Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Elektrický Mustang Mach-E je tady, SUV bude i ve verzi GT

18.11.2019, Milan Šurkala, aktualita
Jak naznačovaly úniky, tak se i stalo. Ford skutečně představil nové SUV Mustang Mach-E, které dává tušit větší oddělení značky Mustang od Fordu. Ta by mohla mít ve výsledku mnohem větší počet modelů.
Automobilka Ford podle všeho hodlá z Mustangu udělat více oddělenou značku, která nebude tvořena jen jedním modelem, ale širším portfoliem. První novinkou, která rozšíří tradiční nabídku kupé a kabrioletu, je Mustang Mach-E. Jde o SUV, které je navíc elektrické a skutečně vypadá tak, jak naznačovaly nedávné úniky. Postaven je na platformě GE2 (Global Electrified 2), která vychází z platformy C2 (nový Focus, Puma).
 
Mustang Mach-E
 
Vůz je zajímavý např. tím, že nemá tradiční kliky u dveří, ale tlačítka. Jako klíč může sloužit aplikace v telefonu nebo klávesnice ukrytá v sloupku u dveří. Vevnitř najdete velký 15,5" dotykový displej umístěný na výšku, přičemž operačním systémem je tu Sync 4 umožňující dnes už docela obvyklé over-the-air aktualizace. Před řidičem je pak digitální přístrojový štít s 10,2" úhlopříčkou.
 
Mustang Mach-E
 
Mustang Mach-E se bude vyrábět v mnoha různých verzích. Základní verze bude mít 75kWh akumulátor a nabídne dojezd 450 km dle WLTP u verze s pohonem zadní nápravy a 420 km u čtyřkolky. Zatímco výkon budou mít obě dvě varianty stejný a má činit maximálně 190 kW (258 koní), zadokolka se bude muset spokojit s točivým momentem nanejvýš 415 Nm a zrychlení na stovku za necelých 8 sekund. Čtyřkolka už nabídne 565 Nm a akceleraci do 7 sekund.
 
V prodeji budou ale i varianty s prodlouženým dojezdem díky většímu 98,8kWh akumulátoru. To už zadokolka ujede 600 km a ačkoli ji zůstane točivý moment 415 Nm, naopak ji stoupne maximální výkon na 210 kW (285 koní). Akcelerace na stovku se ale nezlepší. V případě čtyřkolky stoupne dojezd na 540 km a výkon bude činit dokonce až 248 kW (337 koní). Maximální rychlost všech variant dosáhne 180 km/h.
 
Mustang Mach-E
 
Verze se standardním dojezdem budou nabízet maximálně nabíjení se 115 kW, varianty s prodlouženým dojezdem pak mají podporovat dokonce i 150kW nabíjení. Za 10 minut tak lze nabít 79 až 93 km dojezdu dle varianty. Celkově pak akumulátor nabijete za 38 minut u standardních verzí a za 45 minut u variant s delším dojezdem.
 
Mustang Mach-E
 
Zvenku budou vozy odlišeny tím, že se zadokolky budou muset spokojit s 18" koly, zatímco čtyřkolky dostanou 19" ráfky a aerodynamické doplňky. Nebude chybět adaptivní tempomat, parkovací asistent, podpora bezdrátového nabíjení telefonů, 360° kamery, bezdotykové ovládání pátých dveří nebo 10reproduktorový audio systém.
 
Vůz má 4712 mm na délku, 1881 mm na šířku a 1597 mm na výšku, přičemž zavazadlový prostor nabídne malý objem 402 litrů, po sklopení nabídne 1420 litrů. Vepředu je však ještě přídavný prostor o objemu dalších 100 litrů. Mustang Mach-E také může táhnout přívěs o hmotnosti max. 750 kg.
 
Mustang Mach-E
 
Novinky budou v prodeji až od konce roku 2021, představeny byly tedy o celé dva roky dříve, než se dostanou do prodeje. Zadokolky budou začínat na ceně 1.481.200 Kč, čtyřkolky pak od 1.717.650 Kč. Později se objeví ještě model GT, který přinese výkon 343 kW (466 koní).
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama