Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Lenovo získalo kontrolu nad PC divizí Fujitsu, co bude dál?

5.11.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Lenovo se stalo majoritním akcionářem počítačové divize Fujitsu. K něčemu takovému se přitom schylovalo už dlouho. Konce počítačů značky Fujitsu se však v nejbližší době bát nemusíme.
Lenovo za 51 % akcií počítačové divize Fujitsu utratí až 269 milionů dolarů, přičemž 157 milionů dolarů zaplatí nyní a do roku 2020 dalších 22 až 112 milionů podle finančních výsledků. Lenovo se tímto stalo majoritním akcionářem ve společnosti Fujitsu Client Computing Limited (FCCL), dalších 5 % akcií potom tento týden získala jedna z japonských bank. Čínský výrobce si od tohoto kroku slibuje především další růst v oblasti osobních počítačů. Lenovo sice zaznamenalo růst prodejů v tomto segmentu o 17 % ve srovnání s předchozím čtvrtletím, zároveň však v letošním roce přišlo o pozici největšího výrobce počítačů na světě, kterou mu poměrně těsně sebralo HP.
 
 
Počítačové divize Fujitsu, která je silná především na domácím japonském trhu a v kategorii podnikových zařízení, by mohla pomoci Lenovu v návratu na pomyslný trůn. Tento krok přitom není nikterak překvapivý, v minulosti se spekulovalo dokonce o akvizici. Fujitsu se připravuje už od roku 2014, kdy osamostatnilo ztrátovou divizi osobních počítačů. Nejprve se objevily zprávy o spojení s jinými japonskými výrobci Toshiba a Vaio (bývalá část Sony), ale po neúspěšných jednání vstoupilo do hry Lenovo. Připomeňme, že právě Lenovo už v minulosti úspěšně spolklo řadu jiných společností, k nejslavnějším patří počítačová divize IBM v roce 2005 nebo část Motoroly zabývající se smartphony, kterou Číňané získali od Googlu v roce 2014.
 
Podle dostupných informací by desktopové počítače ani notebooky značky Fujitsu neměly zmizet z trhu. Obě společnosti by však mohly využívat spolupráci v nejrůznějších oblastech včetně vývoje, výroby, prodeje i marketingu.
 


reklama