Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Cestování vlakem ČD - spoje, slevy .....

Zdenek Malinsky (9781)|29.5.2005 17:59
Pokud patříte mezi ty zoufalce, co nemají auto, cestujete vlakem jako hobby, z ekologického přesvědčení, proto, že můžete při cestě pracovat na notebooku nebo je to tak pro vás nějak výhodné nebo pohodlné, je pro vás určené toto fórum.
Potřebujete-li poradit výhodný spoj nebo slevu či poradit se stížností nebo reklamcí, máte možnost buď zde nebo mě po ICQ nebo SZ.

:!: :!: :!: Pokud potřebujete rychlou radu, pište raději SZ nebo po ICQ. Tato diskuze nemá upozorňování E-mailem.:!: :!: :!:
Jiri02 (62)|4.6.2005 08:14
Ahoj Zdenku,
jak je to, prosim, se slevou pro duchodce, kteri jedou v CR vlakem 1x za rok ve dvou tak 350km? Kdyz jeli jednim smerem, tak jim prodali skupinovou jizdenku s tim, ze to je nejvyhodnejsi a ze pro takovou jednorazovou cestu neni pro ne zadna jina vyhodnejsi sleva. Kdyz jeli nazpatek, tak dostali jizdenku pro duchodce citelne levnejsi - pak meli strach, ze je bude pruvodci dusit, ze nemaji Senior kartu. Ale pruvodci chtel jen videt, ze jim je nad 70 let a nic vic. Jak to tedy prosim Te, je?
Zdenek Malinsky (9781)|4.6.2005 09:35
Důchodce (starobní,plně invalidní, vdovský a vdovecký starší 60 let) mají nárok na zvláštní jízdné dle ceníku 4A v 2.vozové třídě.
Tento nárok se prokazuje:
1. Starší 70 let - občanský průkaz
2. Průkaz na slevu jízdného - (40 Kč,fotka jako do pasu,občanský průkaz,rozhodnutí o přiznání důchodu nebo jiný doklad o pobírání důchodu) - průkaz platí stále.
Toto je sleva "ze zákona". Jen pro porovnání uvádím ceny pro 1 osobu: 276-300 km 159 Kč, 301-350 km 185 Kč, 351-400 km 212 Kč.
Další možností je koupit si kartu Z. Stojí 200 Kč a platí 1 rok od vystavení. Pak by ceny byly za jízdenku pro 1 osobu (ve stejných pásmech) 98 Kč, 114 Kč, 130 Kč.
Pokud by jeli stejný nebo další den zpátky, mohou využít "zpáteční slevu" = cena za jízdu tam i zpět pro 1 osobu 186 Kč, 218 Kč, 250 Kč.
Pak mohu nabídnout víkendovou síťovou slevu SONE+. Platí v sobotu nebo v neděli, vždy od 0.00 do 23:59 h. Platí pro max.5 osob z toho mohou být max.2 dospělí (může být i jeden). Cena pouze pro osobní vlaky je 130 Kč a pro všechny vlaky (kromě EC,IC,SC) 360 Kč. Znamená to, že např. koupíš v sobotu ráno jízdenku za 130 Kč a můžeš jezdit vlakem celý den, tedy v tomto případě pouze osobními.
Senior pas je pro starší 70 let, stojí 600 Kč včetně síťové jízdenky. S tímto může jezdit v osobních a spěšných vlacích zdarma, v ostatních vlacích slouží místo karty Z k zakupování zákaznického jízdného.
Skupinová sleva (2 a více cestujících) se vyplatí pouze v případě, že důchodci nemají žádnou průkazku a není jim ještě 70 let a tedy jim není možno prodat jízdenku ani za zvláštní ani za zákaznické jízdné. Ceny uvádět nebudu, ale u této slevy je to tak, že 1. a 2. platí zákaznické jízdné a další (3.-30.polovinu zákaznického). Skupinová sleva je i zpáteční a opět je trošku zvýhodněná oproti skup.slevě jedním směrem.
Nevím o kolik lidí se jedná, když tak ještě upřesni počet.
Doufám, že to takto stačí. Klidně se ještě zeptej na nejasnosti (i po ICQ) nebo až zase pojedou, tak včas to můžeme ještě probrat dle stavu a situace.
Zdenek Malinsky (9781)|4.6.2005 10:37
ČD - nabídka slev a jízdného

ČD - vnitrostátní ceníky

ČD - čím se řídíme - předpisy související s vnitrostátní přepravou osob.
Zdenek Malinsky (9781)|10.6.2005 15:51
:!: Pozor:!:
Od této neděle, t.j. 12. června 2005, platí změna jízdního řádu.
Dost vlakových spojů bylo zrušeno. Vše pro cestující. :evil: :dead:
Zdenek Malinsky (9781)|24.11.2005 12:09
V neděli 11. prosince vstupuje v platnost nový GVD = jízdní řád (ach jo, to těch 100 km do Prahy nepojedu 3-4 hodiny, ale 5 :mad: ). Zároveň dochází k určitému zdražení některých slev. Ještě jsem to celé pořádně nečetl (mám teď dovolenou), ale možná budete moudřejší po přečtení těchto 2 článků.

Pod stromeček od Českých drah - zase zdražení!

Pendolino: za kolik se s ním svezete?

České dráhy vyhánějí cestují na zacpanou dálnici D1 a tady
LCC6 (38)|24.11.2005 13:01
kdyz uz se to tady nakouslo, jak co nejlevneji dojizdet jako student 10km vlakem? jde o denni dojizdeni (skola, prace, zabava, takze i nekolikrat denne.)
VS
Zdenek Malinsky (9781)|24.11.2005 13:53
Žákovská traťová jízdenka - kup si žákovskou průkazku (1 Kč), nech potvrdit ve škole a pak na nádraží (40 Kč) nebo autobusáku (bývalo 20 teď snad taky 40 Kč). Platí na vlaky i bus (nevím zda všichni přepravci).

Více si přečti tady
Pinochio (424)|24.11.2005 16:53
Od 12.12.2005 se zase jednou za rok mění jizdní řád, tak bacha ať si stihnete včas aktualizovat.
LCC6 (38)|24.11.2005 20:42
diky, ale sleva ceskych drah je drazsi nez studentsky kupon pro primestskou dopravu, je to zajimava sleva, ale stejne diky za osvetu.
VS
Zdenek Malinsky (9781)|25.11.2005 04:54
To Pinochio
Od neděle 11. prosince 2005, ale o tom píši ve svém předchozím příspěvku.

To LCC6
Koukni na případné jiné možnosti slev, ale s ohledem na kupon MHD a krátkou vzdálenost asi nic levnějšího nebude.
Hondzik_ce4you (92)|28.11.2005 19:11
Cauka, tohle nechápu, teda to votom Pendolínu :D Takže zpáteční jízdenka Pardubice - Praha hl.n. stojí 144Kč. Kolik mne bude stát ta samá jízda s Pendolínem ?? z tej tabulky na jeho stránkách to nechápu :oops:
Peca_ce4you (45)|16.12.2005 15:53
Ahoj, koukám, že tu je zrovna diskuze, která se mi hodí :)

Jak je to s místenkama? Jak moc dopředu si ji musím koupit? Prý stačí klidně před odjezdem při koupi jízdenky, ale to se mi nezdá. A kolik je přirážka za místenku?
Zdenek Malinsky (9781)|16.12.2005 19:05
Místenka stojí 30 Kč viz. Pokud pojedeš vlakem EC/IC, tak je v prvním EC/IC vlaku místenka v ceně příplatku za EC/IC vlak (60 Kč).
Nevím kdy, v kolik a mezi kterými místy budeš cestovat. Jezdí ten spoj opravdu plný? Není místenka zbytečná? Tom máš 1 pivo (možná 2). ;)
Zdenek Malinsky (9781)|8.1.2006 22:25
[QUOTE="Hondzik"]Cauka, tohle nechápu, teda to votom Pendolínu :D Takže zpáteční jízdenka Pardubice - Praha hl.n. stojí 144Kč. Kolik mne bude stát ta samá jízda s Pendolínem ?? z tej tabulky na jeho stránkách to nechápu :oops: [/QUOTE]Sorry, jsem to nějak přehlédl. U Pendolína je to tak, že pokud jede jako SuperCity, tak se platí cena jízdenky + 200 Kč nebo 500, resp. 600 Kč. Ono je tohle trošku složitější a liší se to dle vlaku a spoje, takže se v tom nikdo moc nevyzná.
Pinochio (424)|9.1.2006 18:11
Koukni na Internetový obchod s jízdenkama na Pendolino, tam to najdeš, jinak doporučuju vlak IC na trati Praha - Břeclav a zpět, mělo by to jezdit Pendolíno, pokud se jim teda zrovna nerozsype to Ostravské :D . Tam se platí jen jízdenka + 60Kč IC připlatek.
Zdenek Malinsky (9781)|13.1.2006 19:19
Pokud by se vám zachtělo Pendolina, tady máte celkem nezaujatý pohled.
hrtak_ce4you (314)|21.1.2006 13:24
chystam se do Ziliny, tudiz bych klidne Pendolino do Olomouce klidne taky prubnul :o). Funguji na Pendolinu Z a kilometricka banka? Kolik by byla cena za Pendolino z Prahy?

ps.: kolik se plati za lyze (aj v normalnich spojich)
hrtak_ce4you (314)|4.2.2006 00:34
tak sem se prďolínem nesvezl, kdyz sem prisel na hlavak a chtel listek, rekli mi, ze "Bohuzel, dneska se rozbilo posledni" :o). Den pred navratem sem se dozvedel, ze zas zacly jezdit, ale nefacha topeni, tak sem to radeji vzal normalnim ICckem bez zbytecnych prestupu :o)
atomion (1159)|7.2.2006 23:17
[QUOTE="hrtak"]tak sem se prďolínem nesvezl, kdyz sem prisel na hlavak a chtel listek, rekli mi, ze "Bohuzel, dneska se rozbilo posledni" :o). Den pred navratem sem se dozvedel, ze zas zacly jezdit, ale nefacha topeni, tak sem to radeji vzal normalnim ICckem bez zbytecnych prestupu :o)[/QUOTE]

...tak to se jentak zase nesvezeš.. :D Pendolína budou až min. v polovině února.. ale nevěřil bych tomu.. Já myslim že je plno jinejch způsobů jak se zabít.. :D :D :D :yes:
Zdenek Malinsky (9781)|10.2.2006 14:37
Tak koukám, že už asi hrtákovi odpovídat nemusím. Sorry, ale nějak nestíhám sem koukat. Pokud máte nějaký akutní dotaz, napište mi raději SZ.
Zdenek Malinsky (9781)|1.12.2006 17:13
Dovoluji si upozornit cestovatele vlakem, že v neděli 10. 12. 2006 vstupuje v platnost nový jízdní řád. Autoři se opravdu vyřádili a "spokojení" zákazníci to zajisté ocení. :no: :( :(( :mad: :evil: :dead:


Informace o spojení: www.idos.cz

Pokud potřebujete stáhnout JŘ pro jednotlivou trať můžete
tady.



Číslo trati zjistíte zde (.gif 380 kB) nebo zde (.pdf 1720 kB)


Také od 10. 12. 2006 dochází k úpravě cen zákaznického a zpátečního jízdného, ale nic dramatického. Na internetu k dnešnímu datu samozřejmě moc informací není viz.


Nesmím zapomenout vám připomenout, že majitelé papírových In-karet mají při výměně této karty za plastovou a to do konce roku nárok na jisté zvýhodnění.

[CODE]Každý držitel papírové modifikace In-karty vydávané od 1. června 2006 si může kartu zdarma vyměnit za novou bezkontaktní čipovou In-kartu v kterékoliv osobní pokladně ČD vybavené zařízením pro elektronický výdej jízdenek (UNIPOK). Jako bonus pro stálé zákazníky, kteří si požádají o výměnu stávající papírové In-karty za novou čipovou verzi do 31. prosince 2006, prodlouží České dráhy platnost In-karty o již uběhlé období platnosti původní papírové verze. První den platnosti plastové In-karty s čipem tak bude stanoven na den, kdy cestující požádá o výměnu. Uživatelé nové čipové verze In-karty navíc nově získají i slevy na nákup zboží a služeb v obchodech zařazených do sítě Sphere, které lze výhodně uplatnit třeba už při předvánočních nákupech. [/CODE]

Více info zde.

Na plastovou kartu můžete dostat slevy v mnoha obchodech viz.:yes:


Jak levně vlakem na výlety
Zdenek Malinsky (9781)|1.12.2006 17:17
Aby to nebylo tak depresivní, přidám něco optimistického: odkaz 1 a hlavně odkaz 2 - příspěvky Děda Vševěda

[CODE]Vážení přátelé! Český drážní úřad dosud nevydal souhlasné stanovisko k žádosti o schválení lokomotiv Siemens k provozu na českých železničních tratích, která byla podána v dubnu 2006. Zároveň ve středu 29. listopadu neúspěšně skončila jednání o několika možných náhradních řešeních. Proto jsem nucen vám s politováním oznámit, že výjezd pravidelných vlaků RTexpress mezi Prahou a Ostravou bude odložen. Všechny vlaky IC 1050 – 1067 RTexpress, které jsou uvedeny v jízdním řádu Českých drah 2006/2007, jsou tedy bez náhrady zrušeny do doby schválení zmíněných lokomotiv, o čemž Vás budeme s potěšením informovat. Zároveň mi dovolte poděkovat všem, kteří nám vyjádřili svou podporu a věřím, že nám svou přízeň zachováte i nadále.[/CODE]

[CODE]Vážené dámy, vážení pánové, společnost RAILTRANS vznikla v říjnu roku 2003. Provozuje osobní i nákladní dopravu nejen na území České republiky, ale i na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku i Lucembursku. V nákladní dopravě z většiny přepravujeme řepkový olej. Velmi často vozíme i mimořádné přepravy. Od prosince 2003 provozujeme nepravidelný rychlík Žitava – Varnsdorf – Praha. Od září 2004 provozujeme linku Liberec – Žitava – Varnsdorf – Seifhennersdorf . Tuto linku provozujeme bez nároku na dotace ze strany veřejné správy. V průběhu roku 2005 jsme v naší společnosti oprášili staré rozpočty, strategie a vize a začali jsme pracovat na nejvýhodnější z nich, lince Praha – Ostrava. Tato linka má několik výrazných výhod. Existuje zde velice kvalitní, kapacitní trať, která je již skoro celá zmodernizovaná. Schází zde rychlé a kapacitní silniční spojení mezi oběma městy a cestující jsou naučeni pro spojení mezi městy Praha, Pardubice, Olomouc a Ostrava používat železniční dopravu. Po shrnutí těchto podmínek jsme si jasně řekli: ANO. Pokud rozjet dálkovou dopravu cestujících, tak nejmenší riziko obnáší linka Praha – Ostrava. V počáteční fázi jsme přemýšleli o relativně pomalých vlacích, nízké úrovni služeb a velmi nízké ceně jízdného. Na základě markentingového průzkumu a porady s lidmi, kteří ve veřejné dopravě osob již něco dokázali jsme se rozhodli, že nízkoúrovňovou variantu opustíme a nadále se budeme věnovat střednímu článku trhu. Celý projekt se nese v duchu hesla: „ONO TO JEDE PO KOLEJÍCH, ALE MY Z TOHO NECHCEME VLAK!“ Základem našich souprav bude všudepřítomný personál a čistota. Každý vůz bude mít přiděleného stevarda, který bude pečovat právě jen o své cestující. V Praze a v Ostravě odbaví cestující před nástupem do soupravy. Po rozjezdu soupravy rozdá cestujícím občerstvení, kávu, čaj nebo minerálku. Zajistí jídlo a nápoje z restauračního vozu, bude – li si cestující přát. Vysvětlí potřebné, poskytne informace a zajistí, aby cestující řádně a včas vystoupili. VSoupravy budou šestivozové, řazené takto: 1. a 2. třída nekuřák tichý, 1 třída standardní, restaurační vůz, 2 třída standardní, 2 třída standardní, 1. a 2. třída kuřák. Tiché vozy jsou vozy, kde nesmí být ostatní cestující rušeni telefonními hovory a ostatním hlukem a kde stevard po prvotním odbavení je na chodbě. Pokud cestující cokoliv potřebuje, vyjde za ním na chodbičku. Restaurační vozy budou vozy s normální kuchyní. Naším cílem je mít ve vlaku naprosto standardní restauraci, která se jen pohybuje po kolejích a budeme velice potěšeni, když bude restaurace plná. Pokud by již byla nepříjemně plná, jsme schopni mít v soupravě restaurační vozy dva. V tomto případě by byl jeden kuřácký. Vozy v našich soupravách budou nekuřácké s výjimkou jednoho celého vozu 1 a 2 třídy, který bude naopak celý kuřácký. Slibujeme si od tohoto řešení čistotu a nezápach v nekuřácké části souprav. Pokud nebude jakýkoliv vůz stačit poptávce cestujících, jsme připraveni řazení souprav rozšířit. A ZA JAKÉ PENÍZE CHCEME PŘEPRAVOVAT CESTUJÍCÍ? Kompletní přepravní podmínky s úplným tarifem každý z Vás obdržel při prezentaci, takže nyní základní body. Základní jízdné, na které má nárok naprosto každý cestující, bez jakékoliv slevové karty z Prahy do Ostravy je stanoveno na 240,- Kč. Z tohoto jízdného se odvíjejí bežné slevy, jakými jsou dětské jízdné, studentské jízdné, žákovské jízdné, jízdné ZTP a ZTP-P. U poslaneckého jízdného předpokládáme soudnost našich volených zástupců a budeme požadovat nákup běžné jízdenky podle tarifu. Pokud volený zástupce bude trvat na svém nároku, obdrží jízdenku zdarma ve druhé třídě na základě podpisu žádosti o jízdenku, kterou vyúčtujeme. Naopak z úcty k hlavě státu budeme rádi přepravovat prezidenty ČR a to i bývalé s první dámou zdarma. Pokud si zakoupíte jízdenku dříve jak 14 dní před nástupem jízdy, bude stát 130 korun lhostejno kam. Tato jízdenka ale bude nepřenosná. Společnost bude vyhlašovat slevu Vybrané spoje, kde bude základní jízdné 145,- Kč a rodinné jízdné (1 kupé) za 800 korun. Toto bude platit ve vybraných spojích s malou frekvencí cestující. Naše společnost si je vědoma, že nemůže obsloužit cestující na území celé republiky. Proto jsme se rozhodli poskytovat slevu jízdného při předložení slevových karet ČD In-Gold (celosíťová jízdenka) a In – zaměstnanecké jízdné. Jízdné ve druhé třídě bude stát 150,- Kč. Zavádíme změny i při cestování se psy, kde proti zvyklostem bude poplatek za psa bez sledování ujeté vzdálenosti 30 Kč. Stejný poplatek bude i za cestovní zavazadlo. Zavádíme i jeden naprosto revoluční prvek v tarifu. Naším zájmem je, aby s námi jezdili i kuřáci. Tato skupina lidí již jinde, než ve vlaku a ve vlastním voze jezdit nemůže. Není ale naším zájmem, aby obtěžovali kouřem a zápachem ostatní cestující, nekuřáky. Pokud si cestující zakoupí jízdenku s rezervací do kuřáckého vozu, platí ceny vyhlášené výše. Pokud bude cestovat v nekuřáku a bude si chtít jít pouze zakouřit, zakoupí si u stevarda „KUŘENKU“. Bude stát 20,- Kč a platit se bude za každý vstup do kuřáckého vozu z nekuřácké části soupravy. Samozřejmě jsme se zabývali i tím, co se stane, když náš vlak třeba pro poruchu hnacího vozidla nebude moci pokračovat v jízdě. Pokud nebude náhradní souprava v dostatečné blízkosti, zajistíme na naše náklady cestujícím náhradní přepravu do cíle jejich cesty. Vzhledem k tomu, že se jedná o poměrně revoluční řešení, neuvedu jej nyní, ale až před skutečným zahájením provozu. Bylo naším zájmem se s Českými drahami domluvit na spolupráci v péči o cestující. Přestože ČD neustále hovoří o tom, že mají nějaké náklady na cestujícího (takzvané ošlapné), nikdy je nevyčíslily a nikdy s námi o tomto problému nejednaly, přestože jsme prezentovali, že jsme na jednání připraveni. Pokud nám bude placení NAŔÍZENO, budeme se v souladu s platnou legislativou bránit. Asi takto vypadají i pokusy se domluvit o výpomoci, kde potřebné služby může poskytovat pouze jeden dopravce, protože takto byl napsán Zákon o transformaci železnice. Jde například o předtápěcí stojany v Ostravě hl.n. Ani deset let od zahájení provozu externích dopravců po kolejích ČD a dnes SŽDC není tento a mnoho dalších problémů vyřešeno. Nyní tedy ještě několik technický informací. Provedli jsme průzkum u majitelů vozů pro osobní dopravu v Evropě. O náš projekt byl a je veliký zájem, na trhu je dostatečné množství slušných vozů jak k pronájmu, tak ke koupi a k možným rekonstrukcím. Pro začátek jsme vybrali vozy od společnosti Euro – express – Sonderzuge a IGE. Po konzultaci na Drážním úřadě, kde jsme řešili vhodné lokomotivy nám bylo doporučeno, že lokomotivy ES64F4 výrobce Siemens jsou prakticky před schválením a že považují za rozumné použít právě je. Jsou to evropské lokomotivy schválené v mnoha státech Evropy, například v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Slovinsku, Maďarsku, Polsku, Holandsku i Dánsku. Jak zde vidíte, jsou to všechny s námi sousedící země s výjimkou Slovenska. P