Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

BMW uvedlo koncept elektromobilu iX3 a modulární platformu iNext

26.4.2018, Milan Šurkala, aktualita
BMW je jedním z průkopníků elektromobility a do příštích let připravuje novou platformu iNext. Vedle toho se objevil také koncept SAV elektromobilu iX3 s vysokým výkonem i solidním dojezdem a rychlým nabíjením.
Zatímco některé automobilky jsou s elektromobily dost opatrné, BMW patří k těm, které jsou jedny z těch odvážnějších. Na následující roky si tak připravuje modulární platformu iNext, která umožní velmi snadnou zástavbu rozličných pohonů do jednotlivých vozů. Měl by tak být usnadněn vývoj jednoho vozu ve verzi se spalovacím motorem, plug-in hybridní i čistě elektrické variantě.
 
BMW iX3 zepředu
 
klikněte pro zvětšení
 
Elektrický motor, převodové ústrojí a elektronika tak budou součástí jednoho kompaktního celku, které bude možné snáze použít u aut s pohonem na přední, zadní nebo klidně všechna kola. Budou také použity lepí formy baterií, zatím ale nevíme, co si pod tím představit. BMW akorát hovoří o rychlejším nabíjení i větší výdrži. Reálně se nové platformy dočkáme v roce 2021.
 
BMW iX3 zezadu
 
klikněte pro zvětšení
 
Spolu s tím byl představen koncept SAV (Sports Activity Vehicle) elektromobilu iX3. Má pátou generaci elektrického pohonu eDrive s maximálním výkonem přesahujícím 200 kW. Jeho baterie má kapacitu přes 70 kWh, což by dle výrobce mělo zajistit dojezd více než 400 km dle nové normy WLTP. To by znamenalo spotřebu okolo 17-18 kWh na 100 km. Elektromobil také podporuje rychlé nabíjení s výkonem 150 kW, takže celá baterie by mohla být dobita za zhruba půl hodiny.
 
BMW iX3 nabíjení
 
klikněte pro zvětšení
 
Změnou proti běžným BMW je také jiná maska chladiče (typické ledvinky). Ty jsou v zájmu aerodynamiky zakryty (elektromobil nepotřebuje takové chlazení) a jsou zde využity modré prvky jako i u jiných BMW s elektrickým pohonem. Celkově chce mnichovský výrobce také zapracovat na větším rozdílu v designu běžných modelů a elektrické řady BMW i. Spolu se zavedením nové platformy také můžeme čekat mnohem větší počet hybridních a elektrických variant napříč celým portfoliem značky.
 
BMW iX3
 
klikněte pro zvětšení
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama