Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

KTM prodloužilo dojezd elektrické motorky Freeride E-XC

23.10.2017, Milan Šurkala, aktualita
Společnost KTM uvedla druhou generaci svého elektrického endura Freeride E-XC. Hlavní změnou je prodloužení dojezdu o nezanedbatelných 50 %. Zapracovalo se také na odpružení motocyklu pro lepší ovládání.
Elektrický pohon se netýká jen aut nebo autobusů, výrobci s ním koketují i u motorek. Např. v roce 2016 se představila 3D tiskem vyrobená motorka APWorks Light Rider, nicméně tradiční výrobce KTM představil elektrické enduro již v roce 2012 a nyní přichází jeho druhá generace Freeride E-XC. Hlavním vylepšením je větší 260V Li-Ion akumulátor, který je nyní schopen pojmout 3,9 kWh energie (původně 2,6 kWh). Jeho dojezd je tak o 50 % delší a měl by nabídnout 1,5 hodiny provozu. Toto číslo se pochopitelně může lišit v závislosti na terénu, stylu jízdy i váze jezdce.
 
KTM Freeride E-XC
 
Nabíjení se svým způsobem zrychlilo také, a tak o 50 % větší baterie ve výsledku nabita za stejný čas jako u předchůdce. To znamená 80 minut na plné nabití, resp. za 50 minut budete na 80 %. Baterii lze také velmi snadno vyměnit za nabitou a pokračovat v jízdě. Motor má vodotěsný hliníkový kryt a vylepšené chlazení. Tentokrát je už možné využít i rekuperaci brzdné energie, což by mělo dále zvýšit dojezd.
 
KTM Freeride E-XC displej
 
Samotný elektromotor má výkon 18 kW při 4500 otáčkách za minutu a točivý moment 42 Nm již od nulových otáček, nicméně pro kategorii A1 je jeho výkon omezen na polovinu, tedy na 9 kW při 5500 otáčkách. Další užitečnou novinkou je vylepšené odpružení WP Xplor. Tím se přibližuje standardním endurům značky KTM, které používají 48mm vidlice Xplor (Freeride E-XC má 43mm vidlici s 250mm zdvihem).
 
KTM Freeride E-XC baterie
 
Vepředu jsou 260mm 4pístkové brzdy, vzadu pak 2pístkové s průměrem 230 mm. K dispozici je displej s ukazatelem nabití, který začne blikat při zbývajících 10 % baterie a přepne motocykl do úsporného módu. Motocykl váží 111 kilogramů a jeho prodej bude zahájen v lednu roku 2018. Cena novinky zatím nebyla zveřejněna.
 
KTM Freeride E-XC v terénu
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama