www.svetmobilne.cz
>
>

Bez turba a s manuálem: nové Porsche 718 GT4 a Spyder

Bez turba a s manuálem: nové Porsche 718 GT4 a Spyder
, , aktualita
I v dnešní době se najdou auta, která ctí staré hodnoty. I když i Porsche ve velkém přechází na přeplňované motory a automatické převodovky, 718 GT4 a Spyder budou výjimkou. Mají atmosférický šestiválec a manuál.
K oblíbeným
reklama
Automobilka Porsche představila novou generaci menších sportovních vozů 718 GT4 a 718 Spyder. Ty jsou v dnešní době dost překvapivými produkty, neboť ve svých útrobách ukrývají atmosférický vysokootáčkový motor a manuální převodovku. Přesto se jim nevyhnuly všechny ústupky moderní doby, a tak tu najdete např. zesílenou baterii a start/stop systém, aby se zástupci EU nezbláznili z velmi vysokých emisí a spotřeby vozů.
 
Porsche 718 GT4
 
Použitý šestiválec je opravdu jak z jiné planety. Zatímco dnes je běžná vysokozdvihová koncepce (obvykle usnadňuje dosažení vyššího točivého momentu, ale snižuje točivost motoru), zde je přesný opak, motor má velmi široké vrtání 102 mm a naopak hodně krátký zdvih 81,5 mm. Pak ani nepřekvapí, že z objemu 3995 cm3 dokáže vydolovat neskutečně vysoký výkon 309 kW při 7600 ot./min. Litrový výkon tak činí 77 kW, resp. 105 koní. Točivý moment pak vrcholí i tak hodně slušnou hodnotou 420 Nm v rozsahu od 5000 do 6800 ot./min. Také 105 Nm z litru objemu je ale velmi slušné číslo.
 
Porsche 718 GT4
 
Zatímco kupé 718 GT4 se s tímto motorem dokáže rozjet až na rychlost 304 km/h, v případě otevřeného modelu 718 Spyder je to 301 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládnou oba vozy za 4,4 sekundy, na 160 km/h to pak zabere 9,0 sekundy a pružnost z 80 na 120 km/h pak dají za 6,0 sekundy. To je velmi dobré, nicméně zde je zajímavé např. to, že 100kW verze maličkého elektromobilu Renault Zoe totéž zvládne za 7,1 sekundy, což není o tolik horší. Ten však nezvládne dosáhnout ani polovinu maximálky u Porsche. Pokud jde o spotřebu, výrobce udává 8,1 l/100 km mimo město, 15,6 litru ve městě a kombinaci na úrovni 10,9 litru (emise CO2 činí 249 gramů CO2/km). Splňují emisní normu EURO 6d-Temp a jsou vybaveny částicovými filtry. Poháněna je zadní náprava přes 6stupňovou manuální převodovku.
 
Porsche 718 Spyder
 
Vozy obouvají pneumatiky 245/35 ZR20 vepředu a 295/30 ZR 20 vzadu. Na přední nápravě byly použity 6pístkové brzdy, vzadu 4pístkové, kotouče mají průměr 380 mm. Jízdní vlastnosti vylepšují nové zadní difuzory, které produkují o 30 % více přítlaku než u předchůdce, zadní křídlo přidává 20 % navíc. V rychlosti 200 km/h to je ekvivalent 12 kg k dobru. Byl použit systém Active Suspension Management a podvozek je snížen o 30 mm. Nechybí ani Porsche Stability Management (PSM) a Porsche Torque Vectoring (PTV). To vše by vozu mělo umožnit projet Nürburgring o 10 sekund rychleji.
 
Porsche 718 Spyder
 
Oba vozy mají překvapivě stejnou pohotovostní hmotnost 1495 kg (i s řidičem a zavazadly - 75 kg), maximální hmotnost je pak 1720 kg u Spyderu a 1750 kg u GT4. U obou vozů najdete 64litrovou nádrž na benzín. Zavazadlový prostor má u kupé GT4 rozměry 150+270 litrů, u Spyderu 120+150 litrů. GT4 může být objednán i s balíčkem Club Sport, který zahrnuje např. ocelovou bezpečnostní klec a 6bodové bezpečnostní pásy. Britské ceny byly stanoveny na 73.405 liber za Spyder a 75.348 liber za GT4.
 
Porsche 718 Spyder
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě

Nový high-endový telefon Vivo NEX 3 představuje zajímavý Waterfall FullView Display, který pokrývá neuvěřitelných 99,6 % plochy přední strany. Také bude nabízen ve verzi s podporou 5G mobilních sítí. 

Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen

Velkým vítězstvím pro AMD by mohl být další velký hráč, který by používal jeho procesory. Podle uniklých zpráv to vypadá, že by se nové mobilní Ryzeny měly objevit v noteboocích Microsoft Surface Laptop 3.

Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku
Zatímco většina elektromobilů používá 400V systémy, pro rychlejší nabíjení je mnohem vhodnější vyšší napětí 800V. To využívá např. Porsche Taycan a pro něj už v USA stojí první 800V nabíječka od Electrify America.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem
Čínská automobilka Byton chce dobýt nejen Evropu se svým novým elektrickým SUV M-Byte. To má být k mání za docela atraktivní cenu a zajímavostí bude např. i obrovský 48" displej místo přístrojové desky.
14.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Moderní Land Rover Defender přijíždí Moderní Land Rover Defender přijíždí
Legendární Land Rover Defender se přestal vyrábět před několika lety a nyní se objevuje jeho moderní varianta. Opět bude k dispozici ve verzích 90 a 110, přičemž si budete moci vybrat i hybridní variantu.
14.9.2019, aktualita, Milan Šurkala