Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Infiniti končí v Evropě, mateřský Nissan se bojí Brexitu

13.3.2019, Milan Šurkala, aktualita
Proti zavedeným evropským luxusním značkám to mají asijské společnosti dost těžké. Infinity, která je luxusní odnoží Nissanu, se tak nejen po výrazném propadu evropských prodejů o polovinu rozhodla stáhnout z evropského trhu.
Pokud jde o luxusní automobily, v Evropě jednoznačně vedou automobilky Mercedes-Benz, BMW a Audi. Probít se mezi ně a mít úspěch, to opravdu není jednoduché. Z asijských značek to zkouší např. Toyota se svým Lexusem a ačkoli nedrtí prodejní žebříčky, Evropané aspoň ví, že něco takového existuje a boduje např. svými hybridními SUV. To luxusní odnož Nissanu, automobilka Infiniti, je na tom v Evropě hodně špatně. Za loňský rok zaznamenala propad prodejů na polovinu, v celé Evropě totiž prodala jen 5800 vozů. Automobilka se tedy rozhodla se stáhnout z evropského trhu a bude se soustředit na USA a Čínu, čemuž by měla dopomoci i elektrifikace portfolia a zaříznutí naftových modelů do roku 2021.
 
Infiniti QX30
 
Jedním z důvodů jsou také agresivní emisní limity, které je pro automobilku těžké splnit (což je překvapivé, když plánuje výraznou elektrifikaci). Infiniti tak v britském Sunderlandu v letošním červenci ukončí výrobu sedanu Q30 a SUV QX30. Ty zde byly produkovány pro celý svět. Infinitiy však zůstane aktivní na některých trzích Východní Evropy (předpokládáme Rusko), Středním Východě a dalších částech světa.
 
To však není jediná změna. Mateřská společnost Nissan nebude v Británii vyrábět nejen Infiniti, ale totéž čeká i modely Nissanu. Britové si zavařili Brexitem a nejistota kolem něj způsobila, že se automobilka rozhodla vyrábět nový X-Trail raději v Japonsku než ve Velké Británii. Dává to i smysl, dovozní cla vozů z Japonska do EU letos padnou a naopak Británie se ocitne mimo EU, takže ponechání výroby zde by postavilo na hlavu celý koncept toho, proč se zde vlastně vyrábělo. Podobně tak skončí s britskou výrobou i další japonská automobilka, Honda.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama