Be-on-road 1.1.0.0 - zkušenosti s novou verzí
Dobrý den,
1.2.2006 byla vydána nová verze Be-on-road, která obsahuje větší množství změn.
Každý zákazník, který měl již zakoupenou trial verzi produktu, má nyní možnost provést novou aktivaci, která program zprovozní na dalších deset dnů.
Stáhněte si novou verzi (www.beonroad.cz, samoobsluha) a dejte nám vědět, jak jste spokojeni. Vítáme jakékoliv konstruktivní a inspirujicí připomínky.
Seznam změn v nové verzi:
+ instalátor (přepracováno)
* možnost aktivace i přes SMS
* intuitivní ovládání
* stabilita
* nevyžaduje .NET Framework
+ vyhledávání cesty (přepracováno)
* nyní hledá správné cesty, nesjíždí z dálnice
* bezproblémové hledání i dlouhých cest
* menší paměťové nároky
* možnost volby placených úseku
* zobrazení průběhu vyhledávání trasy
+ přepočítání trasy (přepracováno)
* omezení hlášení otočení
* vykreslení mapy (přepracováno)
* zobrazení více detailu v jednotlivých vrstvách
* lepší vykreslení mapy ve vyšších vrstvách
* možnost zobrazení celé republiky
+ design mapy (úprava 2D, 3D, denního i nočního módu)
* 3D pohled (úprava)
* změna naklonění - nyní lze vidět větší část mapy
* změna oblohy ("mlha")
+ GPS (oprava)
* opravena chyba, která způsobovala pád aplikace na některých zařízeních
+ GPS (změna)
* přidáno více stavu ve "Stavu GPS" - lze rozeznat, jestli se pokouší připojit, je připojen, jestli se jedná o GPS zařízení
+ vyhledávání sídel (změna, oprava)
* u každého sídla se nyní na druhém řádku zobrazuje okres
* opraveno hledání menších sídel, která jsou součástí obce
+ vyhledávání ulic (změna)
* u každé ulice se nyní na druhém řádku zobrazují křižovatky
+ vyhledávání bodu zájmu (změna)
* jednodušší ovládání prstem
* třídění bodu zájmu podle obcí
* zobrazení názvu ulic
+ vyhledávání trasy na bod zájmu nebo střed obce (oprava)
* trasa nebyla nalezena pro některé body zájmu nebo středy obcí, jelikož daný bod neležel u ulice
+ hlášení povelu při navigaci (změna)
* nehlásí se, pokud se zřejmě pokračuje po stejné komunikaci
* hlásí se i některé pokračování přímo
+ formát uložení hlasových povelu (změna)
* na pomalejších zařízeních již neprobíhá zastavení pohybu při vyslovení povelu
+ zmenšení databází
+ itinerář (změna)
1.2.2006 byla vydána nová verze Be-on-road, která obsahuje větší množství změn.
Každý zákazník, který měl již zakoupenou trial verzi produktu, má nyní možnost provést novou aktivaci, která program zprovozní na dalších deset dnů.
Stáhněte si novou verzi (www.beonroad.cz, samoobsluha) a dejte nám vědět, jak jste spokojeni. Vítáme jakékoliv konstruktivní a inspirujicí připomínky.
Seznam změn v nové verzi:
+ instalátor (přepracováno)
* možnost aktivace i přes SMS
* intuitivní ovládání
* stabilita
* nevyžaduje .NET Framework
+ vyhledávání cesty (přepracováno)
* nyní hledá správné cesty, nesjíždí z dálnice
* bezproblémové hledání i dlouhých cest
* menší paměťové nároky
* možnost volby placených úseku
* zobrazení průběhu vyhledávání trasy
+ přepočítání trasy (přepracováno)
* omezení hlášení otočení
* vykreslení mapy (přepracováno)
* zobrazení více detailu v jednotlivých vrstvách
* lepší vykreslení mapy ve vyšších vrstvách
* možnost zobrazení celé republiky
+ design mapy (úprava 2D, 3D, denního i nočního módu)
* 3D pohled (úprava)
* změna naklonění - nyní lze vidět větší část mapy
* změna oblohy ("mlha")
+ GPS (oprava)
* opravena chyba, která způsobovala pád aplikace na některých zařízeních
+ GPS (změna)
* přidáno více stavu ve "Stavu GPS" - lze rozeznat, jestli se pokouší připojit, je připojen, jestli se jedná o GPS zařízení
+ vyhledávání sídel (změna, oprava)
* u každého sídla se nyní na druhém řádku zobrazuje okres
* opraveno hledání menších sídel, která jsou součástí obce
+ vyhledávání ulic (změna)
* u každé ulice se nyní na druhém řádku zobrazují křižovatky
+ vyhledávání bodu zájmu (změna)
* jednodušší ovládání prstem
* třídění bodu zájmu podle obcí
* zobrazení názvu ulic
+ vyhledávání trasy na bod zájmu nebo střed obce (oprava)
* trasa nebyla nalezena pro některé body zájmu nebo středy obcí, jelikož daný bod neležel u ulice
+ hlášení povelu při navigaci (změna)
* nehlásí se, pokud se zřejmě pokračuje po stejné komunikaci
* hlásí se i některé pokračování přímo
+ formát uložení hlasových povelu (změna)
* na pomalejších zařízeních již neprobíhá zastavení pohybu při vyslovení povelu
+ zmenšení databází
+ itinerář (změna)
Zdravim.Já osobně bych uvítal o trochu tmavší pozadí displeje v denním režimu-pokud dopadá do vozu více světla je situace na displeji PDA málo
čitelná.Zobrazovaná rychlost na PDA jevždy jiná o 4-6km/hod.Chybí mi volba mezi nejkratší a nejrychlejší trasou a pokud to ještě půjde zrychlení vykreslování bych také uvíta hl.v mapovém režimu. Bylo by možné nás uživatele informovat jaké další vylepšení nás do budoucna bude čekat. Jinak velký skok k lepšímu.Jen tak dál.
čitelná.Zobrazovaná rychlost na PDA jevždy jiná o 4-6km/hod.Chybí mi volba mezi nejkratší a nejrychlejší trasou a pokud to ještě půjde zrychlení vykreslování bych také uvíta hl.v mapovém režimu. Bylo by možné nás uživatele informovat jaké další vylepšení nás do budoucna bude čekat. Jinak velký skok k lepšímu.Jen tak dál.
"Zobrazovaná rychlost na PDA jevždy jiná o 4-6km/hod"
Ale to je problem auta, a tachometru na nem, nikoliv PDA nebo GPS.
--------------------------
* stabilita
* bezproblémové hledání i dlouhých cest
BOR neni stabilni. Cesta z Brna do Dolniho Nemci, zakazany placene useky. Vyjel jsem od hlavniho nadrazi - BOR nedokazal spocitat cestu! Spocital cca 60 tisic silnic, aby se pak objevilo, ze cil je nedosazitelny nebo neco takoveho. Kdyz jsem PDA zresetoval a pustil znova, totez.
Pred slavkovem, ukazoval, ze mam jet rovne, ackoliv nejraktsi a nejrychlejsi cesta je pri odboceni v pravo (kousek od sjezdu z dalnice). Zacal prepocitavat trasu, skoncilo to stejne il je nedosazitelny. Pak se to podarilo rozbehat, nicmene, 3x se seknul. Vse pracovalo, bylo mozne jit to menu atd., ale program sam o sobe neaktualizoval rychlost ci pozici na mape.
Kdyz jsem BOR pouzil z DOlniho Nemci pres Kyjov do Brna, nezlobte se, ale vedl me naprosto tragickymi cestami. Napriklad, pred slavkovem u Brna me rikal, ze mam odbocit vlevo, ackoliv o kousek dal byla jina odbocka vlevo, projizdejici slavkolem. Kvalitni a rychla cesta. Takhle jsem to chtel zkusit a litoval toho - BOR me vedl pres vsechny mozne vesnice kolem brna. Nechapu proc.
Porad mi taky neni jasne, proc BOR umoznuje spocitat pouze nejrychlejsi cestu nebo cestu mimo vsechny dalnice. Typicky - Brno - Sluknov. Pri vyuziti dalnic me vede pres prahu.Jiste, je to nejrychlejsi, nicmene, take nejdelsi trasa. Proc treba nespocita trasu pres cast dalnice a odboceni na hradec kralove? Takove nastaveni tam chyb. Ale je pravda, ze tuto trasu dlouhou nekolik stovek km zvladne spocitat, predchozi verze to nezvladla. jenze, v navigaci BOR proste neverim. Viz pripad DN - BRNO pres kyjov. Vede vas zbytecne ruznymi oklikami, a casto navic ma problemy se spocitanim trasy, nebo se rovnoz zasekne.
Ale to je problem auta, a tachometru na nem, nikoliv PDA nebo GPS.
--------------------------
* stabilita
* bezproblémové hledání i dlouhých cest
BOR neni stabilni. Cesta z Brna do Dolniho Nemci, zakazany placene useky. Vyjel jsem od hlavniho nadrazi - BOR nedokazal spocitat cestu! Spocital cca 60 tisic silnic, aby se pak objevilo, ze cil je nedosazitelny nebo neco takoveho. Kdyz jsem PDA zresetoval a pustil znova, totez.
Pred slavkovem, ukazoval, ze mam jet rovne, ackoliv nejraktsi a nejrychlejsi cesta je pri odboceni v pravo (kousek od sjezdu z dalnice). Zacal prepocitavat trasu, skoncilo to stejne il je nedosazitelny. Pak se to podarilo rozbehat, nicmene, 3x se seknul. Vse pracovalo, bylo mozne jit to menu atd., ale program sam o sobe neaktualizoval rychlost ci pozici na mape.
Kdyz jsem BOR pouzil z DOlniho Nemci pres Kyjov do Brna, nezlobte se, ale vedl me naprosto tragickymi cestami. Napriklad, pred slavkovem u Brna me rikal, ze mam odbocit vlevo, ackoliv o kousek dal byla jina odbocka vlevo, projizdejici slavkolem. Kvalitni a rychla cesta. Takhle jsem to chtel zkusit a litoval toho - BOR me vedl pres vsechny mozne vesnice kolem brna. Nechapu proc.
Porad mi taky neni jasne, proc BOR umoznuje spocitat pouze nejrychlejsi cestu nebo cestu mimo vsechny dalnice. Typicky - Brno - Sluknov. Pri vyuziti dalnic me vede pres prahu.Jiste, je to nejrychlejsi, nicmene, take nejdelsi trasa. Proc treba nespocita trasu pres cast dalnice a odboceni na hradec kralove? Takove nastaveni tam chyb. Ale je pravda, ze tuto trasu dlouhou nekolik stovek km zvladne spocitat, predchozi verze to nezvladla. jenze, v navigaci BOR proste neverim. Viz pripad DN - BRNO pres kyjov. Vede vas zbytecne ruznymi oklikami, a casto navic ma problemy se spocitanim trasy, nebo se rovnoz zasekne.
Abych to doplnil. PDA me vedlo k odboceni pred Slavkovem pres Vazany a Saratice. Unika mi logika proc, kdyz o kousek dale je perfektni cesta do Brna, a to i mimo dalnice.
Již dva dny se marně zkouším stáhnout aktualizaci. Nemám nijak rychlé připojení, ale asi po 10 minutách se mi to vždy zastaví a bohužel, server neumí navazovat a musím stahovat znovu - jinými slovy - soubor nemohu stáhnout... poraďte... :-(
Zdravim.
Niki napsal-˝ Ale to je problem auta, a tachometru na nem, nikoliv PDA nebo GPS˝.
Nejsem si tímto až tak jistý,že by to mohl být problém jen v tachometru .Smartmaps v mém případě ukazují rychlost ± 1km.a když vozidlo stojí ukazují 0km/h. ,kdežto BOR ukazuje 3 km/h.V autě mám digitální tachometr.
S tím plánováním u BORU, pokud je zatrženo ˝nepoužívat placené úseky˝ se BOR podle mne chová tak,že bere jako placené i části silnic první třídy a plánuje krkolomě mimo nich.Závažná chyba.
Niki napsal-˝ Ale to je problem auta, a tachometru na nem, nikoliv PDA nebo GPS˝.
Nejsem si tímto až tak jistý,že by to mohl být problém jen v tachometru .Smartmaps v mém případě ukazují rychlost ± 1km.a když vozidlo stojí ukazují 0km/h. ,kdežto BOR ukazuje 3 km/h.V autě mám digitální tachometr.
S tím plánováním u BORU, pokud je zatrženo ˝nepoužívat placené úseky˝ se BOR podle mne chová tak,že bere jako placené i části silnic první třídy a plánuje krkolomě mimo nich.Závažná chyba.
"S tím plánováním u BORU, pokud je zatrženo ˝nepoužívat placené úseky˝ se BOR podle mne chová tak,že bere jako placené i části silnic první třídy a plánuje krkolomě mimo nich.Závažná chyba."
Je to mozne. Nehlede na to, ze nektere useky dalnic NEJSOU ZPOPLATNENY. BOR by mel tedy navigovat i pres ne.
Je to mozne. Nehlede na to, ze nektere useky dalnic NEJSOU ZPOPLATNENY. BOR by mel tedy navigovat i pres ne.
[QUOTE="Pavel Stancík"]...V autě mám digitální tachometr.
[/QUOTE]
Aha, a digitalni tachometr snima ty presne kovove poly, ktere jsou zabudovany v asfaltu v silnici, ze ?
Ach jo, proc si kazdy mysli, ze co je digitalni, je automaticky presne...
[/QUOTE]
Aha, a digitalni tachometr snima ty presne kovove poly, ktere jsou zabudovany v asfaltu v silnici, ze ?
Ach jo, proc si kazdy mysli, ze co je digitalni, je automaticky presne...
[QUOTE="ms"][QUOTE="Pavel Stancík"]...V autě mám digitální tachometr.
[/QUOTE]
Aha, a digitalni tachometr snima ty presne kovove poly, ktere jsou zabudovany v asfaltu v silnici, ze ?
Ach jo, proc si kazdy mysli, ze co je digitalni, je automaticky presne... [/QUOTE]
No, ukazuje to PRESNE namerene hodnoty :D
[/QUOTE]
Aha, a digitalni tachometr snima ty presne kovove poly, ktere jsou zabudovany v asfaltu v silnici, ze ?
Ach jo, proc si kazdy mysli, ze co je digitalni, je automaticky presne... [/QUOTE]
No, ukazuje to PRESNE namerene hodnoty :D
[QUOTE="niky"]No, ukazuje to PRESNE namerene hodnoty :D [/QUOTE]
¨To ovsem neni to same jako PRESNE ZMERENE hodnoty :-)
¨To ovsem neni to same jako PRESNE ZMERENE hodnoty :-)
Zdravim. Nechci polemizovat otom,který tachometr je přesnější ,zda digitální nebo fafičkový a ani to sem nepatří.Jen jsem chtěl upozornit ,že asi není v pořádku ,že BOR ukazuje i při stojícím vozidle rychlost 6km/h a jindy 3km/h .Smartmaps ukazují ±1km při jízdě a při stojícím vozidle 0km/h.Tak bych řekl,že chyba je v BORU .:sarcastic:
Tak trochu Offtopic, ale kdysi jsem cetl, ze temer vsechny tachometry v os. autech (at uz digitalni nebo jakejoliv), PREMERUJI!
[QUOTE="code"]Tak trochu Offtopic, ale kdysi jsem cetl, ze temer vsechny tachometry v os. autech (at uz digitalni nebo jakejoliv), PREMERUJI![/QUOTE]
Více méně ano. Je to proto, že nesmí ukazovat nižší rychlost než reálnou a tak výrobci raději zobrazují o něco větší (čili člověk jede pomaleji, než ukazuje budík/displej). Svou roli samozřejmě hraje i velikost kola a pneumatiky, tachometr byl kalibrován na určité rozměry a pokud se obvod pláště liší, výsledky jsou zkreslené.
Mimochodem, americký Ford Escort z roku 2001, se kterým jsem najezdil tisíce mil, nepřeměřoval ani o píď. Při jízdě ustálenou rychlostí ukazoval tachometr to samé, jako TomTom5. Nikde jinde jsem to nezažil, vesměs auta přeměřují o 5-8%.
Více méně ano. Je to proto, že nesmí ukazovat nižší rychlost než reálnou a tak výrobci raději zobrazují o něco větší (čili člověk jede pomaleji, než ukazuje budík/displej). Svou roli samozřejmě hraje i velikost kola a pneumatiky, tachometr byl kalibrován na určité rozměry a pokud se obvod pláště liší, výsledky jsou zkreslené.
Mimochodem, americký Ford Escort z roku 2001, se kterým jsem najezdil tisíce mil, nepřeměřoval ani o píď. Při jízdě ustálenou rychlostí ukazoval tachometr to samé, jako TomTom5. Nikde jinde jsem to nezažil, vesměs auta přeměřují o 5-8%.
Asi v B-O-R je jim jedno, kdyz se sice souradnice meni, ale chaoticky. A tak to vyhodnoti jako pohyb. To treba MapFaktor delal taky, kdyz do nej dali "odometr" - funkci pro ujetou vzdalenost.
Tachometry jsou cejchovane, aby byly nejpresnejsi kolem 50km. Staci jinak nafouknout kola a je to jine...
Tachometry jsou cejchovane, aby byly nejpresnejsi kolem 50km. Staci jinak nafouknout kola a je to jine...
[QUOTE="ms"][QUOTE="niky"]No, ukazuje to PRESNE namerene hodnoty :D [/QUOTE]
¨To ovsem neni to same jako PRESNE ZMERENE hodnoty :-)[/QUOTE]
To ovsem netvrdim :D
¨To ovsem neni to same jako PRESNE ZMERENE hodnoty :-)[/QUOTE]
To ovsem netvrdim :D
Abych se vrátil k názvu (nejde zde o tachometry) Be-on-road 1.1.0.0 - zkušenosti s novou verzí, tak u mne je to zklamání. Program sice funguje o něco lépe něž předchozí verze, ale občas se kousne při přepočítávání, občas hlásí ztrátu komunikace s modulem GPS, někdy při zadání trasy a započetí výpočtu se sekne. Prostě nic moc.
Dobrý den,
v první řadě děkujeme za připomínky.
Do konce týdne, bude vydána aktualizace, která bude obsahovat následující opravy:
- oprava chyby, díky které přepočítání u některých tras trvalo nesmyslně dlouho
- odstranění chyb, které měly za důsledek úbytek volné paměti na zařízení a po nějaké době i pád aplikace
Bohužel jsme se nevyhnuli tomu, že tato aktualizace bude potřebovat stáhnout nová data (cca 60MB).
Na dalším pracujeme - s plánováním cest se zakázanými placenými úseky je vážně problém, který bude vyřešen pravděpodobně až v příštím release (předpokládáme do konce příštího měsíce).
Změny v dalším release:
- zmenšení velikosti map
- zrychlení routingu
- zrychlení načítání mapy
- čísla popisná v ČR (min. krajská města)
Změn bude pravděpodobně více, ale radši se pokusíme neslibovat.
v první řadě děkujeme za připomínky.
Do konce týdne, bude vydána aktualizace, která bude obsahovat následující opravy:
- oprava chyby, díky které přepočítání u některých tras trvalo nesmyslně dlouho
- odstranění chyb, které měly za důsledek úbytek volné paměti na zařízení a po nějaké době i pád aplikace
Bohužel jsme se nevyhnuli tomu, že tato aktualizace bude potřebovat stáhnout nová data (cca 60MB).
Na dalším pracujeme - s plánováním cest se zakázanými placenými úseky je vážně problém, který bude vyřešen pravděpodobně až v příštím release (předpokládáme do konce příštího měsíce).
Změny v dalším release:
- zmenšení velikosti map
- zrychlení routingu
- zrychlení načítání mapy
- čísla popisná v ČR (min. krajská města)
Změn bude pravděpodobně více, ale radši se pokusíme neslibovat.
[QUOTE="Pavel Stancík"]Hodila by se možnost nastavení tmavšího pozadí v denním režimu.[/QUOTE]
A proč? V noci je režim dobrý a přes den je lepší konrastní zobrazení.
Raděj ať to už nepadá a naviguje.
Myslím že by bylo dobré v nastavení GPS změnit formát zobrazení polohy. Trochu se to rozchází se zadáním polohy kde jsem, nebo kam chci navigovat. Myslím tím to, že nechci aktualní pozici pro příště přepočítávat.
A proč? V noci je režim dobrý a přes den je lepší konrastní zobrazení.
Raděj ať to už nepadá a naviguje.
Myslím že by bylo dobré v nastavení GPS změnit formát zobrazení polohy. Trochu se to rozchází se zadáním polohy kde jsem, nebo kam chci navigovat. Myslím tím to, že nechci aktualní pozici pro příště přepočítávat.
Ad tachometr - podle zakona MUSI premerovat o 3% az 5% (tzn vzdy ukazuje vyssi rychlost)
GPS ukazuje za pohybu skutecnou rychlost. Ve stojicim aute ukazuje spravne pouze automobilova navigace, ktera snima pres pocitac otacky kol. Tudiz ze to neco ukazuje v BOR pri stani bych neresil.
GPS ukazuje za pohybu skutecnou rychlost. Ve stojicim aute ukazuje spravne pouze automobilova navigace, ktera snima pres pocitac otacky kol. Tudiz ze to neco ukazuje v BOR pri stani bych neresil.
tachometr ma toleranci maximalne +7% takze teoreticky muze merit i presne, ale vyrobci delaji vse pro to at jsou u horni hranice tolerance, tudiz v zavislosti na pouzitych kolech (tolerance plati pro nejvetsi kola, tolerance rozmeru kol jsou cca 3%) je pravdepodobne ze tachometry premeruji cca o necelych 10%
Podle norem EU musi meraky premerovat o 3% az 5%, a to v celem rozsahu
Ver tomu, my tady ty pristroje navrhujeme a vyrabime (Skoda, VW, BMW, Audi) Jediny skodovacky merak meri presne - a to u byvaleho poradce ministra Gregra, ktery tak dlouho ve skodovce buzeroval a vyhrozoval, az mu museli tachometr prenastavit aby ukazoval stejne jako GPS (i kdyz je to proti predpisum)
Pokud se vozidlo nepohybuje, musi vsechny meraky ukazovat 0 rychlost. Problem je, ze PDA GPS neni natolik presna, aby rozeznala zastaveni od pomaleho pohybu. Autova GPS ma z pocitace signal ze maji kola nulove otacky, tudiz vi ze auto stoji. U kazde GPS se pozice mirne meni i kdyz se pristroj nepohybuje, tudiz bez externiho zdroje informaci nedokaze rozpoznat pomaly pohyb a zastaveni, jde o to jak si to sw vyhodnoti. Ciste teoreticky by se dala udelat funkce, ktera za urciteho predpokladu vyhodnoti zastaveni a na displeji ukazuje 0 rychlost. Tady neni problem ani tak v sw, ale ve spojeni GPS-PDA, pro ktery je GPS jedinym zdrojem na urceni pozice.
Jeste jsem nevidel GPS, ktera by pri zastaveni alespon chvili neukazovala nejakou rychlost (1-2 km/h)
Ver tomu, my tady ty pristroje navrhujeme a vyrabime (Skoda, VW, BMW, Audi) Jediny skodovacky merak meri presne - a to u byvaleho poradce ministra Gregra, ktery tak dlouho ve skodovce buzeroval a vyhrozoval, az mu museli tachometr prenastavit aby ukazoval stejne jako GPS (i kdyz je to proti predpisum)
Pokud se vozidlo nepohybuje, musi vsechny meraky ukazovat 0 rychlost. Problem je, ze PDA GPS neni natolik presna, aby rozeznala zastaveni od pomaleho pohybu. Autova GPS ma z pocitace signal ze maji kola nulove otacky, tudiz vi ze auto stoji. U kazde GPS se pozice mirne meni i kdyz se pristroj nepohybuje, tudiz bez externiho zdroje informaci nedokaze rozpoznat pomaly pohyb a zastaveni, jde o to jak si to sw vyhodnoti. Ciste teoreticky by se dala udelat funkce, ktera za urciteho predpokladu vyhodnoti zastaveni a na displeji ukazuje 0 rychlost. Tady neni problem ani tak v sw, ale ve spojeni GPS-PDA, pro ktery je GPS jedinym zdrojem na urceni pozice.
Jeste jsem nevidel GPS, ktera by pri zastaveni alespon chvili neukazovala nejakou rychlost (1-2 km/h)
Jojo, ja vim ze je to BOR, ale chtelo by to uvest ze ne vse co je povazovane za chybu softu musi byt chyba.
Ono nejde tak o to co je spravne, ale o to ze GPS vzdycky bude ukazovat o neco vic (pri 90 Km/h ukazuje tachometr cca 95-97 km/h). Cim rychleji, tim vetsi odchylka od skutecnosti. Pri vymene kol se vzdy v autorizovanem servisu kalibruji pristroje, pokud nekdo meni u nejakeho fachmana na dvorku tak to bude ukazovat nesmysle. Naopak pri 0 bude vzdy na tachometru 0, ale GPS vzdy bude mit nejakou malou zmenu pozice. A prave to ze auto stoji by mel vyhodnotit navigacni soft - precejenom mezi konstantdni/stejnomernou zmenou pozice v nejakem smeru a nahodnymi daty v rozmezi nekolika m je podstatny rozdil. Taky zalezi na citlivosti GPS prijimaci, i ten ma prece kazdy jiny.
Tudiz pokud BOR ukazuje udaj z GPS, tak tam nebude absolutni 0 nikdy, protoze ani GPS neukazuje 0. Leda ze by se k tomu vyjadril nekdo od Aponie, jestli by to neslo udelat. Me osobne fakt ze ve stojicim vozidle neukazuje navigace korektne nulovou rychlost nijak nevadi.
Podle me pocita BOR minimalne s timhle:
- auto je na silnici (resp. tam co je na mape silnice)
- auto se pohybuje plynule jednim smerem
- auto se pohybuje po silnici (tudiz v pripade kratkodobeho vypadku signalu pokracuje pohyb po silnici)
Z tohohle duvodu pri nahazovani navigace nebo preruseni signalu se snazi umistit auto na nejblizsi silnici a pak podle rozdilu pozice pri pohybu zkouma, jestli je to OK. Predpokladejme, ze prvni pozice pri zapnuti GPS (to je zavisle na GPS prijimac) je +- par set metru od pozice, tudiz opravdu v prvni chvili program ukazuje nesmysly a nemuze za to.
Ono nejde tak o to co je spravne, ale o to ze GPS vzdycky bude ukazovat o neco vic (pri 90 Km/h ukazuje tachometr cca 95-97 km/h). Cim rychleji, tim vetsi odchylka od skutecnosti. Pri vymene kol se vzdy v autorizovanem servisu kalibruji pristroje, pokud nekdo meni u nejakeho fachmana na dvorku tak to bude ukazovat nesmysle. Naopak pri 0 bude vzdy na tachometru 0, ale GPS vzdy bude mit nejakou malou zmenu pozice. A prave to ze auto stoji by mel vyhodnotit navigacni soft - precejenom mezi konstantdni/stejnomernou zmenou pozice v nejakem smeru a nahodnymi daty v rozmezi nekolika m je podstatny rozdil. Taky zalezi na citlivosti GPS prijimaci, i ten ma prece kazdy jiny.
Tudiz pokud BOR ukazuje udaj z GPS, tak tam nebude absolutni 0 nikdy, protoze ani GPS neukazuje 0. Leda ze by se k tomu vyjadril nekdo od Aponie, jestli by to neslo udelat. Me osobne fakt ze ve stojicim vozidle neukazuje navigace korektne nulovou rychlost nijak nevadi.
Podle me pocita BOR minimalne s timhle:
- auto je na silnici (resp. tam co je na mape silnice)
- auto se pohybuje plynule jednim smerem
- auto se pohybuje po silnici (tudiz v pripade kratkodobeho vypadku signalu pokracuje pohyb po silnici)
Z tohohle duvodu pri nahazovani navigace nebo preruseni signalu se snazi umistit auto na nejblizsi silnici a pak podle rozdilu pozice pri pohybu zkouma, jestli je to OK. Predpokladejme, ze prvni pozice pri zapnuti GPS (to je zavisle na GPS prijimac) je +- par set metru od pozice, tudiz opravdu v prvni chvili program ukazuje nesmysly a nemuze za to.
[QUOTE]Tudiz pokud BOR ukazuje udaj z GPS, tak tam nebude absolutni 0 nikdy, protoze ani GPS neukazuje 0. Leda ze by se k tomu vyjadril nekdo od Aponie, jestli by to neslo udelat. Me osobne fakt ze ve stojicim vozidle neukazuje navigace korektne nulovou rychlost nijak nevadi.[/QUOTE]
Ale vadí! Přijedeš na červenou do křižovatky a zastavíš. Pak se ti dík "neklidu" softu v PDA mapa pootočí a jak pak při rozjezdu poznáš kam pokračovat.
Beru to tak že jsem někde kde to neznám.
Ale vadí! Přijedeš na červenou do křižovatky a zastavíš. Pak se ti dík "neklidu" softu v PDA mapa pootočí a jak pak při rozjezdu poznáš kam pokračovat.
Beru to tak že jsem někde kde to neznám.
To je prave ono - vyhodnoceni zastaveni/rozjizdeni
Vyrobce by mel predpokladat, ze na krizovatce zustane vozidlo stat
- pred zacatkem krizovatky
- otoceno v puvodnim smeru jizdy
Pokud si navigacni soft neni jisty rychlosti a orientaci, nemel by ukazovat nic. Nicmene ve stojicim vozidle (po zapnuti navigace) nelze nijak rozeznat ani smer jizdy, ani rychlost, pricemz GPS dodava v podstate nesmyslne nahodne udaje z okruhu +- 20m od skutecne pozice. Zalezi na softu jestli mu hrabne a zacne se zbesile tocit dokola nebo ne.
Vyrobce by mel predpokladat, ze na krizovatce zustane vozidlo stat
- pred zacatkem krizovatky
- otoceno v puvodnim smeru jizdy
Pokud si navigacni soft neni jisty rychlosti a orientaci, nemel by ukazovat nic. Nicmene ve stojicim vozidle (po zapnuti navigace) nelze nijak rozeznat ani smer jizdy, ani rychlost, pricemz GPS dodava v podstate nesmyslne nahodne udaje z okruhu +- 20m od skutecne pozice. Zalezi na softu jestli mu hrabne a zacne se zbesile tocit dokola nebo ne.
[QUOTE="Aponia Software"]Dobrý den,
v první řadě děkujeme za připomínky.
Do konce týdne, bude vydána aktualizace, která bude obsahovat následující opravy:
- oprava chyby, díky které přepočítání u některých tras trvalo nesmyslně dlouho
- odstranění chyb, které měly za důsledek úbytek volné paměti na zařízení a po nějaké době i pád aplikace
Bohužel jsme se nevyhnuli tomu, že tato aktualizace bude potřebovat stáhnout nová data (cca 60MB).
Na dalším pracujeme - s plánováním cest se zakázanými placenými úseky je vážně problém, který bude vyřešen pravděpodobně až v příštím release (předpokládáme do konce příštího měsíce).
Změny v dalším release:
- zmenšení velikosti map
- zrychlení routingu
- zrychlení načítání mapy
- čísla popisná v ČR (min. krajská města)
Změn bude pravděpodobně více, ale radši se pokusíme neslibovat.[/QUOTE]
"Do konce týdne, bude vydána aktualizace", "Změn bude pravděpodobně více, ale radši se pokusíme neslibovat"
v první řadě děkujeme za připomínky.
Do konce týdne, bude vydána aktualizace, která bude obsahovat následující opravy:
- oprava chyby, díky které přepočítání u některých tras trvalo nesmyslně dlouho
- odstranění chyb, které měly za důsledek úbytek volné paměti na zařízení a po nějaké době i pád aplikace
Bohužel jsme se nevyhnuli tomu, že tato aktualizace bude potřebovat stáhnout nová data (cca 60MB).
Na dalším pracujeme - s plánováním cest se zakázanými placenými úseky je vážně problém, který bude vyřešen pravděpodobně až v příštím release (předpokládáme do konce příštího měsíce).
Změny v dalším release:
- zmenšení velikosti map
- zrychlení routingu
- zrychlení načítání mapy
- čísla popisná v ČR (min. krajská města)
Změn bude pravděpodobně více, ale radši se pokusíme neslibovat.[/QUOTE]
"Do konce týdne, bude vydána aktualizace", "Změn bude pravděpodobně více, ale radši se pokusíme neslibovat"