Kia uvedla nový Ceed, má Level 2 autonomní řízení
16.2.2018, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Kia dnes uvedla nový vůz nižší střední třídy Ceed. Proto předchůdci přišel o apostrof v názvu a dostal nové naftové motory. Také bude mít Level 2 autonomní řízení jako je např. udržování vozu v jízdním pruhu.
Korejská automobilka Kia dnes představila již třetí generaci svého automobilu nižší střední třídy Ceed. Ten se již od roku 2006 vyrábí ve slovenské Žilině a doposud mělo být vyrobeno okolo 1,28 milionu kusů. Třetí generace by chtěla toto číslo významně navýšit. První změnou je samotný název, který se z Cee'd změnil na Ceed (Community of Europe, with European Design). Přišel tedy o nezvyklý apostrof.

Vzhled vozu byl navržen v evropském centru automobilky ve Frankfurtu v Německu pod vedením Gregoryho Guillaumeho a Petera Schreyera. Novinka nicméně působí trochu méně dynamicky a zejména v zadní části poněkud fádněji a více "užitkově". Rozvor 2650 milimetrů zůstal, stejně tak i délka 4310 milimetrů. Zkrátil se však přední převis o 20 mm a o totéž se natáhl ten zadní. Auto je pak se svými 1800 mm o dalších 20 mm širší a bylo sníženo o 23 mm na 1447 mm. Jistě potěší zvětšení zavazadlového prostoru ze 380 na 395 litrů.

Novinka bude mít také značně inovovanou motorovou paletu. Bude stále pět základních motorů (nepočítáme Ceed GT), přičemž z minulého modelu zůstanou jen dva. Konkrétně půjde o atmosférickou 1.4 MPI s nepřímým vstřikem a výkonem 74 kW a přeplňovaný litrový tříválec 1.0 T-GDI s maximálním výkonem 88 kW. Atmosférická šestnáctistovka GDI s 99 kW byla nahrazena novým turbomotorem 1.4 T-GDI, jehož maximální výkon je 103 kW a měl by být díky vyššímu točivému momentu živější zejména v nižších otáčkách.

Stávající 1.4 CRDi s 66 kW a 1.6 CRDi se 100 kW nahradil úplně nový naftový motor U3 1.6 CRDi splňující emisní normu EURO 6d. Pro snížení emisí používá Selective Catalytic Reduction (SCR) a slibuje nižší hodnoty nejen u CO2 (a tedy i spotřeby), ale i oxidů dusíku a pevných částic. K dispozici bude ve dvou výkonových variantách s 85 kW a 100 kW, přičemž maximální točivý moment bude vrcholit hodnotou 280 Nm. Výrobce slibuje, že i v novém měřícím cyklu WLTP se emise CO2 udrží pod 110 g/km, tedy spotřeba by měla být pod 4,2 litry na 100 km. Všechny motorizace bude mít šestistupňovou manuální převodovku, 1.4 T-GDI a oba 1.6 CRDi by nicméně měly být v nabídce i se sedmistupňovým automatem s dvojspojkou.

V interiéru je nový infotainment systém s displejem o úhlopříčce 5,0" nebo 7,0", v případě navigace pak s 8,0". Auto je možné nastavit na režim Normal a Sport, což upraví chování motoru i posilovače řízení. Potěší i možnost si pořídit vyhřívané čelní sklo, což je u Kie premiéra. Nová Kia Ceed má také denní LED světla a je možné si koupit i klasická LED světla. Příplatkový ECO Pack má funkci Active Air Flap, která zavírá masku chladiče pro lepší aerodynamiku ve vyšších rychlostech, přidává také kryt podvozku a snižuje světlou výšku vozu.

O bezpečnost se tu stará 7 airbagů a do vozu se také dostávají prvky z autonomního řízení levelu 2. Tato úroveň zahrnuje např. asistent udržování vozu v jízdním pruhu a ve spolupráci s adaptivním tempomatem, který funguje nanejvýš do rychlosti 130 km/h, pak zvládne i trochu toho autonomního řízení na dálnicích. Pochopitelně nechybí ani další asistenti jako je hlídání mrtvého úhlu, start-stop systém, varovné systémy informující o možné kolizi i systémy, které ji aktivně předcházejí.

V prodeji bude ve 12 různých barevných odstínech na 15" nebo 16" ocelových kolech, případně na 16" nebo 17" litých. Novinka se v Žilině začne vyrábět v průběhu května a ještě před létem by měla být dostupná na trhu. Na autosalonu v Ženevě se příští měsíc představí i další karosářská verze. Záruka bude na 7 let a ujetí 160 tisíc km.

Zdroj: kiapressoffice.com