Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Google Chrome možná začne blokovat internetové reklamy

21.4.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Poměrně překvapivou spekulaci přinesl deník The Wall Street Journal, podle kterého Google uvažuje o blokování reklam ve svém internetovém prohlížeči. Právě reklamy jsou přitom hlavním zdrojem příjmů této americké společnosti.
Nástrojů pro blokování reklamy existuje nespočet, některé internetové prohlížeče jako Opera navíc tuto funkci nabízejí již v základu. V současné době na obdobně funkci údajně pracuje také Google, který by ji rád integroval do svého prohlížeče Chrome. Může to znít, jako by si pod sebou americká společnost řezala větev, neboť právě internetové reklamy tvoří hlavní zdroj jejího příjmů. Podle The Wall Street Journal bude nástroj od Googlu blokovat jen určité reklamy, které výrazně narušují zážitek uživatelů při prohlížení webových stránek. Mohlo by se jednat například o tzv. pop-up okna překrývající stránku nebo automaticky přehrávaná videa se zapnutým zvukem.




K nejznámějším nástrojům pro blokování reklamy patří AdBlock


Weby používající tyto agresivní formy reklamy by navíc Google mohl penalizovat tak, že by začal blokovat také všechny ostatní reklamy na dané stránce. Chrome je přitom celosvětově nejpoužívanějším prohlížečem, takže tento krok by provozovatelé daného webu velmi znatelně pocítili. To je však pouze jedna z možností, na které vývojáři pracují. Podle dostupných informací by Googlu novou funkci rád vydal v nejbližších týdnech, ale stále ještě pracuje na detailech a není vyloučena ani možnost, že na poslední chvíli její vývoj zruší.

Funkce by se měla objevit v desktopové i mobilní verzi prohlížeče Chrome, ve výchozím nastavení by navíc mohla být aktivní. Google tímto krokem reaguje na vzrůstající popularitu nástrojů pro blokování reklamy, které například v USA používá více než čtvrtina uživatelů desktopových prohlížečů. Řešení od Googlu by mohlo být rozumnou alternativou pro ty, kteří chtějí podporovat provozovatele webů, pro které je obvykle reklama hlavním zdrojem příjmů, ale zároveň jim vadí agresivní formy internetové reklamy. Americký gigant by tak proti tzv. ad blockům paradoxně bojoval svou vlastní funkcí pro blokování reklamy.

Zdroj: WSJ.com
reklama