Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Kia uvádí ProCeed, stylový shooting brake i se 150 kW

18.9.2018, Milan Šurkala, aktualita
Kia bude mít v nabídce dvě kombi verze Ceedu. Klasický Sportswagon totiž doplní stylový shooting brake ProCeed, který se bude vyrábět i ve verzi GT s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 150 kW.
Kia Ceed je úspěšným vozem nižší střední třídy, kterého tato korejská automobilka od roku 2006 vyrobila už více než 1,3 milionu kusů. Jeho třetí generace se vyrábí ve verzi hatchback i kombi Sportswagon, nicméně brzy se objeví ještě jedno kombi ProCeed, tzv. shooting brake (kombinace vozu kombi a kupé). Novinka tak bude mít strměji zkosenou záď. Zatímco klasický kombík má sklon 50,9° a hatchback 52,4°, u ProCeedu to bude dokonce 64,2°.
 
Kia ProCeed
 
klikněte pro zvětšení
 
Změnily se i některé další rozměry vozu. Při shodném rozvoru 2650 mm se prodloužila délka o 5 mm na 4605 mm, za což může také jiný přední nárazník. Výška se naopak snížila o docela výrazných 43 mm na 1422 milimetrů a auto také sedí o 5 milimetrů blíže k zemi (světlá výška činí 135 mm). Zůstává 1800mm šířka vozu. Přestože jde o stylový vůz, je i dosti praktický. Nemá sice tak velký zavazadlový prostor jako Sportswagon se 625 litry, nicméně i jeho 594 litrů je opravdu královské množství. S příplatkovou funkcí Smart Power Tailgate se kufr automaticky otevře, když bude v blízkosti člověk s chytrým klíčem (např. pro situaci, kdy člověk nese nákup a nemá volné ruce).
 
Kia ProCeed
 
klikněte pro zvětšení
 
Zadní sedadla jsou pak dělena v poměru 40:20:40 a po sklopení vznikne rovná plocha. Aby zde bylo více místa na hlavu, jsou sedáky umístěny trochu níže než u standardního kombíku. V interiéru najdete 7" displej infotainment systému, v případě verze s navigací od TomTomu bude obrazovka ještě o palec větší. Najdeme zde podporu Android Auto, Apple CarPlay a lze si objednat i audio systém od JBL. Standardem je Bluetooth, automatické denní svícení a bezklíčový vstup. Volant bude mít na spodní straně vybrání (proč?) a verze s dvojspojkovou automatickou převodovkou budou vybaveny také kovovými páčkami pro manuální řazení. Rozhodně potěší i možnost objednat si vyhřívání čelního skla, bezdrátové nabíjení telefonů i vyhřívání předních a zadních sedaček.
 
Kia ProCeed
 
klikněte pro zvětšení
 
Kia ProCeed bude nabízen na 17 nebo 18palcových kolech (za příplatek na pneumatikách Michelin Pilot Sport 4).  Proti standardním verzím bylo trochu upraveno odpružení nezávislého zavěšení všech kol (kvůli jiné geometrii dané nižší světlou výškou i větší vahou na zadních kolech). Automobil má také strmější řízení s 2,44 otáčkami mezi krajními polohami. Nechybí ani stabilizační systémy Electronic Stability Control (ESC) a Vehicle Stability Management (VSM) včetně vektorování točivého momentu, což je zde název pro aktivní přibrzďování do zatáčky minimalizující nedotáčivost. Výbava pokračuje automatickým přepínáním dálkových světel, systémem pro udržování vozu v jízdním pruhu a také systémem pro zabránění srážce. Za příplatek je mimo jiných možné koupit adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go nebo parkovací asistent.
 
Kia ProCeed
 
klikněte pro zvětšení
 
Motorová paleta bude začínat u litrového tříválce 1.0 T-GDI s výkonem 88 kW a maximálním točivým momentem 172 Nm. Ten si ale u odborné i laické veřejnosti moc chvály nevydobyl (nepříznivý průběh točivého momentu a o něco vyšší spotřeba než u konkurenčních motorů). Dostupný bude pouze se šestistupňovým manuálem. O mnoho zajímavější bude jistě 1.4 T-GDI, což už je čtyřválec s maximálním výkonem 103 kW a točivým momentem 242 Nm v rozsahu 1500 až 3200 otáček za minutu. Zde už bude na výběr 6stupňový manuál i 7stupňový automat DCT. Oba dva motory splňují emisní normu EURO 6d a mají filtr pevných částic.
 
Kia ProCeed
 
klikněte pro zvětšení
 
Nejzajímavějším motorem bude jistě ten ve verzi GT. Jde totiž o 1.6 T-GDI známou z Ceedu GT s maximálním výkonem 150 kW. Jeho točivý moment vrcholí hodnotou 265 Nm, který na kola přenáší 7stupňová dvojspojková převodovka. Pro zájemce o naftu je tu zatím jediná motorizace v podobě 1.6 CRDi se 100 kW a točivým momentem 280 Nm v případě verze s manuálem, resp. 320 Nm u varianty s DCT převodovkou. I tento motor splňuje EURO 6d a je vybaven SCR katalyzátorem.
 
Nový ProCeed se vyvíjel ve Frankfurtu v Německu a vyrábět se bude v Žilině na Slovensku. Už tradičně bude nabízet se 7letou zárukou, případně na ujetí 150 tisíc km.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama