebou a nad Vašimi názory, prosím.
Odpovědět3 0
Komentář, na který reagujete, je hodně diskutabilní, nicméně ten Váš tomu nasadil korunu. Zažil jste prosazování komunismu či socialismu v praxi? Pokud ano, tak to porovnejte s "prosazováním demokracie" v demokratických státech. Pevně věřím, že rozdíly najdete. Za mě osobně, vyzdvihovat socialistické a komunistické režimy, tak jak byly nastoleny a udržovány, je zcela úchylné. :-(
Odpovědět3 0
Přesně to jsem chtěl napsat ke komentáři, na který reagujete. Musel jej napsat člověk, který ten systém nezažil nebo byl jeho aktivní součástí. :-(
Odpovědět1 0
A co myslíte, že bude ekologičtější - výroba elektřiny v elektrárnách, které jsou vybavené odsiřovací technologií a dalšími k zachycení prachu apod. u uhelných, u jádra či větrných nebo solárních je problémem leda tak vyhořelé palivo, nebo doprava surové ropy do rafinérií, rafinace ropy, převoz nafty tankery (oblíbené heslo anti-ekologů, když mluví o automobilové dopravě a poukazují na skutečnost, že zaoceánské lodě vypouští mnohem více škodlivin než jejich plechový miláček :-), bohužel si neuvědomují, že nebýt nafty/benzínu pro automobily, jistě by ubylo i desítky tankerů) do překladišť a rozvoz cisternami na místo určení? A to je jen "palivo" do vozů. Obdobně bych se mohl zeptat na topeniště na uhlí v rodinných domcích, proč takováto místa platí na ekologii stejně jako ti, co topí třeba plynem nebo elektřinou? Ale zpět k elektrovozům. Ano, zejména výroba akumulátorů a jejich likvidace z hlediska ekologie také nic moc. Nicméně tuto součástku lze opět vyrábět na "jednom" místě, které lze ekologicky co nejvíce "zkultivovat", stejně jako zmíněné uhelné elektrárny, a při likvidaci starých akumulátorů lze mnoho prvků recyklovat a vrátit do oběhu, což u projeté nafty/benzínu jaksi nelze, že? Takže ještě zbývá vlastní provoz, kde elektromobil je jistě čistší, spalovací motory zamořují území plošně. Před X lety, kdy byla automobilizace minimální, to takový problém nebyl, ale nyní, kdy v rodinách jsou dvě, někdy i více, aut a vozový park, zejména u nás, je desítky let starý, to už taková sranda není a vliv na životní prostředí jistě není zanedbatelný. Takže každá snaha o snížení emisí jakýmkoliv způsobem, ať zaváděním emisních norem pro nové spalovací motory nebo podporou elektromobilů, je oprávněná. S čím souhlasím, je kladení většího důrazu na sjednocení napájecích konektorů a zaměření se na více dobíjecích stanic. A k žárovkám - vy je stále používáte? Je to vaše věc, ale úsporná LEDka za pár korun (cca 30 Kč) mi přijde výhodnější, už jen právě kvůli tomu teplu, co obyčejné žárovky produkují. Ale Vaše věc. :-)
Odpovědět1 1
asi jsem "divný". Dle mého je Tesla velice slušným příkladem technologického pokroku. Jistě, má své porodní bolesti, ale to má každý výrobek. Buď na takových diskusích trollí lidé zaplacení stávajícími výrobci klasických benzínových/naftových automobilů vč. naftových kartelových společností nebo už opravdu nevím, v čím zájmu by měla taková hysterická kritika být. Jedno vím ale jistě - jestli se západní automobilky brzy neprobudí (a možná už teď je 5 minut po dvanácté :-/), tak je v nejbližších letech převálcuje Čína s jejich dotovaným výzkumem, vývojem a výrobou. Stačí se podívat na poslední autosalon v Číně. :-(
Odpovědět1 0
U toho betonu to máš hóóódně optimistické. Prostý beton lze použít tak na základy. Pokud je záměrem např. skelet, potom to bez železobetonu nejde. A jak už sám název napovídá, v betonu je železo ve formě armatury. A není žádným tajemstvím, že nejvíce oceli ve stavebnictví se spotřebuje právě na železobeton. :-)
Odpovědět0 0