
K nejznámějším nástrojům pro blokování reklamy patří AdBlock
Weby používající tyto agresivní formy reklamy by navíc Google mohl penalizovat tak, že by začal blokovat také všechny ostatní reklamy na dané stránce. Chrome je přitom celosvětově nejpoužívanějším prohlížečem, takže tento krok by provozovatelé daného webu velmi znatelně pocítili. To je však pouze jedna z možností, na které vývojáři pracují. Podle dostupných informací by Googlu novou funkci rád vydal v nejbližších týdnech, ale stále ještě pracuje na detailech a není vyloučena ani možnost, že na poslední chvíli její vývoj zruší.
Funkce by se měla objevit v desktopové i mobilní verzi prohlížeče Chrome, ve výchozím nastavení by navíc mohla být aktivní. Google tímto krokem reaguje na vzrůstající popularitu nástrojů pro blokování reklamy, které například v USA používá více než čtvrtina uživatelů desktopových prohlížečů. Řešení od Googlu by mohlo být rozumnou alternativou pro ty, kteří chtějí podporovat provozovatele webů, pro které je obvykle reklama hlavním zdrojem příjmů, ale zároveň jim vadí agresivní formy internetové reklamy. Americký gigant by tak proti tzv. ad blockům paradoxně bojoval svou vlastní funkcí pro blokování reklamy.
Zdroj: WSJ.com