Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Infiniti končí v Evropě, mateřský Nissan se bojí Brexitu

, , aktualita
Infiniti končí v Evropě, mateřský Nissan se bojí Brexitu
Proti zavedeným evropským luxusním značkám to mají asijské společnosti dost těžké. Infinity, která je luxusní odnoží Nissanu, se tak nejen po výrazném propadu evropských prodejů o polovinu rozhodla stáhnout z evropského trhu.
Infiniti končí v Evropě, mateřský Nissan se bojí Brexitu
Pokud jde o luxusní automobily, v Evropě jednoznačně vedou automobilky Mercedes-Benz, BMW a Audi. Probít se mezi ně a mít úspěch, to opravdu není jednoduché. Z asijských značek to zkouší např. Toyota se svým Lexusem a ačkoli nedrtí prodejní žebříčky, Evropané aspoň ví, že něco takového existuje a boduje např. svými hybridními SUV. To luxusní odnož Nissanu, automobilka Infiniti, je na tom v Evropě hodně špatně. Za loňský rok zaznamenala propad prodejů na polovinu, v celé Evropě totiž prodala jen 5800 vozů. Automobilka se tedy rozhodla se stáhnout z evropského trhu a bude se soustředit na USA a Čínu, čemuž by měla dopomoci i elektrifikace portfolia a zaříznutí naftových modelů do roku 2021.
 
Infiniti QX30
 
Jedním z důvodů jsou také agresivní emisní limity, které je pro automobilku těžké splnit (což je překvapivé, když plánuje výraznou elektrifikaci). Infiniti tak v britském Sunderlandu v letošním červenci ukončí výrobu sedanu Q30 a SUV QX30. Ty zde byly produkovány pro celý svět. Infinitiy však zůstane aktivní na některých trzích Východní Evropy (předpokládáme Rusko), Středním Východě a dalších částech světa.
 
To však není jediná změna. Mateřská společnost Nissan nebude v Británii vyrábět nejen Infiniti, ale totéž čeká i modely Nissanu. Britové si zavařili Brexitem a nejistota kolem něj způsobila, že se automobilka rozhodla vyrábět nový X-Trail raději v Japonsku než ve Velké Británii. Dává to i smysl, dovozní cla vozů z Japonska do EU letos padnou a naopak Británie se ocitne mimo EU, takže ponechání výroby zde by postavilo na hlavu celý koncept toho, proč se zde vlastně vyrábělo. Podobně tak skončí s britskou výrobou i další japonská automobilka, Honda.
 


reklama