www.svetmobilne.cz
>
>

V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje

V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje
, , aktualita
Jedním z často zmiňovaných argumentů proti elektromobilitě je to, co se stane, když velká část lidí najednou pojede dlouhou trasu (dovolená, svátky). V Číně to nyní zažili a měli problém. Menší byl u společnosti NIO, která má program výměny akumulátorů.
K oblíbeným
reklama
Elektromobilita sice přináší mnohá pozitiva, ale nese i mnoho různých negativ. Vedle toxických materiálů pro baterie a neekologické výroby elektřiny (přesto ve většině případů čistější než spalování benzinu/nafty v motoru) jsou to často připomínky na nedostatečnou infrastrukturu. A jak se už několikrát ukázalo a ukazuje zas, jsou to stesky částečně oprávněné. Politické tlaky jsou nejen na elektromobily, ale i na jejich infrastrukturu, takže její vývoj jakž takž stíhá zvyšující se počet elektromobilů na cestách, toto ale platí pro standardní podmínky. V případě svátků, kdy se hromadně vydá na cestu velké množství lidí najednou, už to, co fungovalo po celý rok, fungovat přestává. Nedávno to zažili v Číně.
 
NIO Battery Swap
 
V Národní den v Číně, který se ale slaví celý týden (od 1. do 7. října), se na cesty vydalo mnoho Číňanů a někteří tvrdili, že museli na nabití čekat až 4 hodiny. Podle Williama Li, který je CEO automobilky NIO (ta vyrábí výhradně elektromobily), za to může příliš rychlý rozmach elektromobility. V případě jeho společnosti ale zákazníci neměli až tak velký problém. NIO totiž provozuje nejen rychlonabíječky, ale také výměnné stanice Battery Swap, kde uživatelům vybitý akumulátor rychle vymění za nabitý (a ten později nabijí pro někoho jiného). Li připustil, že by tento systém mohl být otevřen i pro jiné společnosti a že elektromobilita není o "vítězi, který bere všechno", ale o spolupráci všech společností.
 
Pokud jde o Čínu, tak zde je asi 20 % nově prodaných aut tzv. NEV (New Energy Vehicles). Sem spadají plug-in hybridy, čistě elektrické vozy a vodíková auta. Pochopitelně to, že se prodá každé 5. nové auto jako NEV, neznamená, že jich tolik jezdí i po cestě. Vozový park je těmito vozy tvořen jen z 2,28 % a konkrétně jde o 6,78 milionu vozů. Z tohoto množství je čistě elektrických 5,52 milionu. Čína se navíc poslední dobou potýká s blackouty a někteří toto přičítají např. i elektromobilům. Ty ale hrají zatím jen minimální roli. Čína loni vyrobila 7624 TWh elektrické energie a výše zmiňovaný počet NEV by odhadem mohl spotřebovat takových 20-25 TWh energie, tedy okolo 0,3 %.
 
Zdroj: cnevpost.com (1, 2)


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Mercedes-Benz ukázal solární Project Maybach zesnulého Virgila Abloha Mercedes-Benz ukázal solární Project Maybach zesnulého Virgila Abloha
Designér Virgil Abroh vytvořil zajímavé 6metrové elektrické offroad kupé Project Maybach. To bylo nedávno ukázáno světu. Má pohon na elektřinu, solární panely i solidní schopnosti pro jízdu v terénu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Elon Musk vyzývá zaměstnance, ať řeší náklady a ne dodávky ke konci čtvrtletí Elon Musk vyzývá zaměstnance, ať řeší náklady a ne dodávky ke konci čtvrtletí
Automobilka Tesla chce změnit svou strategii. Honění prodejních čísel ke konci čtvrtletí k ničemu nevede a jen zbytečně zvyšuje náklady. Elon Musk tak kdysi používané řešení začíná nyní zatracovat.
30.11.2021, aktualita, Milan Šurkala
NIO otevře nové stanice pro výměnu akumulátorů na čerpačkách Shellu NIO otevře nové stanice pro výměnu akumulátorů na čerpačkách Shellu
Společnosti NIO a Shell uzavřely strategické partnerství. Díky němu budou k dispozici výměnné stanice NIO Power Swap i na vybraných čerpacích stanicích společnosti Shell. Půjde i o nabíječky akumulátorů.
29.11.2021, aktualita, Milan Šurkala
Ionity postaví další rychlonabíječky za 700 mil. EUR Ionity postaví další rychlonabíječky za 700 mil. EUR
Síť rychlonabíječek elektromobilů Ionity bude v budoucnu výrazně rozšířena. Společnost chce v Evropě investovat 700 milionů EUR do výstavby dalších a počet nabíjecích stojanů do roku 2025 dostat na čtyřnásobek dnešního stavu.
29.11.2021, aktualita, Milan Šurkala
Na univerzitě v Curychu vyrábí solární paliva z CO2 a vody ve vzduchu Na univerzitě v Curychu vyrábí solární paliva z CO2 a vody ve vzduchu
Vědci hledají různé způsoby, jak udělat budoucí dopravu ekologičtější. Velkým otazníkem je letecká doprava, kde to vypadá na výrobu umělého paliva. Na univerzitě ETH v Curychu vyvinuli systém, který ho vytvoří ze vzduchu.
26.11.2021, aktualita, Milan Šurkala6 komentářů