www.svetmobilne.cz
>
>

Británie chce zákaz soukromých osobních aut kvůli emisím

Británie chce zákaz soukromých osobních aut kvůli emisím
, , aktualita
Velká Británie to se snižováním emisí myslí opravdu hodně vážně. Nejenže chce posunout zákaz aut se spalovacími motory na dřívější termín, později chce zakázat vůbec možnost vlastnit osobní auto.
K oblíbeným
reklama
Ekologie je velkým tématem posledních let a mnoho z toho se objevuje s příchodem lepších hybridů a elektromobilů. Mnohé státy začínají mít až absurdní požadavky na snížení emisí, které ale ve výsledku nemusí pomoci tak, jak by se čekalo. Což by nebylo poprvé, viz extrémně drahá, nespolehlivá a neefektivní solární silnice ve Francii. Velká Británie začíná vidět v osobních automobilech totální zhoubu planety, a tak vymýšlí, jak co nejvíce omezit jejich emisní stopu. Část politiků tak volá po tom, aby byl zákaz spalovacích aut přesunut z roku 2040 už na rok 2035. Jak ale vyřeší budování nabíjecí infrastruktury tak, aby byl provoz elektromobilů vhodný nejen pro ty, kteří jezdí krátké trasy a mají nabíječku doma, to už tak moc jasné není. Zpráva sice nutnost nabíječek zmiňuje a docela detailně probírá, otázkou ale je, jaká je reálná proveditelnost záměru. Papír snese všechno.
 
Vlajka Velké Británie
 
Dalším kontroverzním tématem je zákaz prodeje aut do osobního vlastnictví. Zajímavá je zejména věta: "V dlouhodobém časovém horizontu to nevypadá, že by vlastnictví osobního automobilu bylo kompatibilní s výraznou dekarbonizací (ve smyslu snížení emisí CO2). Vláda by neměla dosahovat snížení emisí jednoduše jen tím, že nahradí existující vozidla nízkoemisními." Zpráva totiž zmiňuje, že běžné auto jede jen 3,5 % času, přičemž 96,5 % doby je zaparkováno. Mohlo by se tedy využít jinak. Kupodivu totiž zpráva zmiňuje to, že emisní stopa aut není pouze v jejich provozu, ale také i jejich výrobě (konečně na to někdo přišel). A právě proto navrhuje zákaz osobního vlastnictví vozů (ideálně od roku 2050).
 
Chce tedy nejen nízkoemisní vozidla, ale především nižší počet vyrobených vozidel obecně, čímž by se snížila emisní stopa. Tlačí tedy na podporu veřejné dopravy, sdílení aut (tzv. car-sharing), taxi služeb, které by ve výsledku umožnilo vyrobit méně aut pro stejný počet lidí. Otázkou nicméně je, zda se počítá i s tím, že se zvýší počet ujetých kilometrů při přejezdech (a s tím více spotřebované energie a vyšší opotřebení vozu v průměru na jedno vyrobené auto). Faktem ale je, že je zde i bez této podpory patrný trend k tomu, že lidé nechtějí tak často vlastnit auto (a starat se o jeho údržbu) a spíše si jej začínají pronajímat např. formou operativního leasingu.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Rekordní Tesla se "pokazila", na Nürburgring musela odtahovka Rekordní Tesla se "pokazila", na Nürburgring musela odtahovka
Tesla se snaží vyvíjet novou sportovní verzi Modelu S s režimem Plaid na Severní smyčce Nürburgring, kde měla drtivě překonat časy konkurenčního Porsche Taycan. Jenže ne vše jde podle plánu, pro jeden z vozů si přijel odtah.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Huawei Mate 30 Pro: s 5G, ale bez Googlu Huawei Mate 30 Pro: s 5G, ale bez Googlu
Huawei představil nové výkonné smartphony Mate 30 a Mate 30 Pro. Nově tu najdeme i 5G verzi, naopak tu kvůli Trumpově administrativě a banům ze strany USA nenajdeme žádné aplikace od Googlu.
20.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Vědci vyvinuli odemykání telefonu sluchátky a ušima Vědci vyvinuli odemykání telefonu sluchátky a ušima
Telefony jsme už odemykali otisky prstů nebo tvářemi, tentokrát to chtějí vědci z University at Buffalo provádět pomocí speciálních sluchátek a uší. Biometrickým znakem tu totiž bude tvar ušního kanálku.
20.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund
Elon Musk vyhlásil válku elektromobilu Porsche Taycan a rozhodl se ho překonat v času, za který dokáže jeho Model S zajet Severní smyčku Nürburgringu. Prý se to povedlo, a to dokonce o téměř 20 sekund. Což je k nevíře.
18.9.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě

Nový high-endový telefon Vivo NEX 3 představuje zajímavý Waterfall FullView Display, který pokrývá neuvěřitelných 99,6 % plochy přední strany. Také bude nabízen ve verzi s podporou 5G mobilních sítí. 

17.9.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář