Vyjádření osobního názoru.
Před více jak měsícem se zde rozvířila diskuze jestli je ce4you objetivní, ale mě spíš připadá, že posledních dobou tento server pomalu, ale zato jistě směřuje k obyčejnému cheatu.
Čím dále více zde dochází k osobní výměně názorů, které by se podle mně měly řešit přes SZ a né přes diskuzní témata. Kdo tomu nevěří, tak ať si pročte nazpátek některé diskuze, a bude z toho určitě překvapen.
A to nemluvím o tom, že na mnoho dotazů, které byly již několikrát zodpovězeny, se otvírají nové a nové diskuze. A to i od uživatelů, kteří už jsou tu delší. A kteří snad už znají funkci Hledej.
A myslím si, že časem by takových uživatelů, mohlo být i více, kterým se prostě znechutí si číst diskuze, kde příspěvky nemají nic společného s názvem té které diskuze.
Z důvodů výše uvedených, proto již tolik nepřispívám - neodpovídám do jednotlivých diskuzí.
Pokud někoho založení tohoto diskuzního fóra pobouřilo, tak se mu omlouvám. Ale potřeboval jsem vyjádřit Svůj názor.
Vy Svůj názor můžete vyjádřit v anketě. A já možná zjistím, že se mýlím.
Čím dále více zde dochází k osobní výměně názorů, které by se podle mně měly řešit přes SZ a né přes diskuzní témata. Kdo tomu nevěří, tak ať si pročte nazpátek některé diskuze, a bude z toho určitě překvapen.
A to nemluvím o tom, že na mnoho dotazů, které byly již několikrát zodpovězeny, se otvírají nové a nové diskuze. A to i od uživatelů, kteří už jsou tu delší. A kteří snad už znají funkci Hledej.
A myslím si, že časem by takových uživatelů, mohlo být i více, kterým se prostě znechutí si číst diskuze, kde příspěvky nemají nic společného s názvem té které diskuze.
Z důvodů výše uvedených, proto již tolik nepřispívám - neodpovídám do jednotlivých diskuzí.
Pokud někoho založení tohoto diskuzního fóra pobouřilo, tak se mu omlouvám. Ale potřeboval jsem vyjádřit Svůj názor.
Vy Svůj názor můžete vyjádřit v anketě. A já možná zjistím, že se mýlím.
Cheat je něco docela jiného než chat :o) To, že se zakládají diskuse s podobnými tématy, je zřejmě způsobeno tím, že ne každého dokáže dokážou uspokojit informace umístěné ve stávajících diskusí. Někdo má problém s nějakým softem, najde si diskuse, které se ho týkají (toho SW), ale řešení tam nenajde. Tak založí diskusi novou, která je přece jen viditelnější, než příspěvek do diskuse stávající. Zvyšuje se tím šance, že to přece jen někoho neodradí a tu radu, byť by už byla někde jinde, poskytne, nebo aspoň nasměruje správným směrem. Nemyslím, že by to tu sklouzlo do stavu, který je např. na Mobilmanii. Ta se stala rejdištěm náctiletých a odborných dotazů, stejně jako rad, významně ubylo. Tady to podle mého názoru zatím nehrozí.
Naprosto souhlasím s Jumbem. Již kolikrát jsem využil příkaz hledat , ale buď mi nevyjelo vůbec nic ( stává se když více specifikuji vyhledávací klíč) a nebo mi vyjede tisíc témat. A není to proto, že by tu těch tisíc témat bylo, ale zkuste si třeba dát vyhledat výraz "GPRS" a budete koukat, kolik výsledků se vám zobrazí. Proto docela některé uživatele chápu, že prostě dotaz položí v novém příspěvku. Ono totiž i hledat odpověď na otázku v tématu, které má přes 10 stránek není nic jednoduchého. Já bych naopak byl pro vymazání starších témat a orientoval bych se na ty nově založené.
Ty necnosti co zminuje JirkaP jsou urcite neprijemne ale je to prirozena dan za demokracii a otevrenost tohoto fora vsem a za to jsem rad. Jsem rad, ze to neni jen uzavreny elitarsky krouzek pro par vyvolenych. Kazdy zacatek je tezky. Myslim, ze uroven informacniho sumu je zatim unosna a rozhodne nizsi, nez na nekterych jinych forech. Doufam jen, ze to tak i zustane.
Milan
Milan
Ahoj,
a není problém s vyhledáváním také v tom, že si téměř každý do podpisu píše všechen HW, který vlastní? ...
Pak je docela těžké najít něco k "4700", nebo "GPS" ....
Nedalo by se nějak zajistit, aby tyto informace byly vlevo u údajů o uživateli?
Jinak se mi to tady líbí, jen to trošku učesat..
Díky za tento web a za všechny příspěvky.
Milouss
a není problém s vyhledáváním také v tom, že si téměř každý do podpisu píše všechen HW, který vlastní? ...
Pak je docela těžké najít něco k "4700", nebo "GPS" ....
Nedalo by se nějak zajistit, aby tyto informace byly vlevo u údajů o uživateli?
Jinak se mi to tady líbí, jen to trošku učesat..
Díky za tento web a za všechny příspěvky.
Milouss
Hm, zajímavý názor, bohužel mám obavy, že to lepší už nebude... Problém s tímto nemá jenom ce4you. Já jsem ještě díky Dellovi taky na fóru AximSite a tam se je to, co se děje tady asi tak všechno 1000x větší. Číst 5 stránek výkřiků typu: "Cool! Thanks!" je opravdu o nervy...
Problém je spíše v tom, že je nás už hodně a to s různými stupni zkušeností jak s PDA tak internetovými fóry (to neberte špatně, to je fakt), takže mi vrtá hlavou toto:
Chtělo by to kompletní reorganizaci fóra a jeho přetvoření v tzv. Knowledge Base (dále jen KB). Jednalo by se o to, že by uživatel hledající řešení nějakého problému prošel takovým vyhledávacími kroky (1. výrobce zařízení, 2. model, 3. Typ problému {HW, SW,...}, atd.), až by došel k seznamu problémů, které se vyskytly, v daném okruhu s řešením, a pokud by nenašel, tak by poslal dotaz správci dané sekce a ten by se na problém podíval, pokud by veděl řešení a ještě dotaz by nebyl v KB, tak by jej i s řešením zadal do KB do správné sekce. Pokud by nevěděl, prodiskutoval by to s dalšími správci podobných sekcí a pokud by našli řešení nebo by zadal pouze dotaz do KB a vystavil jej jako nevyřešený s tím, že by byla možnost na to správci odpovědět. A tak dále, a tak dále...
Chápu, že by s tím byla piplačka a dělat to zadarmo taky není žádný med, ale když podobně může fungovat Open Directory Project, tak si myslím, že by to pomohlo všem dokola a člověk by nacházel pouze ověřené informace/rady...
Jako mezi stupeň by to chtělo, aby fóra umožňila zadávání nových témat pouze přes moderátora, který pokud by nenašel řešení pro daný problém, by povolil založení nového tématu...
Systém volných diskuzí by zůstal pro off-topic ;) a u diskuzí k článkům na ce4you.
Jsem ochoten pro Pavla ten systém Knowledge Base naprogramovat, takže pokud se vám tahle myšlenka líbí, napište mi případné přípomínky, náměty atd. do SZ. Díky.
Problém je spíše v tom, že je nás už hodně a to s různými stupni zkušeností jak s PDA tak internetovými fóry (to neberte špatně, to je fakt), takže mi vrtá hlavou toto:
Chtělo by to kompletní reorganizaci fóra a jeho přetvoření v tzv. Knowledge Base (dále jen KB). Jednalo by se o to, že by uživatel hledající řešení nějakého problému prošel takovým vyhledávacími kroky (1. výrobce zařízení, 2. model, 3. Typ problému {HW, SW,...}, atd.), až by došel k seznamu problémů, které se vyskytly, v daném okruhu s řešením, a pokud by nenašel, tak by poslal dotaz správci dané sekce a ten by se na problém podíval, pokud by veděl řešení a ještě dotaz by nebyl v KB, tak by jej i s řešením zadal do KB do správné sekce. Pokud by nevěděl, prodiskutoval by to s dalšími správci podobných sekcí a pokud by našli řešení nebo by zadal pouze dotaz do KB a vystavil jej jako nevyřešený s tím, že by byla možnost na to správci odpovědět. A tak dále, a tak dále...
Chápu, že by s tím byla piplačka a dělat to zadarmo taky není žádný med, ale když podobně může fungovat Open Directory Project, tak si myslím, že by to pomohlo všem dokola a člověk by nacházel pouze ověřené informace/rady...
Jako mezi stupeň by to chtělo, aby fóra umožňila zadávání nových témat pouze přes moderátora, který pokud by nenašel řešení pro daný problém, by povolil založení nového tématu...
Systém volných diskuzí by zůstal pro off-topic ;) a u diskuzí k článkům na ce4you.
Jsem ochoten pro Pavla ten systém Knowledge Base naprogramovat, takže pokud se vám tahle myšlenka líbí, napište mi případné přípomínky, náměty atd. do SZ. Díky.
[QUOTE="Milouss"]a není problém s vyhledáváním také v tom, že si téměř každý do podpisu píše všechen HW, který vlastní? ...[/QUOTE]
Pokud vím, tak se podpis připojuje k příspěvku pouze u zobrazení, tedy není brán v potaz při vyhledávání...
Pokud vím, tak se podpis připojuje k příspěvku pouze u zobrazení, tedy není brán v potaz při vyhledávání...
[QUOTE="Crusader"]..... Ono totiž i hledat odpověď na otázku v tématu, které má přes 10 stránek není nic jednoduchého. Já bych naopak byl pro vymazání starších témat a orientoval bych se na ty nově založené.[/QUOTE]
Souhlasím, ale určitá nepřehlednost je dána více faktory, např.:
- Asi není nutné vždy reagovat/odpovídat na nějaký příspěvek, často "velice vtipně" a nejlépe s citací celého původního a obsáhlého příspěvku... Díky tomu se stane, že se na několika stránkách příspěvků nedovím nic podstatného, jen samé plkání o ničem, v tom má JirkaP naprostou pravdu...
- Necitlivá práce s citací. Někdo necituje vůbec a musí se pracně dohledávat, na co to vlastně někdo reaguje, někdo reaguje na jediné slovo uvedením celé obsáhlé citace, jak jsem napsal, způsobuje tím značnou nepřehlednost a natahuje tak příspěvky na mnoho stránek.... No a někteří z nás nepoužijí před odesláním náhled a odmazáním hranaté závorky citace parádně rozhodí formátování stránek....
- Někteří z nás tady "sekají patky", tak se říkalo za mého mládí těm, kteří zde machrují, příspěvky jsou napsány ... když to neumíš, tak co tu hledáš apod. Většina příspěvků/odpovědí se ale snaží poradit, vyřešit problém, upozornit na nové verze, na zkušenosti s nastavením... Je ale pravdou, že sekači patek některé příspěvky degradují na úroveň Mobilmanie, jak zde někdo napsal.
To je jen pár postřehů, osobně se domnívám, že občasné zařazení tématu od JirkyP do diskuze není na škodu, trochu se možná v názorech nesejdeme a možná i trochu poškorpíme, ale jen v zájmu společné věci, v zájmu zlepšení našeho oblíbeného, pro mnohé z nás prakticky domácího webu, že jo?
Souhlasím, ale určitá nepřehlednost je dána více faktory, např.:
- Asi není nutné vždy reagovat/odpovídat na nějaký příspěvek, často "velice vtipně" a nejlépe s citací celého původního a obsáhlého příspěvku... Díky tomu se stane, že se na několika stránkách příspěvků nedovím nic podstatného, jen samé plkání o ničem, v tom má JirkaP naprostou pravdu...
- Necitlivá práce s citací. Někdo necituje vůbec a musí se pracně dohledávat, na co to vlastně někdo reaguje, někdo reaguje na jediné slovo uvedením celé obsáhlé citace, jak jsem napsal, způsobuje tím značnou nepřehlednost a natahuje tak příspěvky na mnoho stránek.... No a někteří z nás nepoužijí před odesláním náhled a odmazáním hranaté závorky citace parádně rozhodí formátování stránek....
- Někteří z nás tady "sekají patky", tak se říkalo za mého mládí těm, kteří zde machrují, příspěvky jsou napsány ... když to neumíš, tak co tu hledáš apod. Většina příspěvků/odpovědí se ale snaží poradit, vyřešit problém, upozornit na nové verze, na zkušenosti s nastavením... Je ale pravdou, že sekači patek některé příspěvky degradují na úroveň Mobilmanie, jak zde někdo napsal.
To je jen pár postřehů, osobně se domnívám, že občasné zařazení tématu od JirkyP do diskuze není na škodu, trochu se možná v názorech nesejdeme a možná i trochu poškorpíme, ale jen v zájmu společné věci, v zájmu zlepšení našeho oblíbeného, pro mnohé z nás prakticky domácího webu, že jo?
Tato diskuze měla jen upozornit na něco co se podle mne na tento server začíná pomalu vkrádat :
- 4 násásobné ale i 5 násobné citace dlouhé několik desítek řádků, jsou zcela k ničemu. K citaci bohatě stačí, když vyberu třeba jen jednu větu a pokud ani jí nechci celou, tak dám na začátek a na konec dvě tečky.
- příspěvky, které nemají s danou diskuzí vůbec nic společného
- vtipné poznámky - děkovačky,určitě zahřají, ale stačí tak maximálně 3
- nejvíce však, pokud někdo založí diskuzi na otázku, na kterou jsem já osobně odpovídal asi třikrát a někteří další min. pětkrát, tak si připadám jako ve zvláštní škole.
I pro mne osobně je server ce4you.cz velkou studnicí informací, ale byl bych nerad bych, aby se z něj v budoucnu stal server, kde se bude diskutovat o ničem. ( viz už zmiňovaná mobilmania.cz na které se dnes už objevují každou chvilku diskuze se sexuální podtextem - a to velmi vulgárním :!: ).
Jinak anketa, kterou jsem k této diskuzi připojil se vůbec netýká kvality článků uveřejňovaných na tomto serveru jednotlivými recenzenty. Ty jsou na velmi vysoké úrovni.
Měla by jen vyjádřit jak hodnotíte v současné době úroveň diskuzních fór.
Jeden návrh pro Pavla Kozu :
- omezit podpis na max. tři čtyři řádky. Někteří mají dnes podpis i na 12 řádků :!:
- 4 násásobné ale i 5 násobné citace dlouhé několik desítek řádků, jsou zcela k ničemu. K citaci bohatě stačí, když vyberu třeba jen jednu větu a pokud ani jí nechci celou, tak dám na začátek a na konec dvě tečky.
- příspěvky, které nemají s danou diskuzí vůbec nic společného
- vtipné poznámky - děkovačky,určitě zahřají, ale stačí tak maximálně 3
- nejvíce však, pokud někdo založí diskuzi na otázku, na kterou jsem já osobně odpovídal asi třikrát a někteří další min. pětkrát, tak si připadám jako ve zvláštní škole.
I pro mne osobně je server ce4you.cz velkou studnicí informací, ale byl bych nerad bych, aby se z něj v budoucnu stal server, kde se bude diskutovat o ničem. ( viz už zmiňovaná mobilmania.cz na které se dnes už objevují každou chvilku diskuze se sexuální podtextem - a to velmi vulgárním :!: ).
Jinak anketa, kterou jsem k této diskuzi připojil se vůbec netýká kvality článků uveřejňovaných na tomto serveru jednotlivými recenzenty. Ty jsou na velmi vysoké úrovni.
Měla by jen vyjádřit jak hodnotíte v současné době úroveň diskuzních fór.
Jeden návrh pro Pavla Kozu :
- omezit podpis na max. tři čtyři řádky. Někteří mají dnes podpis i na 12 řádků :!:
KOukam, ze jsem tuto diskuzi prosvihl, takze az s odstupem - mate pravdu, diskuze stale vice sklouzavaji z technicke roviny do roviny spolecenske. Moc me to trapi, na druhou stranu v tuto chvili mam omezene moznosti, co s tim delat. Klasicky jsem proste nepredpokladal, ze navstevnost serveru bude takova, jaka je a ze to neukociruju }(i s pomoci nekolika skvelych moderatoru). Proto se jiz pracuje na dalsi generaci webu, ktera bude podobne nedostatky resit. Konkretni reseni mam v hlave, ale ted je predcasne o nem hovorit, novy web je planovanv horizontu pul roku.
K tomu, jak to na ce4you bude vypadat, ale rozhodne budete mit moznost se vyjadrit i vy:) Ted prosim o trpelivost...
K tomu, jak to na ce4you bude vypadat, ale rozhodne budete mit moznost se vyjadrit i vy:) Ted prosim o trpelivost...
[QUOTE]...Chtělo by to kompletní reorganizaci fóra a jeho přetvoření v tzv. Knowledge Base (dále jen KB). ...[/QUOTE]
Bohužel tebou popisovaný systém neumožňuje přímou komunikaci mezi uživateli, pouze zprostředkovanou. Jen si představ kolik příspěvků denně by musel řešit moderátor skupiny Phone-Edition zařízení?
[QUOTE]4 násásobné ale i 5 násobné citace dlouhé několik desítek řádků, jsou zcela k ničemu.[/QUOTE]
Hlavním problémem je stále složitost vkládání citací, buď můžu dát citovat celý dlouhý příspěvek, který je dlouhý cca 5 řádků, ale je vidět autor, nebo dát citace v psaní odpovědi, kde se nedá přímo zadat autor. Příjemné by jistě bylo i systém citací - vybereš text, dáš citovat a on se ti sám vloži do formuláře pro odpověď.
Bohužel tebou popisovaný systém neumožňuje přímou komunikaci mezi uživateli, pouze zprostředkovanou. Jen si představ kolik příspěvků denně by musel řešit moderátor skupiny Phone-Edition zařízení?
[QUOTE]4 násásobné ale i 5 násobné citace dlouhé několik desítek řádků, jsou zcela k ničemu.[/QUOTE]
Hlavním problémem je stále složitost vkládání citací, buď můžu dát citovat celý dlouhý příspěvek, který je dlouhý cca 5 řádků, ale je vidět autor, nebo dát citace v psaní odpovědi, kde se nedá přímo zadat autor. Příjemné by jistě bylo i systém citací - vybereš text, dáš citovat a on se ti sám vloži do formuláře pro odpověď.
Jen pro predstavu:
Moje idea je takova, ze budou tri urovne diskuzi. Nejvyssi bude tzv. TECHNICKA DISKUZE. V techto diskuzich je misto pouze pro diskuze technickeho charakteru - mam nejaky problem a hledam reseni. Naprosto striktne se budou mazat ci upravovat prispevky offtopic, humorne, duplicitni ci jinak zbytecne. Po zdarnem vyreseni problemu dojde k uzamceni tematu, aby nekdo nezacal sice pribuznou, ale ne zcela souvisejici diskuzi, ktera se pak stoci jinam. Tyto diskuze budou slouzit jako studnice vedomosti, neco jako Knowledge base. Rovnez bude vice kategorii, aby uzivatel resici problem mel maximalni moznosti (o fulltextovem, zatim nefunkcnim vyhledavani ani nemluve).
Druha uroven diskuzi budou SPOLECENSKE DISKUZE, kde budou pravidla volnejsi a rovnez bude sirsi okruh diskutovanych problemu (jako napriklad "ktere z techto dvou zarizeni vybrat" nebo "jaky je nejlepsi software pro...". I zde bude urcita regulace, ale uz to nebude tak strohe a prisne.
Posledni uroven diskuzi bude OBECNE DISKUZE, ktera bude slouzit predevsim tem, pro ktere je ce4you druhym domovem a travi zde prevaznou vetsinu casu. Proste misto, kde si budou moci PDAckari takrikajich "pokecat". Ani zde nebudou povoleny nelegalnosti, ale jinak se to moderovat nebude.
To je tak ve strucnosti to, co bych s diskuzemi chtel udelat. Samozrejmosti bude moznost uzivatele zvolit si uroven, se kterou se chce pri brouzdani setkavat. Tech vylepseni bude spousta, tohle pisu spis proto, ze bych to mozna zkusil udelat v dohledne dobejeste v soucasne verzi... Co myslite?
Moje idea je takova, ze budou tri urovne diskuzi. Nejvyssi bude tzv. TECHNICKA DISKUZE. V techto diskuzich je misto pouze pro diskuze technickeho charakteru - mam nejaky problem a hledam reseni. Naprosto striktne se budou mazat ci upravovat prispevky offtopic, humorne, duplicitni ci jinak zbytecne. Po zdarnem vyreseni problemu dojde k uzamceni tematu, aby nekdo nezacal sice pribuznou, ale ne zcela souvisejici diskuzi, ktera se pak stoci jinam. Tyto diskuze budou slouzit jako studnice vedomosti, neco jako Knowledge base. Rovnez bude vice kategorii, aby uzivatel resici problem mel maximalni moznosti (o fulltextovem, zatim nefunkcnim vyhledavani ani nemluve).
Druha uroven diskuzi budou SPOLECENSKE DISKUZE, kde budou pravidla volnejsi a rovnez bude sirsi okruh diskutovanych problemu (jako napriklad "ktere z techto dvou zarizeni vybrat" nebo "jaky je nejlepsi software pro...". I zde bude urcita regulace, ale uz to nebude tak strohe a prisne.
Posledni uroven diskuzi bude OBECNE DISKUZE, ktera bude slouzit predevsim tem, pro ktere je ce4you druhym domovem a travi zde prevaznou vetsinu casu. Proste misto, kde si budou moci PDAckari takrikajich "pokecat". Ani zde nebudou povoleny nelegalnosti, ale jinak se to moderovat nebude.
To je tak ve strucnosti to, co bych s diskuzemi chtel udelat. Samozrejmosti bude moznost uzivatele zvolit si uroven, se kterou se chce pri brouzdani setkavat. Tech vylepseni bude spousta, tohle pisu spis proto, ze bych to mozna zkusil udelat v dohledne dobejeste v soucasne verzi... Co myslite?
[QUOTE="Pavel Koza"]Tech vylepseni bude spousta, tohle pisu spis proto, ze bych to mozna zkusil udelat v dohledne dobejeste v soucasne verzi... Co myslite?[/QUOTE]
Toto reseni je dle meho nazoru lepsi nez beecherem navrzene, mazani prispevku mi velmi chbi v soucasne verzi.
Pokud provadene zmeny "za chodu" nezpusobi chaos (vsechny stare diskuze jsou do Obecnych a podobne) nebo pad serveru tak jsem pro to zkusit i "za chodu", pochopitelne vcas ohlasene (kvuli prispevkum typu co jste s c4y provedli?).
Toto reseni je dle meho nazoru lepsi nez beecherem navrzene, mazani prispevku mi velmi chbi v soucasne verzi.
Pokud provadene zmeny "za chodu" nezpusobi chaos (vsechny stare diskuze jsou do Obecnych a podobne) nebo pad serveru tak jsem pro to zkusit i "za chodu", pochopitelne vcas ohlasene (kvuli prispevkum typu co jste s c4y provedli?).
[QUOTE="Pinochio"]Bohužel tebou popisovaný systém neumožňuje přímou komunikaci mezi uživateli, pouze zprostředkovanou. Jen si představ kolik příspěvků denně by musel řešit moderátor skupiny Phone-Edition zařízení?[/QUOTE]Ja si to dokazu predstavit, ale kdyz bude na na JEDNE strance napsane reseni jejich problemu (ne v 60 strankach, jako je u SE pro MDA2), tak by odpadlo spousta zbytecny/ch dotazu...
Samozrejme, ze musi mit uzivatel nejakou moznost rychle nejakym wizardem nebo searchem dane reseni najit. Bez nej je to samozrejme ptakovina...
Fora by tady samozrejme zustaly, ja je uplne nezavrhuji, ale v Knowledge Base jde o to, aby se reseni, ktere se naleznou staly rychle dostupnymi...
Vezmu-li zminene SE pro MDA2 a jako novacek bych mel procitat 60 stranek prispevku, tak se na to vykaslu a napisu typicke: "Jsem tady novy, muze mi nekdo rict, jak na to?" Ale kdyz se mne system zepta, jake mam zarizeni, je to problem HW nebo SW, jakou mam verzi Windows Mobile, tak se mi okruh problemu v KB velmi zkrati a velmi rychle naleznu reseni... Pokud tam bude...
Rekneme, ze ja kdybych mel na starosti Software, tak pro mne bude daleko prijemnejsi nekoho primo na reseni odkazovat, nez to zbytecne rozpatlavat v diskuzich, mazat prispevky atp.
Jiste chapu, ze naplnit takovou KB nebude sranda, teda bude to spise pekna pakarna, ale myslim si, ze to za to stoji...
Samozrejme, ze musi mit uzivatel nejakou moznost rychle nejakym wizardem nebo searchem dane reseni najit. Bez nej je to samozrejme ptakovina...
Fora by tady samozrejme zustaly, ja je uplne nezavrhuji, ale v Knowledge Base jde o to, aby se reseni, ktere se naleznou staly rychle dostupnymi...
Vezmu-li zminene SE pro MDA2 a jako novacek bych mel procitat 60 stranek prispevku, tak se na to vykaslu a napisu typicke: "Jsem tady novy, muze mi nekdo rict, jak na to?" Ale kdyz se mne system zepta, jake mam zarizeni, je to problem HW nebo SW, jakou mam verzi Windows Mobile, tak se mi okruh problemu v KB velmi zkrati a velmi rychle naleznu reseni... Pokud tam bude...
Rekneme, ze ja kdybych mel na starosti Software, tak pro mne bude daleko prijemnejsi nekoho primo na reseni odkazovat, nez to zbytecne rozpatlavat v diskuzich, mazat prispevky atp.
Jiste chapu, ze naplnit takovou KB nebude sranda, teda bude to spise pekna pakarna, ale myslim si, ze to za to stoji...
Bojím se, že ačkoliv to tu překopete, stejně sem čas od času přijde lama, co bude i ta nová pravidla ignorovat..(ať již záměrně, či ne) :? Lamy totiž nikdy nevymřou..;) A OBECNÝ příspěvek vám s klidem vloží do těch TECHNICKÝCH.. A ještě k tomu přidají nějaký ten warezzz, a připíšou, že jsou tu nováčci..:D
[QUOTE="beecher"]Jiste chapu, ze naplnit takovou KB nebude sranda, teda bude to spise pekna pakarna, ale myslim si, ze to za to stoji...[/QUOTE]
Muzes zacit plnit;) Ne, KB jako ji ma napr Microsoft je sice pekna vec, ale zase to nemuzeme prehanet - to je proste v podminkach ce4you nerealne. To bys kazde tema musel prepsat, aby to melo nejakou formu atd atd... Myslenka pekna, ale nejsem Microsoft.
Ja mel na mysli spis to, ze kdyz budu hledat problem s MSI BT donglem, tak najdu 10 diskuzi, kde co prispevek, to nejake reseni. A ne ten binec, co je tedka.
Muzes zacit plnit;) Ne, KB jako ji ma napr Microsoft je sice pekna vec, ale zase to nemuzeme prehanet - to je proste v podminkach ce4you nerealne. To bys kazde tema musel prepsat, aby to melo nejakou formu atd atd... Myslenka pekna, ale nejsem Microsoft.
Ja mel na mysli spis to, ze kdyz budu hledat problem s MSI BT donglem, tak najdu 10 diskuzi, kde co prispevek, to nejake reseni. A ne ten binec, co je tedka.
[QUOTE="xp"]Bojím se, že ačkoliv to tu překopete, stejně sem čas od času přijde lama, co bude i ta nová pravidla ignorovat..(ať již záměrně, či ne) :? Lamy totiž nikdy nevymřou..;) A OBECNÝ příspěvek vám s klidem vloží do těch TECHNICKÝCH.. A ještě k tomu přidají nějaký ten warezzz, a připíšou, že jsou tu nováčci..:D [/QUOTE] Jiste, ze vzdycky budou lamy, ale kdyz je ten system do diskuzi nepusti (nebo tedy spise mu da metody, jak najit reseni problemu), tak tezko, nekde neco vlozi... Ze. ;)
[QUOTE="beecher"]Jiste, ze vzdycky budou lamy, ale kdyz je ten system do diskuzi nepusti (nebo tedy spise mu da metody, jak najit reseni problemu), tak tezko, nekde neco vlozi... Ze. ;)[/QUOTE]
A jak rozlisis lamu od novacka?
A jak rozlisis lamu od novacka?
[QUOTE="Pinochio"]A jak rozlisis lamu od novacka?[/QUOTE] Clovek, ktery se nove zaregistruje, je novacek/lama.
Blbe, ale takto chodi... Vzdycky tam, kde jsi novy, se seznamujes s prostredim a mas omezene prostredky.
Blbe, ale takto chodi... Vzdycky tam, kde jsi novy, se seznamujes s prostredim a mas omezene prostredky.
... obavam se, ze povazovat automaticky nekoho za lamu (to slovo se mi ale vubec nelibi) a omezovat nejak jeho prispivaci prava (ci cokoli jineho) je trochu pritazene za vlasy. Proc jinak by vznikl tento nebo podobny server nez kvuli tomu, ze lidi, kteri se teprve s PDA seznamuji a pokladaji sve pro nekoho mozna stupidni otazky. To by to tu pak mohlo opravdu byt uzavreny krouzek nekolika vyvolenych uzivatelu. Myslim, ze tudy cesta nevede.
PavelR.
PavelR.
[QUOTE="beecher"][QUOTE="Pinochio"]A jak rozlisis lamu od novacka?[/QUOTE] Clovek, ktery se nove zaregistruje, je novacek/lama.[/QUOTE]
A člověk, který má více než 1000 příspěvků a všemu rozumí je dalaj-lama :D :D :D
Teď vážně. Co zavést nějakou help-line, recenzenti a admini by mohli např.každou středu 16-18 h.odpovídat na všetečné dotazy. ;) Nebo placenou linku a la "Zavolej mi do klubu" předělanou na "Zavolej mi do Ce4you". Místo vzdychání a hekání sličných děv by odpovídali fundovaní oborníci, kterých je zde něurekom.
A člověk, který má více než 1000 příspěvků a všemu rozumí je dalaj-lama :D :D :D
Teď vážně. Co zavést nějakou help-line, recenzenti a admini by mohli např.každou středu 16-18 h.odpovídat na všetečné dotazy. ;) Nebo placenou linku a la "Zavolej mi do klubu" předělanou na "Zavolej mi do Ce4you". Místo vzdychání a hekání sličných děv by odpovídali fundovaní oborníci, kterých je zde něurekom.
[QUOTE="Zdenek Malinsky"]
"Zavolej mi do klubu" předělanou na "Zavolej mi do Ce4you". Místo vzdychání a hekání sličných děv by odpovídali fundovaní oborníci, kterých je zde něurekom. [/QUOTE]
Tak to si můžeš rovnou zavolat k výrobci a trochu se pobavit :D .
[QUOTE="beecher"][QUOTE="Pinochio"]A jak rozlisis lamu od novacka?[/QUOTE] Clovek, ktery se nove zaregistruje, je novacek/lama.[/QUOTE]
Tím by jsi znechutil nováčky, takže by to byla debata mezi technoidy, nováčci by se mohli jen koukat.
"Zavolej mi do klubu" předělanou na "Zavolej mi do Ce4you". Místo vzdychání a hekání sličných děv by odpovídali fundovaní oborníci, kterých je zde něurekom. [/QUOTE]
Tak to si můžeš rovnou zavolat k výrobci a trochu se pobavit :D .
[QUOTE="beecher"][QUOTE="Pinochio"]A jak rozlisis lamu od novacka?[/QUOTE] Clovek, ktery se nove zaregistruje, je novacek/lama.[/QUOTE]
Tím by jsi znechutil nováčky, takže by to byla debata mezi technoidy, nováčci by se mohli jen koukat.
Nie som tu dlho, ale hned pri prvom vstupe sa ma pomerne dost dotklo
pomenovanie:
HTC
V našich končinách se můžete normálně dostat jen k Eurotel Smartphone, které má na svědomí firma HTC
Na "svedomi" maju niektore firmy aj urcite nieco horsie ....
EUROTEL ma v Cechach aj na Slovenku svoje produkty (PDA) a musim priznat, ze sa dost cudujem ze nemaju samostatnu rubriku ;)
Myslim, ze je o com pisat !
a mozno by bolo dobre v nich potom "natvrdo" vytvorit podtemy, kde by sa diskutovali problemy ala ActiveSync, ROM, Nastavenia atd. ...
:!:
pomenovanie:
HTC
V našich končinách se můžete normálně dostat jen k Eurotel Smartphone, které má na svědomí firma HTC
Na "svedomi" maju niektore firmy aj urcite nieco horsie ....
EUROTEL ma v Cechach aj na Slovenku svoje produkty (PDA) a musim priznat, ze sa dost cudujem ze nemaju samostatnu rubriku ;)
Myslim, ze je o com pisat !
a mozno by bolo dobre v nich potom "natvrdo" vytvorit podtemy, kde by sa diskutovali problemy ala ActiveSync, ROM, Nastavenia atd. ...
:!:
[QUOTE="PavelR."]... obavam se, ze povazovat automaticky nekoho za lamu (to slovo se mi ale vubec nelibi) a omezovat nejak jeho prispivaci prava (ci cokoli jineho) je trochu pritazene za vlasy. Proc jinak by vznikl tento nebo podobny server nez kvuli tomu, ze lidi, kteri se teprve s PDA seznamuji a pokladaji sve pro nekoho mozna stupidni otazky. To by to tu pak mohlo opravdu byt uzavreny krouzek nekolika vyvolenych uzivatelu. Myslim, ze tudy cesta nevede.
PavelR.[/QUOTE]
Ok, dam priklad ze zivota...
Jako novacek ve svete PDA prijdu na stranky ce4you, protoze mam problem s instalaci Pocket Informantu do RealVGA. Zaregistruji se a system mi povoli dalsi polozku napr. "Potrebujete pomoci?". Kliknu na link a system se mne zepta, jake PDA vlastnim, zvolim vyrobce, pak model (pokud jsem tyhle informace nezadal pri registraci), zepta se mne, jakeho razu je problem, ktery se snazim vyresit (napr. HW, SW), tuknu na Software, system nabidne volby Operacni system, Aplikace, Nastaveni. Zvolim napr. Aplikace a system mi vypise aplikace (PI, Agenda Fusion, PocketWeather, WeatherPanel, SPB Pocket Plus), tuknu na PI a vypisou se mi vyskytnuvsi se problemy s PI a jejich reseni (coz se deje v celem postupu systemem identifikace problemu, kdy reseni jsou limitovana na to, kde aktualne sem) a vidim, ze na radku cislo 4 je reseni meho problemu, pac je tam napsano: Jak nainstalovat Pocket Informant pro RealVGA rozliseni. Super, ne? ;)
OK, muze se stat, ze reseni problemu nenajdu. Co ted? Vzdyt tam bude moznost Hledani a Polozeni otazky. Nenajdu-li pomoci hledani, mam moznost zvolit polozeni otazky... Otazka se dostane k adminum danych sekci, pokud znaji odpoved (clanek v KB), odpovi, ze problem ma reseni tady v tomto clanku. Pokud ne, muzou pustit dotaz do diskuze, zda-li nekdo nevi reseni... Jakmile se reseni se najde, je prepsano jako clanek do KB a spravne zarazeno.
Takze nikomu pravo prispivat neomezuji, jen mu nabizim pomocnou ruku v reseni problemu (a snazim se predejit duplicitam, zkuste si zadat "ICQ" do vyhledani na ce4you, to je tristni), dat moznost se PPC gurum tady na ce4you taky trochu realizovat (pro mne je teda osobne zajimavejsi psat reseni, nez videt dotaz na vec, ktera se uz resila parkrat, znova a znova. Tebe to, PavleR., snad bavi, stale psat "To se resilo tady a tady"? Pokud ano, tak to kloubouk dolu. Mne teda rozhodne ne... Prehlednu to, ze se taky muze stat, ze kdyz dam odkaz na tady, jako na nejakou diskuzi, tak z ni se muze taky vyklubat nekolika strankova mrcha, kterou procitat je na povazeni, nemluve o tom, ze vznikne dalsi diskuze, ktera se projevuje vsude...)
Ale opakuji, NECHCI zrusit fora a nikomu nic upirat...
Ty fora by mely byt takove volnejsi, pac uz dnes stejne takovymi jsou, ale system by mel vybizet k pouziti KB pri hledani reseni problemu a pripadne nejak "odmenovat" sve adminy a "resice" problemu...
PavelR.[/QUOTE]
Ok, dam priklad ze zivota...
Jako novacek ve svete PDA prijdu na stranky ce4you, protoze mam problem s instalaci Pocket Informantu do RealVGA. Zaregistruji se a system mi povoli dalsi polozku napr. "Potrebujete pomoci?". Kliknu na link a system se mne zepta, jake PDA vlastnim, zvolim vyrobce, pak model (pokud jsem tyhle informace nezadal pri registraci), zepta se mne, jakeho razu je problem, ktery se snazim vyresit (napr. HW, SW), tuknu na Software, system nabidne volby Operacni system, Aplikace, Nastaveni. Zvolim napr. Aplikace a system mi vypise aplikace (PI, Agenda Fusion, PocketWeather, WeatherPanel, SPB Pocket Plus), tuknu na PI a vypisou se mi vyskytnuvsi se problemy s PI a jejich reseni (coz se deje v celem postupu systemem identifikace problemu, kdy reseni jsou limitovana na to, kde aktualne sem) a vidim, ze na radku cislo 4 je reseni meho problemu, pac je tam napsano: Jak nainstalovat Pocket Informant pro RealVGA rozliseni. Super, ne? ;)
OK, muze se stat, ze reseni problemu nenajdu. Co ted? Vzdyt tam bude moznost Hledani a Polozeni otazky. Nenajdu-li pomoci hledani, mam moznost zvolit polozeni otazky... Otazka se dostane k adminum danych sekci, pokud znaji odpoved (clanek v KB), odpovi, ze problem ma reseni tady v tomto clanku. Pokud ne, muzou pustit dotaz do diskuze, zda-li nekdo nevi reseni... Jakmile se reseni se najde, je prepsano jako clanek do KB a spravne zarazeno.
Takze nikomu pravo prispivat neomezuji, jen mu nabizim pomocnou ruku v reseni problemu (a snazim se predejit duplicitam, zkuste si zadat "ICQ" do vyhledani na ce4you, to je tristni), dat moznost se PPC gurum tady na ce4you taky trochu realizovat (pro mne je teda osobne zajimavejsi psat reseni, nez videt dotaz na vec, ktera se uz resila parkrat, znova a znova. Tebe to, PavleR., snad bavi, stale psat "To se resilo tady a tady"? Pokud ano, tak to kloubouk dolu. Mne teda rozhodne ne... Prehlednu to, ze se taky muze stat, ze kdyz dam odkaz na tady, jako na nejakou diskuzi, tak z ni se muze taky vyklubat nekolika strankova mrcha, kterou procitat je na povazeni, nemluve o tom, ze vznikne dalsi diskuze, ktera se projevuje vsude...)
Ale opakuji, NECHCI zrusit fora a nikomu nic upirat...
Ty fora by mely byt takove volnejsi, pac uz dnes stejne takovymi jsou, ale system by mel vybizet k pouziti KB pri hledani reseni problemu a pripadne nejak "odmenovat" sve adminy a "resice" problemu...
[QUOTE="Zdenek Malinsky"]Teď vážně. Co zavést nějakou help-line, recenzenti a admini by mohli např.každou středu 16-18 h.odpovídat na všetečné dotazy. ;) Nebo placenou linku a la "Zavolej mi do klubu" předělanou na "Zavolej mi do Ce4you". Místo vzdychání a hekání sličných děv by odpovídali fundovaní oborníci, kterých je zde něurekom. [/QUOTE] Ale vzdyt je to uplne to stejne jako KB, ale nema to par vyhod... Uzivatele to nebude tolit stat, pomoc si systemem mohou odpoved najit sami a ja teda rozhodne telefonovani nemiluji...
[QUOTE="Pavel Koza"]Moje idea je takova, ze budou tri urovne diskuzi. Nejvyssi bude tzv. TECHNICKA DISKUZE. V techto diskuzich je misto pouze pro diskuze technickeho charakteru - mam nejaky problem a hledam reseni. Naprosto striktne se budou mazat ci upravovat prispevky offtopic, humorne, duplicitni ci jinak zbytecne. Po zdarnem vyreseni problemu dojde k uzamceni tematu, aby nekdo nezacal sice pribuznou, ale ne zcela souvisejici diskuzi, ktera se pak stoci jinam. Tyto diskuze budou slouzit jako studnice vedomosti, neco jako Knowledge base. Rovnez bude vice kategorii, aby uzivatel resici problem mel maximalni moznosti (o fulltextovem, zatim nefunkcnim vyhledavani ani nemluve).[/QUOTE] Njo, a ted mi rekni, jaky je problem to posunout na vyssi uroven, tedy do neceho jako je KB, vzdyt uz chybi jenom kousek...
To nemluvim, ze ti odpadnou takove zalezitosti jako mazani/uprava prispevku, zamykani atd. a navic reseni problemu bude na prvni strance, pac vice stranek to mit nebude...
To nemluvim, ze ti odpadnou takove zalezitosti jako mazani/uprava prispevku, zamykani atd. a navic reseni problemu bude na prvni strance, pac vice stranek to mit nebude...
2 beecher: zni to uzasne, ale neni to dle mne to prave orechove. Odradi to spoustu lidi, snizi navstevnost stranek, vse to zkomplikuje. Me se ce4you libi v jeho soucasne podobe. Jen bych se soustredil na jeho vylepsovani a vychytani vsech "musek".. Proste ho vyladit k dokonalosti v podobe ve ktere je.;)
Taky se přikláním k názoru (a opatrně u toho šoupu nohama v koutku :) ), že KB je cesta, která mnohé donutí stránky navštěvovat méně často nebo vůbec. Taková metoda je hodně závislá na schopnosti správce dané oblasti zatřídit problém podle správných klíčů (to by na ce4you nebyl problém), ale vyžaduje to stejnou dávku znalostí i od uživatele - to on se pak musí proklikávat postupným filtrováním k řešení svého problému, přitom čím dřív zvolí špatný filtr, tím méně pravděpodobně k nějakému řešení dojde. I mě vyhovuje dnešní podoba Diskuze.
[QUOTE="xp"]2 beecher: zni to uzasne, ale neni to dle mne to prave orechove. Odradi to spoustu lidi, snizi navstevnost stranek, vse to zkomplikuje. Me se ce4you libi v jeho soucasne podobe. Jen bych se soustredil na jeho vylepsovani a vychytani vsech "musek".. Proste ho vyladit k dokonalosti v podobe ve ktere je.;) [/QUOTE] Obecně, fóra a chaty by se "většinou" neměly započítávat do statistik a ani nabízet jako reklamní plocha, tudiž nějakou návštevnost neberu v potaz...
Ale neřekl jsi důvod, proč by to lidi mělo odrazovat, když dejme tomu v 90% (možná přeháním) naleznou řešení na pár kliků kryse na ucho?
EDIT: Tobě systém samozřejmě bude umožňovat stále dělat to, co děláš do teď...
Ale neřekl jsi důvod, proč by to lidi mělo odrazovat, když dejme tomu v 90% (možná přeháním) naleznou řešení na pár kliků kryse na ucho?
EDIT: Tobě systém samozřejmě bude umožňovat stále dělat to, co děláš do teď...
... beechere, podle mne je system, ktery popisujes zbytecne slozity a velmi narocny na vstup/aktualizaci dat; je v nem ale hezky videt logika cloveka, jehoz zivi programovani (jen pro jistotu: mysleno v dobrem ... :)...). Stejne jako predchozi dva prispevatele se klonim k vetsi jednoduchosti resp. k zachovani podobne struktury jako je v soucasne dobe. Nicmene s podstatne vylepsenym vyhledavanim. Dobry napad je zminovana KB, ktera ale jiz existuje (sekce technicka podpora). Je potreba ji rozsirit a zviditenit. Uz jsem to zde navrhoval, neni problem udelat seznam temat, o kterych by se zkusenejsi uzivatele rozepsali (rad budu jeden z nich).
Urcite tuto vec zde ted nevyresime; idealne bych to videl na nejakou diskuzi v ramci tridniho srazu.
PavelR.
Urcite tuto vec zde ted nevyresime; idealne bych to videl na nejakou diskuzi v ramci tridniho srazu.
PavelR.
[QUOTE="PavelR."]... beechere, podle mne je system, ktery popisujes zbytecne slozity a velmi narocny na vstup/aktualizaci dat; je v nem ale hezky videt logika cloveka, jehoz zivi programovani (jen pro jistotu: mysleno v dobrem ... :)...). Stejne jako predchozi dva prispevatele se klonim k vetsi jednoduchosti resp. k zachovani podobne struktury jako je v soucasne dobe. Nicmene s podstatne vylepsenym vyhledavanim. Dobry napad je i zminovana KB, ktera ale jiz existuje (sekce technicka podpora). Je potreba ji rozsirit a zviditenit. Uz jsem to zde navrhoval, neni problem udelat seznam temat, o kterych by se zkukusenejsi uzivatele rozepsali (rad budu jeden z nich).
Urcite tuto vec zde ted nevyresime; idealne bych to videl na nejakou diskuzi v ramci tridniho srazu.
PavelR.[/QUOTE] OK, tak dam funkcni (abych to nemusel psat jako nejaky prototyp) priklad: Oskarena a jejich nastavovani mobilnich telefonu. :yes:
(takhle si to nejak predstavuji, ale s jednodussim ovladanim, obcas se u nich do toho zamotam)
Pravda je, ze jsem to s tim zanorenim trochu prehnal (tak 3-4 kliknuti musi vest k cili - pravidlo e-shopu)...
Njo, blby je, ze ja na III. ofic. nebudu... :?
Urcite tuto vec zde ted nevyresime; idealne bych to videl na nejakou diskuzi v ramci tridniho srazu.
PavelR.[/QUOTE] OK, tak dam funkcni (abych to nemusel psat jako nejaky prototyp) priklad: Oskarena a jejich nastavovani mobilnich telefonu. :yes:
(takhle si to nejak predstavuji, ale s jednodussim ovladanim, obcas se u nich do toho zamotam)
Pravda je, ze jsem to s tim zanorenim trochu prehnal (tak 3-4 kliknuti musi vest k cili - pravidlo e-shopu)...
Njo, blby je, ze ja na III. ofic. nebudu... :?
Říká se, že každá změna je k horšímu. V tomto případě bude jakákoli změna diskuze velké plus. Vzpomínám si, když jsem po registraci poprvé nahlédl do zdejších diskuzí, tak jsem je asi po 10 minutách hledání, listování a pročítání opustil. Proč? Jako začátečník, tehdy ještě PDA prostý, jsem si připadal dezorientovaný a nechápal, jak se v tom může někdo vyznat. A přiznám se, že ani teď se v těch všech fórech, diskusích a podkategoriích moc nevyznám. Chtělo by to určitě zavést větší řád a pořádek, větší přehlednost a jak říkáme my hifisti-větší transparentnosti a koherence.
Líbí se mi beecherův návrh. Obavu z nižší návštěvnosti bych neměl. Proč? Diskuze ani celé C4Y tu není snad proto, aby se trhaly rekordy návštěvností, ale pro rady a informace o PPC. Nebo se pletu? To by mě pak připadalo jako na školním WC - soutěž, kdo dál nebo výš dočurá a kdo ho má většího.:? :sarcastic:
Líbí se mi beecherův návrh. Obavu z nižší návštěvnosti bych neměl. Proč? Diskuze ani celé C4Y tu není snad proto, aby se trhaly rekordy návštěvností, ale pro rady a informace o PPC. Nebo se pletu? To by mě pak připadalo jako na školním WC - soutěž, kdo dál nebo výš dočurá a kdo ho má většího.:? :sarcastic:
Tři stupně okruhů debat v kombinaci s KB ala beecher nemusí být špatné řešení a nemusí to být důvodem snížení návštěvnosti... návštěvnost z hlediska počtu není stejně primérní, hlavní je zejména obsahová náplň příspěvků a jejich přehlednost a to je věc, která v poslední době dostává dost na frak...
Příklad? Mám MDA2 či nějáké HP a mám dotaz k softu nebo nějaký odkaz na něj... No a kam to šoupne jako nové téma většina z nás? No jasně, k MDA2 nebo k nějakému z početné rodiny HP. A to je co? No blbost, když ten soft běhá skoro na všem... Počasí konečně vypadlo z MDA2, od začátku bylo špatně zařazeno, ale už je tam zase pár dotazů z oblasti všeobecného softu (čeština pro WebiSMail2...) jen se podívejte i k ostatním cihlám a uvidíte, co je tam dotazů, které souvisejí skutečně jen s tou kterou cihlou.. nejde jen o soft, ale o různá všeobecně platná nastavení apod. ...
Nebo se podívejte, jak se XP snažní ukočírovat diskuzi kolem vaření.. stále mu někdo zakládá nové téma k oblastem, které jsou již někde řešeny, nebo se v rámci diskuze ptá na něco, co je řešeno jinde...
A poslední dnešní připomínka je to, že skutečně není nutné vždy reagovat odpovědí do fóra, proč pro řešení některých sporů či nazorů nepoužijete raději SZ... často se tato připomínka týká i samotných moderátorů... na různé slovní přestřelky musí okamžitě reagovat pár jedinců a z nosného tématu je plytká diskuze, kde je velmi obtížné se dobabrat nějaké myšlenky, návodu na řešení problému atd. ...
Osobně tedy od tří stupňů, resp. okruhů debat očekávám to, že umožní najít odpověď na problém, že budou zdrojem informací o novinkách a současně nám bude dána možnost "společensky" si poklábosit v okruhu podobně postižených lidí. No a od KB očekávám zejména větší přehlednost v jednotlivých oblastech... jsem tu skoro rok, ale v mnoha oblastech jsem stále lama a musím pročítat skoro vše.. i u cihel, které mne momentálně nezajímají, často tam totiž narazím na všeobecně použitelnou věc (viz výše)..
Příklad? Mám MDA2 či nějáké HP a mám dotaz k softu nebo nějaký odkaz na něj... No a kam to šoupne jako nové téma většina z nás? No jasně, k MDA2 nebo k nějakému z početné rodiny HP. A to je co? No blbost, když ten soft běhá skoro na všem... Počasí konečně vypadlo z MDA2, od začátku bylo špatně zařazeno, ale už je tam zase pár dotazů z oblasti všeobecného softu (čeština pro WebiSMail2...) jen se podívejte i k ostatním cihlám a uvidíte, co je tam dotazů, které souvisejí skutečně jen s tou kterou cihlou.. nejde jen o soft, ale o různá všeobecně platná nastavení apod. ...
Nebo se podívejte, jak se XP snažní ukočírovat diskuzi kolem vaření.. stále mu někdo zakládá nové téma k oblastem, které jsou již někde řešeny, nebo se v rámci diskuze ptá na něco, co je řešeno jinde...
A poslední dnešní připomínka je to, že skutečně není nutné vždy reagovat odpovědí do fóra, proč pro řešení některých sporů či nazorů nepoužijete raději SZ... často se tato připomínka týká i samotných moderátorů... na různé slovní přestřelky musí okamžitě reagovat pár jedinců a z nosného tématu je plytká diskuze, kde je velmi obtížné se dobabrat nějaké myšlenky, návodu na řešení problému atd. ...
Osobně tedy od tří stupňů, resp. okruhů debat očekávám to, že umožní najít odpověď na problém, že budou zdrojem informací o novinkách a současně nám bude dána možnost "společensky" si poklábosit v okruhu podobně postižených lidí. No a od KB očekávám zejména větší přehlednost v jednotlivých oblastech... jsem tu skoro rok, ale v mnoha oblastech jsem stále lama a musím pročítat skoro vše.. i u cihel, které mne momentálně nezajímají, často tam totiž narazím na všeobecně použitelnou věc (viz výše)..
Souhlasim s PavlemR - beecher sice nabizi skvele reseni, ale mozna pro Microsoft a ne pro ce4you. Srovnani s Oskarenou kulha na obe nohy, protoze zatimco nastaveni mobilu mam proste urcity pocet (tezko mohu nastavit Nokii 7650 nekolika ruznymi zpusoby), tak na ce4you je moznych problemu takrka nekonecno. Jakysi pruvodce je sice pekny, ale me osobne by odradil. A nacpat ho strukturovanymi daty...:)
Ne, podle meho nazoru je cesta jedina - v te technicke casti diskuzi dusledne dbat na odbornost prispevku a jejich absolutni on-topic (kdo zna napriklad server http://www.experts-exchange.com/), vi o cem mluvim. Pokud mi Google nabidne na dotaz tento server, je na 95% jasne, ze tam najdu odpoved. Spravnou odpoved.) Tedy problem a hotove nebo postupne reseni tohoto problemu a ne dalsich 10 subproblemu a otazek typu "a kdyz uz jsme u toho...".
Ruku v ruce s tim musi jit silne vyhledavani, ktere mi da nastroj, jak ta data rychle a efektivne probrat. Pokud se zaroven dodrzi bod 1, a ja si budu jisty, ze kdyz je v diskuzi s nadpisem "Problem s instalaci CAB souboru na h2210" 120 prispevku, tak tam nebude 115 odpovedi typu "Kup si LOOXe" nebo "Mas peknou ikonku".
Pokud na ce4you bude tohle zajisteno + se o kazde tema bude starat peclivy moderator (jakych uz tu par funguje:), tak alespon ta technicka cast bude mit maximalni uzitnou hodnotu a budeme na ni moct byt vsichni poradne hrdi:)
P.S. Blokovani novacku se mi nelibi a vyraz "lama" jeste min. Jediny pozadavek na ctenare hledajiciho odpoved na svou otazku je jeho cas. Pokud jej nema, diskuze mu budou zapovezeny. Ale az ex-post!
Ne, podle meho nazoru je cesta jedina - v te technicke casti diskuzi dusledne dbat na odbornost prispevku a jejich absolutni on-topic (kdo zna napriklad server http://www.experts-exchange.com/), vi o cem mluvim. Pokud mi Google nabidne na dotaz tento server, je na 95% jasne, ze tam najdu odpoved. Spravnou odpoved.) Tedy problem a hotove nebo postupne reseni tohoto problemu a ne dalsich 10 subproblemu a otazek typu "a kdyz uz jsme u toho...".
Ruku v ruce s tim musi jit silne vyhledavani, ktere mi da nastroj, jak ta data rychle a efektivne probrat. Pokud se zaroven dodrzi bod 1, a ja si budu jisty, ze kdyz je v diskuzi s nadpisem "Problem s instalaci CAB souboru na h2210" 120 prispevku, tak tam nebude 115 odpovedi typu "Kup si LOOXe" nebo "Mas peknou ikonku".
Pokud na ce4you bude tohle zajisteno + se o kazde tema bude starat peclivy moderator (jakych uz tu par funguje:), tak alespon ta technicka cast bude mit maximalni uzitnou hodnotu a budeme na ni moct byt vsichni poradne hrdi:)
P.S. Blokovani novacku se mi nelibi a vyraz "lama" jeste min. Jediny pozadavek na ctenare hledajiciho odpoved na svou otazku je jeho cas. Pokud jej nema, diskuze mu budou zapovezeny. Ale az ex-post!
Tak na zaver - prave jsem zprovoznil fulltextove prohledavani diskuzi. Neni to dokonale, ale funguje to lepe a rychleji nez to ciste retezcove, ktere bylo dosud. Je to prvni krok (rekl bych VELMI dulezity) pro snizeni duplicitnich temat. Dalsi budou nasledovat, ale nebude to tak bleskove, jako dneska.
... nechci aby to bylo bráno jako OT, ale koukněte se sem ...
(zasláno 26. leden 2005, 22:31)
K tomu netřeba komentáře ... :sarcastic:
Myslím, že to tak bude i v budoucnu. Možná - snad automat, kterej bude vyhledávat sám za tazatele a chrlit jim do mailu všechno, co k tématu najde ... :D :D :D
(zasláno 26. leden 2005, 22:31)
K tomu netřeba komentáře ... :sarcastic:
Myslím, že to tak bude i v budoucnu. Možná - snad automat, kterej bude vyhledávat sám za tazatele a chrlit jim do mailu všechno, co k tématu najde ... :D :D :D
[QUOTE="Pavlucha"]Myslím, že to tak bude i v budoucnu. Možná - snad automat, kterej bude vyhledávat sám za tazatele a chrlit jim do mailu všechno, co k tématu najde ... :D :D :D [/QUOTE]
Ne. V budoucnu bude toto tema smazano moderatorem a uzivateli prijde automaticky SZ, ze jeho prispevek byl smazan z duvodu nerespektovani pravidel + odkaz na ne. Tam bude strucne a jasne vysvetleno, jak zaridit, aby dalsi tema jiz proslo + duvody, proc ho tak buzerujeme. Pokud ani to nepomuze, ucet bude docasne zablokovan. Nasledne se bud uzivatel vzpamatuje, pravidla si precte a pripoji se k ostatnim diskutujicim, nebo bude ucet zrusen trvale a on si bude moct stezovat u konkurence, jaky je ten ce4you elitarsky server.
Ne. V budoucnu bude toto tema smazano moderatorem a uzivateli prijde automaticky SZ, ze jeho prispevek byl smazan z duvodu nerespektovani pravidel + odkaz na ne. Tam bude strucne a jasne vysvetleno, jak zaridit, aby dalsi tema jiz proslo + duvody, proc ho tak buzerujeme. Pokud ani to nepomuze, ucet bude docasne zablokovan. Nasledne se bud uzivatel vzpamatuje, pravidla si precte a pripoji se k ostatnim diskutujicim, nebo bude ucet zrusen trvale a on si bude moct stezovat u konkurence, jaky je ten ce4you elitarsky server.
[QUOTE="Pavel Koza"]A nacpat ho strukturovanymi daty...:)[/QUOTE]
... ano a jako dusledek nedostatku dat by tento system trpel "syndromem plechove huby" (analogie k infolinkam napr. mobilnich operatoru) - tj. clovek vstoupi do nejakeho automatickeho pruvodce, odklika/potvrdi hned nekolik voleb o tom, jake ma PDA, OS, jaky pouziva SW atd. a nakonec po tom vsem stejne zjisti, ze se nedozvi krome nekolika zakladnich obecnosti zhola nic (nestalo se vam to? Me ano a vzdy me to nastve) a stejne skonci u ziveho operatora; v pripade ce4you zalozi na svuj problem nove tema (v lepsim pripade pouzije vyhledavani).
Podle mne je opravdu klicove dobre vyhledavani v diskuzich (prvni krok byl jiz ucinen ... supr :) ...). Dalsim krokem je dostatecne na toto vyhledavani upozornit. IMHO by melo byt i na tom nejviditelnejsim miste - tj. hlavni strance ce4you a to vetne formulare vyhledavani (napr. misto ankety; podle mne to je idealni misto) s nejak hezky formulovanou vetou "Mate problem se svým PDA? Hledejte zde..." nebo neco podobneho. Stejne tak jej vice zviditlnit v diskuzich - tj. ne pres odkaz ale narvat formular vyhledavani napr. na hlavni stranku v diskuzich a na vsechny ostatni stranky temat dat odkaz na funkci Hledej (tj. ta by mela byt pristupna temer odkudkoli).
To Pavlucha: podobne prispevky se na ce4you budou vyskytovat vzdy, ale ja verim v inteligenci vetsiny lidi a az na drobne vyjimky staci kazdeho upozornit (treba jen naznakem), aby priste pouzil vyhledavani. Zatim se mi zda, ze to vzdy zafungovalo.
PavelR.
... ano a jako dusledek nedostatku dat by tento system trpel "syndromem plechove huby" (analogie k infolinkam napr. mobilnich operatoru) - tj. clovek vstoupi do nejakeho automatickeho pruvodce, odklika/potvrdi hned nekolik voleb o tom, jake ma PDA, OS, jaky pouziva SW atd. a nakonec po tom vsem stejne zjisti, ze se nedozvi krome nekolika zakladnich obecnosti zhola nic (nestalo se vam to? Me ano a vzdy me to nastve) a stejne skonci u ziveho operatora; v pripade ce4you zalozi na svuj problem nove tema (v lepsim pripade pouzije vyhledavani).
Podle mne je opravdu klicove dobre vyhledavani v diskuzich (prvni krok byl jiz ucinen ... supr :) ...). Dalsim krokem je dostatecne na toto vyhledavani upozornit. IMHO by melo byt i na tom nejviditelnejsim miste - tj. hlavni strance ce4you a to vetne formulare vyhledavani (napr. misto ankety; podle mne to je idealni misto) s nejak hezky formulovanou vetou "Mate problem se svým PDA? Hledejte zde..." nebo neco podobneho. Stejne tak jej vice zviditlnit v diskuzich - tj. ne pres odkaz ale narvat formular vyhledavani napr. na hlavni stranku v diskuzich a na vsechny ostatni stranky temat dat odkaz na funkci Hledej (tj. ta by mela byt pristupna temer odkudkoli).
To Pavlucha: podobne prispevky se na ce4you budou vyskytovat vzdy, ale ja verim v inteligenci vetsiny lidi a az na drobne vyjimky staci kazdeho upozornit (treba jen naznakem), aby priste pouzil vyhledavani. Zatim se mi zda, ze to vzdy zafungovalo.
PavelR.
[QUOTE="beecher"]Ok, dam priklad ze zivota...
Jako novacek ve svete PDA prijdu na stranky ce4you, protoze mam problem s instalaci Pocket Informantu do RealVGA. Zaregistruji se a system mi povoli dalsi polozku napr. "Potrebujete pomoci?". Kliknu na link a system se mne zepta, jake PDA vlastnim, zvolim vyrobce, pak model (pokud jsem tyhle informace nezadal pri registraci), zepta se mne, jakeho razu je problem, ktery se snazim vyresit (napr. HW, SW), tuknu na Software, system nabidne volby Operacni system, Aplikace, Nastaveni. Zvolim napr. Aplikace a system mi vypise aplikace (PI, Agenda Fusion, PocketWeather, WeatherPanel, SPB Pocket Plus), tuknu na PI a vypisou se mi vyskytnuvsi se problemy s PI a jejich reseni (coz se deje v celem postupu systemem identifikace problemu, kdy reseni jsou limitovana na to, kde aktualne sem) a vidim, ze na radku cislo 4 je reseni meho problemu, pac je tam napsano: Jak nainstalovat Pocket Informant pro RealVGA rozliseni. Super, ne? ;)
OK, muze se stat, ze reseni problemu nenajdu. Co ted? Vzdyt tam bude moznost Hledani a Polozeni otazky. Nenajdu-li pomoci hledani, mam moznost zvolit polozeni otazky... Otazka se dostane k adminum danych sekci, pokud znaji odpoved (clanek v KB), odpovi, ze problem ma reseni tady v tomto clanku. Pokud ne, muzou pustit dotaz do diskuze, zda-li nekdo nevi reseni... Jakmile se reseni se najde, je prepsano jako clanek do KB a spravne zarazeno.
Takze nikomu pravo prispivat neomezuji, jen mu nabizim pomocnou ruku v reseni problemu (a snazim se predejit duplicitam, zkuste si zadat "ICQ" do vyhledani na ce4you, to je tristni), dat moznost se PPC gurum tady na ce4you taky trochu realizovat (pro mne je teda osobne zajimavejsi psat reseni, nez videt dotaz na vec, ktera se uz resila parkrat, znova a znova. Tebe to, PavleR., snad bavi, stale psat "To se resilo tady a tady"? Pokud ano, tak to kloubouk dolu. Mne teda rozhodne ne... Prehlednu to, ze se taky muze stat, ze kdyz dam odkaz na tady, jako na nejakou diskuzi, tak z ni se muze taky vyklubat nekolika strankova mrcha, kterou procitat je na povazeni, nemluve o tom, ze vznikne dalsi diskuze, ktera se projevuje vsude...)
Ale opakuji, NECHCI zrusit fora a nikomu nic upirat...
Ty fora by mely byt takove volnejsi, pac uz dnes stejne takovymi jsou, ale system by mel vybizet k pouziti KB pri hledani reseni problemu a pripadne nejak "odmenovat" sve adminy a "resice" problemu...[/QUOTE]
Pri vsi ucte kolego:), myslim si, ze tato "institucionalizace" nikam nevede.
1) Dat dohromady seznam relevantnich otazek a odpovedi je herociky vykon, kdyz prihledneme k tomu, kolik programu pro Pocket PC existuje a jak casto se meni. Udrzovani takove databaze znamena, ze si Pavel vezme 2 lidi na full time:)
2) Na CE4YOU se mi libi, ze neexistuje zadne kastovani. Kazdy jsme zacinal a mne by se urcite nelibilo, kdybych jako novacek prisel na sever, kde mi hned daji na vedomi, jaka jsem lamka a ze nejsem jeste "plnopravny" clen. Pavel to pozna na klesajici navstevnosti.
3) Jedna poznamka ad hominem. Myslim, ze by pro zacatek stacilo, aby ubylo v diskuznich forech tech osobnich narazek, kterym rozumi jen zasveceni nebo ti kteri byli na konkretnim srazu. Jestlize si chci pokecat, mohu jit do diskuzniho fora, kde jsou povolena diskuze na libovolna temata ("social space). Je sice bezadny, kolik forku se da udelat na tebe a na tveho Della, ale ne vsechny to zajima.
Take it easy :)
Jako novacek ve svete PDA prijdu na stranky ce4you, protoze mam problem s instalaci Pocket Informantu do RealVGA. Zaregistruji se a system mi povoli dalsi polozku napr. "Potrebujete pomoci?". Kliknu na link a system se mne zepta, jake PDA vlastnim, zvolim vyrobce, pak model (pokud jsem tyhle informace nezadal pri registraci), zepta se mne, jakeho razu je problem, ktery se snazim vyresit (napr. HW, SW), tuknu na Software, system nabidne volby Operacni system, Aplikace, Nastaveni. Zvolim napr. Aplikace a system mi vypise aplikace (PI, Agenda Fusion, PocketWeather, WeatherPanel, SPB Pocket Plus), tuknu na PI a vypisou se mi vyskytnuvsi se problemy s PI a jejich reseni (coz se deje v celem postupu systemem identifikace problemu, kdy reseni jsou limitovana na to, kde aktualne sem) a vidim, ze na radku cislo 4 je reseni meho problemu, pac je tam napsano: Jak nainstalovat Pocket Informant pro RealVGA rozliseni. Super, ne? ;)
OK, muze se stat, ze reseni problemu nenajdu. Co ted? Vzdyt tam bude moznost Hledani a Polozeni otazky. Nenajdu-li pomoci hledani, mam moznost zvolit polozeni otazky... Otazka se dostane k adminum danych sekci, pokud znaji odpoved (clanek v KB), odpovi, ze problem ma reseni tady v tomto clanku. Pokud ne, muzou pustit dotaz do diskuze, zda-li nekdo nevi reseni... Jakmile se reseni se najde, je prepsano jako clanek do KB a spravne zarazeno.
Takze nikomu pravo prispivat neomezuji, jen mu nabizim pomocnou ruku v reseni problemu (a snazim se predejit duplicitam, zkuste si zadat "ICQ" do vyhledani na ce4you, to je tristni), dat moznost se PPC gurum tady na ce4you taky trochu realizovat (pro mne je teda osobne zajimavejsi psat reseni, nez videt dotaz na vec, ktera se uz resila parkrat, znova a znova. Tebe to, PavleR., snad bavi, stale psat "To se resilo tady a tady"? Pokud ano, tak to kloubouk dolu. Mne teda rozhodne ne... Prehlednu to, ze se taky muze stat, ze kdyz dam odkaz na tady, jako na nejakou diskuzi, tak z ni se muze taky vyklubat nekolika strankova mrcha, kterou procitat je na povazeni, nemluve o tom, ze vznikne dalsi diskuze, ktera se projevuje vsude...)
Ale opakuji, NECHCI zrusit fora a nikomu nic upirat...
Ty fora by mely byt takove volnejsi, pac uz dnes stejne takovymi jsou, ale system by mel vybizet k pouziti KB pri hledani reseni problemu a pripadne nejak "odmenovat" sve adminy a "resice" problemu...[/QUOTE]
Pri vsi ucte kolego:), myslim si, ze tato "institucionalizace" nikam nevede.
1) Dat dohromady seznam relevantnich otazek a odpovedi je herociky vykon, kdyz prihledneme k tomu, kolik programu pro Pocket PC existuje a jak casto se meni. Udrzovani takove databaze znamena, ze si Pavel vezme 2 lidi na full time:)
2) Na CE4YOU se mi libi, ze neexistuje zadne kastovani. Kazdy jsme zacinal a mne by se urcite nelibilo, kdybych jako novacek prisel na sever, kde mi hned daji na vedomi, jaka jsem lamka a ze nejsem jeste "plnopravny" clen. Pavel to pozna na klesajici navstevnosti.
3) Jedna poznamka ad hominem. Myslim, ze by pro zacatek stacilo, aby ubylo v diskuznich forech tech osobnich narazek, kterym rozumi jen zasveceni nebo ti kteri byli na konkretnim srazu. Jestlize si chci pokecat, mohu jit do diskuzniho fora, kde jsou povolena diskuze na libovolna temata ("social space). Je sice bezadny, kolik forku se da udelat na tebe a na tveho Della, ale ne vsechny to zajima.
Take it easy :)
[QUOTE="RStein"]Pri vsi ucte kolego:), myslim si, ze tato "institucionalizace" nikam nevede.
1) Dat dohromady seznam relevantnich otazek a odpovedi je herociky vykon, kdyz prihledneme k tomu, kolik programu pro Pocket PC existuje a jak casto se meni. Udrzovani takove databaze znamena, ze si Pavel vezme 2 lidi na full time:)
2) Na CE4YOU se mi libi, ze neexistuje zadne kastovani. Kazdy jsme zacinal a mne by se urcite nelibilo, kdybych jako novacek prisel na sever, kde mi hned daji na vedomi, jaka jsem lamka a ze nejsem jeste "plnopravny" clen. Pavel to pozna na klesajici navstevnosti.
3) Jedna poznamka ad hominem. Myslim, ze by pro zacatek stacilo, aby ubylo v diskuznich forech tech osobnich narazek, kterym rozumi jen zasveceni nebo ti kteri byli na konkretnim srazu. Jestlize si chci pokecat, mohu jit do diskuzniho fora, kde jsou povolena diskuze na libovolna temata ("social space). Je sice bezadny, kolik forku se da udelat na tebe a na tveho Della, ale ne vsechny to zajima.
Take it easy :)
[/QUOTE] Pri vsi ucte, pane kolego, asi jste si poradne neprectl, co jsem napsal...
1. Nikdo nemusi davat seznam relevantnich otazek a odpovedi dohromady... Otazek je tady na ce4you spousta, odpovedi taktez, a dalsi otazky a odpovedi vznikaji, jen se snazim navrhnout system, ktery umozni nalezeni odpovedi na problem daleko rychleji, nez je hledanim a procitanim diskuzi, a pripadny nevyreseny problem rychle vyresit a dat ho "na vedomi vsem"...
Chapu, ze mate vsichni obavu z toho, ze zpocatku tam bude uplne houby, to ja taky, ale taky se snazim navrhnou, jak motivovat lidi, co jsou tady uz nejaky ten patek (a neni nas malo), vedi, jak spousty veci vyresit, aby se podelili o sve vedomosti...
2. A co jsou moderatori, administratori? Bez urazky, taky kasty... Opakuji, nikomu tady neodpiram diskutovat, psat, cokoliv delat (to stejne dela Pavel pravy v systemu), nikomu nechci davat najevo neci prevahu (ac to mozna v pocatcich tak vyznelo)...
Viz: [QUOTE="beecher"]Ale opakuji, NECHCI zrusit fora a nikomu nic upirat...[/QUOTE]
Tož tak...
1) Dat dohromady seznam relevantnich otazek a odpovedi je herociky vykon, kdyz prihledneme k tomu, kolik programu pro Pocket PC existuje a jak casto se meni. Udrzovani takove databaze znamena, ze si Pavel vezme 2 lidi na full time:)
2) Na CE4YOU se mi libi, ze neexistuje zadne kastovani. Kazdy jsme zacinal a mne by se urcite nelibilo, kdybych jako novacek prisel na sever, kde mi hned daji na vedomi, jaka jsem lamka a ze nejsem jeste "plnopravny" clen. Pavel to pozna na klesajici navstevnosti.
3) Jedna poznamka ad hominem. Myslim, ze by pro zacatek stacilo, aby ubylo v diskuznich forech tech osobnich narazek, kterym rozumi jen zasveceni nebo ti kteri byli na konkretnim srazu. Jestlize si chci pokecat, mohu jit do diskuzniho fora, kde jsou povolena diskuze na libovolna temata ("social space). Je sice bezadny, kolik forku se da udelat na tebe a na tveho Della, ale ne vsechny to zajima.
Take it easy :)
[/QUOTE] Pri vsi ucte, pane kolego, asi jste si poradne neprectl, co jsem napsal...
1. Nikdo nemusi davat seznam relevantnich otazek a odpovedi dohromady... Otazek je tady na ce4you spousta, odpovedi taktez, a dalsi otazky a odpovedi vznikaji, jen se snazim navrhnout system, ktery umozni nalezeni odpovedi na problem daleko rychleji, nez je hledanim a procitanim diskuzi, a pripadny nevyreseny problem rychle vyresit a dat ho "na vedomi vsem"...
Chapu, ze mate vsichni obavu z toho, ze zpocatku tam bude uplne houby, to ja taky, ale taky se snazim navrhnou, jak motivovat lidi, co jsou tady uz nejaky ten patek (a neni nas malo), vedi, jak spousty veci vyresit, aby se podelili o sve vedomosti...
2. A co jsou moderatori, administratori? Bez urazky, taky kasty... Opakuji, nikomu tady neodpiram diskutovat, psat, cokoliv delat (to stejne dela Pavel pravy v systemu), nikomu nechci davat najevo neci prevahu (ac to mozna v pocatcich tak vyznelo)...
Viz: [QUOTE="beecher"]Ale opakuji, NECHCI zrusit fora a nikomu nic upirat...[/QUOTE]
Tož tak...
Beechere, problem v diskuzich byl ten, ze jich bylo najednou hrozne moc a zaroven bylo zoufale vyhledavani. Kdyz by se zacalo delat KB, tak ze zacatkuuby to bylo OK, ale az by tam tech clanku byly stovky a tisice, tak mas uplne stejny problem.
Pokud tedy shrnu problemy a jejich reseni, tak dostanu nasledujici seznam:
1. Vyhledavani bylo zoufaly - ano, ale uz neni. Jde o klasicky fulltext, ktery je rychlejsi a nabizi 100x vic moznosti.
2. Hledani vrati spoustu, casto zbytecnych a duplicitnich prispevku - ano, ale o tom se tu diskutuje. Pokud se budou duplicitni temata mazat, peclive se bude dbat na vhodny titulek, tak to bude dokonale.
3. Kdyz uz najdu spravnou diskuzi, ma 200 prispevku - kdo to ma cist? - a kdo za to muze? V tech 200 prispevcich jich bude 150 takovych, ze kdyz se smazou, o nic se neprijde. Coz se v diskuzich z kategorie Technická podpora musi zacit dusledne uplatnovat.
Ne, diskuze nejsou spatne a proto nema smysl vymyslet neco noveho. Jde jen o to je udrzovat, coz zaroven znamena nutnost dodrzovat pravidla diskuzi. Jejich striknti dodrzovani sice asi bude znamenat urcity pokles prirustku novych diskutujicich (zbytecnosti se musi mazat, jinak se dostaneme zpet k bodu 2), ale vetsina ostatnich zkvalitneni obsahu uvita.
P.S. Schvalne si zkus sam, jak dlouho ti bude trvat napsani jednoho clanku do virtualni KB, ktera srozimutelne a prehledne zpracuje nejake tema... Za tu dobu budes mit zmoderovanou celkou diskuzi o Pocket PC Phone edition...
Pokud tedy shrnu problemy a jejich reseni, tak dostanu nasledujici seznam:
1. Vyhledavani bylo zoufaly - ano, ale uz neni. Jde o klasicky fulltext, ktery je rychlejsi a nabizi 100x vic moznosti.
2. Hledani vrati spoustu, casto zbytecnych a duplicitnich prispevku - ano, ale o tom se tu diskutuje. Pokud se budou duplicitni temata mazat, peclive se bude dbat na vhodny titulek, tak to bude dokonale.
3. Kdyz uz najdu spravnou diskuzi, ma 200 prispevku - kdo to ma cist? - a kdo za to muze? V tech 200 prispevcich jich bude 150 takovych, ze kdyz se smazou, o nic se neprijde. Coz se v diskuzich z kategorie Technická podpora musi zacit dusledne uplatnovat.
Ne, diskuze nejsou spatne a proto nema smysl vymyslet neco noveho. Jde jen o to je udrzovat, coz zaroven znamena nutnost dodrzovat pravidla diskuzi. Jejich striknti dodrzovani sice asi bude znamenat urcity pokles prirustku novych diskutujicich (zbytecnosti se musi mazat, jinak se dostaneme zpet k bodu 2), ale vetsina ostatnich zkvalitneni obsahu uvita.
P.S. Schvalne si zkus sam, jak dlouho ti bude trvat napsani jednoho clanku do virtualni KB, ktera srozimutelne a prehledne zpracuje nejake tema... Za tu dobu budes mit zmoderovanou celkou diskuzi o Pocket PC Phone edition...
[QUOTE="beecher"] Pri vsi ucte, pane kolego, asi jste si poradne neprectl, co jsem napsal...
1. Nikdo nemusi davat seznam relevantnich otazek a odpovedi dohromady... Otazek je tady na ce4you spousta, odpovedi taktez, a dalsi otazky a odpovedi vznikaji, jen se snazim navrhnout system, ktery umozni nalezeni odpovedi na problem daleko rychleji, nez je hledanim a procitanim diskuzi, a pripadny nevyreseny problem rychle vyresit a dat ho "na vedomi vsem"...
Chapu, ze mate vsichni obavu z toho, ze zpocatku tam bude uplne houby, to ja taky, ale taky se snazim navrhnou, jak motivovat lidi, co jsou tady uz nejaky ten patek (a neni nas malo), vedi, jak spousty veci vyresit, aby se podelili o sve vedomosti...
2. A co jsou moderatori, administratori? Bez urazky, taky kasty... Opakuji, nikomu tady neodpiram diskutovat, psat, cokoliv delat (to stejne dela Pavel pravy v systemu), nikomu nechci davat najevo neci prevahu (ac to mozna v pocatcich tak vyznelo)...
Viz: [QUOTE="beecher"]Ale opakuji, NECHCI zrusit fora a nikomu nic upirat...[/QUOTE]
Tož tak...[/QUOTE]
Ad 1) Ale to jsou otazky a odpovedi v "surovem" stavu - odpoved na jednu otazku je slozena z vice prispevku, nekdo musi zkontrolovat spravnost odpovedi a a take treba evidovat pro jake verze aplikace/OS odpoved plati. Ja nerikam, ze mate spatny napad, jen si myslim, ze vynalozena namaha nebude primo umerna vysledku, to znamena narustu poctu spokojenych uzivatelu CE4OU a snizeni "zbytecnych" prispevku v diskuznich forech. MS ma take spoustu KB clanku , ale vetsina lidi pred prochazenim KB stejne polozi dotaz do konference (vlastni zkusenost s EMWAC konferencemi).
Ad 2) Nenasilne moderovani diskuzi, ktere se deje dnes, je IMHO neco jineho nez kastovani novych clenu. Rozdeleni na administratory for, recenzenty a "obycejne" prispevovatele je spis orientacni, rozdeleni lidi podle doby, od kdy jsou cleny CE4YOU, podle poctu nebo kvality prispevku, zavani elitarstvim a selekci, i kdyz tomu budeme rikat 100x jinak...
1. Nikdo nemusi davat seznam relevantnich otazek a odpovedi dohromady... Otazek je tady na ce4you spousta, odpovedi taktez, a dalsi otazky a odpovedi vznikaji, jen se snazim navrhnout system, ktery umozni nalezeni odpovedi na problem daleko rychleji, nez je hledanim a procitanim diskuzi, a pripadny nevyreseny problem rychle vyresit a dat ho "na vedomi vsem"...
Chapu, ze mate vsichni obavu z toho, ze zpocatku tam bude uplne houby, to ja taky, ale taky se snazim navrhnou, jak motivovat lidi, co jsou tady uz nejaky ten patek (a neni nas malo), vedi, jak spousty veci vyresit, aby se podelili o sve vedomosti...
2. A co jsou moderatori, administratori? Bez urazky, taky kasty... Opakuji, nikomu tady neodpiram diskutovat, psat, cokoliv delat (to stejne dela Pavel pravy v systemu), nikomu nechci davat najevo neci prevahu (ac to mozna v pocatcich tak vyznelo)...
Viz: [QUOTE="beecher"]Ale opakuji, NECHCI zrusit fora a nikomu nic upirat...[/QUOTE]
Tož tak...[/QUOTE]
Ad 1) Ale to jsou otazky a odpovedi v "surovem" stavu - odpoved na jednu otazku je slozena z vice prispevku, nekdo musi zkontrolovat spravnost odpovedi a a take treba evidovat pro jake verze aplikace/OS odpoved plati. Ja nerikam, ze mate spatny napad, jen si myslim, ze vynalozena namaha nebude primo umerna vysledku, to znamena narustu poctu spokojenych uzivatelu CE4OU a snizeni "zbytecnych" prispevku v diskuznich forech. MS ma take spoustu KB clanku , ale vetsina lidi pred prochazenim KB stejne polozi dotaz do konference (vlastni zkusenost s EMWAC konferencemi).
Ad 2) Nenasilne moderovani diskuzi, ktere se deje dnes, je IMHO neco jineho nez kastovani novych clenu. Rozdeleni na administratory for, recenzenty a "obycejne" prispevovatele je spis orientacni, rozdeleni lidi podle doby, od kdy jsou cleny CE4YOU, podle poctu nebo kvality prispevku, zavani elitarstvim a selekci, i kdyz tomu budeme rikat 100x jinak...
Abych byl konkretni - prave jsem upravil diskuze o Dellu tak, jak bych si predstavoval, aby diskuze z kategorii Technická podpora vypadaly.
Pokud takhle budou vypadat vsechna fora ze sekce Technická podpora, tak nemam obavu o to, ze uzivatel nenajde to, co hleda...
Pokud mi chce nekdo v tomto usili pomoci, muze:) Vim, ze jsem tady vyhlasoval konkurz na moderatory uz vickrat, ale ted je to doopravdy - napiste SZ a muzeme zacit.
P.S. Timto dekuji vsem zucastnenym za uzitecne nazory a prosim je, aby pripadnou energii venovanou dalsi diskuzi na toto tema venovali spis diskuzim jako takovym:)
- Vymazal jsem zbytecna a offtopic temata
- Smazal jsem z diskuzi prispevky nesouvisejici s tematem (predevsim osobni invektivy, ftipne pripominky atp.)
- Smazal jsem vice jak 2 mesice starta temata s dotazy, na ktere neni odpoved (pokud je bez odpovedi prispevek s informaci, tak jsem ho samozrejme nechal)
- Smazal jsem temata, kde je misto odpovedi pouze odkaz na jinou diskuzi na ce4you (pokud je jinam, nemazat)
- Upravil nevhodne citace (dat do citace predchozi tristrankovou diskuzi je zvrhlost). Citovat se ma pouze konkretni vec, na kterou reaguji
- Presunul jsem netechnicke diskuze do vhodnejsich kategorii
- upravil jsem nadpis nekterych temat tak, aby byl vic srozumitelny a konkretni (dalsi nova vlastnost ce4you, zatim jen pro moderatory)
- Samozrejme bych poradil v pripade, ze na nejake aktualni tema znam odpoved:)
- Pokud pri procitani zjistim, ze se nejaka otazka vyskytuje az prilis casto, najdu odpoved a vytvorim nove tema s priznakem "Dulezite", kam dam odkaz.
Pokud takhle budou vypadat vsechna fora ze sekce Technická podpora, tak nemam obavu o to, ze uzivatel nenajde to, co hleda...
Pokud mi chce nekdo v tomto usili pomoci, muze:) Vim, ze jsem tady vyhlasoval konkurz na moderatory uz vickrat, ale ted je to doopravdy - napiste SZ a muzeme zacit.
P.S. Timto dekuji vsem zucastnenym za uzitecne nazory a prosim je, aby pripadnou energii venovanou dalsi diskuzi na toto tema venovali spis diskuzim jako takovym:)
Poslední dobou, se tu zas na serveru rozmáhají diskuze o ničem, ve kterých se jen mlátí prázdná sláma. :?
Kdo tomu nevěří, ať se podívá do jednotlivých příspěvků.
Jasné dotazy, a případné jasné odpovědi, aby člověk hledal lupou.
Kdo tomu nevěří, ať se podívá do jednotlivých příspěvků.
Jasné dotazy, a případné jasné odpovědi, aby člověk hledal lupou.
Přehlcení informacemi je celkový problém internetu :(
Co se týče ce4you, možná by stačilo z nejzajímavěších příspěvků udělat regulérní článek s odkazy na původní autory či odkaz na patřičnou konferu (ať se tam dohledá vše co není v článku).
Nejsme všichni schopní redaktoři, kteří umějí přispět článkem, ale něco "šoupnout" do fora umí každý. Pak by možná stačil trošku schopný pisatel, který by danou problematiku shrnul do čtivého článku.
Dle mých zkušeností reorganizace systému a rádoby upřešnování pravidel má opačný efekt, než bylo původně zamýšleno :?
Možná by se takovými malými články vyhovělo i lidem, kteří si stěžují po málo uveřejňovaných článcích na tomto portálu.
Pokud se člověk řídí pravidlem v jednoduchosti je síla, tak to funguje i když to trošku skřípe :D
V tomto ohledu se mi velmi líbý systém wikipedia
Co se týče ce4you, možná by stačilo z nejzajímavěších příspěvků udělat regulérní článek s odkazy na původní autory či odkaz na patřičnou konferu (ať se tam dohledá vše co není v článku).
Nejsme všichni schopní redaktoři, kteří umějí přispět článkem, ale něco "šoupnout" do fora umí každý. Pak by možná stačil trošku schopný pisatel, který by danou problematiku shrnul do čtivého článku.
Dle mých zkušeností reorganizace systému a rádoby upřešnování pravidel má opačný efekt, než bylo původně zamýšleno :?
Možná by se takovými malými články vyhovělo i lidem, kteří si stěžují po málo uveřejňovaných článcích na tomto portálu.
Pokud se člověk řídí pravidlem v jednoduchosti je síla, tak to funguje i když to trošku skřípe :D
V tomto ohledu se mi velmi líbý systém wikipedia
hmmm - tak sem po ránu rozjímal nad touhle diskuzí a je to
zajímavé. Já teda nemám rád cenzuru ale jakési "antilamovství" by potřeba bylo. Točíme se dokola a většina nových diskuzí ... Co třeba udělat pro nováčky do 3 týdnů od založení nějaké omezení v zakládání diskuzí. Přitom jim vnucovat hledací stránku a to, že podle klíčových slov svého problému určitě najdou řešení. Pokud budou mít přeci jen dotaz neřešený tak se zobrazí jen moderátorům a ti ho buď pustí dál - nebo ne... Blbost co? :oops:
zajímavé. Já teda nemám rád cenzuru ale jakési "antilamovství" by potřeba bylo. Točíme se dokola a většina nových diskuzí ... Co třeba udělat pro nováčky do 3 týdnů od založení nějaké omezení v zakládání diskuzí. Přitom jim vnucovat hledací stránku a to, že podle klíčových slov svého problému určitě najdou řešení. Pokud budou mít přeci jen dotaz neřešený tak se zobrazí jen moderátorům a ti ho buď pustí dál - nebo ne... Blbost co? :oops:
[QUOTE="Suoraj"]Blbost co?[/QUOTE] Proc by? To je skoro to stejne, co jsem navrhoval uz na predchozich strankach, pokud sis je precetl poradne pri svem rozjimani...
[QUOTE="Suoraj"]Já teda nemám rád cenzuru ale jakési "antilamovství" by potřeba bylo. Točíme se dokola a většina nových diskuzí ... [/QUOTE]
... i když bych to nenazýval "antilamovstvím", ale "antilenostní" - asi souhlasím. Za posledního čtvrt roku neustále stejné odpovědi na "co si mám koupit" nebo "jak se připojit k internetu" ... :sarcastic:
[QUOTE="Suoraj"] Co třeba udělat pro nováčky do 3 týdnů od založení nějaké omezení v zakládání diskuzí. Přitom jim vnucovat hledací stránku a to, že podle klíčových slov svého problému určitě najdou řešení. [/QUOTE]
... snad ano. Pokud by si ostatní (ne nováčci) jejich diskuse mohli "vypnout" ze zobrazování, ať mají svou diskusní skupinu, kde jim poradí moderátor(-ři) nebo automaticky generované vyhledávání podle klíčových slov (je-li to v možnostech serveru, samozřejmě).
To, že se tady občas diskuse "zvrhne", je podle mého názoru zcela normální jev. Jsme běžní, možná jen trochu více postižení, uživatelé a ne docenti z akademie. I když mně to taky někdy mrzí. :)
... i když bych to nenazýval "antilamovstvím", ale "antilenostní" - asi souhlasím. Za posledního čtvrt roku neustále stejné odpovědi na "co si mám koupit" nebo "jak se připojit k internetu" ... :sarcastic:
[QUOTE="Suoraj"] Co třeba udělat pro nováčky do 3 týdnů od založení nějaké omezení v zakládání diskuzí. Přitom jim vnucovat hledací stránku a to, že podle klíčových slov svého problému určitě najdou řešení. [/QUOTE]
... snad ano. Pokud by si ostatní (ne nováčci) jejich diskuse mohli "vypnout" ze zobrazování, ať mají svou diskusní skupinu, kde jim poradí moderátor(-ři) nebo automaticky generované vyhledávání podle klíčových slov (je-li to v možnostech serveru, samozřejmě).
To, že se tady občas diskuse "zvrhne", je podle mého názoru zcela normální jev. Jsme běžní, možná jen trochu více postižení, uživatelé a ne docenti z akademie. I když mně to taky někdy mrzí. :)
Chtěl bych poprosit všechny co si přečtou tento příspěvěk. " Aby se zamysleli nad tím jestli je třeba komentovat všechny příspěvky v jednotlivých diskuzích".
Pokud totiž někdo hledá v diskuzi odpoveď na Svúj problém, tak musí číst všechny TY desítky příspěvků, kdy někdo hlásí "Jdu to zkusit" apod. A to nemluvím o tom, že už je plno diskuzí zdvojených.
Pokud má někdo chuť stále vše komentovat, tak ať přispívá do sekce "Off topic diskuze".
Jinak se se opravdu z tohoto serveru stane OBYČEJNÝ DISKUZNÍ server, kde bue na jednu otázku v jeden den založeno několik diskuzí, ale v nich se se odpovědi nenajdou, protože Ti kdo je budou znát nebudou mít chuť psát několikrát za den tu stejnou odpověď do několika různých diskuzí a přečítat si pubertální názory jiných.