reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Čínský elektromobil GAC Aion LX Plus přichází na trh s 1000km+ dojezdem

, , aktualita
Čínský elektromobil GAC Aion LX Plus přichází na trh s 1000km+ dojezdem
Malý dojezd je jedním z nejčastěji zmiňovaných nedostatků elektromobilů. V případě SUV modelu GAC Aion LX Plus se čínští zákazníci mohou těšit na více než 1000 kilometrů. Tedy alespoň papírově.
Čínský elektromobil GAC Aion LX Plus přichází na trh s 1000km+ dojezdem
Čínské automobilky jsou v elektromobilitě dost daleko a připisují si další zajímavost. U nového SUV GAC Aion LX Plus si totiž rozhodně nebudete moci stěžovat na malý dojezd. Máme zde totiž obří 144,4kWh akumulátor Li-Ion NMC s energetickou hustotou 205 Wh/kg na úrovni akumulátoru (tedy nikoli článků v něm). Prostým výpočtem nám tak vyjde, že akumulátor zde váží "šílených" 704 kg. Sám vůz pak váží 2220-2240 kg a celková hmotnost může být 2720 kg. Ono ale nejde o zrovna malé auto, má 4835 mm na délku, 1935 mm na šířku a 1685 mm na výšku při rozvoru 2920 mm.
 
GAC Aion LX Plus
 
Výrobce uvádí průměrnou spotřebu 15,8 kWh/100 km, tomu se ale při velikosti auta a jeho hmotnosti nedá moc věřit. Dle normy NEDC, která je velmi nepřesná a např. v EU se už opouští (nahrazuje ji přesnější WLTP), má vůz ujet na jedno nabití 1008 km. V reálu za dobrých podmínek tak můžeme čekat spíše mezi 800-850 km, běžně tak pravděpodobně kolem 700 km. Maximální výkon činí 180 kW při 16000 ot./min, točivý moment je 350 Nm. Maximální rychlost činí 170 km/h, trvale (po dobu 30 minut) pak může jet 160 km/h.
 
Další auto s papírovými 1000 km má koncem příštího roku přinést NIO. Jeho ET7 má mít 150kWh akumulátor a v tomto případě už má jít o solid-state akumulátory.