Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Hyundai Kona Electric až se 150 kW a 470km dojezdem

28.2.2018, Milan Šurkala, aktualita
Hyundai dnes představil nový elektromobil Kona Electric. Ten se bude vyrábět ve dvou variantách, přičemž ta s vyšším výkonem 150 kW dojede až 470 km. Nové SUV s několika prvky autonomního řízení přijde i do Evropy.
Automobilka Hyundai poslední dobou hodně jede a její aktivity na poli alternativních pohonů rozhodně nejsou zanedbatelné. Po modelu Ioniq, který nabízí hybridní i čistě elektrickou verzi tu máme další elektrickou variantu, tentokrát od SUV Kona. Kona Electric se bude nabízet ve dvou verzích, které se liší výkonem elektromotoru i dojezdem.
 
Hyundai Kona Electric
 
Základní verze tak bude poskytovat maximální výkon 99 kW a točivý moment 395 Nm. Auto s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy a maximální rychlost dosáhne hodnoty 167 km/h (podle všeho elektronicky omezena). Vůz disponuje 39,2kWh Li-Pol baterií, která slibuje 300km dojezd. Spotřeba je dle nové normy WLTP 14,8 kWh na 100 km.
 
Hyundai Kona Electric boční pohled
 
V případě výkonnější verze se můžete těšit dokonce na 150 kW, maximální točivý moment pak zůstává na hodnotě 395 Nm. Zrychlení na stovku se pak odehraje za pouhých 7,6 sekundy, nicméně maximální rychlost zůstává nezměněna s hodnotou 167 km/h. Velikost baterie vzrostla na 64 kWh, což je poměrně dost a postačí to už na slušný 470km dojezd. Spotřeba této verze stoupla na 15,2 kWh na 100 km. Pomocí standardního 7,2kW nabíjení by mělo být 80 % baterie nabito za 6 hodin a 10 minut u slabší verze a 9 hodin a 40 minut u té výkonnější. Pokud se použije 100kW rychlonabíječka, tyto časy se smrsknou až na 54 minut.
 
Hyundai Kona Electric pohled zezadu
 
Proti standardní verzi SUV Kona nemá ta elektrická otvor v masce. Nechybí denní LED světla a automatické přepínání dálkových světel. Rozměry vozu jsou 4180×1800×1570 mm, je tedy o 15 mm delší a 20 mm vyšší než standardní model. Rozvor 2600 mm zůstal nezměněn. Samozřejmostí jsou různé asistenční funkce zajišťující i některé autonomní. Je zde systém pro zabránění srážce, udržování v jízdním pruhu (automatické řízení funguje až do 150 km/h), hlídání mrtvého úhlu, sledování povolené rychlosti (na základě GPS i údajů z kamery) a sledování pozornosti řidiče. Vůz může mít 7" nebo 8" displej, v druhém případě i s navigací. K dispozici je vyspělý audio systém Krell a auto podporuje i bezdrátové nabíjení telefonů.
 
Hyundai Kona Electric interiér
 
Přední sedadla jsou pak vyhřívaná a elektricky polohovatelná. Nad předními sedadly je 1006 mm místa, vzadu je to pak 948 mm. Zavazadlový prostor má objem jen 332 litrů, což je na úrovni dnešních malých vozů. Nicméně Kona není moc velké a dlouhé auto a výchozí varianta na tom s 361 litry není zas o tolik lépe. Pokud vyjmete box s nabíjecími kabely, dostanete se dokonce na 373 litrů. Automobil by se měl letos objevit i na evropských trzích.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama