reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
22.12.2023, Milan Šurkala, aktualita
Po ruské invazi na Ukrajinu se většina výrobců aut stáhla z Ruska a jejich továrny tak zůstaly zet prázdnotou. Moskevská polytechnická univerzita ale představila řešení, vlastní elektromobil Amber, který spíše vytváří posměšky.
risomas (1) | 21.2.20248:49
To vyzera ako ­"hotovy podvozok s baterkami z ciny­" + nalepena laminatova karoseria.
Odpovědět0  0
batmaster (8) | 1.1.202410:01
Skvělý design. Hlavně všude ty oka na odtah.
(Jestli jsou to oka ;)
Odpovědět0  0
Jardadoma (12) | 29.12.202314:42
V článku chybí, že se sice jedná o elektromobil, ale ne bateriový. Každý vůz má samonavíjecí prodlužovák.
Odpovědět1  0
honza1616 (31) | 26.12.202318:06
fiat multipla po faceliftu 🤣🤣🤣

a ty kola 🤣kolega z práce má takovou sra*ku, něco jako Hyundai Atos Prime, jenže to bude mít tak 1­/3 hmotnost protože to nemá ty baterky,
divím se že se tomu ty kola neohnou do stran jak to bývá v dětských kreslených pohádkách 🤣🤣
https:­/­/i.ibb.co­/289MjFV­/7b3e39fe­-0dfe­-4b72­-af1d­-a4ec415abf2f.jpg, díky DallE

Celkové to vypadá jako obrněné transportní vozidlo, když koukám na poměr celého auta a velikosti třeba dveří,
a motorový prostor to má tak velký že se tam vejde motor z lokomotivy, ne ??

Vzhledem k velikosti bateriové prostoru bych si tipnul že tam budou klasické startovací autobaterie z aut s konvenčním pohonem.
A i kdyby tam byla nějaké Li­-Ion ukradená technologie ze západu, tak zcela určitě kvůli rozjetí vlastní výroby ta technologie vlastní baterie bude mít šíleně nízkou kapacitu,
a tím obrovským objemem dohánějí baterie ze západu.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (23) | 29.12.202310:32
Proč by Rusko kradlo technologie akumulátorů ze západu, když má dobré vztahy s Čínou ­- která má v nich před západem už pár let náskok?

Zvykejte si, že západ už pomalu přestává být lídrem. Zatím jen v něčem, ale časy se mění. A jak známe Čínu, ta plánuje dlouhodobě ­- není omezená volebním obdobím vlády, která si potřebuje za ty čtyři roky rychle a co nejvíc nakrást, a v ekonomice vytlouká klín klínem.

https:­/­/www.svetmobilne.cz­/dojezd­-1044km­-na­-jedno­-nabiti­-nio­-otestovalo­-vykon­-150kwh­-semi­-solid­-state­-akumulatoru­/8595
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (386) | 29.12.202311:34
Jenže tohle má být projekt využívající výhradně ruské technologie, takže i ty čínské by měly být mimo hru.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (23) | 29.12.202318:29
V tom případě je to bez šancí.
Odpovědět0  0
Akuh (5) | 30.12.202310:07
Ruských, nebo v rusku vyráběných? Pokud jen vyráběných, tak ta čína není úplně mimo hru. Třeba CATL má i továrny v německu a maďarsku, takže není neslýchané aby čínská bateriová firma vyráběla mimo čínu a pokud y rusko tu továrnu dost sponzorovalo, někdo se najde...
Odpovědět0  0
Tom-One (1) | 30.12.202319:04
Jenže ,,drobný problém,, je ten že Čína žádné dobré vztahy s Ruskem nemá.Pro Pro Rejžáka je Rusko jenom taková polozkrachovaná smradlavá benzínka kterou se musí podojit ale nic více. Čína potřebuje západ.Nepotřebuje Rusko.
A tahle ŠÍLENOST ukazuje jenom to jak je Rusko zaostalý Chudobinec,To snad ,,elektro auto z Top Gear před 20 lety bylo použitelnější:­)­))
Odpovědět0  0
Choakinek (227) | 22.12.202311:27
Tak design je opravdu odporný, ale projektu jako takovému bych se kvůli tomu nesmál, když přesně nevím, co je cílem. Třeba je cílem bezproblémová jízda ve velkých ­(ruských­) mrazech, tam mám pocit, že by západní elektroauta často selhávala.
Odpovědět0  1
Pavel Matějka (23) | 29.12.202310:34
Třeba byla cílem minimální cena? Spíš bych nečekal ­"běžné auto­" od studentů, ti vždycky pohrdali konvencemi.
Odpovědět0  0
Jardadoma (12) | 29.12.202314:45
Vůbec se v tom nevyznám, tak se zeptám. Do zimního provozu s možností sněhu na vozovce, se hodí spíše uzoučká kola jak má toto auto nebo spíš široká kola?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (386) | 29.12.202316:05
Všeobecně se vždy tvrdilo, že do sněhu jsou lepší úzká kola, nicméně poslední testy, co jsem viděl a četl, toto moc nepotvrdily. Spíše je dobré mít rozumně široká, tedy ani příliš úzká, ani příliš široká.
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (23) | 31.12.202313:55
rozum velí spíše úzká, ale testy ukázali že velmi dobré jsou tak 225, vyberte si zda to jsou uzká nebo ne.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.