Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Honda ukazuje roztomilý elektromobil e Prototype

2.3.2019, Milan Šurkala, aktualita
Honda Urban EV Concept se přetavil do nového elektromobilu e Prototype, jehož finální podoba pro Evropu bude představena za pár dní. Už nyní se ale můžeme podívat, jak bude zhruba toto nové malé vozítko vypadat.
V září 2017 představila Honda nový Urban EV Concept. Šlo o předobraz chystaného malého elektromobilu, jehož design byl založen na první generaci oblíbeného Civicu (alespoň v USA stále oblíbeného). Nyní, pár dní před ženevským autosalonem, ukazuje přesnější podobu, která více napovídá, jak bude vypadat finální verze. Nový e Prototype by se tak od sériové verze neměl téměř lišit a my jen můžeme předpokládat, co se nedostane do série. Pochybovat se dá např. o kamerách místo zrcátek, nicméně palubní deska prototypu na ně opravdu pamatuje, displeje pro ně jsou přímo její součástí. Takže, kdo ví.
 
Honda e Prototype
 
klikněte pro zvětšení
 
Vozítko je překvapivě určeno jen pro Evropu a je součástí nové strategie Electric Vision. Model e Prototype tak chce přinést retro design, který je ale zároveň moderní a především stylový. Na rozdíl od původního konceptu, který byl třídvéřový, je novinka pětidvéřová, což ale v dnešní době ani nepřekvapí. Třídvéřová koncepce u hatchbacků velmi rychle mizí. Honda však schovala kliky zadních dveří, takže vůz působí spíše jako třídvéřový (s podobným konceptem přišla ve velkém např. Alfa Romeo 156). Nabíjecí port je pod znakem Honda, takže má být dle výrobce dobře přístupný (ale jak budou nabíjet ti, kteří parkují couváním?).
 
Honda e Prototype
 
klikněte pro zvětšení
 
Honda se snažila údajně zapracovat i na moderních technologiích. Displeje tak poskytují přístup k různým aplikacím a službám. Nechybí zobrazení navigace i zadní couvací kamery a my jen můžeme doufat, že už konečně nebudeme slýchat nářky nad komplikovaně ovládaným infotainmentem, jak je u mnoha japonských značek zvykem (Hondu nevyjímaje).
 
Honda e Prototype
 
klikněte pro zvětšení
 
Pokud jde o vlastnosti pohonného systému, zda nám toho Honda bohužel moc neřekla. Víme to, že 80 % akumulátoru může být nabito za 30 minut, nicméně samotný dojezd není zrovna nějak nadprůměrný. Činí přes 200 km, což není mnoho a ačkoli jde o městské vozítko, které bude zřídkakdy potřebovat sotva polovinu tohoto množství, může to být argument, který by mohl stát proti koupi automobilu. Tak uvidíme. Velmi napjati jsme také nad cenovou politikou. I ta už u Hondy pohřbila nejedno zajímavé auto a ta elektrifikovaná zvláště (např. Insight).
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama