reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Hyundai USA i CA svolává Tucson a Sonatu, zaznamenal už 45 požárů motoru

, , aktualita
Hyundai USA i CA svolává Tucson a Sonatu, zaznamenal už 45 požárů motoru
Automobilka Hyundai spouští další svolávací akci. Tentokrát je to v USA i Kanadě, kde má problém s vozy Sonata Hybrid a Tucson. Jejich dvoulitrové GDI může vykazovat předčasné opotřebení ložisek ojnice a zanedbání může vést až k požáru.
Hyundai USA i CA svolává Tucson a Sonatu, zaznamenal už 45 požárů motoru
Požáry aut jsou velmi často spojovány s elektromobily, ale není to výhradně jejich problém. Velmi dobře to ukazuje automobilka Hyundai, která má potíže u obou koncepcí. Má problém s vadně vyrobenými akumulátory od LG Chem pro své elektromobily Hyundai Kona Electric. Tam už ze zhruba 80 tisíc vozů chytlo minimálně 17 (0,02 %). Jak to ale vypadá, vozy se spalovacími motory jí hoří ještě častěji. Série svolávacích akcí kvůli riziku požáru, která zahrnuje např. vozy Optima, Sorento, Sonata a Santa Fe, totiž v USA pokračuje modely Tucson a Sonata Hybrid z roku 2017. I tam se objevuje nebývalé množství vznícení motorů.
 
Hyundai Tucson
 
Pochopitelně, i jako u elektrické Kony, také zde jde o naprosté zlomky z celkového počtu vyrobených kusů. V USA se to týká 13247 vozů Sonata Hybrid, 82268 vozů Tucson (celkem 95515 aut), v Kanadě jde o 34607 vozů. Celkově to máme 130122 aut v těchto dvou zemích. Pokud jde o počty vznícení, ví se už minimálně o 45 požárech od dvoulitrového GDI v těchto vozech (0,035 %). Zde ale není jasné, zda se to týká jen vozů prodaných v USA nebo i jiných zemích (pak by výše uvedené procento bylo vyšší, resp. naopak nižší), NHTSA a Hyundai toto číslo blíže neupřesňují.
 
Problémem je předčasné opotřebování ložisek ojnice, který by ale pozorný řidič měl poznat klepáním motoru, snížením výkonu (nebo jeho váhavým průběhem), rozsvícením kontrolky tlaku oleje i závady motoru, případě také zápachem. Jak se ale ukazuje, už 45 řidičů dokázalo s vozem jet tak dlouho, že došlo k fatálnímu poškození, zastavení motoru a zničení hlavy válců, což umožnilo vznícení oleje a benzínu na rozpáleném povrchu a požár motoru.
 
Při svolávací akci bude zkontrolováno opotřebení, případně vyměněn motor a nainstalován nový SW (pro lepší detekci klepání). V Evropě se kvůli tomuto problému 2.0 GDI zatím nesvolává, ale např. Tucson má hned dvě svolávací akce kvůli riziku požáru (jedna pro rok 2017-2020, kde může dojít ke zkratu od ABS systému, další pro ročník 2011, kde může dojít k úniku paliva v motorovém prostoru). Pro zajímavost, na stránkách o svolávacích akcích v Evropě je hned 590 takových. Jak vidíme, požáry nejsou ničím výjimečným ani u vozů se spalovacím motorem (ty zde tvoří většinu).