reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje

, , aktualita
V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje
Jedním z často zmiňovaných argumentů proti elektromobilitě je to, co se stane, když velká část lidí najednou pojede dlouhou trasu (dovolená, svátky). V Číně to nyní zažili a měli problém. Menší byl u společnosti NIO, která má program výměny akumulátorů.
V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje
Elektromobilita sice přináší mnohá pozitiva, ale nese i mnoho různých negativ. Vedle toxických materiálů pro baterie a neekologické výroby elektřiny (přesto ve většině případů čistější než spalování benzinu/nafty v motoru) jsou to často připomínky na nedostatečnou infrastrukturu. A jak se už několikrát ukázalo a ukazuje zas, jsou to stesky částečně oprávněné. Politické tlaky jsou nejen na elektromobily, ale i na jejich infrastrukturu, takže její vývoj jakž takž stíhá zvyšující se počet elektromobilů na cestách, toto ale platí pro standardní podmínky. V případě svátků, kdy se hromadně vydá na cestu velké množství lidí najednou, už to, co fungovalo po celý rok, fungovat přestává. Nedávno to zažili v Číně.
 
NIO Battery Swap
 
V Národní den v Číně, který se ale slaví celý týden (od 1. do 7. října), se na cesty vydalo mnoho Číňanů a někteří tvrdili, že museli na nabití čekat až 4 hodiny. Podle Williama Li, který je CEO automobilky NIO (ta vyrábí výhradně elektromobily), za to může příliš rychlý rozmach elektromobility. V případě jeho společnosti ale zákazníci neměli až tak velký problém. NIO totiž provozuje nejen rychlonabíječky, ale také výměnné stanice Battery Swap, kde uživatelům vybitý akumulátor rychle vymění za nabitý (a ten později nabijí pro někoho jiného). Li připustil, že by tento systém mohl být otevřen i pro jiné společnosti a že elektromobilita není o "vítězi, který bere všechno", ale o spolupráci všech společností.
 
Pokud jde o Čínu, tak zde je asi 20 % nově prodaných aut tzv. NEV (New Energy Vehicles). Sem spadají plug-in hybridy, čistě elektrické vozy a vodíková auta. Pochopitelně to, že se prodá každé 5. nové auto jako NEV, neznamená, že jich tolik jezdí i po cestě. Vozový park je těmito vozy tvořen jen z 2,28 % a konkrétně jde o 6,78 milionu vozů. Z tohoto množství je čistě elektrických 5,52 milionu. Čína se navíc poslední dobou potýká s blackouty a někteří toto přičítají např. i elektromobilům. Ty ale hrají zatím jen minimální roli. Čína loni vyrobila 7624 TWh elektrické energie a výše zmiňovaný počet NEV by odhadem mohl spotřebovat takových 20-25 TWh energie, tedy okolo 0,3 %.
 
Zdroj: cnevpost.com (1, 2)