Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Chrome začne příští rok blokovat obtěžující reklamy

2.6.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Google potvrdil nedávnou spekulaci, že ve svém prohlížeči Chrome začne blokovat některé internetové reklamy. Bylo také specifikováno, o jaké typy reklamy se bude jednat. Na tuto převratnou novinku si však budeme muset počkat až do začátku roku 2018.
Letos v dubnu přinesl deník The Wall Street Journal na první pohled skoro až těžko uvěřitelnou spekulaci: Google, který každý kvartál vydělává přes 20 milionů dolarů jen na internetových reklamách, má do svého webového prohlížeče integrovat funkci „ad-block“. Tento týden byla tato informace oficiálně potvrzena. Google Chrome opravdu začne blokovat agresivní formy reklamy, které nesplňují Better Ads Standards zveřejněné sdružením Coalition for Better Ads, jejímž členem je také Google.
 
Na internetových stránkách, které využívají reklamy nesplňující tyto standardy, přestane Chrome zobrazovat veškerou reklamu, a to i „nezávadné“ formy distribuované například přes Google AdSense. Google doufá, že toto opatření donutí provozovatele webů nepoužívat obtěžující typy internetové reklamy. Chrome totiž zůstává nejpoužívanějším prohlížečem, a tak by přišli o velkou část příjmů z inzerce. Zároveň by však mohlo jít o výhru pro všechny strany – Google, provozovatele webů i uživatelé. narůstá totiž podíl uživatelů, kteří využívají rozšíření pro blokování reklamy. Většinou tak činí právě kvůli nejagresivnějším formám reklamy, ale jen málokdo potom v nastavení vytvoří výjimky pro ostatní weby.
 
 
Zda reklama neporušuje zásady Better Ads Standards si mohou správci ověřit pomocí nástroje Ad Experience Report (Přehled spokojenosti s reklamami)
 
 
Prozatím není jasné, zda bude možné blokování otravné reklamy v Chromu ručně vypnout. Ke spuštění však dojde až začátkem roku 2018, takže provozovatelé mají dost času se zbavit agresivní reklamy. Za obtěžující reklamu považuje Coalition for Better Ads vyskakovací reklamu, automaticky přehrávanou reklamu se zvukem, velké „přilepené“ bannery či odpočítávání, kdy uživatel musí čekat na načtení požadované stránky. V případě mobilního webu je organizace ještě přísnější a zakazuje také reklamu zabírající více než 30 % obrazovky, blikající animace či reklamu, která se vysune zespoda stránky.
 
reklama