Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Ford Focus ST dostává 280 koní a elektronický diferenciál eLSD

18.2.2019, Milan Šurkala, aktualita
Do třídy sportovních hatchbacků nižší střední třídy se dostává nová generace Fordu Focus ST. Ta bude k mání jak se silným benzínovým motorem z Mustangu, tak i turbodieselem pro ty, kteří chtějí při sportování šetřit palivo.
Sportovní varianty vozů v nižší střední třídě dostávají novou konkurenci. Ford totiž připravil nový Focus ST, který bude k dispozici jak v benzínové, tak i naftové variantě, byť ta ani zdaleka nebude dosahovat výkonů benzínové verze. Ta bude mít ve své třídě nadprůměrně objemný 2,3litrový motor EcoBoost z Mustangu, který je zde naladěn na 280 koní (206 kW) při 5500 ot./min. Točivý moment pak vrcholí hodnotou 420 Nm při 3000 až 4000 ot./min. Přesné zrychlení na stovku zatím neznáme, ale Ford tvrdí, že bude pod 6 sekund (minimálně o půl sekundy lepší než u posledního modelu ST). Aby měl turbomotor lepší odezvy, vůz nechává motor s lehce otevřenou škrtící klapkou i při sundání nohy z plynu a má i tzv. Revmatching pro srovnávání otáček motoru po přeřazení (pouze benzínová verze Performance s manuálem).
 
Ford Focus ST
 
Pokud jde o naftovou verzi, tak ta sice dostane zatím nejsilnější diesel ve Focusu, proti benzínové variantě ale bude znatelně slabší. Půjde o 2.0 EcoBlue motor s maximálním výkonem 190 koní (140 kW) při 3500 ot./min. Dokonce i točivý moment bude o trochu nižší a zastavuje se na hodnotě 400 Nm při 2000 až 3000 ot./min.
 
Ford Focus ST
 
Obě dvě verze se budou lišit i v tom, jak budou řešit zlepšování jízdních vlastností. Benzínová verze dostane elektronický diferenciál eLSD, naftové provedení bude mít vektorování točivého momentu. Točivý moment pak bude na přední kola posílat 6stupňová manuální převodovka nebo 7stupňový automat. Vůz bude mít také elektronicky řízené nastavení podvozku. Standardem bude Slippery/Wet pro provoz na mokru nebo kluzkých cestách, Normal a Sport. Pokud si zakoupíte speciální balíček Performance, přibude ještě režim Track a červené brzdové třmeny.
 
Ford Focus ST
 
Odpružení je navíc elektronicky vyhodnocováno a nastavováno díky technologii CCD. Řízení by mělo být o 15 % strmější než u standardní verze vozu. Také zde najdete sportovní sedačky od společnosti Recaro.
 
Ford Focus ST
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama