Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
21.5.2019, Milan Šurkala, aktualita
Poslední finanční výsledky automobilky Tesla nebyly vůbec pozitivní. Elon Musk to tak nehodlá nechat a nechal se slyšet, že od nynějška se bude kontrolovat každý utracený cent, aby se náklady snížily na naprosté minimum.
Mr.GO! (3) | 22.5.201913:17
Nejsem si jistý, že takovýto krok nějakým zásadním způsobem změní bilance společnosti. Sice je Elon vizionář, ale aby stíhal vše, co by chtěl stihnout, a k tomu si přidávat tunu dalších věcí, to aby se naklonoval. Na jednu stranu, spaceX mu funguje dobře a to jde doslova o raketovou vědu, na stranu druhé se mu nedaří zmanažovat jedna automobilka...
Když jsem pracoval jako vedoucí údržby v jedné nejmenované výrobní firmě s 800 zaměstnanci, tak bohužel vnitropodniková administrativa mi zabrala každý den několik hodin. Na podpisové kolečko jsme měli asistentku. postupem času bylo potřeba na objednávce 2000 kč už potřeba mít minimálně 3 podpisy.
Neumím si představit, jak by něco takového dělali v automobilce, která začínala prakticky od nuly, spoustu věcí se teprve učí, za současného vývoje technologií a produktů
Odpovědět0  0
potooczech (28) | 22.5.201910:11
Tohle nedopadne dobře. Tesla měla vždy mizernou kvalitu zpracování a obecně některé díly připomínaly levný Čínský výrobek za pár korun, problémy jsou se slícováním dílů i kvalitou laku. Prodávají drahá auta, kvalitou zpracování pokulhávající u za levnými Evropským značkami typu Dacia. Pokud začnou škudlit ještě víc, tak to může mít jedině ještě větší negativní dopad na kvalitu jimi dodávaných produktů. Konkurence už nastupuje a pokud budete mít vedle sebe elektrické Audi s kvalitou zpracování odpovídající prémiovce Audi a vedle toho mizerně zkompletovanou Teslu, kdy Audi nakonec ještě bude levnější ... po kom asi sahnete. Tesla měly být touhle dobou dávno v plusu a zavedená. Ale ani produkce levnější verze jim nepomohla. Pokud chtějí dál sekat ztráty ve výši kolem 2 miliard dolarů ročně, tak ten krach prostě přijít musí. Problém pak bude mít ten, kdo tomu věřil a lil do toho celou dobu prostředky, které už nikdy neuvidí ... mám takový pocit, že v mnoha případech to budou různé fondy, které takto rozfofrují prostředky svých klientů.
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (397) | 22.5.201911:16
Tak ona kvalita zpracování nových vozů Tesla jde dost nahoru. Poslední testy už hovoří o tom, že se to blíží té prémii, kterou by to mělo být, stále ale chybí ještě ten poslední kousek. Moderní Tesla má k Dacii už hodně daleko. Není rok 2015, ale 2019.

Problém Tesly je v tom, že se snaží vyvíjet milion nových věcí najednou místo toho, aby udělala jednu věc pořádně. Takto má obrovské výdaje na mnoha frontách najednou a navyšování výroby je zatím pomalé, aby to vykrylo. Po otevření čínské továrny by se mohlo přeci jen blýskat na lepší časy ­(kapacita amerických továren se uvolní na pokrytí neuspokojené poptávky v US­/EU a v Číně to vyrobí levněji, takže na prodaném čínském kusu může vydělat více­). Já bych to tak černě ještě neviděl. Důležité je přežít do doby, než se otevře továrna v Šanghaji, ta je pro budoucnost Tesly poměrně zásadní, protože s poptávkou není problém.
Odpovědět0  0
DrZelenka (1) | 22.5.201912:37
Otázkou je jakým způsobem se Audi a spol. k dané ceně dostanou. Automobilky přiznaly, že prodělávají na každém elektromobilu cca 200 000Kč ­- jen aby prodaly dostatek elektromobilů dle příslušných nařízení.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.