Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Ferrari 296 GTB: přichází plug-in hybrid s V6

25.6.2021, Milan Šurkala, aktualita
Ferrari představilo nový model, který bude pro firmu do nemalé míry revoluční. Zatímco dosud měla malá Ferrari obvykle V8, nyní je tu mnohem menší V6. Dostalo se však také na elektrifikaci a nabíjení ze zásuvky.
Automobilky Ferrari představila nový model 296 GTB. Jak už napovídá označení, motor má pro firmu nezvykle nízký počet válců, jde totiž o 6válec s rozevřením válců do V v úhlu 120°. Proti předchozím modelům s objemem 3,9 litru se také výrazně změnila hodnota této veličiny, objem totiž klesl na 2992 cm3. Přesto nabídne nejvyšší výkon 663 koní (488 kW) a dosahuje rekordního litrového výkonu 221 koní díky turbodmychadlu, které se může otáčet až 180000krát za minutu. Aby toho ale nebylo málo, jde tentokrát o plug-in hybrid.
 
Ferrari 296 GTB
 
Ten přidává dalších 122 kW (167 koní), takže je výsledkem stěží uvěřitelný 610 kW (830 koní). Ten je dosahován při 8000 ot./min a motor může točit až 8500 ot./min, což je na přeplňovanou jednotku opravdu hodně. To je patrně dáno podčtvercovou koncepcí s vrtáním 88 mm a zdvihem 82 mm. Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 740 Nm při 6250 ot./min, elektromotor zvládne přidat 315 Nm.
 
Ferrari 296 GTB
 
Auto měří 4565 mm, je 1958 mm široké a 1187 mm vysoké. Má rozvor 2600 mm a suchá hmotnost činí 1470 kg. Ta míří ze 40,5 % na přední nápravu a z 59,5 % na zadní. Palivová nádrž má pak objem 65 litrů, akumulátor pojme 7,45 kWh a čistě na elektřinu lze ujet 25 km rychlostí až 135 km/h. K dispozici jsou čtyři režimy, eDrive pro čistě elektrickou jízdu, Hybrid pro maximální efektivitu, Performance pro co nejlepší výkon, ale i s ohledem na rekuperaci a Qualify, který minimalizuje rekuperaci a zvyšuje výkon na maximum pro krátkou dobu.
 
Ferrari 296 GTB
 
Vůz má 20palcová kola vepředu s pneumatikami 245/35 ZR20, vzadu s 305/35 ZR20. Točivý moment pak na kola přenáší 8stupňová převodovka F1 DCT. Samozřejmostí jsou stabilizační systémy i elektronický diferenciál. 296 GTB má zvládnout maximální rychlost přes 330 km/h, na 100 km/h se má z nuly ocitnout za 2,9 sekundy, na 200 km/h pak za 7,3 sekundy a zpátky na nulu má z této rychlosti zabrzdit za 107 metrů.
 
Ferrari 296 GTB
 
Okruh ve Fioranu zajede za 1 minutu a 21 sekund. Tvůrci zapracovali také na aerodynamice a auto má při rychlosti 250 km/h přítlak 360 kg. Pokud jde o brzdy, vepředu jsou 398mm kotouče se šířkou 38 mm, vzadu pak 360mm varianty s 32mm šířkou. Co se týče ceny, ta byla stanovena na 269 tisíc EUR za základní verzi a 302 tisíc EUR za variantu se závodním balíčkem Assetto Fiorano.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama