20.11.2019, Milan Šurkala, článek

Navzdory všem novým emisním normám se výrobcům nadále daří zvyšovat výkon motoru, přestože sám motor má obvykle menší objem. Dnešní době vládne downsizing a my se podíváme, jak se v průběhu 20 let změnily objemy motorů.

reklama
Ještě chybí porovnání | od: vcharvat (13)  20.11.201917:04
mezi přeplňovaným 1. litrovým benzínem a 1.6 litrů naftovým v životnosti.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: Ještě chybí porovnání | od: Milan Šurkala (237)  20.11.201917:18
No, zatím se však neukazuje, že by ty menší přeplňované motory měly nějak výrazně horší životnost. Resp. mnoho z nich je na tom sice hůř, ale málokdy to souviselo s tím, že měly turbo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Ještě chybí porovnání | od: sheppi (3)  1.12.20198:51
Ta životnost tady bude dána spíše tím, že naftové motory se stále dělají mnohem bytejnější než ty benzínové. Krásně je to vidět na hmotnosti celého auta při srovnání benzínové varianty vs. naftové.
I toto je jeden z důvodů, proč legendární 1.9 TDI tolik vydrželi. Ten motor byl jako plášť tanku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: Ještě chybí porovnání | od: Milan Šurkala (237)  1.12.201912:47
A životnost naftových motorů je snad lepší než u benzínových? Já nevím, ale dnešní naftové motory jsou pořád těžké jak blázen a do oprav musí lidé házet desetitisíce. To je snad záležitost konkrétních motorů a to, že některé staré naftové motory hodně vydržely, neznamená, že je to obecně vlastnost naftových motorů. 1.8TD od Fordu, diesely u Opelu byly těžké taky a bylo s nimi mraky problémů. Jestli ona ta vyšší hmotnost není daná tím, že zatímco třeba na 66kW měl benzínový motor objem 1.4­-1.6, tak nafťák musel být větší ­(1.9­), měl k tomu turbo, někdy i mezichladič... Za další, ono snad kvůli lehčímu bloku měly benzínové motory kratší životnost? Problémy jsou s elektronikou, řetězy, senzory... ale ještě jsem si nevšiml, že by byly obecně naftové motory spolehlivější kvůli většímu množství kovu nebo naopak benzíny horší kvůli menšímu. A i pokud vezmeme dnešní malé přeplňované motůrky, tak nikdy jejich problémy neplynuly z malé hmotnosti dané lehkým blokem, ale právě vším tím okolo ­(zejména řetězy­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.