Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Kia e-Niro poskytne až 615km dojezd ve městě

24.9.2018, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka KIA připravila nový elektrický crossover e-Niro. Ten se bude vyrábět se dvěma různými velikostmi akumulátoru, které budou mít i jiný maximální výkon motoru. Lepší verze by měla ve městě ujet až 615 kilometrů.
Korejské automobilky Hyundai a KIA rozhodně neotálí s alternativními pohony, prvně zmíněná si kromě elektřiny hodně hraje i s vodíkem. KIA to zkouší především s elektřinou a uvádí nový elektrický crossover e-Niro. Ten bude vyráběn ve dvou odlišných variantách lišících se maximálním výkonem i velikostí akumulátoru. Kdo bude chtít šetřit, může si koupit verzi s 39,2 kWh akumulátorem. Ten, pro koho bude důležitý solidní dojezd, si může připlatit za 64kWh variantu.
 
KIA e-Niro
 
Základní verze s menším 39,2kWh akumulátorem bude mít maximální výkon 100 kW a dosáhne točivého momentu až 395 Nm. Z nuly na stovku by se tato verze měla dostat za 9,8 sekundy, což není vůbec špatné. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h. Pokud jde o dojezd, dle nové přesnější normy WLTP by měl činit 312 km.
 
Výkonnější varianta se 64kWh akumulátorem sice bude dosahovat stejného maximálního točivého momentu 395 Nm, ale dostane se už přes 200 koní, přesněji na 204. To znamená maximální výkon 150 kW, díky čemuž se vůz rozjede na stovku za pouhých 7,8 sekundy. Maximální rychlost je ale stejná a elektronika zastaví rozlet při 160 km/h. Díky většímu akumulátoru se lze těšit na delší 485km dojezd (opět dle reálnější normy WLTP) a ve městě hovoří výrobce dokonce o 615 kilometrech.
 
Pomocí navigace vůz ví, jaký profil cesty čeká na řidiče a pomáhá mu zvolit ideální strategii, jak trasu projet s co nejnižší spotřebou. Podporováno je i 100kW rychlonabíjení, díky kterému by i větší baterie měla být nabita na 80 % během 54 minut. Kvůli velké a těžké baterii je těžké i auto a jeho pohotovostní hmotnost činí 1750 kilogramů. Základní varianta elektromobilu bude začínat na 35000 EUR.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama