Recenze Socket Bluetooth GPS Receiver
"Většina z vás si firmu Socket spojí s velice kvalitními (a také velice drahými) kartami typu CompactFlash, SecureDigital nebo PC Card. Já sám mám od Socketu Wi-Fi a 10/100Mbit LAN kartu a jsem s nimi velice spokojen. Celkem nedávno Socket představil Bluetooth GPS Receiver, který se s Pocket PC nespojí kabelem, nýbrž bezdrátově přes Bluetooth. A právě o tomto zařízení bude dnešní recenze. "
Celý článek, který sepsal Pavel Koza, si můžete přečíst zde.
Celý článek, který sepsal Pavel Koza, si můžete přečíst zde.
Tady je srovnani tohoto s dalsimi typy BT GPSek, vcetne velmi podobneho konkurencniho typu od GlobalSat, ktery se u nas rovnez prodava a je levnejsi (jiz 8k s dani).
Jednak bych doplnil vyčerpávající článek autora o informaci, že fa KOBE nabízí Socket také pod jménem EMTAC, ovšem se síťovým i auto "V" napáječem (rozdvojka pro současné napájení PDA a GPS), kabelem pro IPAQ, držákem pro PDA a prográmkem na analýzu a nastavení BT GPS (Socket Crux II) a to za cenu lehce přes 10k. Závěrem bych potvrdil, že Socket (Emtac) je dnes to nejmenší a špičkové zařízení v kategorii bluetooth GPS.
Pro toho, kdo si chce udělat z PDA gépéesku bez kompromisu, doporučuji (vedle PocketKim) program GPSDash (20-30Eur), do nehož lze implantovat jakoukoliv bitmapu, kterou lze jednoduše georeferencovat a používat pro cyklo i pěší turistiku. Vhodné digitální turistické mapy se dají koupit za cenu map papírových (nabízí www.navigacegps.cz). Super!!!, vřele doporučuji.
Pro toho, kdo si chce udělat z PDA gépéesku bez kompromisu, doporučuji (vedle PocketKim) program GPSDash (20-30Eur), do nehož lze implantovat jakoukoliv bitmapu, kterou lze jednoduše georeferencovat a používat pro cyklo i pěší turistiku. Vhodné digitální turistické mapy se dají koupit za cenu map papírových (nabízí www.navigacegps.cz). Super!!!, vřele doporučuji.
Je možné tyto bluetooth GPSky použít s libovolným PC a desktopovými Windows? Např. HP píše u své "HP iPAQ Navigation System with Bluetooth GPS Receiver" : operating system support - Microsoft® Pocket PC 2002 and Microsoft® Windows® Mobile™ 2003.
[QUOTE="JiriE"]Opravdu to nikdo neví ?[/QUOTE]
... bluetooth GPS pouzivaji ke komunikaci SPP (Serial Port Profile) - tj. teoreticky by melo stacit aby druhe BT zarizeni podporovalo stejny profil a mapovy software videl virtualni COM port jenz bude pri instalaci BT ovladacu na stolnim PC/notebooku vytvoren.
PavelR.
... bluetooth GPS pouzivaji ke komunikaci SPP (Serial Port Profile) - tj. teoreticky by melo stacit aby druhe BT zarizeni podporovalo stejny profil a mapovy software videl virtualni COM port jenz bude pri instalaci BT ovladacu na stolnim PC/notebooku vytvoren.
PavelR.
Zdravím všechny lidi co mají zkušenosti s navigací,
mám HP 2210 a chci si k ní pořídit nějakou GPS navigaci do auta.
Původně jsem byl rozhodnut o GPS ve formátu CF, ale jak se do toho začínám čím dál více zajímat, tak se mi stále více líbí možnost právě GPS přes bluetooth.
Proto bych se chtě zeptat jaké stím má kdo zkušenosti, a co by jste mi mohli i případně doporučit (výrobce, jaké parametry jsou nejdůležitější, atd.).
Díky
TT
mám HP 2210 a chci si k ní pořídit nějakou GPS navigaci do auta.
Původně jsem byl rozhodnut o GPS ve formátu CF, ale jak se do toho začínám čím dál více zajímat, tak se mi stále více líbí možnost právě GPS přes bluetooth.
Proto bych se chtě zeptat jaké stím má kdo zkušenosti, a co by jste mi mohli i případně doporučit (výrobce, jaké parametry jsou nejdůležitější, atd.).
Díky
TT
Muj nazor na BT GPS od Socketu znate, muj kolega z prace ma jen slova chvaly pro [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]...
:) No to je právě to, jeden tu druhy tu.
Proto bych potřeboval vědět na jaké technické ukazatele se mám zaměřit.
Včem je třeba ta BT GPS od Socketu lepší než ta kolegova (beru-li v uvahu cenu, je ta první o 3 tis. dražší).
Jsem klidně ochoten zaplatit si tu od Socketu, ale jen že je "od Socketu" nepovažuji za nejlepší kritérium ke koupi. :-)
Proto bych potřeboval vědět na jaké technické ukazatele se mám zaměřit.
Včem je třeba ta BT GPS od Socketu lepší než ta kolegova (beru-li v uvahu cenu, je ta první o 3 tis. dražší).
Jsem klidně ochoten zaplatit si tu od Socketu, ale jen že je "od Socketu" nepovažuji za nejlepší kritérium ke koupi. :-)
Já mám dobré zkušenosti s GPS Bluetooth modulem BlueI, zakoupeným u firmy Kobe (www.kobe.cz). Nevím to určitě, ale myslím, že výrobcem je švédská firma Anycom. Oceňuji zejména cenu 6.000,- Kč bez DPH, výdrž na jedno nabití 12 hod. a malé rozměry. Stejně tak nejsou žádné problémy s citlivostí integrované antény.
Pokud jde o ostatní technické parametry, ty nedovedu posoudit.
Uvedený modul používám jak s PDA a PocketKimem, tak i s notebookem a InfoMapou od PjSoftu.
P.
Pokud jde o ostatní technické parametry, ty nedovedu posoudit.
Uvedený modul používám jak s PDA a PocketKimem, tak i s notebookem a InfoMapou od PjSoftu.
P.
Také jsem se díval na BT GPS BlueI, zdá se mi sympatický cenou a rozměry. Nevíte někdo, zda-li hraje nějakou roli, kolikatikanálový přijímač GPS je? Tuším že tento je "jen" osmi. Máte někdo nějaké negativní zkušenosti s tímto modelem?
Díky.
Díky.
No nejsem v tomto oboru odborník, ale už jsem se v tom trošku "šťoural" a bylo mi sděleno, že standard je už dneska 12-ti kanálový. Takže asi v tom něco bude.
Já jsem si včera objednal Clip-On od Fortuny tak jsem na něj zvědavý. Zitra bych ho měl mít. Tak kdyžtak pak dám nějaké info.
Já jsem si včera objednal Clip-On od Fortuny tak jsem na něj zvědavý. Zitra bych ho měl mít. Tak kdyžtak pak dám nějaké info.
[QUOTE="Master_Tom"]Já jsem si včera objednal Clip-On od Fortuny tak jsem na něj zvědavý. Zitra bych ho měl mít. Tak kdyžtak pak dám nějaké info.[/QUOTE]
Taky mne tento model zaujal a budu rad za pripadne zkusenosti.
Taky mne tento model zaujal a budu rad za pripadne zkusenosti.
Standard je dnes 12 kanálů, ale v praxi je většinou dosažitelných, tedy viditelných, díky nerovnostem terénu a zastíněním třeba vlastním tělem nebo karoserií auta, v průměru tak 7-8 satelitů. Maximum (11) jsem dosáhl pouze vysoko v horách. Protože k dostatečné přesnosti a vypočtení elevace, jak píše i P@vel K, stačí 4 satelity, je i osmikanálový přijímač plně dostačující.
Já používám jak s PC tak s PPC adminem recenzovaný Socket Crux II (to už jsem psal výše) a stále si myslím, že je neeeej (nejmenší, nejlehčí, nejplacatější). Výrobce k němu dává i CD s ovládacím software, který umožňuje dálkové programování přiímače, lze nastavit např. úsporný mód pro delší výdrž baterie, WAAS atd. (admin asi neměl k dispozici-rád zapůjčím) :yes:
Velmi pěkný free GPS prográmek VisualGPSce je ke stažení na www.visualgps.net
Já používám jak s PC tak s PPC adminem recenzovaný Socket Crux II (to už jsem psal výše) a stále si myslím, že je neeeej (nejmenší, nejlehčí, nejplacatější). Výrobce k němu dává i CD s ovládacím software, který umožňuje dálkové programování přiímače, lze nastavit např. úsporný mód pro delší výdrž baterie, WAAS atd. (admin asi neměl k dispozici-rád zapůjčím) :yes:
Velmi pěkný free GPS prográmek VisualGPSce je ke stažení na www.visualgps.net
A ještě bych přidal malý tip pro použití GPS s PPC v terénu. S výhodou využívám malý prográmek ScreenOff. Pokud se nepotřebuji zrovna dívat na display, tak ho vypnu aniž bych tím přerušil vlastní navigaci.
A s tím souvisí i pádný důvod pro použití přijímače GPS s Bluetooth, protože vlastní spotřeba BT v PPC je oproti CF přijímači zanedbatelná.
Výdrž baterie se tím prodlouží o slušných pár hodin.
A s tím souvisí i pádný důvod pro použití přijímače GPS s Bluetooth, protože vlastní spotřeba BT v PPC je oproti CF přijímači zanedbatelná.
Výdrž baterie se tím prodlouží o slušných pár hodin.
Po přečtení posledních příspěvků na téma GPS jsem se rozhodl napsat pár svých postřehů. Jelikož již nějakou dobu vlastním MDA 2 a často cestuji autem, o koupi GPS jsem byl rozhodnut ještě před tím, než jsem si vybral typ PDA. Osobně však doporučuji každému zájemci o koupi této skvělé hračky opravdu bedlivě promyslet v jakém provedení si GPS koupit, neboť špatnou volbou si můžete zajistit spoustu problémů a dosti si znepříjemnit život.
Varianta klasická ,tzv. myš s kablíkem na sériový port
Výhody :
- nízká cena
- jednoduchá instalace
- spolehlivý provoz (myšleno spojení PDA-GPS)
- neblokuje další rozšíření PDA
Nevýhody :
- obtížně použitelné pro např. pěší turistiku
Varianta BLUETOOTH
Výhody :
- nemusí být spojen s PDA kabelem, takže vyšší mobilita
Nevýhody :
- vyšší cena
- občas potíže se spárováním (občas prostě bluetooth má své dny)
- občas potíže s rozpojováním za chodu (myšleno spojení PDA - GPS)
- vyšší energetická náročnost, což vadí zejména u extrémně nenasytných PDA jako je moje MDA 2.
- obsazení bluetooth u PDA
Varianta CF
Výhody :
- řešení vše v jednom, takže nemusíte se starat o dvě zařízení
- vyšší mobilita
Nevýhody :
- vyšší cena
- vysoká spotřeba energie
- obsazuje slot, který můžete potřebovat na kartu s mapou ( snad by měla někde existovat i KOMBI CF s GPS i paměťovkou, ovšem cena ???? a to ani nedomýšlím, co se stane, když jedna část odejde)
- dle typu vozu může být problém s umístěním, neboť musíte brát na zřetel dvě hlediska - co nejblíže ke sklu kvůli příjmu a co nejblíže k oku kvůli čitelnosti
- předchozí nevýhoda jde řešit přídavnou anténou, ale je to další kabel navíc a stálé odpojování a připojování
Varianta SD
Výhody :
- řešení vše v jednom, takže nemusíte se starat o dvě zařízení
- vyšší mobilita
Nevýhody :
- vysoká cena
- obsazuje slot, který můžete potřebovat na kartu s mapou ( snad by někde měla existovat KOMBI SD s GPS a paměťovkou, ale cena ?????a to ani nedomýšlím, co se stane, když jedna část odejde)
- dle typu vozu může být problém s umístěním, neboť musíte brát na zřetel dvě hlediska - co nejblíže ke sklu kvůli příjmu a co nejblíže k oku kvůli čitelnosti
- předchozí nevýhoda jde řešit přídavnou anténou, ale je to další kabel navíc a stálé odpojování a připojování
Závěr :
Jestliže připustíme, že převážná většina z nás si koupila nebo chce koupit GPS kvůli navigaci v autě, pak mi jednoznačně nej přijde klasická kabelová myš a to proto, že :
- je levná
- spolehlivá (kabel je kabel)
- karetní sloty máte volné na mapy
- PDA budete v autě stejně nějak napájet , takže kabel tam stejně bude
- namontujete si jí pod přístrojovku (neláká zloděje) až ke sklu (dobrý příjem)
U bluetooth varianty mi vadí, že stejně ji v autě máte napojenou na napájení ((kdy jindy jí chcete nabíjet ?). Stejně tam tedy máte kabel, musíte se o ní starat, tedy brát si jí a odpojovat jí když auto necháte někde stát a hlavně obsazuje bluetooth , který nemůžete použít pro nic jiného .V autě je třeba ideální bluetooh sluchátko nebo kompletní velká bluetooth handsfree, tedy s alespoň s MDA 2 určitě.
I kalkulace pomalu vychází tak, že za cenu bluetooth GPS si koupíte kabelovou + levnější bluetooh sluchátko.
I CF a CD varianty mi vadí cena a obsazení slotu. Taky ta přídavná anténa není nic moc, ale tam závisí na druhu vozu.
Na závěr chci říct, že v žádném případě nejsem nějaký odpůrce bluetooth technologie, ale jsem si jist , že u GPS to je pro spoustu uživatelů spíše pro zlost, než k užitku.
Samozřejmě , že zcela jinak bude takovéto hodnocení vypadat od uživatele, který chce GPS pro pěší turistiku, tam bude jak bluetooth, tak CF či SD varianta získávat důležité body, které kabelová varianta bude naopak těžce ztrácet. Ovšem o to víc získá na důležitosti spotřeba energie, a já si se svým MDA 2 neumím moc tuto variantu představit, neboť bych po poměrně krátké době musel GPS vypnout nebo uhánět domů k nabíječce. A jistě nejen já , že JirkoP , ty by ses musel vracet k nabíječce ještě než bys dorazil na konec vaší ulice.
Jinak každému GPS doporučuji, je to bomba, ale vybrat tu správnou bombu dá prostě někdy fušku. Takže přemýšlejte.
A poslední rada je, nešetřete na držáku do auta, jestli to jde , kupte si držák přímo na váš model PDA.
Dicota Keeper je taková z nouze cnost a při nějakém prudším manévru na silnici vyjde konečný účet poměrně draho.
Nic proti firmě Dicota, ale vše co je univerzální je někde mezi něčím co je úplně na H.... a mezi něčím co je naprosto ideální, bohužel často blíže k tomu prvnímu.
Varianta klasická ,tzv. myš s kablíkem na sériový port
Výhody :
- nízká cena
- jednoduchá instalace
- spolehlivý provoz (myšleno spojení PDA-GPS)
- neblokuje další rozšíření PDA
Nevýhody :
- obtížně použitelné pro např. pěší turistiku
Varianta BLUETOOTH
Výhody :
- nemusí být spojen s PDA kabelem, takže vyšší mobilita
Nevýhody :
- vyšší cena
- občas potíže se spárováním (občas prostě bluetooth má své dny)
- občas potíže s rozpojováním za chodu (myšleno spojení PDA - GPS)
- vyšší energetická náročnost, což vadí zejména u extrémně nenasytných PDA jako je moje MDA 2.
- obsazení bluetooth u PDA
Varianta CF
Výhody :
- řešení vše v jednom, takže nemusíte se starat o dvě zařízení
- vyšší mobilita
Nevýhody :
- vyšší cena
- vysoká spotřeba energie
- obsazuje slot, který můžete potřebovat na kartu s mapou ( snad by měla někde existovat i KOMBI CF s GPS i paměťovkou, ovšem cena ???? a to ani nedomýšlím, co se stane, když jedna část odejde)
- dle typu vozu může být problém s umístěním, neboť musíte brát na zřetel dvě hlediska - co nejblíže ke sklu kvůli příjmu a co nejblíže k oku kvůli čitelnosti
- předchozí nevýhoda jde řešit přídavnou anténou, ale je to další kabel navíc a stálé odpojování a připojování
Varianta SD
Výhody :
- řešení vše v jednom, takže nemusíte se starat o dvě zařízení
- vyšší mobilita
Nevýhody :
- vysoká cena
- obsazuje slot, který můžete potřebovat na kartu s mapou ( snad by někde měla existovat KOMBI SD s GPS a paměťovkou, ale cena ?????a to ani nedomýšlím, co se stane, když jedna část odejde)
- dle typu vozu může být problém s umístěním, neboť musíte brát na zřetel dvě hlediska - co nejblíže ke sklu kvůli příjmu a co nejblíže k oku kvůli čitelnosti
- předchozí nevýhoda jde řešit přídavnou anténou, ale je to další kabel navíc a stálé odpojování a připojování
Závěr :
Jestliže připustíme, že převážná většina z nás si koupila nebo chce koupit GPS kvůli navigaci v autě, pak mi jednoznačně nej přijde klasická kabelová myš a to proto, že :
- je levná
- spolehlivá (kabel je kabel)
- karetní sloty máte volné na mapy
- PDA budete v autě stejně nějak napájet , takže kabel tam stejně bude
- namontujete si jí pod přístrojovku (neláká zloděje) až ke sklu (dobrý příjem)
U bluetooth varianty mi vadí, že stejně ji v autě máte napojenou na napájení ((kdy jindy jí chcete nabíjet ?). Stejně tam tedy máte kabel, musíte se o ní starat, tedy brát si jí a odpojovat jí když auto necháte někde stát a hlavně obsazuje bluetooth , který nemůžete použít pro nic jiného .V autě je třeba ideální bluetooh sluchátko nebo kompletní velká bluetooth handsfree, tedy s alespoň s MDA 2 určitě.
I kalkulace pomalu vychází tak, že za cenu bluetooth GPS si koupíte kabelovou + levnější bluetooh sluchátko.
I CF a CD varianty mi vadí cena a obsazení slotu. Taky ta přídavná anténa není nic moc, ale tam závisí na druhu vozu.
Na závěr chci říct, že v žádném případě nejsem nějaký odpůrce bluetooth technologie, ale jsem si jist , že u GPS to je pro spoustu uživatelů spíše pro zlost, než k užitku.
Samozřejmě , že zcela jinak bude takovéto hodnocení vypadat od uživatele, který chce GPS pro pěší turistiku, tam bude jak bluetooth, tak CF či SD varianta získávat důležité body, které kabelová varianta bude naopak těžce ztrácet. Ovšem o to víc získá na důležitosti spotřeba energie, a já si se svým MDA 2 neumím moc tuto variantu představit, neboť bych po poměrně krátké době musel GPS vypnout nebo uhánět domů k nabíječce. A jistě nejen já , že JirkoP , ty by ses musel vracet k nabíječce ještě než bys dorazil na konec vaší ulice.
Jinak každému GPS doporučuji, je to bomba, ale vybrat tu správnou bombu dá prostě někdy fušku. Takže přemýšlejte.
A poslední rada je, nešetřete na držáku do auta, jestli to jde , kupte si držák přímo na váš model PDA.
Dicota Keeper je taková z nouze cnost a při nějakém prudším manévru na silnici vyjde konečný účet poměrně draho.
Nic proti firmě Dicota, ale vše co je univerzální je někde mezi něčím co je úplně na H.... a mezi něčím co je naprosto ideální, bohužel často blíže k tomu prvnímu.
[QUOTE="NUNY"] .. A jistě nejen já , že JirkoP , ty by ses musel vracet k nabíječce ještě než bys dorazil na konec vaší ulice...
[/QUOTE]
Pravda moje baterka za ty 3 mesice intenzivniho pouzivani opravdu hodne zkusila ( prestoze je vetsinou i na nabijecce ), ale na konec ulice by urcite vydrzela ( ona ta nase ulice neni zas tak dlouha).
Ja bych pridal jeste jeste tyto dva nazory :
- Bluetooth GPS je mozno je pripojit i k jinemu zarizeni ( pridelana GPS kabely nastalo nekde pod pristrojou deskou auta z ni vlastne udela jednoucelove zarizeni, ktere nelze uz pouzit pri chuzi, tuto variantu je mozno si uz provest na profesionalni urovni primo v automobilce - bohuzel ale za poradny balik penez)
- bezdratove pripojeni je bezdratove pripojeni se vsemi klady a zapory
Volba je na kazdem z nas, kdo si chce toto zarizeni poridit. A VO TOM TO JE.
Nejlepsi varianta by byla, kdyby to GPS vyrobce integroval primo do pristroje. V mem pripade do DATAPAHONE2. :D
Ja se spis priklanim k Bluetooth variante, tak jako vetsina hlasujicich v teto ankete.
[/QUOTE]
Pravda moje baterka za ty 3 mesice intenzivniho pouzivani opravdu hodne zkusila ( prestoze je vetsinou i na nabijecce ), ale na konec ulice by urcite vydrzela ( ona ta nase ulice neni zas tak dlouha).
Ja bych pridal jeste jeste tyto dva nazory :
- Bluetooth GPS je mozno je pripojit i k jinemu zarizeni ( pridelana GPS kabely nastalo nekde pod pristrojou deskou auta z ni vlastne udela jednoucelove zarizeni, ktere nelze uz pouzit pri chuzi, tuto variantu je mozno si uz provest na profesionalni urovni primo v automobilce - bohuzel ale za poradny balik penez)
- bezdratove pripojeni je bezdratove pripojeni se vsemi klady a zapory
Volba je na kazdem z nas, kdo si chce toto zarizeni poridit. A VO TOM TO JE.
Nejlepsi varianta by byla, kdyby to GPS vyrobce integroval primo do pristroje. V mem pripade do DATAPAHONE2. :D
Ja se spis priklanim k Bluetooth variante, tak jako vetsina hlasujicich v teto ankete.
Hezky se nám to rozjelo, jen tak dál. A musím reagovat na Nunyho.
Vystřídal jsem několik ručních GPS přístrojů již v dobách skalních, přínos PDA do této oblasti znamená velký posun vpřed. A maličkost, jako je přijímač s Bluetooth jej posunula na hranici snů. Prostě kdo to nevyzkoušel...
Nesouhlasím s výčtem negativ uváděný v neprospěch BT. Kdo se zbavil neustále překážející kabeláže, za cenu snad vyjímečné ztráty spojení nebo nemožnosti použít BT zrovna na něco jiného, ví o čem mluvím. A není nic jednoduššího, než navigaci shodit a připojit se na net. Praktikuji při každé služební cestě, zvlášť když nemusím řídit.:D
Řekl bych, že nikdo s žádným přijímačem neprohloupí, každý si nejspíše vybere podle svého gusta, jak má hluboko do kapsy a jaký je magor ;) (v tom dobrém slova smyslu ).
Vystřídal jsem několik ručních GPS přístrojů již v dobách skalních, přínos PDA do této oblasti znamená velký posun vpřed. A maličkost, jako je přijímač s Bluetooth jej posunula na hranici snů. Prostě kdo to nevyzkoušel...
Nesouhlasím s výčtem negativ uváděný v neprospěch BT. Kdo se zbavil neustále překážející kabeláže, za cenu snad vyjímečné ztráty spojení nebo nemožnosti použít BT zrovna na něco jiného, ví o čem mluvím. A není nic jednoduššího, než navigaci shodit a připojit se na net. Praktikuji při každé služební cestě, zvlášť když nemusím řídit.:D
Řekl bych, že nikdo s žádným přijímačem neprohloupí, každý si nejspíše vybere podle svého gusta, jak má hluboko do kapsy a jaký je magor ;) (v tom dobrém slova smyslu ).
For JirkaP
Tak když jsem dnes jel do kanceláře, tak jsem se na tu vaší ulici byl podívat a musím se ti fakt omluvit, na její konec se bez nabíječky klidně dostaneš.
Pro nezasvědcené jen doplňuji, že Jirka P bydlí v ulici, kde mu z jednoho konce na druhý stačí běžně prodávaný pětimetrový prodlužovák na 220.
Takže vlastně baterii vůbec nepotřebuje. Navíc ho potěším, že se dají koupit i 50m prodlužováky a to by se mohl podívat i za pár rohů, a až zjistí, ( a já tak nějak tuším, že už to ví) že může jednotlivé prodlužováky napojovat do sebe , bude to hotový cestovatel.
Jinak tu připomínku o montáži automobilkou beru od Jirky ( přeci jen ho znám od malička a je to můj kamarád) s rezervou ( sám jsem ho několikrát ošetřoval, když se vážně poradil šroubovákem).
Jestliže vyloučím DICOTU na sklo, je mnohem větším problémem jak přidělat držák na PDA do auta. Není to problém zda to svedete nebo ne, ale jak to udělat, aby se nikde neválely kabely a hlavně se nemuselo vrtat do přístrojovky. To je dle mého ten hlavní problém.
Řešením je firma, která dělá jednak držáky pro většinu typů aut, která se nacvaknou do ventilace a nebo druhou řadu, která se přičroubuje na stávající šrouby pod nebo na přístrojovce daného vozu.
Zkoušel jsem obojí a jako lepší , byť pracnější je tan na ty šrouby. Velkým problémem toti jsou vibrace a jelikož ten držák do ventilace je z plastu, není tak pevný jako ten šroubovaný, který je kovový.
Jinak pro výborné programátory ale mizerné kutily ( nechtěl jsem tě JirkoP jmenovat) je na stránkách výrobce pro každý typ vozu obrázek, kde je jasně vidět jak držák přidělat na přístrojovku.
For PAULUS
Právě s tím občasným rozpojováním bych u bluetooth byl velice opatrný.
Malý příklad :
V Čechách je jediný asi rozumně použitelný soft PocketKIm a ten zdaleka není ideální
- dosti nepřesný
- občasný výpadek signálu GPS. Nejprve jsem si myslel , že je to dané aktuální polohou vozu , ale když Pocket hází 0 SAT a na tom samém PDA ukazuje VITO navigator 4 SAT i s jejich polohou na orbitě, tak je asi potíž v PocketKimu. Fakt je , že to za chviličku zase naskočí, ale já si sem alespoň jist, že GPS je spojená s PDA a ne že má právě výpadek bluetooth.
Jak jsem psal v mém rozboru, stejně se kabelů nezbavíš :
PDA máš asi napájený z cigaretáku a bluetooth GPS taky a to jsou dva dOST PŘEKÁŽEJÍCÍ KABELY.
Jinak tu námitku přenostitelnosti GPS na jiné zařízení beru, ale kdo má na PDA a notebbok ten by mohl mít i na to, aby si dal pevnou GPS do auta, nemyslíš.
Tak když jsem dnes jel do kanceláře, tak jsem se na tu vaší ulici byl podívat a musím se ti fakt omluvit, na její konec se bez nabíječky klidně dostaneš.
Pro nezasvědcené jen doplňuji, že Jirka P bydlí v ulici, kde mu z jednoho konce na druhý stačí běžně prodávaný pětimetrový prodlužovák na 220.
Takže vlastně baterii vůbec nepotřebuje. Navíc ho potěším, že se dají koupit i 50m prodlužováky a to by se mohl podívat i za pár rohů, a až zjistí, ( a já tak nějak tuším, že už to ví) že může jednotlivé prodlužováky napojovat do sebe , bude to hotový cestovatel.
Jinak tu připomínku o montáži automobilkou beru od Jirky ( přeci jen ho znám od malička a je to můj kamarád) s rezervou ( sám jsem ho několikrát ošetřoval, když se vážně poradil šroubovákem).
Jestliže vyloučím DICOTU na sklo, je mnohem větším problémem jak přidělat držák na PDA do auta. Není to problém zda to svedete nebo ne, ale jak to udělat, aby se nikde neválely kabely a hlavně se nemuselo vrtat do přístrojovky. To je dle mého ten hlavní problém.
Řešením je firma, která dělá jednak držáky pro většinu typů aut, která se nacvaknou do ventilace a nebo druhou řadu, která se přičroubuje na stávající šrouby pod nebo na přístrojovce daného vozu.
Zkoušel jsem obojí a jako lepší , byť pracnější je tan na ty šrouby. Velkým problémem toti jsou vibrace a jelikož ten držák do ventilace je z plastu, není tak pevný jako ten šroubovaný, který je kovový.
Jinak pro výborné programátory ale mizerné kutily ( nechtěl jsem tě JirkoP jmenovat) je na stránkách výrobce pro každý typ vozu obrázek, kde je jasně vidět jak držák přidělat na přístrojovku.
For PAULUS
Právě s tím občasným rozpojováním bych u bluetooth byl velice opatrný.
Malý příklad :
V Čechách je jediný asi rozumně použitelný soft PocketKIm a ten zdaleka není ideální
- dosti nepřesný
- občasný výpadek signálu GPS. Nejprve jsem si myslel , že je to dané aktuální polohou vozu , ale když Pocket hází 0 SAT a na tom samém PDA ukazuje VITO navigator 4 SAT i s jejich polohou na orbitě, tak je asi potíž v PocketKimu. Fakt je , že to za chviličku zase naskočí, ale já si sem alespoň jist, že GPS je spojená s PDA a ne že má právě výpadek bluetooth.
Jak jsem psal v mém rozboru, stejně se kabelů nezbavíš :
PDA máš asi napájený z cigaretáku a bluetooth GPS taky a to jsou dva dOST PŘEKÁŽEJÍCÍ KABELY.
Jinak tu námitku přenostitelnosti GPS na jiné zařízení beru, ale kdo má na PDA a notebbok ten by mohl mít i na to, aby si dal pevnou GPS do auta, nemyslíš.
Nechci z tohoto tematu udelat frasku, protoze je to tema ktere opravdu stoji za to, ale musim na narazky od NUNY reagovat ( bude to kratke a v bodech).
- nakupem novych pristroju s novema technologiema podporujeme jejich vyvoj a rozvoj coz je podle mne to nejdulezitejsi
- vyuzivanim novych technologii si samy ulehcujem zivot. Vzdyt i ty NUNY pouzivas Bluetooth sluchatko a libujes si jak je to parada nemit sluchátka pridelana kabelem k pristroji a pohybovat se volne po kancelari.
- a pro Ty co jsou mene zrucni a hrozi u nich poraneni sroubovakem, nebo Ti co si nechteji sami rozebirat v novem aute pristrojovky ( muj pripad ) bych navrhl autoservis, kde jim to urcite radi namontuji ( bohuzel vsak za penize ) a ne se jim posmivat
- a pokud budu mit Bluetooth GPS tak ji mohu pouzivat v aute, na kole ( to vsak neni muj pripad ) tak i pri chuzi. Proste vsude kde je potreba, a propojovat se se vsemi zarizenimi ktera to podporuji. Pokud vsak budu mit napevno pridelanou GPS nekde pod pristrojovou deskou auta, tak mam smulu.
Proste Bluetooth GPS je lepsi nez ta na kabelech.
PS : Kdyby nebylo bezdratu nebyly by ani mobily a vsichni bychom byli u TELECOMU na dratech. To by byla teprve hruza. :sarcastic:
- nakupem novych pristroju s novema technologiema podporujeme jejich vyvoj a rozvoj coz je podle mne to nejdulezitejsi
- vyuzivanim novych technologii si samy ulehcujem zivot. Vzdyt i ty NUNY pouzivas Bluetooth sluchatko a libujes si jak je to parada nemit sluchátka pridelana kabelem k pristroji a pohybovat se volne po kancelari.
- a pro Ty co jsou mene zrucni a hrozi u nich poraneni sroubovakem, nebo Ti co si nechteji sami rozebirat v novem aute pristrojovky ( muj pripad ) bych navrhl autoservis, kde jim to urcite radi namontuji ( bohuzel vsak za penize ) a ne se jim posmivat
- a pokud budu mit Bluetooth GPS tak ji mohu pouzivat v aute, na kole ( to vsak neni muj pripad ) tak i pri chuzi. Proste vsude kde je potreba, a propojovat se se vsemi zarizenimi ktera to podporuji. Pokud vsak budu mit napevno pridelanou GPS nekde pod pristrojovou deskou auta, tak mam smulu.
Proste Bluetooth GPS je lepsi nez ta na kabelech.
PS : Kdyby nebylo bezdratu nebyly by ani mobily a vsichni bychom byli u TELECOMU na dratech. To by byla teprve hruza. :sarcastic:
No Nuny zase nemohu souhlasit:)
Žádný z těch problémů (s výjimkou zpackané mapy u PocketKimu-o tom jsem se už rozepsal jinde dost), se mně netýká. Je to asi problém tvého zařízení.
Můj nyní používaný FS Loox 610BT žádnými ztrátami spojení s GPS netrpí, díky BT Socketu je přenosová rychlost 38400 baud a tebou uváděné výpadky signálu jsem za několikaměsíční a častý provoz nezaznamenal.
Pro napájení je u obou přístrojů stejný konektor, takže mám vlastně dva síťové napaječe a jeden automobilový (přibaleno u Socketu, včetně držáku do auta), nabíjím vše před cestou doma.
Loox ale vydrží běžet s navigací a podsvětlením až 9 hodin (při vypínání displeje až dvojnásobek), takže v autě mám napaječ jen pro jistotu v tašce.
Sbalit celou soupravu při opuštění vozu a opětovná instalace je otázka pár vteřin.
V terénu mám placaťoučký Socket v kapsičce u košile, ani o něm nevím. Jen škoda, že neumožňuje záznam prošlé trasy, a tak na kole mám na řídítkách ještě Garmina Vistu a večer si pak v TTQV promítnu projetou trasu. Kdybych sem uměl vložit obrázek svých říditek, tak... No je to fakt magořina.:D
Žádný z těch problémů (s výjimkou zpackané mapy u PocketKimu-o tom jsem se už rozepsal jinde dost), se mně netýká. Je to asi problém tvého zařízení.
Můj nyní používaný FS Loox 610BT žádnými ztrátami spojení s GPS netrpí, díky BT Socketu je přenosová rychlost 38400 baud a tebou uváděné výpadky signálu jsem za několikaměsíční a častý provoz nezaznamenal.
Pro napájení je u obou přístrojů stejný konektor, takže mám vlastně dva síťové napaječe a jeden automobilový (přibaleno u Socketu, včetně držáku do auta), nabíjím vše před cestou doma.
Loox ale vydrží běžet s navigací a podsvětlením až 9 hodin (při vypínání displeje až dvojnásobek), takže v autě mám napaječ jen pro jistotu v tašce.
Sbalit celou soupravu při opuštění vozu a opětovná instalace je otázka pár vteřin.
V terénu mám placaťoučký Socket v kapsičce u košile, ani o něm nevím. Jen škoda, že neumožňuje záznam prošlé trasy, a tak na kole mám na řídítkách ještě Garmina Vistu a večer si pak v TTQV promítnu projetou trasu. Kdybych sem uměl vložit obrázek svých říditek, tak... No je to fakt magořina.:D
Narazky od NUNYho jsem pochopil. Jeste, ze se NUNY nerozepsal o mych cyklistickych zazitkach.:D
Je tu vsak nekdo kdo ma zkusenosti Bluetooth GPS ve spojeni s MDA2/DATAPHONE2 a dokazal by se podelit o pripadne zkusenosti z terenu.
Je tu vsak nekdo kdo ma zkusenosti Bluetooth GPS ve spojeni s MDA2/DATAPHONE2 a dokazal by se podelit o pripadne zkusenosti z terenu.
Tak jsem si dal tu práci, abych náhodou Nunymu nekřivdil, a monitoroval jsem stabilitu spojení GPS Bluetooth s PDA v celodenním provozu.
PDA na stole v kolébce, napájené ze sítě, GPS BT bez napájení a bez kabelu :D za oknem, program VisualGPSce.
Nemohl jsem se tomu moc věnovat, občas jsem jsem na to mrknul a opravdu, asi po čtyřech hodinách se to stalo. Program hlásil výpadek synchronizace i když viděl přesně čtyři satelity (zbytek byl odstíněn budovou). Tak jsem se šel podívat za okno co signalizuje přijímač a i ten hlásil výpadek. A taky mi došlo, že totéž jsem zaregistroval už s ručním Garminem, ale nikdy jsem tomu nevěnoval pozornost, protože po chvilce se vše vrátilo do normálu.
Tak mě napadá, zdali to není normální technický výpadek systému, protože zrovna dost sněžilo, nebo dokonce záměr provozovatele na civilních frekvencích, jako protiteroristické opatření, které nahrazuje už nefungujjící SA. Spíše bych se však klonil k těm atmosférickým poruchám. V lijáku v lese je GPS prakticky nepoužitelná (to ale nevidí žádný satelit), zažil jsem na vlastní kůži.
Závěr tedy zní jednoznačně ve prospěch kvality BT spojení, ani jednou za cca 10 hodin spojení nezkolabovalo, o tom ostatním se dá zatím jen spekulovat.
Jen ještě dovětek pro zajímavost, zkoušel jsem dosah BTGPS-PDA. Výrobce (Socket) uvádí až 100m ve volném terénu, zkoušel jsem v budově přes dvě zdi, výsledek byl odhadem přes 25m s odšroubovanou anténou na Looxu. K čemu je to dobrý? Snad nejenom pro demonstraci a monitorování GPS programů v odstíněných prostorech. Potvrzuje to i uváděnou stabilitu spojení.
For Nuny: tobě bych asi i půjčil Socket na testnutí abyses taky chytil.
PDA na stole v kolébce, napájené ze sítě, GPS BT bez napájení a bez kabelu :D za oknem, program VisualGPSce.
Nemohl jsem se tomu moc věnovat, občas jsem jsem na to mrknul a opravdu, asi po čtyřech hodinách se to stalo. Program hlásil výpadek synchronizace i když viděl přesně čtyři satelity (zbytek byl odstíněn budovou). Tak jsem se šel podívat za okno co signalizuje přijímač a i ten hlásil výpadek. A taky mi došlo, že totéž jsem zaregistroval už s ručním Garminem, ale nikdy jsem tomu nevěnoval pozornost, protože po chvilce se vše vrátilo do normálu.
Tak mě napadá, zdali to není normální technický výpadek systému, protože zrovna dost sněžilo, nebo dokonce záměr provozovatele na civilních frekvencích, jako protiteroristické opatření, které nahrazuje už nefungujjící SA. Spíše bych se však klonil k těm atmosférickým poruchám. V lijáku v lese je GPS prakticky nepoužitelná (to ale nevidí žádný satelit), zažil jsem na vlastní kůži.
Závěr tedy zní jednoznačně ve prospěch kvality BT spojení, ani jednou za cca 10 hodin spojení nezkolabovalo, o tom ostatním se dá zatím jen spekulovat.
Jen ještě dovětek pro zajímavost, zkoušel jsem dosah BTGPS-PDA. Výrobce (Socket) uvádí až 100m ve volném terénu, zkoušel jsem v budově přes dvě zdi, výsledek byl odhadem přes 25m s odšroubovanou anténou na Looxu. K čemu je to dobrý? Snad nejenom pro demonstraci a monitorování GPS programů v odstíněných prostorech. Potvrzuje to i uváděnou stabilitu spojení.
For Nuny: tobě bych asi i půjčil Socket na testnutí abyses taky chytil.
[QUOTE="pauluss"]For Nuny: tobě bych asi i půjčil Socket na testnutí abyses taky chytil.[/QUOTE]
Jsem pro. Aspon by NUNY poznal co to je TECHNICKY POKROK.
Jsem pro. Aspon by NUNY poznal co to je TECHNICKY POKROK.
For Pauluss
Díky za nabídku, vzhledem k tomu, že vlastním několik obchodů s elektronikou, a často jsou našimi dodavateli i firmy, které mají v sortimentu nějaké to PDA příslušenství, není pro mne až takový problém si něco na otestování zapůjčit.
Asi před desetim dny jsem si hrál s bluetooth GPS tuším BLUE i nebo iBlue a na základě tohoto testíku jsem si nakonec koupil kabelovou.
V žádném případě ale neříkám, že to nechodilo, jen jsem prostě na základě zvážení všech pro a proti ( viz můj předchozí příspěvek) zvolil jiné řešení.
Navíc u tebe odpadá vzhledem k tomu, že máš LOOXE ten můj argument s bluetootk sluchátkem. Tuším, že si v autě voláš nějakým mobilem.
MDA II je výborný přístroj, ale samozřejmě to není z X důvodů v otázce telefonování, resp. ovládání telefonu srovnatelné s klasickým mobilem. Před tím jsem měl 7110 a s tou jsem dokázal jednou rukou ovládat úplně vše, což u MDA nejde ani náhodou.
Typickým příkladem je právě JirkaP
for JirkaP
Tobě se teda fakt divím, protože si dobře pamatuju, jak si se svojí 6210 ještě nedávno klidně volal z auta. A to i s přihlédnutím na to , že jsi řidič začátečník.
Od okamžiku, kdy máš MDA II tak když ti někdo zavolá, tak nejsi schopen říci že hned zastavíš. Konkrétně pro tebe byl bluetooth handset do auta naprosto ideální, jinak musíš používat buď manželku nebo druhý telefon. Tak kde pak máš ten pokrok a moderní technologie ????
A už vůbec na mne speciálně nechoď s větama , že koupí drahých nových technologií podporuješ jejich vývoj. V mojem byznysu tuhle větu od různých firem slýchám dost často, ale je to jen berlička, protože jen trh a zájem zákazníka ( a ten je dán poměrem cena vs. užitná hodnota x marketingová podpora) rozhoduje o tom , zda ten který produkt je dobrý či ne.
EPILOG :
Můj rozbor nevznikl jako rozsudek nad technologií bluetooth, ani jako temnářské trvání na dogmatech kabelové verze. Chtěl jsem jen , aby každý kdo uvažuje o GPS nepřemýšlel jen o tom, zda GPS ano či ne , ale aby se důkladně zamyslel nad tím jaké provedení si nakonec koupí, co získá a co ztratí.
Teď ale musím fofrem dodělat daně, jinak si budu muset nastavit na GPS trasu DOMOV - vazební věznice. Ještě že jí máme u nás ve městě.
for PauLUSS
Příště navrhuju probrat mapy, máš nějakou zkušenost s TOM TOM navigatorem 2, který umí 3D pohled na situaci před autem ??
Díky za nabídku, vzhledem k tomu, že vlastním několik obchodů s elektronikou, a často jsou našimi dodavateli i firmy, které mají v sortimentu nějaké to PDA příslušenství, není pro mne až takový problém si něco na otestování zapůjčit.
Asi před desetim dny jsem si hrál s bluetooth GPS tuším BLUE i nebo iBlue a na základě tohoto testíku jsem si nakonec koupil kabelovou.
V žádném případě ale neříkám, že to nechodilo, jen jsem prostě na základě zvážení všech pro a proti ( viz můj předchozí příspěvek) zvolil jiné řešení.
Navíc u tebe odpadá vzhledem k tomu, že máš LOOXE ten můj argument s bluetootk sluchátkem. Tuším, že si v autě voláš nějakým mobilem.
MDA II je výborný přístroj, ale samozřejmě to není z X důvodů v otázce telefonování, resp. ovládání telefonu srovnatelné s klasickým mobilem. Před tím jsem měl 7110 a s tou jsem dokázal jednou rukou ovládat úplně vše, což u MDA nejde ani náhodou.
Typickým příkladem je právě JirkaP
for JirkaP
Tobě se teda fakt divím, protože si dobře pamatuju, jak si se svojí 6210 ještě nedávno klidně volal z auta. A to i s přihlédnutím na to , že jsi řidič začátečník.
Od okamžiku, kdy máš MDA II tak když ti někdo zavolá, tak nejsi schopen říci že hned zastavíš. Konkrétně pro tebe byl bluetooth handset do auta naprosto ideální, jinak musíš používat buď manželku nebo druhý telefon. Tak kde pak máš ten pokrok a moderní technologie ????
A už vůbec na mne speciálně nechoď s větama , že koupí drahých nových technologií podporuješ jejich vývoj. V mojem byznysu tuhle větu od různých firem slýchám dost často, ale je to jen berlička, protože jen trh a zájem zákazníka ( a ten je dán poměrem cena vs. užitná hodnota x marketingová podpora) rozhoduje o tom , zda ten který produkt je dobrý či ne.
EPILOG :
Můj rozbor nevznikl jako rozsudek nad technologií bluetooth, ani jako temnářské trvání na dogmatech kabelové verze. Chtěl jsem jen , aby každý kdo uvažuje o GPS nepřemýšlel jen o tom, zda GPS ano či ne , ale aby se důkladně zamyslel nad tím jaké provedení si nakonec koupí, co získá a co ztratí.
Teď ale musím fofrem dodělat daně, jinak si budu muset nastavit na GPS trasu DOMOV - vazební věznice. Ještě že jí máme u nás ve městě.
for PauLUSS
Příště navrhuju probrat mapy, máš nějakou zkušenost s TOM TOM navigatorem 2, který umí 3D pohled na situaci před autem ??
Tak, nejdříve bych chtěl apelovat, aby tyto stránky zůstaly stravitelné pro širokou obec a nestaly se dialogem několika jedinců, jak se už v některých tématech stalo obyčejem, tak se budu snažit :)) .
Ale k věci. Zdá se, že funguje nějaká telepatie, protože včera večer jsem se rozhodl opustit drahého PackalKima (ale kam s ním?) a jít do TomToma 3 Navigatora. Vypadá velmi dobře, je zhruba ve stejné cenové úrovni s PK, ale kvalitativně o třídu výše, ne-li úplně někde jinde. Navigace až do úrovně adresy, zvláště v neznámé zemi, je neocenitelná. Mám zkušenosti s Quo Vadisem, to ovšem musím mít při ruce, nebo na sedadle notebook. Nechci tu opět polemizovat o cenách softu, ale Sunnysoft za Toma žádá nekřesťanských 6700, což je oproti nabídce na Tomových stránkách o 2kKč více (s dodací lhůtou 2-3 týdny????). Takže asi nezbyde, než složitě hledat cestu jak to zaplatit dealerům např. v Německu, protože ani tam to bezhotovostně přímo nejde. Neumí někdo poradit jak to dělat jednoduše?
Ovšem kvalita se se dá zjistit většinou až po nějaké době. Ozve se uživatel TomToma Navigatora? A kdo ví, bude umět naši krásnou vlast?
A for NUNY jeden paradox na závěr. Ačkoliv v soukromí vášnivý vyznavač nových ( i bezdrátových ;) ) technologií, odmítám zabezpečovat naše kulturní dědictví bezdrátovými systémy a vyžaduji metalická vedení.
Ale k věci. Zdá se, že funguje nějaká telepatie, protože včera večer jsem se rozhodl opustit drahého PackalKima (ale kam s ním?) a jít do TomToma 3 Navigatora. Vypadá velmi dobře, je zhruba ve stejné cenové úrovni s PK, ale kvalitativně o třídu výše, ne-li úplně někde jinde. Navigace až do úrovně adresy, zvláště v neznámé zemi, je neocenitelná. Mám zkušenosti s Quo Vadisem, to ovšem musím mít při ruce, nebo na sedadle notebook. Nechci tu opět polemizovat o cenách softu, ale Sunnysoft za Toma žádá nekřesťanských 6700, což je oproti nabídce na Tomových stránkách o 2kKč více (s dodací lhůtou 2-3 týdny????). Takže asi nezbyde, než složitě hledat cestu jak to zaplatit dealerům např. v Německu, protože ani tam to bezhotovostně přímo nejde. Neumí někdo poradit jak to dělat jednoduše?
Ovšem kvalita se se dá zjistit většinou až po nějaké době. Ozve se uživatel TomToma Navigatora? A kdo ví, bude umět naši krásnou vlast?
A for NUNY jeden paradox na závěr. Ačkoliv v soukromí vášnivý vyznavač nových ( i bezdrátových ;) ) technologií, odmítám zabezpečovat naše kulturní dědictví bezdrátovými systémy a vyžaduji metalická vedení.
[QUOTE="pauluss"]Tak, nejdříve bych chtěl apelovat, aby tyto stránky zůstaly stravitelné pro širokou obec a nestaly se dialogem několika jedinců...
[/QUOTE]
Souhlasim. Prave pred chvilkou jsem se vratil z predvadeci jizdy na kterou mne vzal kamos NUNY. Instalaci GPS i drzaku provadel sam ( alespon to tak tvrdil ) za pomoci kabelu. Bluetooth pouziva pro spojeni se sluchatkem. Jelikoz provadi hodne tefonatu behem jizdy, tak je to pro nej opravdu asi to nejvyhodnejsi spojeni. Hlavne odpada problem s dobijenim.
Pro pripadne zajemce, kteri si budou provadet sami montaz drzaku PDA jedna rada na zaver. Nepridelavejte drzak doprostred auta, kde ja autoradio - ovladání topeni ( vetsina fotografifi s GPS navigaci ve spojeni s PDA ) tam je sledovani displeje velmi nepohodlne a nepraktické. Nuny pridelal drzak hned vedle pristrojové desky napravo a malinko nahoru. A podle mne nemohl najit lepsi misto - pri sledovani silnice pred sebou staci pouze malinko kouknot nize a vse vidite na displeji jako na dlani:)
for NUNY: Dik za predvadeci jizdu
[/QUOTE]
Souhlasim. Prave pred chvilkou jsem se vratil z predvadeci jizdy na kterou mne vzal kamos NUNY. Instalaci GPS i drzaku provadel sam ( alespon to tak tvrdil ) za pomoci kabelu. Bluetooth pouziva pro spojeni se sluchatkem. Jelikoz provadi hodne tefonatu behem jizdy, tak je to pro nej opravdu asi to nejvyhodnejsi spojeni. Hlavne odpada problem s dobijenim.
Pro pripadne zajemce, kteri si budou provadet sami montaz drzaku PDA jedna rada na zaver. Nepridelavejte drzak doprostred auta, kde ja autoradio - ovladání topeni ( vetsina fotografifi s GPS navigaci ve spojeni s PDA ) tam je sledovani displeje velmi nepohodlne a nepraktické. Nuny pridelal drzak hned vedle pristrojové desky napravo a malinko nahoru. A podle mne nemohl najit lepsi misto - pri sledovani silnice pred sebou staci pouze malinko kouknot nize a vse vidite na displeji jako na dlani:)
for NUNY: Dik za predvadeci jizdu
Cetl jsem ted v diskusi o GPS, ze MDA bluetooth neumi dve zarizeni naraz (treba sluchatko a GPS). Nevi nekdo proc a nejde to nejakym softem obejit? Diky
Zatím to nejde, protože Bluetooth umí obsluhovat současně pouze jeden zvolený com port.
Teoreticky to možné je, třeba nám vývojáři časem nabídnou softwarový multiplexer, který by za cenu snížené kvality přenosu zvuku na jedné straně pro sluchátko, na druhé straně méně častého obnovování dat z GPS umožnil obojí.
U GPS by to nijak zvlášť nevadilo, u zvuku by to asi způsobilo značné zhoršení srozumitelnosti.
Co na to programátoři ?
Teoreticky to možné je, třeba nám vývojáři časem nabídnou softwarový multiplexer, který by za cenu snížené kvality přenosu zvuku na jedné straně pro sluchátko, na druhé straně méně častého obnovování dat z GPS umožnil obojí.
U GPS by to nijak zvlášť nevadilo, u zvuku by to asi způsobilo značné zhoršení srozumitelnosti.
Co na to programátoři ?
A co třeba mit připojene latentně oboje - normálně aktivní GPS a při aktivaci tel. aplikace automaticky odpojení komunikace s GPS a zapojení sluchatek, po skončení aplikace telefon automaticky zase odpojit sluchatko a zapojit komunikaci s GPS.
Ten TomTom Navigator 3 mne také zaujal. Podle náhledů vypadá skutečně celkem schopně. Rád bych si ho vyzkoušel ale na netu jaksi nemohu najít demo. Co se týče nákupu tak vydržme do pondělka. Pak by mělo být jakékoliv objednání bez problémů a za pohých 10€ Ti to dovezou DHL až ke dveřím resp. ke stolu. Tedy pokud závěrečnou stránku nerozšíří z dosavadního EU a NON-EU o EU but no CZ, PL, ......;)
Ja snad uz jdu do zaverecne faze vyberu - GPS Fortuna Clip On a Soft TomTom Navigator 3 pro silnice a Ozzy Explorer pro turisticky mapy. Ale na demo TT Navigatoru 3 taky nemuzu prijit.... kdyby jste nekdo mel ...
[QUOTE="pauluss"]Tak, nejdříve bych chtěl apelovat, aby tyto stránky zůstaly stravitelné pro širokou obec a nestaly se dialogem několika jedinců...
[/QUOTE]
Využívám nabídky a dovoluji si položit pár newbie otázek:
Měl jsem v autě GPS s mapami už z prodejny. To auto už nemám a v novém to není. Asi bych si to mohl koupit (nezlobte se na tím asi, ale vracím se domů po mnoha letech, tak nevím). Jiná alternativa by byla dokoupit si BT GPS k mému smarphonu (SE P900) a notebooku. Z předešlé diskuse vyplývá, že jste s tímto řešením spokojeni, ale co jsem nevyrozuměl je:
1) Může mne někdo volat když mám zapnuté BT GPS
2) Můžu používat BT Headset když je připojen BT GPS
3) Jsou v tomto řešení dostupné-použitelné mapy pro ČR
Také jsem nevyčetl který BT GPS je nejpreferovanější, když si odmyslíte cenu.
Díky za jakoukoliv radu i upozornění, že jsem na špatné adrese.
[/QUOTE]
Využívám nabídky a dovoluji si položit pár newbie otázek:
Měl jsem v autě GPS s mapami už z prodejny. To auto už nemám a v novém to není. Asi bych si to mohl koupit (nezlobte se na tím asi, ale vracím se domů po mnoha letech, tak nevím). Jiná alternativa by byla dokoupit si BT GPS k mému smarphonu (SE P900) a notebooku. Z předešlé diskuse vyplývá, že jste s tímto řešením spokojeni, ale co jsem nevyrozuměl je:
1) Může mne někdo volat když mám zapnuté BT GPS
2) Můžu používat BT Headset když je připojen BT GPS
3) Jsou v tomto řešení dostupné-použitelné mapy pro ČR
Také jsem nevyčetl který BT GPS je nejpreferovanější, když si odmyslíte cenu.
Díky za jakoukoliv radu i upozornění, že jsem na špatné adrese.
Můžete někdo poradit čím se dá dobíjet GPS Bluetooth modul Bluei mimo auto. Uvažuji o koupi ale nenašel jsem nikde čím by se to dalo doklepnout v domácích podmínkách. Pokud s ní někdo máte zkušenosti díky.
Pro všechny zájemce o BT GPS jsem našel v USA tuto stránku prodejce http://www.semsons.com/bluetgpsrec.html
Prodávají i do ČR a myslím že ty ceny jsou více než příjemné s porovnáním u nás. Doba dodání je dle výběru. nejdelší 7-10 dní a poštovné stojí 25 dolarů. např. Holux GR-231, který se v čechách neprodává vychází na příjemných cca 4000 Kč a Fortuna Clip-on o cca 500 Kč dráž.
Prodávají i do ČR a myslím že ty ceny jsou více než příjemné s porovnáním u nás. Doba dodání je dle výběru. nejdelší 7-10 dní a poštovné stojí 25 dolarů. např. Holux GR-231, který se v čechách neprodává vychází na příjemných cca 4000 Kč a Fortuna Clip-on o cca 500 Kč dráž.