Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Hybridní Honda Insight 3. generace bude mít 151 koní

26.3.2018, Milan Šurkala, aktualita
I když je Honda průkopníkem hybridních pohonů společně s Toyotou, ani zdaleka se jí tak nedaří. Třetí generace Insightu to má napravit. Nový sedan přijde s výkonem 151 koní a možností čistě elektrického provozu.
První hybridní vozy mají na svědomí automobilky Toyota a Honda. Zatímco prvně jmenovaná se stala doslova synonymem pro hybrid, ta druhá pokazila skoro vše, co mohla a navzdory více než 20letým zkušenostem s hybridy v podstatě stále jen začíná. Poslední hybridy Hondy už ale vypadají slibněji a snad je uchopí konečně za ten správný konec. Jedním z pokusů bude vedle hybridního CR-V také nový sedan Insight. Jde už o třetí generaci, kdy ta první byla malým dvoudvéřovým kupé a druhá generace pak menším liftbackem. Ten měl být cenově přístupným hybridem, jenže byl dosti slabý a ve výsledku rozhodně ne levný.
 
Honda Insight
 
klikněte pro zvětšení
 
Nová generace zamíří výš a na platformě Civicu přinese podstatně zajímavější technologie. S Civicem ostatně do značné míry sdílí i základní designové prvky, vidět je také to, že vzhled novinky byl cílen na americkou půdu. Ostatně třetí generace se bude vyrábět v Greensburgu v Indianě a motor i baterie pak budou vyráběny v Ohiu.
 
Honda Insight zezadu
 
klikněte pro zvětšení
 
Třetí generace hybridního systému bude pracovat podstatně odlišněji než u předchozí generace. Bude zde 1,5litrový atmosférický motor s Atkinsovým cyklem (stejný objem mohla mít v závěru produkce i druhá generace), ten zde ale bude většinu času fungovat jako generátor elektřiny pro elektromotor. Díky 60článkové baterii nabídne i čistě elektrickou jízdu, nicméně takto lze ujet jen jednu míli (přes 1,5 kilometru).
 
Honda Insight motor
 
klikněte pro zvětšení
 
Teprve na dálnici bude možné pomocí speciální spojky připojit klasický motor ke kolům a auto se tak obejde i bez převodovky. Vůz bude mít i tři různé způsoby rekuperačního brzdění podle podmínek. Nejvyšší výkon má být 113 kW (151 koní dle amerického systému) a maximální točivý moment pak bude dosahovat 267 Nm. Tyto hodnoty jsou značně vyšší než u Priusu nebo základního hybridního Aurisu s 1.8 motorem, jsou ale zase nižší než dvoulitrové hybridní verze Aurisu. Výrobce pak slibuje spotřebu 55 MPG ve městě, což v přepočtu odpovídá zhruba hodnotě 4,3 litru na 100 km (dle amerických mnohem přesnějších metodik).
 
Honda Insight přístrojový štít
 
klikněte pro zvětšení
 
Nová Honda Insight bude mít LED světla vpředu i vzadu a 7palcový přístrojový štít. V základu budou 16" litá kola, startování tlačítkem, 6reproduktorový audio systém a Bluetooth. Toto platí pro USA, přičemž jiné země budou mít jinou skladbu výbav. U vyšších verzí pak Honda mluví např. o 17" kolech, 4G/LTE konektivitě, duální klimatizaci, podpoře Wi-Fi s over-the-air aktualizacemi, kožených sedadlech s vyhříváním, 10reproduktorovém audio systému a satelitní navigaci. Součástí bude i 8palcový displej systému pro ovládání audia s podporou Apple CarPlay i Android Auto.
 
Honda Insight zadní pohled
 
klikněte pro zvětšení
 
Automobil bude mít rozvor 2700 milimetrů a zavazadlový prostor o objemu 428 litrů. Díky umístění Li-Ion baterie pod zadními sedadly je možné sklápět zadní sedadla a značně tak prodloužit nákladový prostor. Hmotnost vozu je pak snížena díky hliníkové kapotě.
 
Honda Insight přední sedadla
 
klikněte pro zvětšení
 
Vepředu byla použita klasická náprava MacPherson, vzadu je pak víceprvkové zavěšení. Samozřejmostí je i téměř nekonečný seznam asistentů jako jsou varování před kolizí FCW, systém pro zabránění srážce CMBS, signalizace opuštění jízdního pruhu a systém autonomního udržování v něm, adaptivní tempomat, autonomní řízení v nízkých rychlostech (zácpách) i rozpoznávání dopravních značek.
 
Honda Insight displej
 
klikněte pro zvětšení
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama