Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Essential Phone je tu v nových barvách, cena se zvedla

17.2.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Společnost Essential založena Andy Rubinem oznámila tři nové barevné varianty svého zatím jediného smartphonu. Uvidíme, zda trochu vylepší dosud velmi slabé prodeje. S dalšími barvami však přišlo také zdražení, jen s výjimkou verze pro Amazon.
Andy Rubin, jeden ze zakladatelů Androidu a později dlouholetý zaměstnanec Googlu, vloni na podzim s velkou slávou představil Essential Phone. Smartphone vzbudil pozornost svým keramickým tělem a skoro bezrámečkovým displejem, který je narušen úzkým výřezem pro kameru. Ke špičce se zařadila také hardwarová výbava nebo čistý operační systém Android bez zbytečných úprav. Přesto, že se o modelu v médiích poměrně dost mluvilo a převažovaly pozitivní odborné recenze, nejde Essential Phone příliš na odbyt. Společnost nezveřejnila žádná konkrétní čísla, ale analytici z IDC odhadují, že zatím nebyla překonána ani stotisícová hranice. Konkrétně ve zprávě uvádějí okolo 88 tisíc prodaných kusů Essential Phonu.
 
 
Prodeje by mohly posílit díky čtyřem novým barevným variantám, které byly oznámeny tento týden v rámci „jarní kolekce“. Odstíny Ocean Depths, Stellar Gray a Copper Black budou nabízeny na běžném trhu, poslední Halo Gray potom bude exkluzivně dostupný jen na Amazonu. Pokud si zákazník vybere některou z trojice výše uvedených barev, zaplatí o 100 dolarů více ve srovnání s dosud nabízenými odstíny. Cena tedy vzroste na 600 dolarů, v přepočtu 12 300 Kč bez DPH. Výrobce to obhajuje tím, že kvůli keramickému materiálu je mnohem složitější navrhnout vlastní barvu a také následná výroba se prodraží ve srovnání s kovem či plastem. Poslední varianta Halo Gray bude naopak o něco levnější, zájemci za ní na Amazonu utratí 450 dolarů (9 200 Kč bez DPH). Navíc se může pochlubit integrací hlasové asistentky Alexa.
 
 
Nemůžeme očekávat, že by nové barevné portfolio bylo spásou pro Essential Phone. Ta by mohla přijít s druhou generací modelu, nebo s lepším marketingem. I přes nesporné kvality a občasné slevy totiž smartphone nezískává tolik pozornosti zákazníků, kterou by potřeboval. Možná je to neochota utrácet vysoké částky za model nové značky, mnoho z nich přitom jistě ani neví o osobě Andyho Rubina. Společnost by měla ve svém marketingu cílit hlavně na běžného zákazníka, který by si Essential Phone vybral místo iPhonu či Samsungu. Prozatím to totiž vypadá, že si telefon kupují hlavně různí technologičtí nadšenci, kteří však mnohd yraději sáhnou po Pixelech od Googlu. Překážkou by mohla být také omezená dostupnost, telefon se totiž prodává hlavně na americkém trhu a jinde jej budete shánět jen těžko.
 


reklama