www.svetmobilne.cz
>
>

Infiniti končí v Evropě, mateřský Nissan se bojí Brexitu

Infiniti končí v Evropě, mateřský Nissan se bojí Brexitu
, , aktualita
Proti zavedeným evropským luxusním značkám to mají asijské společnosti dost těžké. Infinity, která je luxusní odnoží Nissanu, se tak nejen po výrazném propadu evropských prodejů o polovinu rozhodla stáhnout z evropského trhu.
K oblíbeným
reklama
Pokud jde o luxusní automobily, v Evropě jednoznačně vedou automobilky Mercedes-Benz, BMW a Audi. Probít se mezi ně a mít úspěch, to opravdu není jednoduché. Z asijských značek to zkouší např. Toyota se svým Lexusem a ačkoli nedrtí prodejní žebříčky, Evropané aspoň ví, že něco takového existuje a boduje např. svými hybridními SUV. To luxusní odnož Nissanu, automobilka Infiniti, je na tom v Evropě hodně špatně. Za loňský rok zaznamenala propad prodejů na polovinu, v celé Evropě totiž prodala jen 5800 vozů. Automobilka se tedy rozhodla se stáhnout z evropského trhu a bude se soustředit na USA a Čínu, čemuž by měla dopomoci i elektrifikace portfolia a zaříznutí naftových modelů do roku 2021.
 
Infiniti QX30
 
Jedním z důvodů jsou také agresivní emisní limity, které je pro automobilku těžké splnit (což je překvapivé, když plánuje výraznou elektrifikaci). Infiniti tak v britském Sunderlandu v letošním červenci ukončí výrobu sedanu Q30 a SUV QX30. Ty zde byly produkovány pro celý svět. Infinitiy však zůstane aktivní na některých trzích Východní Evropy (předpokládáme Rusko), Středním Východě a dalších částech světa.
 
To však není jediná změna. Mateřská společnost Nissan nebude v Británii vyrábět nejen Infiniti, ale totéž čeká i modely Nissanu. Britové si zavařili Brexitem a nejistota kolem něj způsobila, že se automobilka rozhodla vyrábět nový X-Trail raději v Japonsku než ve Velké Británii. Dává to i smysl, dovozní cla vozů z Japonska do EU letos padnou a naopak Británie se ocitne mimo EU, takže ponechání výroby zde by postavilo na hlavu celý koncept toho, proč se zde vlastně vyrábělo. Podobně tak skončí s britskou výrobou i další japonská automobilka, Honda.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Škoda představila elektrické Citigo iV Škoda představila elektrické Citigo iV
V nabídce mladoboleslavské automobilky Škoda se objevuje první elektromobil v podobě malého městského Citiga iV. Novinka nabídne vyšší výkon než benzínové verze a dojezd na jedno nabití dosahuje přes 250 km.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici
Apple uvedl aktualizované notebooky MacBook Pro pro rok 2019. Asi nejdůležitější změnou nebude zavedení 8jádrových procesorů, které významně navyšují výkon, ale především to, že se Apple opět pokusil vylepšit klávesnici.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI
Automobilka Škoda začíná pracovat na elektrifikaci svého portfoila a jedním z prvních počinů je nový plug-in hybrid Superb iV. Novinka má umět jezdit i v čistě elektrickém režimu a ujet vzdálenost až 55 kilometrů.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země
Smartphony Sony to mají dnes hodně nahnuté. Divize je hodně ztrátová, prodeje padají neustále níž a Sony se tak rozhodlo, že se bude soustředit už jen na čtyři světové oblasti. Evropa je stále mezi nimi.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu
Závody o nejrychlejší předokolku na okruhu Nürburgring pokračují a dosavadní titul musí Honda chtě nechtě předat Renaultu. Jeho nový Mégane RS Trophy-R totiž japonský hot hatch překonal o téměř 4 sekundy.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala