Hybridní Honda Insight 3. generace bude mít 151 koní
26.3.2018, Milan Šurkala, aktualita
I když je Honda průkopníkem hybridních pohonů společně s Toyotou, ani zdaleka se jí tak nedaří. Třetí generace Insightu to má napravit. Nový sedan přijde s výkonem 151 koní a možností čistě elektrického provozu.
První hybridní vozy mají na svědomí automobilky Toyota a Honda. Zatímco prvně jmenovaná se stala doslova synonymem pro hybrid, ta druhá pokazila skoro vše, co mohla a navzdory více než 20letým zkušenostem s hybridy v podstatě stále jen začíná. Poslední hybridy Hondy už ale vypadají slibněji a snad je uchopí konečně za ten správný konec. Jedním z pokusů bude vedle hybridního CR-V také nový sedan Insight. Jde už o třetí generaci, kdy ta první byla malým dvoudvéřovým kupé a druhá generace pak menším liftbackem. Ten měl být cenově přístupným hybridem, jenže byl dosti slabý a ve výsledku rozhodně ne levný.
klikněte pro zvětšení
Nová generace zamíří výš a na platformě Civicu přinese podstatně zajímavější technologie. S Civicem ostatně do značné míry sdílí i základní designové prvky, vidět je také to, že vzhled novinky byl cílen na americkou půdu. Ostatně třetí generace se bude vyrábět v Greensburgu v Indianě a motor i baterie pak budou vyráběny v Ohiu.
klikněte pro zvětšení
Třetí generace hybridního systému bude pracovat podstatně odlišněji než u předchozí generace. Bude zde 1,5litrový atmosférický motor s Atkinsovým cyklem (stejný objem mohla mít v závěru produkce i druhá generace), ten zde ale bude většinu času fungovat jako generátor elektřiny pro elektromotor. Díky 60článkové baterii nabídne i čistě elektrickou jízdu, nicméně takto lze ujet jen jednu míli (přes 1,5 kilometru).
klikněte pro zvětšení
Teprve na dálnici bude možné pomocí speciální spojky připojit klasický motor ke kolům a auto se tak obejde i bez převodovky. Vůz bude mít i tři různé způsoby rekuperačního brzdění podle podmínek. Nejvyšší výkon má být 113 kW (151 koní dle amerického systému) a maximální točivý moment pak bude dosahovat 267 Nm. Tyto hodnoty jsou značně vyšší než u Priusu nebo základního hybridního Aurisu s 1.8 motorem, jsou ale zase nižší než dvoulitrové hybridní verze Aurisu. Výrobce pak slibuje spotřebu 55 MPG ve městě, což v přepočtu odpovídá zhruba hodnotě 4,3 litru na 100 km (dle amerických mnohem přesnějších metodik).
klikněte pro zvětšení
Nová Honda Insight bude mít LED světla vpředu i vzadu a 7palcový přístrojový štít. V základu budou 16" litá kola, startování tlačítkem, 6reproduktorový audio systém a Bluetooth. Toto platí pro USA, přičemž jiné země budou mít jinou skladbu výbav. U vyšších verzí pak Honda mluví např. o 17" kolech, 4G/LTE konektivitě, duální klimatizaci, podpoře Wi-Fi s over-the-air aktualizacemi, kožených sedadlech s vyhříváním, 10reproduktorovém audio systému a satelitní navigaci. Součástí bude i 8palcový displej systému pro ovládání audia s podporou Apple CarPlay i Android Auto.
klikněte pro zvětšení
Automobil bude mít rozvor 2700 milimetrů a zavazadlový prostor o objemu 428 litrů. Díky umístění Li-Ion baterie pod zadními sedadly je možné sklápět zadní sedadla a značně tak prodloužit nákladový prostor. Hmotnost vozu je pak snížena díky hliníkové kapotě.
klikněte pro zvětšení
Vepředu byla použita klasická náprava MacPherson, vzadu je pak víceprvkové zavěšení. Samozřejmostí je i téměř nekonečný seznam asistentů jako jsou varování před kolizí FCW, systém pro zabránění srážce CMBS, signalizace opuštění jízdního pruhu a systém autonomního udržování v něm, adaptivní tempomat, autonomní řízení v nízkých rychlostech (zácpách) i rozpoznávání dopravních značek.
klikněte pro zvětšení
Zdroj: hondanews.com