www.svetmobilne.cz
>
>

Koncept trucku Shell Airflow Starship se solárními panely

Koncept trucku Shell Airflow Starship se solárními panely
, , aktualita
Shell a Airflow Truck Company představují nový koncept tahače Starship. Ten je výrazně aerodynamický pro co nejnižší spotřebu paliva. K tomu mu mají dopomoci i solární panely na střeše návěsu a další vychytávky.
K oblíbeným
reklama
V dnešní době se hodně hraje na ekologii a výrobci se předhání v tom, jak udělat úspornější auta (alespoň na papíře, aby vyhověli náročným legislativním požadavkům). Společnost Shell je známý výrobce pohonných hmot a maziv, nicméně s nástupem elektromobilů už prozíravě hledá cesty, kam se ubrat do budoucna. Proto spojil své síly se společností Airflow Truck Company a společně pracují na konceptu úsporného tahače Starship.
 
Shell Airflow Starship
 
klikněte pro zvětšení
 
Aby byl co nejúspornější, dává velký důraz na aerodynamiku jeho karoserie z uhlíkových vláken, což zahrnuje např. aktivní masku chladiče. Pokud motor nepotřebuje chladit, maska se uzavře, což sníží aerodynamický odpor. Naopak v zimě to pomáhá rychlejšímu zahřátí motoru. Na návěsu jsou dokonce výklopné panely, které dále snižují odpor vzduchu díky tomu, že návěs pak nekončí "krabicově".
 
Shell Airflow Starship návěs
 
Shell se pak postaral např. o oleje s nízkou viskozitou. Poháněna je jen jedna zadní náprava (konfigurace 6×2), což snižuje hmotnost i odpory. Naproti tomu zde bude u druhé zadní nápravy elektromotor, který pomůže tahači vyjet prudké kopce při menší zátěži spalovacího motoru a s tím opět při nižší spotřebě. Pochopitelně se počítá s rekuperací. Použity jsou také pneumatiky s nižším valivým odporem, vpředu 295/75 R 22,5, vzadu pak 445/50 R 22,5.
 
Shell Airflow Starship solární panely
 
Tím to ale nekončí. Celá střecha návěsu je pokryta solárními panely. Jak jsme si ale nedávno řekli už i v našem článku o solárních autech, nelze ani trochu počítat s tím, že by tyto panely mohly pohánět celé auto. My jsme odhadli výkon na lehce přes 6 kW, v případě Shellu se pak mluví o 5 kW. Ty napájí 48V baterii, která pak pohání věci jako jsou světla, stěrače, elektriku v interiéru, chladič motoru při konverzi na 12 V nebo klimatizaci, pokud se konvertuje na 120 V.
 
Základem tahače je však klasický 15litrový 6válcový naftový motor Cummins X15 s výkonem 400 koní a točivým momentem přes 2500 Nm. Na zadní kola se pak dostává pomocí 18stupňové automatické převodovky Eaton. Nádrž má kapacitu na 380 litrů nafty. Celková hmotnost tahače může být až 80 tisíc liber (cca 36 tun).
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h
Je dobře známo, že Čína a její společnost CRRC Corporation chystá nové rychlovlaky typu maglev. Nyní představila výsledek svého vývoje, který bude v budoucnu brázdit Čínu rychlostí přes 600 km/h.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km
Mercedes-Benz se chce rychle stát automobilkou vyrábějící jen elektromobily. Vizi takové budoucnosti nyní ukazuje jeho koncept Vision EQXX, který by měl přinést excelentní efektivitu a nízkou spotřebu.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů
Tesla vybudovala obrovskou síť nabíječek Supercharger, ty ale byly dostupné výhradně elektromobilům Tesla. To by se ještě letos mělo změnit. Musk hodlá nabíječky otevřít i pro jiné značky elektromobilů.
22.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují
Vypadá to, že velmi dlouho očekávaný elektrický truck Tesla Semi se přeci jen začne už brzy vyrábět. Přípravy na výrobu jsou v závěrečné fázi a vozu bychom se tak mohli dočkat už v následujících měsících.
21.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88 MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88
MediaTek přichází s aktualizovanými procesory pro mainstreamové a levnější telefony. Představuje 8jádrové procesory Helio G96 a Helio G88. V obou případech počítejte nanejvýše se 4G LTE připojením.
19.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář