Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Ford Puma se vrací, tentokrát jako SUV

26.6.2019, Milan Šurkala, aktualita
Ford Puma se vrací do výrobního programu, tentokrát to už ale nebude malé stylové kupé na bázi Fiesty, ale malé SUV. I tentokrát ale bude s Fiestou sdílet podlahovou plošinu. Těšit se můžeme na hybridní pohon.
Automobilka Ford přichází na trh s novým malým SUV, které nazvala Puma. Toto jméno používala před nějakými 20 lety pro malé kupé, jenže auta tohoto typu karoserie dnes už téměř nikoho nezajímají a naopak spousta lidí chce SUV. Ford jim tedy vyšel vstříc, ostatně SUV tvoří více než pětinu jeho prodejů v Evropě. Nová Puma se představí jako mild-hybrid díky 48V technologii zahrnující systém BISG a malý Li-Ion akumulátor.
 
Ford Puma 2019
 
Místo alternátoru je zde 11,5kW řemenem poháněný startér/generátor BISG, který dokáže rekuperovat brzdnou energii a tou pak nabíjet akumulátor. Elektřina se pak může použít k napájení elektrických přístrojů v autě, může ale také pomoci v pohonu auta. BISG je schopen vyvinout točivý moment nanejvýš 50 Nm a v nejnižších otáčkách litrového tříválce přidat až 50 % točivého momentu navíc. Pod plným zatížením spalovacího motoru už tak moc nepřidává a může pomoci nějakými 20 Nm, ale ani to není vůbec špatné. Díky tomu, že snižuje zatížení spalovacího motoru, může motor dosahovat nižší spotřeby. Ford uvádí, že dle normy WLTP se díky tomu snížila spotřeba o 9 %.
 
Ford Puma 2019
 
Ze začátku budou k dispozici dvě motorové verze, 1.0 EcoBoost s celkovým výkonem 92 kW (125 koní) a spotřebou 5,4 l/100 km (124 g CO2/km) a silnější varianta téhož se 114 kW (155 koní), jejíž spotřeba činí 5,6 l/100 km (127 g CO2/km). Start-stop systém dokáže motor nahodit během 300 ms a může ho vypnout už po dosažení menší rychlosti než 15 km/h. Litrový tříválec má dokonce funkci vypínání jednoho válce a dokáže jezdit jako dvouválec o objemu 0,66 litru. Později se objeví i naftová verze s DCT převodovkou.
 
Ford Puma 2019

Poněvadž je rok 2019, nepřekvapí, že je Puma spíše pojízdný počítač než auto. Máme tu 12 ultrazvukových senzorů, 3 radary a 2 kamery. To spolu s automatickou převodovkou zajistí funkci adaptivního tempomatu s funkcí Stop&Go pro jízdu v zácpách, nechybí ani připojení do cloudu a aktualizace informací o dopravní situaci díky mapám od HERE. Máme tu detekci mrtvého úhlu, aktivní parkovací asistent, automatické přepínání dálkových světel, udržování vozu v jízdním pruhu, dokonce je tu asistent bránící vjetí do příkopu. Díky kamerám a mapám auto může informovat řidiče, že vjel do zákazu vjezdu a tím seznam funkcí zdaleka nekončí.
 
Ford Puma 2019
 
Zajímavostí je i to, že Puma může mít masážní sedadla. Přístojový digitální štít má 12,3" úhlopříčku, objednat je možné i panoramatickou střechu. K dispozici je bezdrátové nabíjení telefonů, dva USB porty, podpora Apple CarPlay i Android Auto, můžete mít i audio o B&O s 10 reproduktory včetně subwooferu s rozměry 150×200 mm. Přestože jde o malé auto na bázi Fiesty, potěší obrovským zavazadlovým prostorem s celkovým objemem 456 litrů a zahrnuje i výjimatelnou plastovou vaničku pod polohovatelnou podlahou.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama