Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
7.12.2016, Milan Šurkala, návod
Kupujete si nový mobilní telefon a nevíte, který z nich si vlastně vybrat? Nabídka je neuvěřitelně široká a zahrnuje stovky modelů nejrůznějších výrobců. Náš průvodce vám pomůže vybrat ten nejlepší smartphone. Aktualizováno 7.12.2016.
JTS (1) | 26.1.201717:43
Z diskuze na spřízněném serveru digimanie vkládám porovnání výstupů těchto dvou přístrojů:

Slibované porovnání Mi4C ­(3.000,­- Kč­) a iPhone 7 Plus ­(30.000,­ Kč­).

U Mi4C ­- saturace +1, průměrové měření expozice, maximální kvalita snímků, u Snap aplikace navíc vypnuté odšumování. U iPhone 7 Plus v nativní aplikaci nelze s nastavením hýbat, kvalita je automaticky přednastavena. Expozice a vyvážení bílé v režii automatiky.

První iPhone 7 Plus, druhý Mi4c ­- nativní aplikace, třetí Mi4C ­- Snap Camera.

U obou telefonů ostřeno na modrý automobil:
https:­/­/c1.staticflickr.com­/1­/580­/32535952525_5f7efdb03b_o.jpg
https:­/­/c1.staticflickr.com­/1­/371­/31692143594_364bd9d0fa_o.jpg
https:­/­/c1.staticflickr.com­/1­/326­/32156830740_d0525a469e_o.jpg

U obou telefonů ostřeno na billboard:
https:­/­/c1.staticflickr.com­/1­/507­/31723887213_e905541622_o.jpg
https:­/­/c1.staticflickr.com­/1­/539­/31723884443_533e857c41_o.jpg
https:­/­/c1.staticflickr.com­/1­/490­/31692142824_82c05ba3c0_o.jpg

U obou telefonů ostřeno na horizont:
https:­/­/c1.staticflickr.com­/1­/491­/32383313082_dbd3c9de5c_o.jpg
https:­/­/c1.staticflickr.com­/1­/383­/32535947735_158f6fe806_o.jpg
https:­/­/c1.staticflickr.com­/1­/739­/32494915806_fb9a4b344f_o.jpg

U obou telefonů ostřeno na stožár:
https:­/­/c1.staticflickr.com­/1­/697­/32413255681_f136a29d82_o.jpg
https:­/­/c1.staticflickr.com­/1­/499­/32383306572_9e8aa6867a_o.jpg
https:­/­/c1.staticflickr.com­/1­/589­/32413250461_90126807f6_o.jpg

U obou telefonů ostřeno na vzdálenější vchod do metra:
https:­/­/c1.staticflickr.com­/1­/291­/32535950515_417105e3f8_o.jpg
https:­/­/c1.staticflickr.com­/1­/706­/32494913626_e9a00e3ca9_o.jpg
https:­/­/c1.staticflickr.com­/1­/261­/32413249291_6ff3964f0c_o.jpg
Odpovědět0  0
Doyl2kX (1) | 13.12.201614:49
Milane už skončila výroba OnePlus3 a nahradil jej lepší OnePlus 3T , který má Qualcomm Snapdragon 821 místo Qualcomm Snapdragon 820. Na frekvenci 2x 2.35 GHz, 2x 1.6 GHz místo 2x 2.2 GHz, 2x 1.6 GHz. Baterie má nyní 3400 mAh místo 3 000 mAh, takže by mohl vydržet déle. Vnitřní paměť se zvedla na 64­/128 GB.
Nicméně já koupil OnePlus3 za 9999,­- i z dopravou z PL z oficiálních stránek OnePlus.cz , u nás se prodával kolem 13K. Jsem sním moc spokojen , ­(před tím jsem měl Xperii Z2 a Z5­) a po testu v Antuttu ještě více , viz.

http:­/­/www.imgup.cz­/image­/L9Re
Odpovědět0  0
odb (10) | 13.12.201610:28
Odporucam tu nokiu vyhodit zo zoznamu. Uz nejaky cas ju nieje mozne kupit.

Dufam, ze nova Nokia vyda poriadny ­"hlupy­" telefon. Na trhu taky chyba.
Nokia 230 ­(aj jeho predchodca­) mala velke mnozstvo nedostatkov­(hlave po SW stranke­). Ak by bol lepsi SW, tak je to bestseller.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 13.12.201611:09
Co to je ­"nějaký čas­"? Když jsem ten článek před týdnem dopisoval, byla vedená skladem v několika obchodech. Jak se ale dívám, za těch pár dní opravdu zmizela. Později to upravím.
Odpovědět0  0
odb (10) | 13.12.201622:49
Znamy ju chcel kupit zhruba pred mesiacom a uz v tej dobe bol problem najst obchod, ktory ju mal realne Skladom.
Odpovědět0  0
Puppy8 (68) | 13.12.20169:34
Vaše recenze fotoaparátů čtu rád, ale nezlobte se, to co píšete o Windows 10 Mobile jsou neskutečné nesmysly jako někde na iDnes. Nic nekončí.

Windows 10 Mobile je pro zákazníky, kteří preferují bezpečnost a podporu pravidelných měsíčních bezpečnostních aktualizací ­(narozdíl od Androidu, kde podpora není s vyjímkou několika přístrojů bez dual sim od Google naprosto žádná­) a zároveň systém, který není na úrovni hračky pro děti předškolního věku s naprosto nelogickým ovládáním ­(iPhone­).

Současné ceny Lumií jsou velmi dobré, zvláště Lumia 950­/XL. Pokud se podíváte na recenze zákazníků na Heuréce, Amazonu nebo velkých eshopech, tak jsou velmi dobré. Lumie 950 a 650 se nabízejí v dual sim verzi s podporou více než deseti LTE pásem, včetně TDD 38 až 40. V současné verzi OS jsou již zcela spolehlivé bez prvotních problémů při uvedení na trh. Aplikace jsou pro většinu bank, teď například uvedlo aplikaci UPC na Horizon Go atd.

Pokud chcete nekompromisní přístroj tak je tu HP Elite x3. Ano, je teď v ceně iPhone, ale narozdíl od tohoto podřadného hardware tady dostanete 2K OLED displej, dual sim podporu, iris skener a Continuum. A samozřejmě pravidelné bezpečnostní aktualizace. HP už připravuje další levnější model. Surface Phone je ve vývoji se Snapdragonem, po té co Intel ukončil vývoj mobilních procesorů ­(jinak už by byl na trhu­).

Takže ne, nic nekončí, ba naopak.
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (397) | 13.12.201611:05
Já ty recenze četl, to se nemusíte bát. Dokonce sám jsem si chtěl Windows 10 koupit a všechny lidi, kteří mají Windows ­(a že jich je fakt hodně­), jsou z toho nadšeni. Fakt je ale ten, že tržní podíl W10 je dnes mizivý a v dnešní době není vůbec jisté, jak se ten systém vůbec bude rozvíjet. Směřování toho systému mi přijde být dost neurčité. Což neznamená, že tomu v budoucnu nebude jinak. Dnes je to docela mrtvé ­(pár mobilů Microsoftu a HP to nezachrání­) a uvidíme, zda se to znovu nadechne. Osobně bych byl velmi rád, kdyby ano.
Odpovědět0  0
Puppy8 (68) | 13.12.201611:46
To máte stejné jako tržní podíl full frame digitálních zrcadlovek ve srovnání všech foto přístrojů, včetně mobilů. Máte tam také pocit, že je to mrtvé ? :­-­)

Ten systém nemůže mít velký podíl, protože by se musel stát stejně idiotský jako ty ostatní, tedy pro ­"nás­" nepoužitelný.
Odpovědět0  0
Puppy8 (68) | 13.12.201611:56
Jen v Evropě je ten podíl stále někde nad 5%, to je jiná situace než v USA. Vyvíjet se bude dokud budou desktopové Windows 10, plno kódu je totiž společného, včetně společných chyb :­-­) Díky tomu právě vychází ty pravidelné aktualizace, které jsou pro mne zcela zásadní.

Microsoft jako vždy neumí komunikovat se zákazníky, ale tady jasně prohlásil, že systém bude dále rozvíjet, protože ho pozastavit a pak zase rozjet by bylo daleko dražší.

Takže nevidím důvod, proč v té záplavě nebezpečného odpadu s Androidem a podřadného předraženého hw od Apple nedoporučit, pro úzkou skupinu zákazníků, i něco použitelného.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 13.12.201612:23
Tak v minulém díle byly k doporučení snad všechny Lumie, které byly vůbec na trhu.

Se zrcadlovkami je ta analogie totálně zcestná. Za prvé je to přesný opak toho, co má Microsoft. Je to naopak velmi ucelený systém s nabídkou od low­-endu po high­-end, nekonečné příslušenství nejen od původního výrobce, ale i od alternativních. Tedy přesně to, co chybí Microsoftu a co je ten primární problém celého mobilního Windows 10. Co se týče tržního podílu, opět jste mimo, zrcadlovky jsou naopak kategorií s druhým největším tržním zastoupením a pokud jde o příjmy, tak s výrazným náskokem vedou. Přitom ano, zrcadlovky umírají.

To, že Microsoft bude systém rozvíjet, nic moc neznamená. Problém je právě v tom, že vůbec není jasné, zda jej bude rozvíjet i někdo jiný. Tedy jak se k tomu budou stavět další výrobci hardwaru a především softwaru. Tam je ten problém. Problém není ve Windows, problém je v ucelenosti ekosystému. Microsoft má sice plány, což je moc pěkné, ale zatím to nevypadá, že by s ním někdo tyto plány moc sdílel. Máme tu ojedinělé pokusy jiných výrobců na poli hardwaru, máme tu pár společností, kteří vedle Androidu a iOS dělají appky i pro Windows, nicméně poslední dobou mám pocit, že ta ochota vrtnout se k tomuto systému je u ostatních výrobců spíše menší než v minulosti. A právě proto bych narozdíl od minulého roku, kdy v tomto seriálu byly Lumie doporučovány horem dolem, byl trochu opatrný.

Byly zde už desítky slibných systémů v nejrůznějších odvětvích, technicky nejlepších na trhu a přesto kolikrát umřely. Osobně doufám, že to nebude případ Windows 10. Chce to ale nějaký pořádný impulz a ten zatím nevidím. Pořád tu jsou desítky slibných věcí a funkcí, ale stále se to nějak nedá nakopnout. Osobně jsem si kolikrát koupil něco, co mělo malý tržní podíl, ale bylo to velmi dobré, nicméně posléze to skončilo. Můžu říci, že pokud chcete zlikvidovat nějakou značku, řekněte. Já si to koupím a do dvou let ta firma pravděpodobně skončí ­(nebo aspoň ten produkt­).
Odpovědět0  0
Puppy8 (68) | 13.12.201612:48
Proto jsem uváděl pouze ty full frame. Tam je tržní podíl kolik, 2% ? Jak jej chcete změnit, aby to bylo třeba 20% ? Jedině tak, že z toho uděláte něco levného a méně kvalitního pro masy, tedy nepoužitelného právě pro ty původní 2%. Už mi rozumíte ?

Jak do výše uvedeného zapadá třeba Apple ? To je systém ještě více uzavřený než Windows, kde Apple se navíc chová k bezpečnosti jak Microsoft před 15 lety ­(tedy o chybách nemluvit a neopravovat je­). Stejně tak jsou jeho produkty technicky zaostalé, nové modely nemají ani OLED dispej ani dual sim podporu.

Aplikací je po posledním výrazném pročištění ve Windows Store kolem 250 tisíc, většina z toho je zbytečný odpad jako jinde.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 13.12.201613:10
I ty full frame zrcadlovky ale stále mají plnou podporu, pořád máte nekonečnou nabídku objektivů či jiného příslušenství od desítek delších výrobců. To je to, co chybí Microsoftu. Ta podpora od někoho jiného než je Microsoft. S těmi zrcadlovkami přece nepřicházíte o původní 2 %, pokud pro ně stále vyrábíte ty produkty. Jde právě o to, že ta nabídka zahrnuje jak nové, tak i staré zákazníky.

To, že tuhle HP udělá jeden dva telefony, sem tam Acer... to je prostě málo, stále to jsou jen malé jednotky procent. To, že na Windows jdou sehnat aplikace banky, ale jinak je to poměrně slabé, je opět prostě málo a nevypadá to, že by se to mělo zlepšit. Ostatně ani na iOS není několik aplikací, které jsou na Android, ale není to nějak dramatické.

Apple je na tom úplně jinak. Přestože jeho podíl není nikterak velký, nyní padá už jen někam k 10 %, stále má za sebou obrovskou podporu softwaru, což je pro ekosystém stěžejní. Technicky zaostalé ty telefony jsou, nicméně fungují rychle, lidé je kupují, a o to jde. Zatím má iOS větší perspektivu než W10. Nicméně to se může změnit. Ono jestli to takhle půjde dál a Apple bude pokračovat v trendu spoléhání se na minulost, v době iPhonu 9 už bude podílem na úrovni dnešního Microsoftu a naopak ten, pokud zabere a zajistí si podporu zvenčí, může mít znatelně větší zastoupení. Bohužel, zatím to tak nevypadá. Na papíře spousta věcí, v praxi se do toho nikdo moc nehrne. V nynější době má Apple ten ekosystém na mnohem lepší úrovni.
Odpovědět0  0
Puppy8 (68) | 13.12.201615:16
Však právě i Windows 10 Mobile má stále podporu ­(narozdíl od Androidu, kde aktualizace znamená si koupit nový přístroj­). Nabízet ­"debilizovanou­" verzi Windows 10 Mobile ­(a tedy získat další zákazníky­) nemá žádný smysl, to je asi jako kdyby Hasselblad začal dělat levné kompakty. Zkrátka je to teď jediný systém, který je pro ­"profesionály­", po konci Blackberry.

Podpora někoho jiného než Microsoft ? Telefony od HP ji maji také. To je pořád dokola, vždyť Android je ještě horší. Jediné pravidelné aktualizace máte na těch pár telefonech od Google ­(které nejsou ani dual sim­), jinak nic. Plánovalo je i Lenovo, nakonec ale oznámili že to vzdávají.

Já nechci nelogický a nebezpečný OS pro ­"masy­". A věřím že nejsem sám. Možná ale čtu špatný web.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 13.12.201615:34
Pořád si nerozumíme, co je to ta ­"podpora­". Vůbec nehovořím o aktualizacích. Hovořím o tom, jak rozsáhlý je ekosystém. Podporou rozumím to, že pro ten systém se vyrábí příslušenství, např. software. Mizerná podpora Windows 10 není to, že by pro to Microsoft nedělal aktualizace, ale to, že pro to nikdo jiný nic nedělá. Ať už mluvíme o hardwaru nebo o softwaru. O aktualizacích jsem nemluvil ani náznakem. Přečtěte si to ještě jednou, možná Vám konečně dojde to, o čem mluvím. Znovu, že pro to skoro nikdo nic moc nedělá. Pár bankovních aplikací a jeden dva telefony HP, Aceru nebo Lenova je prostě mizerná podpora systému zvenčí. Nedostatečný výběr telefonů, nedostatečný výběr aplikací,... TO je to, co rozumím podporou systému.

O debilizované verzi W10 jsem nemluvit ani omylem. Pořád tu mluvím jen a pouze o tom, že je tu mizerná ochota výrobců hardwaru a softwaru dělat výrobky pro W10. Rozumíme si už?
Odpovědět0  0
Puppy8 (68) | 13.12.201616:12
Jenže tato podpora pravidelných aktualizací je zásadní ­(!­) pro bezpečnost, bez nich žádná bezpečnost není. Takže nějaký systém může mít miliardu aplikací, ale pořád to bude jen nebezpečná hračka, takže jej neberu vážně. To je prostě odpad, kterým nemá smysl se vůbec zabývat. Že jej používá většina ? No ano, ta také ­"fotí­" mobilem a netahá se s full frame foťákem a několika kg objektivů. To je prostě jiná kategorie, která si vzájemně samozřejmě nerozumí.

Nedostatečný výběr telefonů ? Kolik jich máte u Apple a u Androidu za předpokladu splněného základního požadavku bezpečnosti v přechozím odstavci ? Méně. Ani jeden s OLED displejem a dual sim podporou. Slabé, že.

Nedostatečný počet aplikací, ve Store je jich teď aktivních asi 250 tisíc, kolik jich chcete ? 2 miliony ? Z toho je více jak 90% zbytečných. Ostatně mi nechybí žádná.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 13.12.201617:34
Otázkou je, co je bezpečnost. Windows 10 jsou na PC známé zasíláním všemožných dat Microsoftu, jsou tedy opravdu bezpečné? Každá aktualizace W10 spouští lavinu nespokojenosti v oblasti bezpečnosti, vnucování věcí, které člověk nechce, špehování... Jinak samozřejmě souhlasím, Android je jedna obrovská bezpečnstní díra a třeba Samsung mě hodně zklamal tím, že pro hodně populární model S III mini, který jsem měl, téměř nevydal žádnou aktualizaci.

Co se týče aplikací, tak třeba já se snažím instalovat co nejméně věcí je to možné, snažím se mít telefon co nejčistší a ničím jej nezašpinit, přesto by mi asi třetina aplikací chyběla ­(nehovořím teď o aplikacích, které potřebuji k testování fotoaparátů, neboť tam snad Windows verzi nemá vůbec nikdo­). Problém je v tom, že pokud to takhle půjde dál, tak právě to, co dnes oceňujete na Microsoftu, bude jeho největším problémem a ostatně to je také to, proč bych váhal s doporučením. Málokomu se bude chtít vydávat aktualizace na minoritní OS, jakým je Windows, takže ono je sice možné, že budete mít bezpečný OS, ale budete mít nebezpečné aplikace, protože ty nebudou aktualizované, zatímco ty pro Android a iOS ano. A když už ne nebezpečné, tak zastaralé bez novějších funkcí.

A to se pak opět promítá do toho, že těch telefonů je málo a skoro nikomu se nechce tento systém rozšiřovat, naopak se rozšiřují zvěsti, že Microsoft chce ukončit produkci Lumií, ostatní výrobci tomuto systému nevěří... Je to začarovaný kruh. Chce to nějaký velký impulz, nějakého velkého hráče nebo něco, co ukáže, že ten systém má budoucnost, a že může jít i nahoru a nikoli stále dolů. Zatím to tak prostě moc nevypadá. Je tu několik slibných věcí, které by to mohly rozproudit, ale v praxi stále nic moc.
Odpovědět1  0
Puppy8 (68) | 13.12.201621:28
Je úsměvné mluvit o špehování, když bylo dokázáno, že telemetrie žádné citlivé údaje neodesílá. A má ji dnes prakticky každý software.

Microsoft stále vydělává peníze prodejem software a služeb, narozdíl od Google, který špehovat uživatele musí, protože je to jeho primární a vlastně jedíný zdroj přájmu v podobě prodeje cílené reklamy. Pokud tedy někomu zcela nedůvěřuji, je to logicky Google a všechny jeho produkty. Takže Microsoft je nakonec nejmenší zlo a umožňuje mi být od Google dobře izolován.

Bezpečnost systému samozřejmě nemůže narušit žádná ­"nebezpečná­" aplikace, to jsme zase ale u šrotů jako Android, kde je něco takového možné, protože tam jde jen o zobrazování reklam, vše ostatní je nepodstatné.

Ostatní výrobci, pokud myslíte Acer nebo Samsung nemohou nic nabídnout, protože jsou zvykem na úplně jiné úrovni podpory. Třeba Acer vyrobil poměrně dobrý W10P telefon Acer Jade Primo, ale naprosto ho zazdil nepodporou. Není tam schválená ­(aktualizace vydává Microsoft, ale otestovat a potvrdit je musí výrobce telefonu­) jediná aktualizace, ani Anniversary update. Podpora na dotazy zásadně neodpovídá nebo odpoví lží, že je to problém Microsoftu, což víme že není pravda.

Takové firmy jako Acer nebo Lenovo prostě nemohou nikdy dodat přístroj s kvalitami a podporou, kterou očekává uživatel Windows. Oni jedou ve svých Androidech, kde jakmile jeden model vydají, tak jim od upadne od ruky a nic je nezajímá. Máte problém ? Kupte si novější telefon, třeba bude fungovat. A tohle bohužel uživatelé Androidu akceptují jako standard.

Takže zkuste zřídit v přehledu telefonů kategorii ­"telefony s pravidelnou podporou výrobce­" :­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 13.12.201622:11
No, do takové kategorie už by to mohlo spadat :­-­) Jenže to se dá říct např. i o Googlu samotném, pokud se bavíme o Nexusech­/Pixelech nebo o Sony na Androidu, který v těchto dnech přináší nejnovější Android 7.1.1. Je nutné si uvědomit, že tohle je článěk o výběru telefonu pro běžné uživatele a stejně jako se v přehledu o fotoaparátech nevěnujeme high­-endovým full frame zrcadlovkám ­(končíme na APS­-C střední třídy­), tak ani zde se nehodláme věnovat tak okrajovému systému, jakým je dnes Windows. Bohužel, tento systém dnes padá pod 1 %, a to je příliš málo. Navíc i sám Microsoft přiznal, že mobilní Windows teď bude mířit do podnikové sféry a to není oblast, které se věnuje tento článek. Takže zbývá Android a iOS. A Apple má v přehledu jen jeden jediný telefon. Nejsem vůbec fanda Androidu, ale pro běžného uživatele je to bohužel ten nejlepší dostupný systém. Ať se nám to líbí nebo ne.

Ten Microsoft si moc idealizujete. Jedním z důvodů, proč tak tlačí Windows 10, je právě reklamní byznys, středisko Store a možnost zájemného spojení, tedy vkládání reklam přímo do Windows 10, vyhledávání v Bingu, odkazy na aplikace do Storu, ze kterých dostává provize,... I proto byl upgrade na W10 zdarma. A k tomu potřebuje znát své uživatele, tedy se chová podobně tomu, co dělá Google. Cílené reklamy má i Microsoft a zisky v této oblasti mu rostou ­(meziročně o pětinu­).
Odpovědět0  0
Puppy8 (68) | 14.12.201610:39
Ale kdepak, Windows 10 tlačí kvůli propojení s cloudovými službami, tedy prodeji Office 365 a OneDrive předplatných. Tím získává Microsoft především peníze. Jediná reklama přímo ve Windows je právě ta na Office 365 a lze ji snadno odinstalovat.

Ad padá pod 1%: informace z konce února 2016 http:­/­/www.lupa.cz­/clanky­/k­-falesnym­-wifi­-zdarma­-na­-letisti­-se­-pripojily­-tisice­-lidi­/ cituji: ­"Co dalšího se zjistilo? 50,1 % mělo zařízení od Applu, 43,4 % Android, 6,5 % Windows Phone­".

A poslední komentář, cituji z vašich příspěvků:

1. Jinak samozřejmě souhlasím, Android je jedna obrovská bezpečnstní díra.
2. Nejsem vůbec fanda Androidu, ale pro běžného uživatele je to bohužel ten nejlepší dostupný systém.

Jestliže víte 1, tak nechápu jak vůbec můžete napsat 2, to je zkrátka mimo mé chápání světa. V tom je jednoduše shrnuta celá podstata toho sporu. Myslím že z ­"běžného uživatele­" děláte zbytečně velké hlupáky.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 14.12.201611:09
Proč bych to nemohl napsat a kde z koho dělám hlupáka? Jako systém má Android pro drtivou většinu uživatelů nejlepší vlastnosti. Je to kompletní systém a i zde si uživatelé, kteří chtějí větší bezpečnost, mohou koupit mobilní telefony, které jsou pravidelně aktualizované.

Těmi procenty jste chtěl říci co? Je sice hezké, že na letišti v Barceloně mělo 6,5% lidí Microsoft, no nepřijde Vám divné, že přes 50 % lidí mělo Apple? Ta Vaše čísla spíše ukazují, že uživatelé Microsoftu na bezpečnost úplně kašlou a připojují se k neověřeným Wi­-Fi jako diví, zatímco uživatelé Androidu jsou vzhledem k jejich počtu obezřetnější.

Na letišti v Římě, když jsem se díval okolo, mělo Apple zhruba 90 % lidí a taky bych netvrdil, že Apple má celosvětově 90 %. Ať se Vám to líbí nebo ne, celosvětový podíl Windows Mobile padá pod 1 % a s tím také i ochota společností vyvíjet pro tento systém nové aplikace a aktualizovat staré. To, že někde je Microsoft oblíbenější, na tom nic nezmění. Např. v mém okolí má Microsoft zastoupení asi okolo 30%.
Odpovědět0  0
Puppy8 (68) | 14.12.201612:09
Zodpovědné by bylo v doporučeních telefonů toto jasně uvést. Tedy u drtivé většiny Android přístrojů, s vyjímkou těch asi dvou od Google s podprůměrnými parametry, uvádět velké varování že jsou z principu nebezpečné a bez jakékoli další podpory výrobce. Jenže pak by se ukázalo, že král je nahý ...

Mě zase přijdou divné ty statistiky o 1%, když například v pražské MHD vidím těch telefonů denně u lidí daleko více. US trh mě nazajímá, ten má svá specifika i v mnoha jiných oblastech, žiju v Evropě.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 14.12.201612:47
Kdy si už konečně uvědomíte, že pražská MHD není pro vývojáře směrodatná. To, že v ČR máme poměrně dobré zastoupení Microsoftu, je vývojářům, kteří jsou po celém světě, naprosto šumafuk. Ty nezajímá pár set tisíc Čechů s Windows v mobilu, když Android počítají na miliardy. Vy sice žijete v Evropě, ale vývojáře aplikací zajímá celosvětový dosah aplikací, takže to, jaká je situace v USA, ovlivní i situaci v Evropě. U nás tedy může být docela dobrá nabídka českých aplikací, ale celosvětově to prostě bude spíše horší než lepší. A obávám se, že zhoršování podílu ve světě způsobí další zhoršení podílu i v Evropě, také v ČR, což dále způsobí, že se přestanou dělat i české aplikace.

Co furt máte s tou absencí podpory? Nové verze Androidů se sice neobjevují tak často jako u jiných systémů, ale u některých výrobců se jich prostě dočkáte. Sony u střední a vyšší třídy inovuje i o dvě verze Androidu. Jen tak pro zajímavost k té absenci podpory od výrobce dávám seznam těch, kteří budou aktualizovat na Android 7.0 nebo 7.1.

https:­/­/www.svetmobilne.cz­/aktualizace­-na­-android­-nougat­-vse­-dulezite­/4704
Odpovědět0  0
Puppy8 (68) | 14.12.201619:57
Podporou myslím pravidelné opravy chyb, podobně jako má Microsoft každý měsíc ­"patch tuesday­" nebo v případě velmi závažné chyby vydá opravu i mimo tento interval. Takové bezpečnostní chyby jsou dnes v každém OS, proto je pro mne pravidelné doručování oprav prioritní vlastnost.

Google je v Androidu možná i opraví a doručí na své dva přístroje, ale tím to končí. Ostatní výrobci na to kašlou, z čehož vyplývá že skutečně použitelné přístroje jsou jen ty, které má autor OS buď zcela pod kontrolou ­(Lumie, iPhone, Google Pixel­) nebo je vyrábí firma která považuje podporu za přirozenou ­(jako například HP u modelu Elite x3 nebo Blackberry s těmi Android pokusy­). Zda je někdo další ve světě Androidu nevím, z toho co jsem četl o tom pochybuji. Lenovo to také nakonec vzdalo.

Že uživatelé Androidu tuto trvalou nebezpečnost akceptovali za podpory médií a webů které podobný technologický odpad ještě ke všemu oslavují, je mi lhostejné. Na nebezpečné věci by se mělo maximálně upozorňovat. To je asi jako s nebezpečnými potravinami atd.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (24) | 13.12.20168:24
jakože nebudu, protože by to pro mě byl úpadek, tak bych koupil http:­/­/www.ulefones.cz­/mobilni­-telefony­/ulefone­-metal/
Odpovědět0  0
busy (7) | 13.12.20168:00
Vsetky dnes aktualne ponukane mobily su zial na jedno kopyto ­- vzdy je to len velka tenka standartna placka, na jednej strane displej a na druhej fotak a popripade LED blesk. Pritom ja osobne by som si rad kupil nieco ako bol napriklad dizajnovo velmi pekny SE Xperia PRO s vysuvnou klavesnicou, alebo Nokia 808 Pureview so skvelym fotakom s cipom velkym 1­/1.2­".

Skoda ze sa mobily nedaju vyskladat ako PeCedla. Viem, bol tu experimentalny koncept Phonebloks lenze co viem tak z toho sa dala poskladat zase iba standartna placka a neboli tam k dispozicii ziadne specialnejsie HW komponenty, ako napr. vyssie spomenuta vysuvna klavesnica alebo nejaky lepsi fotoaparat s velkym snimacim cipom.
Odpovědět0  0
odb (10) | 13.12.20169:04
Oni z principu musia byt na jedno kopyto. Ked si vsimnes, tak vecsina veci okolo teba je na jedno kopyto­(LCD monitory, notebooky, PC, klavesnice, mysi,bicykle, auta,, noze, ....­).
Mne na nich vadi skor ina vec. Vadi mi, ze vyrobcovia to prehanaju z ich tenkostou, s velkostou dispeja, s rozlisenim displeja, s mnozstvom senzorov, s poctom CPU jadier na ukor podstatnejsich veci ako je vydrz, sviznost systemu, moznosti nastavenia systemu,
Rad by som si kupil smarfon s uhloprieckou mensou ako 5­" za rozumnu cenu a s rozumnou vybavou, no mam smolu.
Mam v podstate len 3 moznsoti.
iPhone ­- drahy a problemom je samotny Apple a jeho uzavrety ekosystem
Sony Xpereia Compact ­- je draha so zbytocnou vybavou. Trochu upravit vybavu a znizit cenu niekde k 250 € a je to ideal.
Samsung Galaxy A3 ­- cena prijatelna ale skoda trochu osekanej vybavy ­(hlavne mensej RAM, chybajucej stabilizacie, starsi Android a baterie­). Skoda, ze je to Samsung a pripada mi to akoby Samsung narocky trochu orezal ten mobil. Tych je ho 1.5GB RAM uz dlhsie nechapem.
Odpovědět0  0
busy (7) | 13.12.20169:49
Nesuhlasim, ine veci ani zdaleka nie su az tak na jedno kopyto. Napriklad pri mysiach si mozem okrem nejakej standartnej vybrat napr. aj co ma na sebe plno tlacidiel, je podsvietena, s kablom aj bez kabla, velku, malu... Situacia u mobilov mi pripada ako keby vsetci vyrobcovia zacali robit iba standartne dvojtlacidlove mysy s kolieskom a kablom a nejake pekne mnohotlacidlove hracske s podsvietenim sa stratili v historii.

Inak ze su mobily tak tenke vadi aj mne. Okrem setrenia na objeme ­(a tym aj na kapacite­) baterie to prinasa dalsie dve podstatne nevyhody ­- a­) mobil sa ovela lahsie znici zlomenim ­/ pokrivenim, ale este horsie je b­) mala hrubka podstatne obmedzuje moznosti fotaku, pretoze do 5mm sa fotak s cipom 1­/1.2­" a rozumnym svetelnym objektivom, alebo lepsia vysuvna klavesnica, proste fyzicky neda nacpat. Kludne nech ten mobil ma hrubku aj 2 cm, ked bude mat poriadnu bateriu, fotak a klavesnicu.

Ono clovek by si aj mozno rad priplatil keby si mohol kupit napr. mobil s fotakom na urovni Nokii 808 alebo Panasonic Lumix CM1, ale ... dnes nikto nic take proste nevyraba.

Ohladom Apple tiez plne suhlasim. Uzavrety system, predrazene produkty, hlupy bluetooth, nevymenna bateria, bez pametovej karty ­- to su veci kvoli ktorym vsetky iPhony automaticky vypadavaju z vyberu, ked sa obzeram po nejakom novom mobile.
Odpovědět0  0
odb (10) | 13.12.201610:23
K tej mysi. Mys ma vo svojej podstate uz davno vymysleny ­"dokonaly­" tvar. Uz tam nejde nic vylepsit, Vsetky tebou popisovane veci su len male odchylky od standardnej mysi.
Tie rozdiely, co popisujes su len drobnosti a existuju aj u smartfonov. Maly­- velky, s 3.5jackom­- bez neho­(so slotom pre micro SD­-bez beho­), s externymi slotmi­-bez nich, oble hrany­-ostre hrany...­).
Na zakladnom koncepte smartfonu nejde nic vylepsit, urobit tak aby boli medzi nimi velke rozdiely. To je tak dobre pre specialne serie ale masovky budu vzdy na jedno kopyto. Rovnako ako vsetko, co ta obklopuje.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.