Automobilky, které chtějí chrlt elektromobily, nevyužívají té střechy na dobíjení? Ony zase elektrárny by přišly o kousek svého zisku.
Odpovědět0 0
Jak je napsáno v článku, solární panely na autě nemají tak velkou plochu, aby zásadně pomohly dojezdu. Ano, můžeme mít výborně optimalizované auto, kde dáme panely skoro na celé auto, udělat ho velmi lehkým, slabým a pak prohlásit, že v Kalifornii na solární energii projede běžný roční nájezd (Lightyear One). Faktem nicméně je, že u běžného auta s běžnými tvary to není jednoduché a v ideálních podmínkách se dá u nás dosáhnout tak 10 % (to platí pro osobní auta, dodávky i tahače), v té Kalifornii řekněme 20 %. Není to mnoho, ale není to ani k zahození.
Jenže ne vždy člověk parkuje pod čistým nebem, občas stíní panelák, strom,... Takže u nás je reálných takových 5 % (ve slunných státech řekněme 10 %), a to už začíná vypadat hůř. Vývoj solárních panelů jde kupředu, ale i kdybychom se dostali na 100% účinnost, tak jsme někde na 25 % nájezdu v našich podmínkách. Takže sice osobně očekávám stále více elektromobilů se solárními panely, ale bude to u většiny z nich vždy jen menší dopomoc, pár km denně "zdarma". Té energie na plochu auta prostě nedopadá tak moc.
Odpovědět0 0