Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Lamborghini Huracán EVO Spyder: 640 koní bez střechy

1.3.2019, Milan Šurkala, aktualita
Dva měsíce poté, co se objevilo inovované supersportovní kupé Lamborghini Huracán EVO, se představuje i jeho otevřená verze EVO Spyder. I ta má 640 koní z atmosférického desetiválce o objemu 5,2 litru.
Automobilka Lamborghini inovuje svou nabídku a dva měsíce po uvedení kupé Huracán EVO přichází i s otevřenou variantou Huracán EVO Spyder. Se složenou střechou ještě více vynikne zvuk atmosférického desetiválce s objemem 5204 cm3. Tomu byl uzpůsoben také výfukový systém a zadní "okno", které lze mít vysunuté jak při zatažené, tak i otevřené střeše. Pokud je zasunuto, více vyniká zvuk motoru, naopak při vysunutí funguje jako větrná clona. Elektrohydraulicky skládaná střecha se může složit během 17 sekund a je možné to provést do rychlosti až 50 km/h.
 
Lamborghini Huracán EVO Spyder
 
Desetiválec s atmosférickým plněním a s 90° rozevřením válců do "V" využívá vstřikování IDS+MPI  a s kompresním poměrem až 12,7:1 dosahuje maximálního výkonu 640 koní (470 kW) při 8000 ot./min. Točivý moment pak vrcholí hodnotou 600 Nm při 6500 ot./min. Tento motor dokáže plnit emisní normu EURO 6. Stačí také k tomu, aby vůz dosáhl rychlosti 325 km/h, na stovce se ocitl za 3,1 sekundy a na 200 km/h by mu mělo stačit 9,3 sekundy. Naopak na zabrzdění ze 100 na 0 km/h by měl potřebovat dráhu 32,2 metrů.
 
Lamborghini Huracán EVO Spyder
 
Lamborghini se pochopitelně pečlivě věnovalo i vývoji podvozku. Všechna čtyři kola jsou tak nejen poháněná, ale také řiditelná. Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI) se stará o vektorování točivého momentu a využita je i technologie Lamborghini Piattaforma Inerziale 2.0 (LPI), která zahrnuje spoustu senzorů přetížení. Spolu s Lamborghini Dynamic Steering (LDS) je pak zajištěna lepší ovladatelnost vozu v zatáčkách.
 
Lamborghini Huracán EVO Spyder
 
Pokud jde o brzdy, tak Huracán EVO Spyder má 6pístkové třmeny vepředu a 380mm kotouče, vzadu jsou 4pístkové třmeny a 356mm kotouče. Točivý moment pak na kola posílá 7stupňová převodovka LDF. Auto je obuto do pneumatik Pirelli P Zero 245/30 R20 vepředu a 305/30 R20 vzadu. Rozměry auta jsou 4520×1933×1180 mm při rozvoru 2620 mm, hmotnost prázdného auta činí 1542 kg a 43 % z toho připadá na přední nápravu. Palivová nádrž nabídne 83litrový objem, zavazadlový prostor pak 100 litrů.
 
Lamborghini Huracán EVO Spyder
 
V programu Ad Personam pak lze vůz nejrůzněji modifikovat a vytvořit si ho k obrazu svému. Uvnitř je 8,4" obrazovka s ovládáním pomocí gest, slouží nejen k nastavování klimatizace, ale také zobrazuje informace od LDVI systému, nechybí navigace a propojení s telefony pomocí Apple CarPlay. Evropská cena vozu byla stanovena na 202.437 EUR bez DPH.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama