reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Lamborghini Huracán EVO přináší 640 koní

7.1.2019, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Lamborghini neusíná na vavřínech a vylepšuje svůj velmi úspěšný supersport Huracán. Novinka dostala přídomek EVO a mimo jiné má nyní vyšší výkon 640 koní i lepší aerodynamiku, podvozek a mírné změny designu.
Lamborghini Huracán je velmi úspěšným supersportovním automobilem i po letech. Aby byl pro zákazníky nadále atraktivní, přichází inovovaná verze EVO. Lehkých změn se dočkaly některé prvky jako spoilery a různé další aerodynamické prvky. Přední kapota má např. nyní tvarem více odkazovat na legendární Countach. Máme zde nová 20” kola Aesir i nové barvy Ad Personam, např. stylovou oranžovou Arancio Xanto.
 
Lamborghini Huracán EVO
 
Změn doznal i podvozek, tentokrát se ale neladilo mechanicky, nýbrž elektronicky. Řízení různých aspektů podvozku má na starosti systém Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI). Ten si hraje např. s odpružením LMS nebo řízením Lamborghini Dynamic Steering (LDS) a Lamborghini All-wheel Steering (LAWS). Součástí je i vektorování točivého momentu. Uvnitř vozu je 8,4” dotykový displej, našla zde své místo umělá kůže Alcantara a prvky z uhlíkových vláken Carbon Skin.
 
Lamborghini Huracán EVO
 
Vůz je poháněn atmosférickým desetiválvcem s objemem 5204 cm3, jehož maximální výkon byl zvýšen na 470 kW (640 koní) při 8000 ot./min, točit jej lze až do 8700 ot./min. Maximální točivý moment činí 600 Nm při 6500 ot./min. Motor je zajímavý i dosti vysokým kompresním poměrem 12,7:1, litrový výkon je pak velmi vysokých 90,3 kW, resp. 123 koní. Točivý moment se na kola posílá 7stupňovou převodovkou. Maximální rychlost přesahuje 325 km/h, na stovce je nyní vůz za pouhých 2,9 sekundy a na dosažení 200 km/h pak potřebuje jen 9 sekund.
 
Lamborghini Huracán EVO
 
Nutné je také dobře brzdit a ze stovky by měl vůz potřebovat jen 31,9 metru. Obuty jsou pneumatiky P Zero Corsa, vepředu 245/30 R20, vzadu 305/30 R20, kotoučové brzdy pak mají průměr 380 mm vepředu, resp. 356 mm vzadu. Automobil váží 1422 kg s rozložením hmotnosti 43 % na přední nápravu a 57 % na zadní. Bez daně za něj chtějí 165.256 britských liber.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama
reklama
reklama