Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Huawei předběhl Apple ve střední Evropě, vpřed se dere také Xiaomi

21.8.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Nejprodávanější značkou smartphonů ve střední a východní Evropě zůstává Samsung, na druhou příčku se ovšem probojoval Huawei. Překvapí, že se mězi pět nejlepších dostalo také Xiaomi, ačkoliv v tomto regionu nemá oficiální zastoupení.
Analytická společnost Canalys zveřejnila statistiky prodeje smartphonů ve druhém čtvrtletí roku 2017 v regionu střední a východní Evropy, jak je řazena také Česká republika a Slovensko. Nejvíce na odbyt šly opět telefony od Samsungu, kterých bylo ve sledovaném období prodáno 4,9 milionu kusů, což je meziročně více o 4,9 %. Samsung tak zůstává neohroženě na první příčce s bezmála třetinovým tržním podílem. Největší zásluhu na tom má vysoký zájem o modely z řad Galaxy A a Galaxy J, tedy o nižší až střední třídu. Špatně se nevede ani vlajkovým lodím Galaxy S8 a Galaxy S8+, i když někteří prodejci či operátoři údajně čekali větší prodejnost těchto modelů.
 
 
Na druhou pozici se znovu probojoval Huawei, kterému mělo stačit 1,8 milionu prodaných telefonů k 12% podílu na trhu. Podle Canalys má čínský výrobce nejsilnější pozici ve střední třídě, model Huawei P10 Lite je dokonce nejprodávanějším modelem ve střední a východní Evropě. Jen o 50 tisíc smartphonů méně než Huawei prodal Apple, který tak klesl na třetí pozici. Koncem letošního roku by však prodejní čísla společnosti měly opět vzrůst, je totiž očekáváno představení nové generace iPhonů.
 
Velkým překvapením se ve druhém čtvrtletí 2017 stalo Xiaomi. Tato čínská značka sice nemá ve většině světa oficiální zastoupení, přesto se její produkty prodávají velmi dobře. Ve střední a východní Evropě si její telefony ve sledovaném období zakoupilo 1,1 milionu zákazníků a společnost se tak se 7% podílem vyhoupla na čtvrtou pozici. Největší zájem je o cenově dostupné modely z řady Redmi, kupříkladu extrémně levné Redmi 4A se prodalo ve 350 tisicích kusech.
 
 
„Xiaomi chce zopakovat rychlý vzestup Huawei,“ tvrdí analytik společnosti Canalys Tim Couling a dodává, že obě společnosti jsou přitom velmi odlišné způsobem distribuce svých produktů. Zatímco Huawei se úspěšně snaží proniknout do nabídky mobilních operátorů, pro Xiaomi je velmi důležité partnerství s polským distributorem ABC Data, který pomohl rozšířit telefony této značky na aukční a prodejní platformu Allegro (donedávna sourozence českého Aukra) i na pulty nejvýznamněšjích řetězců s elektronikou, jako jsou Media Markt, Media Expert nebo Komputronik. pro pokračování v globální expanzi však Xiaomi musí dořešit záležitosti s patenty, aby se vyhlo případným soudním žalobám. V tomto ohledu by měla pomoci nedávno uzavřená dohoda s Nokií.
 
První pětku nejúspěšnějších výrobců uzavírá Lenovo s 5% tržním podílem.
 


reklama