www.svetmobilne.cz
>
>

Infiniti končí v Evropě, mateřský Nissan se bojí Brexitu

Infiniti končí v Evropě, mateřský Nissan se bojí Brexitu
, , aktualita
Proti zavedeným evropským luxusním značkám to mají asijské společnosti dost těžké. Infinity, která je luxusní odnoží Nissanu, se tak nejen po výrazném propadu evropských prodejů o polovinu rozhodla stáhnout z evropského trhu.
K oblíbeným
reklama
Pokud jde o luxusní automobily, v Evropě jednoznačně vedou automobilky Mercedes-Benz, BMW a Audi. Probít se mezi ně a mít úspěch, to opravdu není jednoduché. Z asijských značek to zkouší např. Toyota se svým Lexusem a ačkoli nedrtí prodejní žebříčky, Evropané aspoň ví, že něco takového existuje a boduje např. svými hybridními SUV. To luxusní odnož Nissanu, automobilka Infiniti, je na tom v Evropě hodně špatně. Za loňský rok zaznamenala propad prodejů na polovinu, v celé Evropě totiž prodala jen 5800 vozů. Automobilka se tedy rozhodla se stáhnout z evropského trhu a bude se soustředit na USA a Čínu, čemuž by měla dopomoci i elektrifikace portfolia a zaříznutí naftových modelů do roku 2021.
 
Infiniti QX30
 
Jedním z důvodů jsou také agresivní emisní limity, které je pro automobilku těžké splnit (což je překvapivé, když plánuje výraznou elektrifikaci). Infiniti tak v britském Sunderlandu v letošním červenci ukončí výrobu sedanu Q30 a SUV QX30. Ty zde byly produkovány pro celý svět. Infinitiy však zůstane aktivní na některých trzích Východní Evropy (předpokládáme Rusko), Středním Východě a dalších částech světa.
 
To však není jediná změna. Mateřská společnost Nissan nebude v Británii vyrábět nejen Infiniti, ale totéž čeká i modely Nissanu. Britové si zavařili Brexitem a nejistota kolem něj způsobila, že se automobilka rozhodla vyrábět nový X-Trail raději v Japonsku než ve Velké Británii. Dává to i smysl, dovozní cla vozů z Japonska do EU letos padnou a naopak Británie se ocitne mimo EU, takže ponechání výroby zde by postavilo na hlavu celý koncept toho, proč se zde vlastně vyrábělo. Podobně tak skončí s britskou výrobou i další japonská automobilka, Honda.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Xiaomi vyvíjí 100W rychlé nabíjení. Baterii dobije za 17 minut Xiaomi vyvíjí 100W rychlé nabíjení. Baterii dobije za 17 minut
Xiaomi se rozhodlo posunout laťku v rychlosti rychlého nabíjení o pořádný kus nahoru. Nová technologie Super Charge Turbo by měla dobít 4000mAh baterii ve smartphonu za pouhých 17 minut. Má to jen jeden háček.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Hackeři na soutěži hackli Teslu Model 3 a vyhráli ji Hackeři na soutěži hackli Teslu Model 3 a vyhráli ji
Jedním ze sponzorů hackerské soutěže Pwn2Own byla letos i Tesla. Ta slíbila, že komu se podaří prolomit jeden ze systémů vozu, může jej získat. Týmu Fluoroacetate se to povedlo a celkem si i z dalších soutěží odnesl 375 tisíc USD.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Galaxy S10 s Exynosem trápí rychle se vybíjející baterie Galaxy S10 s Exynosem trápí rychle se vybíjející baterie
Někteří majitelé Galaxy S10 si stěžují na nezvykle rychlé vybíjení baterie. Týká se pouze verze s procesorem Exynos a příčinou problému by mělo být internetové volání. Před nedávnem zase uživatelé objevili, že se obrazovka telefonu rozsvěcí při nošení v kapse.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Redmi 7 přichází se sluchátky Redmi AirDots za 15 dolarů Redmi 7 přichází se sluchátky Redmi AirDots za 15 dolarů
Xiaomi představilo velmi levný smartphone Redmi 7, který přichází s elegantním designem a nadprůměrnou baterií. Zamrzí snad jen rozlišení displeje. Objevila se také bezdrátová sluchátka, která konkurují AirPods hlavně svou cenou.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Norsko zavádí bezdrátové nabíjení pro taxíky Norsko zavádí bezdrátové nabíjení pro taxíky
Norsko je známo jako země elektromobilů, každé třetí auto zde prodané jezdí na elektřinu. Aby se vyřešil problém s nabíjením, chystá instalaci bezdrátových indukčních nabíječek, zatím jen pro taxíky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala