Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
7.1.2020, Milan Šurkala, aktualita
Fisker se po prvotním neúspěchu opětovně vrací na trh s elektrickými auty. Tentokrát to bude SUV Ocean, které bude překvapivě levné a o dobíjení se bude starat i solární střecha. Zajímavé bude u pořizování vozu.
vcharvat (22) | 8.1.20209:57
Automobilky, které chtějí chrlt elektromobily, nevyužívají té střechy na dobíjení? Ony zase elektrárny by přišly o kousek svého zisku.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 8.1.202010:08
Jak je napsáno v článku, solární panely na autě nemají tak velkou plochu, aby zásadně pomohly dojezdu. Ano, můžeme mít výborně optimalizované auto, kde dáme panely skoro na celé auto, udělat ho velmi lehkým, slabým a pak prohlásit, že v Kalifornii na solární energii projede běžný roční nájezd ­(Lightyear One­). Faktem nicméně je, že u běžného auta s běžnými tvary to není jednoduché a v ideálních podmínkách se dá u nás dosáhnout tak 10 % ­(to platí pro osobní auta, dodávky i tahače­), v té Kalifornii řekněme 20 %. Není to mnoho, ale není to ani k zahození.

Jenže ne vždy člověk parkuje pod čistým nebem, občas stíní panelák, strom,... Takže u nás je reálných takových 5 % ­(ve slunných státech řekněme 10 %­), a to už začíná vypadat hůř. Vývoj solárních panelů jde kupředu, ale i kdybychom se dostali na 100% účinnost, tak jsme někde na 25 % nájezdu v našich podmínkách. Takže sice osobně očekávám stále více elektromobilů se solárními panely, ale bude to u většiny z nich vždy jen menší dopomoc, pár km denně ­"zdarma­". Té energie na plochu auta prostě nedopadá tak moc.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.