7.1.2020, Milan Šurkala, aktualita

Fisker se po prvotním neúspěchu opětovně vrací na trh s elektrickými auty. Tentokrát to bude SUV Ocean, které bude překvapivě levné a o dobíjení se bude starat i solární střecha. Zajímavé bude u pořizování vozu.

reklama
Ptám se proč? | od: vcharvat (16)  8.1.20209:57
Automobilky, které chtějí chrlt elektromobily, nevyužívají té střechy na dobíjení? Ony zase elektrárny by přišly o kousek svého zisku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Ptám se proč? | od: Milan Šurkala (242)  8.1.202010:08
Jak je napsáno v článku, solární panely na autě nemají tak velkou plochu, aby zásadně pomohly dojezdu. Ano, můžeme mít výborně optimalizované auto, kde dáme panely skoro na celé auto, udělat ho velmi lehkým, slabým a pak prohlásit, že v Kalifornii na solární energii projede běžný roční nájezd ­(Lightyear One­). Faktem nicméně je, že u běžného auta s běžnými tvary to není jednoduché a v ideálních podmínkách se dá u nás dosáhnout tak 10 % ­(to platí pro osobní auta, dodávky i tahače­), v té Kalifornii řekněme 20 %. Není to mnoho, ale není to ani k zahození.

Jenže ne vždy člověk parkuje pod čistým nebem, občas stíní panelák, strom,... Takže u nás je reálných takových 5 % ­(ve slunných státech řekněme 10 %­), a to už začíná vypadat hůř. Vývoj solárních panelů jde kupředu, ale i kdybychom se dostali na 100% účinnost, tak jsme někde na 25 % nájezdu v našich podmínkách. Takže sice osobně očekávám stále více elektromobilů se solárními panely, ale bude to u většiny z nich vždy jen menší dopomoc, pár km denně ­"zdarma­". Té energie na plochu auta prostě nedopadá tak moc.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.