Ale taky bude záležet na tom, jak jej člověk točí.
Mám Hyundai Accent 1,3L 63kW r.2004 benzín (jasně, žádný zázrak). Míval jsem ve zvyku ve městě při 50 km/h dávat čtyřku. Navíc jsem měl jednu dobu chytnuté "hydroštely" tak jsem se to bál točit.
Hydroštely jsou opravené a po jedné debatě s bráškou u piva točím motor více. Žádné šolíchání 1500-3000 ot. ale 2000-2500 až 4500-5000 a auto je mnohem zábavnější :-)
Hodně lidí ale táhne opravdu k tomu být pouze ve spodní polovině otáček.
Mám Hyundai Accent 1,3L 63kW r.2004 benzín (jasně, žádný zázrak). Míval jsem ve zvyku ve městě při 50 km/h dávat čtyřku. Navíc jsem měl jednu dobu chytnuté "hydroštely" tak jsem se to bál točit.
Hydroštely jsou opravené a po jedné debatě s bráškou u piva točím motor více. Žádné šolíchání 1500-3000 ot. ale 2000-2500 až 4500-5000 a auto je mnohem zábavnější :-)
Hodně lidí ale táhne opravdu k tomu být pouze ve spodní polovině otáček.
Odpovědět0 0
No, já zase četl že výkon (http://www.autoforum.cz/technika/vykon-vs-tocivy-moment-konecne-srozumitelne-tak-o-co-jde-predevsim/?3). Samozřejmě jako je to spolu svázané tak se názory různí.
Odpovědět0 0
Jo, to zní logicky :-)
Odpovědět0 1
Taky mě to napadlo. Ale dá se srovnávat různě: se stejným výkonem, se stejným objemem, se "stejnou" cenou, atd. Autor si vybral ten výkon. Osobně by mě taky zajímalo i srovnání stejných objemů.
Odpovědět0 1
No když počítají i se snížením odporu a tím i spotřeby díky hroudě bláta, tak tu spotřebu měřili na desetitisíciny ne?
Ale to je jedno.
Kdyby se firmy místo honby za nízkými emisemi hnaly za vývojem a rozšířením alternativních paliv, udělali by daleko lépe.
Mimochodem by mě docela zajímalo jak se řeší emise ve slavné USA. Tam něco jako nařízení EU o emisích asi mít nebudou.
Ale to je jedno.
Kdyby se firmy místo honby za nízkými emisemi hnaly za vývojem a rozšířením alternativních paliv, udělali by daleko lépe.
Mimochodem by mě docela zajímalo jak se řeší emise ve slavné USA. Tam něco jako nařízení EU o emisích asi mít nebudou.
Odpovědět0 0
Na tu životnost jsem se chtěl taky zeptat :-)
Ještě by mě zajímalo, když Evropský parlament zavedl takové podmínky, jestli něco takového platí ve slavné USA.
Tam motory s malý objemem moc nebyly.
Co člověka ale naštve jsou např. emisní zóny, které se u nás budou pstupně zavádět (nebo už nekde jsou?).
Stejně si myslím, že je to všechno jen lobby, o penězích.
Ještě by mě zajímalo, když Evropský parlament zavedl takové podmínky, jestli něco takového platí ve slavné USA.
Tam motory s malý objemem moc nebyly.
Co člověka ale naštve jsou např. emisní zóny, které se u nás budou pstupně zavádět (nebo už nekde jsou?).
Stejně si myslím, že je to všechno jen lobby, o penězích.
Odpovědět4 0