reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Honda to v Indii zkouší s elektrickými tuk-tuky s výměnnými akumulátory

, , aktualita
Honda to v Indii zkouší s elektrickými tuk-tuky s výměnnými akumulátory
Elektrifikace se zdaleka netýká jen severu Ameriky, Evropy nebo Číny. Snaží se na ni přejít i Indie známá svým velmi znečištěným ovzduším. Honda zde proto bude zajišťovat systém elektrických tuk-tuků s vyměnitelnými akumulátory.
Honda to v Indii zkouší s elektrickými tuk-tuky s výměnnými akumulátory
Přechod na elektrický pohon se zdaleka neřeší jen v Evropě s jeho kontroverzním Green Dealem. Životní prostředí je tématem po celém světě a věnují se mu také v Indii. Zdejší ovzduší je na tom ve městech zpravidla hodně špatně. Honda chce přiložit ruku k dílu a zavádí zde elektrické tuk-tuky, které budou pracovat s vyměnitelnými akumulátory MPP e (Honda Mobile Power Pack). Řidič se s rikšou nemusí starat o její nabíjení, pouze zajede do nejbližší výměnné stanice, kde mu ji vymění za nabitou. Podobný koncept razí např. NIO se svými elektromobily v Číně, naopak Tesla oproti původním plánům od tohoto konceptu upustila.
 
Honda tuk-tuk
 
Rikša je jedním z nejčastějších dopravních prostředků ve velkých indických městech a většina jich je dnes poháněna na zemní plyn. Ten je sice čistější než spalování benzínu a nafty, stále to ale nestačí. Aby to fungovalo, je ale potřeba také zajistit, aby i elektřina, kterou se budou MPP e nabíjet, byla relativně čistá, a zde by mělo dojít ke zvýšení podílu obnovitelných zdrojů. Baterie MPP e by pak měly sloužit také k tomu, aby vykrývaly odběrové a výrobní špičky (které právě hrozí s nárůstem podílu OZE), nemusí být tedy použity jen v tuk-tucích.
 
Honda MPP
 
Těch je v Indii okolo 8 milionů a Honda už od února letošního roku testovala 30 elektrických vozů, které ujely celkem 200 tisíc km. Akumulátor MPP e měří 298×177×156,3 mm, váží 10,3 kg. Pojme 1,314 kWh energie a nabíjí se zhruba 5 hodiny. Víme, že jde o lithiovou baterku, ale přesný typ směsi nebyl zveřejněn. Systém sdílení akumulátorů a jejich výměny ve stanicích by měl být spuštěna v první polovině roku 2022.